Gl. podatki lokomotiv v staležu Direkcije drž. žel.Ljubljana
Gl. podatki lokomotiv v staležu Direkcije drž. žel.Ljubljana
Pred mojim letnim dopustom letos poleti sva se z Železocestnikom dobila v železniškem muzeju v Ljubljani, kjer sva fotografirala nekaj knjižic z namenom dati njihovo vsebino v javnost, seveda z dovoljenjem ravnatelja muzeja, g. Mladena Bogića. V tej temi bi objavil vsaj nekaj zanimivih strani iz te knjižice, ki datira iz 30-tih let 20. stoletja, torej iz časa med obema svetovnima vojnama. Vsa vsebina te knjižice je na voljo na moji spletni strani webshots in za zasebno rabo mislim, da ni problema, da si snamete slike. Za objavo v kaki publikaciji itd. pa vse vljudno naprošam, da se obrnete na ravnatelja muzeja. Vendarle je muzej sedanji lastnik te knjižice.
Torej prva stran te knjižice je takšna:
Kazalo, 1. stran:
Kazalo, 2.stran:
Pri teh podatkih je potrebno vedeti, da so oznake teh lokomotiv iz tistega časa, saj JŽ še ni obstajal. Kasneje je prišla renumeracija teh lokomotiv.
Torej prva stran te knjižice je takšna:
Kazalo, 1. stran:
Kazalo, 2.stran:
Pri teh podatkih je potrebno vedeti, da so oznake teh lokomotiv iz tistega časa, saj JŽ še ni obstajal. Kasneje je prišla renumeracija teh lokomotiv.
Goran
Re: Gl. podatki lokomotiv v staležu Direkcije drž. žel.Ljubljana
Nekje smo debatirali tudi o progi Poljčane-Zreče, tu sta omenjeni obe lokomotivi, ki sta takrat vozili po tej progi:
Lokomotiva vrste Südbahn 29; predvidevam da je to ona zelena lokomotiva s številko 718 v muzeju, katere sestra še vedno vozi na GKB...
Obstajala pa je tudi vrsta 29 SHS, ki je pa drugačna:
Lokomotiva vrste Südbahn 29; predvidevam da je to ona zelena lokomotiva s številko 718 v muzeju, katere sestra še vedno vozi na GKB...
Obstajala pa je tudi vrsta 29 SHS, ki je pa drugačna:
Goran
Re: Gl. podatki lokomotiv v staležu Direkcije drž. žel.Ljubljana
Lokomotiva vrste SHS 80 - predvidevam, da ta sicer izhaja iz Avstrije, bi znala biti KkStB 80...
Lokomotiva vrste 103, ki je vozila do Slovenjske Bistrice:
Po naših tirih je vozila tudi lokomotiva serije Südbahn 106:
Lokomotivo serije Südbahn 109 pa seveda malo bolje poznamo pod imenom Kraševka oz JŽ 03:
Lokomotiva vrste 103, ki je vozila do Slovenjske Bistrice:
Po naših tirih je vozila tudi lokomotiva serije Südbahn 106:
Lokomotivo serije Südbahn 109 pa seveda malo bolje poznamo pod imenom Kraševka oz JŽ 03:
Goran
Re: Gl. podatki lokomotiv v staležu Direkcije drž. žel.Ljubljana
Zanimiva je tale lokomotiva vrste Südbahn 110:
Lokomotiva serije Südbahn 170 je znana tudi kot KkStB 170 in tudi JŽ 24:
Obstajala pa je tudi serija 170 SHS, ki je sila podobna prejšnji. Predvidevam, da zaradi modifikacij prejšnje so jo kar preštevilčili v SHS 170...
Ne bi bil presenečen, če je podobna zgodba tudi pri seriji 180 SHS. Sodeč po tem dokumentu je vozila predvsem na Štajerskem koncu
Lokomotiva serije Südbahn 170 je znana tudi kot KkStB 170 in tudi JŽ 24:
Obstajala pa je tudi serija 170 SHS, ki je sila podobna prejšnji. Predvidevam, da zaradi modifikacij prejšnje so jo kar preštevilčili v SHS 170...
Ne bi bil presenečen, če je podobna zgodba tudi pri seriji 180 SHS. Sodeč po tem dokumentu je vozila predvsem na Štajerskem koncu
Goran
Re: Gl. podatki lokomotiv v staležu Direkcije drž. žel.Ljubljana
Če smo imeli serijo Südbahn 170 (oz. JŽ 24), vemo da smo imeli (in še imamo) tudi serijo Südbahn 270 oz. JŽ 25, katerih je bilo nekaj podvrst
Iz madžarskih železnic so po naših tirih vozile serije 323...
...serija 324 oz. JŽ 22, katerih je bilo tudi nekaj podvrst...
...serija 342 oz. JŽ 17:
Iz madžarskih železnic so po naših tirih vozile serije 323...
...serija 324 oz. JŽ 22, katerih je bilo tudi nekaj podvrst...
...serija 342 oz. JŽ 17:
Goran
Re: Gl. podatki lokomotiv v staležu Direkcije drž. žel.Ljubljana
Omeniti velja tudi serijo 380 SHS, ki ima korenine tudi iz Avstrije oz. Südbahna:
Tudi serija SHS 700 nam je znana, saj je bila kasneje preštevilčena v serijo JŽ 23. Pri tej seriji je kasneje zavladala rahla zmeda, saj so bile 3 različne vrste lokomotiv označene kot JŽ 23:
Je pa bila ta serija v tistem času zgleda precej pomembna in številčna, saj obstaja zelo dolg spisek teh lokomotiv, serijskih številk, podatkov kotlov itd:
Za vse raziskovalce o zgodovini teh lokomotiv pa so na koncu te knjige seznami vseh lokomotiv po posameznih serijah s podatki o proizvajalcu, kotlih in serijskih številkah. Primerčki:
Tudi serija SHS 700 nam je znana, saj je bila kasneje preštevilčena v serijo JŽ 23. Pri tej seriji je kasneje zavladala rahla zmeda, saj so bile 3 različne vrste lokomotiv označene kot JŽ 23:
Je pa bila ta serija v tistem času zgleda precej pomembna in številčna, saj obstaja zelo dolg spisek teh lokomotiv, serijskih številk, podatkov kotlov itd:
Za vse raziskovalce o zgodovini teh lokomotiv pa so na koncu te knjige seznami vseh lokomotiv po posameznih serijah s podatki o proizvajalcu, kotlih in serijskih številkah. Primerčki:
Goran
Re: Gl. podatki lokomotiv v staležu Direkcije drž. žel.Ljubljana
Poleg teh podatkov so tudi podatki, koliko je bilo posameznih lokomotiv in tedanje številke...
Ker imamo lokomotivo serije 17 v muzeju, se splača še pošpegat v prerez kotla:
Kot rečeno, tole niso vse strani iz te knjižice, zato Vas vabim, da pošpegate na mojo stran, to pa lahko storite s klikom po posameznih slikah oz. s klikom semkaj. In ne pozabite na gumbek z lupico v spodnjem vogalčku pod sliko, saj boste tako prišli do velikih fotografij
Upam, da bo komu koristilo in ne nazadnje, naj še enkrat spomnim, kdor namerava podatke in slike uporabiti za kakšno publikacijo, naj zaprosi za dovoljenje ravnatelja železniškega muzeja v Ljubljani.
Ker imamo lokomotivo serije 17 v muzeju, se splača še pošpegat v prerez kotla:
Kot rečeno, tole niso vse strani iz te knjižice, zato Vas vabim, da pošpegate na mojo stran, to pa lahko storite s klikom po posameznih slikah oz. s klikom semkaj. In ne pozabite na gumbek z lupico v spodnjem vogalčku pod sliko, saj boste tako prišli do velikih fotografij
Upam, da bo komu koristilo in ne nazadnje, naj še enkrat spomnim, kdor namerava podatke in slike uporabiti za kakšno publikacijo, naj zaprosi za dovoljenje ravnatelja železniškega muzeja v Ljubljani.
Goran
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Gl. podatki lokomotiv v staležu Direkcije drž. žel.Ljubljana
Če pogledaš list 75...
vidiš, da je naša 718-ka na seznamu...
Če podatke z njega primerjaš s Pospichalovim seznamom za 29-ke, vidiš da po letu 1930 ni 7 lokomotiv serije 29 v staležu ljubljanske kurilnice od tistih 66, ki so pripadle SHS. Kje so bile, ali so bile že izločene, zaenkrat ne vemo.
Vidimo pa, da je Pospichalov seznam zelo točen.
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 04.10.2009, 8:57, skupaj popravljeno 2 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Gl. podatki lokomotiv v staležu Direkcije drž. žel.Ljubljana
Fantastično, blazno zanimivo - najlepša hvala!
Počasi. Sem na delu in ne na begu. Moj hobi, moja pravila.
Re: Gl. podatki lokomotiv v staležu Direkcije drž. žel.Ljubljana
se nekaj besed o knjizici, ki sta jo fotografirala - videl sem namrec da ni casovno obelezena, prav tako kot moja.
moja izdaja iste knjizice je za malenkost mlajsa, in vsebuje tudi tri datume, tako da lahko postavimo vsaj en casovni mejnik.
Torej:
- knjizica iz muzeja pravi na naslovni strani: "SHS drzavne zeleznice" - se pravi, da je bila izdana pred preimenovanjem zeleznic - kdaj je bilo preimenovanje?
- v moji knjizici, ki na naslovni strani govori o "jugoslovenskih drzavnih zeleznicah" pa so zabelezeni naslednji datumi:
1. vrsta 540 (JZ 28) dospele iz dunaja dne 1.12.1929 tov. STEG kot nove (4 kom.) - risba je na listu 27a
2. vrsta U (U28, U30) dospele iz kur. split na GR 9.11.1929
3. prejsni lastnik je zabelezil 1.maj 1933 - dan ko je dobil knjizico
sem tudi malo pregledal stevilo strojev - ce odstejemo pravkar omenjene je enako
dodan pa je se en list 79 s tabelo za brzinomerje
pa zanimivost: vrsta T sud na listu 5 govori o lokomotivah T-4 in T-5, na listu 75 pa taista lokomotiva T-5 izgine, in to v obeh izdajah.
upam, da je bilo iskanje rostnega dneva knjizic tudi za vas zanimivo.
moja izdaja iste knjizice je za malenkost mlajsa, in vsebuje tudi tri datume, tako da lahko postavimo vsaj en casovni mejnik.
Torej:
- knjizica iz muzeja pravi na naslovni strani: "SHS drzavne zeleznice" - se pravi, da je bila izdana pred preimenovanjem zeleznic - kdaj je bilo preimenovanje?
- v moji knjizici, ki na naslovni strani govori o "jugoslovenskih drzavnih zeleznicah" pa so zabelezeni naslednji datumi:
1. vrsta 540 (JZ 28) dospele iz dunaja dne 1.12.1929 tov. STEG kot nove (4 kom.) - risba je na listu 27a
2. vrsta U (U28, U30) dospele iz kur. split na GR 9.11.1929
3. prejsni lastnik je zabelezil 1.maj 1933 - dan ko je dobil knjizico
sem tudi malo pregledal stevilo strojev - ce odstejemo pravkar omenjene je enako
dodan pa je se en list 79 s tabelo za brzinomerje
pa zanimivost: vrsta T sud na listu 5 govori o lokomotivah T-4 in T-5, na listu 75 pa taista lokomotiva T-5 izgine, in to v obeh izdajah.
upam, da je bilo iskanje rostnega dneva knjizic tudi za vas zanimivo.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Gl. podatki lokomotiv v staležu Direkcije drž. žel.Ljubljana
Preimenovanje:
iz Milanove strani o vlakih: http://www.vlaki.net/dodatno/zanimiv13b.html
"Leta 1929 je iz Kraljevine SHS nastala Kraljevina Jugoslavija. Posledica je bila, da
so se tudi železnice preimenovale v "Jugoslovanske državne železnice". Ob tej priliki
se je uveljavil nov, za vso Jugoslavijo enoten način označevanja vozil. Ta "renumeracija"
je potekala v letih 1933-1935."
Izgleda, da je tvoja knjižica nastala med letom 1929 in 1933, ta v muzeju pa pred 1929.
Se zahvaljujem za podatke, če je možno, naredi eno fotko lista 27a.
iz Milanove strani o vlakih: http://www.vlaki.net/dodatno/zanimiv13b.html
"Leta 1929 je iz Kraljevine SHS nastala Kraljevina Jugoslavija. Posledica je bila, da
so se tudi železnice preimenovale v "Jugoslovanske državne železnice". Ob tej priliki
se je uveljavil nov, za vso Jugoslavijo enoten način označevanja vozil. Ta "renumeracija"
je potekala v letih 1933-1935."
Izgleda, da je tvoja knjižica nastala med letom 1929 in 1933, ta v muzeju pa pred 1929.
Se zahvaljujem za podatke, če je možno, naredi eno fotko lista 27a.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Gl. podatki lokomotiv v staležu Direkcije drž. žel.Ljubljana
bom, samo malo bo treba pocakati
Re: Gl. podatki lokomotiv v staležu Direkcije drž. žel.Ljubljana
Dejansko tudi mene zanima, kdaj je knjižica iz katere so fotografije nastala, ne spomnim se nobenega datuma pa tudi inž. Gliha v to knjižico ni zapisal kakšnega datuma.
Goran
Re: Gl. podatki lokomotiv v staležu Direkcije drž. žel.Ljubljana
kot obljubljeno zahvaljujoc sinu, ki je bolj potrpezljiv kot jaz
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Gl. podatki lokomotiv v staležu Direkcije drž. žel.Ljubljana
Se zahvaljujemo sinu ,
posredno pa tudi tebi
Obstaja še nekaj teh knjižic v privatni lasti, bomo malo pogledali za kakšen vpis datuma in lokomotiv, morda na spripeljejo do točnega datuma izdaj knjižic.
posredno pa tudi tebi
Obstaja še nekaj teh knjižic v privatni lasti, bomo malo pogledali za kakšen vpis datuma in lokomotiv, morda na spripeljejo do točnega datuma izdaj knjižic.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers