Gradnja Bohinjskega predora 1901-1904

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Gradnja Bohinjskega predora 1901-1904

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

Razglednici Bohinjskega predora datirani na 1906:


.


Slika

našel tukaj:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... r_1906.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;


Slika

od tukaj:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... a_1906.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;



in tale, datirana na 1903:

Slika

od tukaj:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... a_1903.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Pele
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 169
Pridružen: 21.09.2011, 11:09
Kraj: Ptuj

Re: Gradnja Bohinjskega predora 1901-1904

Odgovor Napisal/-a Pele »

Kot vidim na srednji Borsigovi sliki,so vrli gradbinci imeli speljane v tunel kar tri tire!
Malo ožje seveda.

Lp,Pele!
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Gradnja Bohinjskega predora 1901-1904

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Po slikah sodeč so se že ob odprtju odločili, da bo predor le enotiren, četudi deluje širok za dvotirnega. Jim je voda delala težave že pri izgradnji in so se zato tako odločili. Razen, če je dodatna širina bila že v osnovi namenjena odvodnjavanju?
Goran
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Gradnja Bohinjskega predora 1901-1904

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči .

V domači knjižnici imam tudi knjigo "Vzpon Bohinja pred zatonom Avstro-Ogrske" (Tomaž Budkovič, Mohorjeva založba, Celovec, 2004"). V njej so poleg zanimivih slik, načrtov ob gradnji, navedeni tudi spomini Ivana Pibra, tedanjega župnika v Bohinjski Bistrici. Spomini so bili v treh delih objavljeni v časopisu "Slovenec" (29. do 31. 1. 1932) pod naslovom : "Nekaj spominov na zgradbo bohinj. predora" podnaslov "1901-1905".


Še povezave do "Digitalne knjižince Slovenije" (dLib.si - NUK 2005 -2015):


http://dlib.si/details/URN:NBN:SI:DOC-C ... geSize=100

http://dlib.si/details/URN:NBN:SI:DOC-C ... geSize=100


http://dlib.si/details/URN:NBN:SI:DOC-3 ... geSize=100

LP Igor
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1950
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Gradnja Bohinjskega predora 1901-1904

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Gorchi napisal/-a:Po slikah sodeč so se že ob odprtju odločili, da bo predor le enotiren, četudi deluje širok za dvotirnega. Jim je voda delala težave že pri izgradnji in so se zato tako odločili. Razen, če je dodatna širina bila že v osnovi namenjena odvodnjavanju?
Celotna Bohinjska proga je bila že v zasnovi mišljena kot enotirna, vendar s postajami na vsakih 5 do 10 km, da bi dosegli čim večjo pretočnost proge. Tunel pa je zgrajen za dvotirno progo verjetno iz drugih razlogov (varnost, lažja gradnja itd..)
preglednik
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Gradnja Bohinjskega predora 1901-1904

Odgovor Napisal/-a holding »

..celotna Bohinjka je bila enotirna s postajami na cca 5 km, bohinjski in karavanški predor pa sta bila dvotirna, ker ja bila razdalja med postajami večja.... :wink: ...s tem je projektant zagotovil približno enak interval na celi progi oz. se je izognil kopičenju vlakov pred ozkimi grli.... :thumbupr ...in dosegel kljub parni vleki in gorski progi propustnost cca 80 vlakov na dan....
...lep primer je (nekdanja) postaja Branik na obrobju Krasa, ki je vsekana v živo skalo.... :idea: ...ker je pač interval (propustnost) to zahteval....
..drugi tir so v bohijskem predoru izgradili leta 1938.....zaradi lažjega odvodnavanja...
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Gradnja Bohinjskega predora 1901-1904

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O: 64800

Pozdravljeni,

vse fotke iz albuma Alojza Beera je vzela megla...

Nekaj sem jih pravar naložil na forum zeljeznice.net, in prav je, da vsaj tiste "prilepim" nazaj tudi tukaj.

Izgled albuma...

Slika


Nacrt Bohinjske proge in ozkotirne železnice do kamnoloma...

Slika


Dodajam povečavo, če koga zanima kakšen detajl...

Slika



Kamnolom pri sv. Janezu...

Slika



Most ozkotirne železnice do kamnoloma...

Slika


Lokomotiva in osebje malo povečano...

Slika



Gradbišče na južni strani pri Podbrdu...

Slika


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Gradnja Bohinjskega predora 1901-1904

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Če ima kdo shranjen link na ISSUU, kamor je Tine Jarm pred časom postavil to zgoraj omenjeno knjižico, lepo prosim, da se ga objavi. Jaz knjižice na ISSUU na hitro nisem uspel najti :(
Edit:
Tine je bil tako prijazen pa mi je posredoval link:
https://issuu.com/miniaturnazelez/docs/ ... 13/2861124
Knjižica s fotografijami listov, katere sva skupaj z @železocestnik-om posnela v muzeju pred leti.
Goran
363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1420
Pridružen: 06.09.2006, 18:28

Re: Gradnja Bohinjskega predora 1901-1904

Odgovor Napisal/-a 363 »

leteči vlak napisal/-a: 09.10.2009, 21:18 @ŽC, predlagam, da se imam temo le za Bohinjski predor, ostalo Bohinjko pa posebej. Se mi zdi, da bo kar obsežno :D

Še nekaj o ozkotirni predorski železnici:

V že dograjenem delu predora so vagone sestavili v vlak, katerega sta sprva vlekli dve parni lokomotivi. Narejeni sta bili l. 1901 v tovarni Krauss&Co (Munchen). Najmočnejša je bila lokomotiva "Triglav" z maso 13t ter s 75. KM, ki je opravljala najtežja dela. Iz kamnoloma pri sv. Janezu je v predor vlekla težko naložene vlake. MMG: lokomotiva "Triglav" še obstaja - v muzeju ozkotirnih železnic Nagycenk, Madžarska
Zaradi vse večjih potreb so kasneje iz iste tovarne kupili še eno, dvoosno, šibkejšo lokomotivo (50 KM), imenovano "Wochein" - "Bohinj".
Leta 1903 je na delovišče prišla še zadnja lokomotiva.

Skupaj so bile torej štiri lokomotive:
- "Triglav" in "Bohinj" na severnem delovišču
- "Bača in "Podbrdo" na na južnem delovišču

Po koncu gradnje so lokomotive prodali.

Vir: E. Šorč: Skrivnosti Bohinjskega predora
Lokomotiva Triglav je bila obnovljena v vozno stanje na Madžarskem:
https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 0,10627026

Lp
Uporabniški avatar
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 812
Pridružen: 08.04.2008, 12:55

Re: Gradnja Bohinjskega predora 1901-1904

Odgovor Napisal/-a Anzee »

363 napisal/-a: 02.12.2023, 8:58 Lokomotiva Triglav je bila obnovljena v vozno stanje na Madžarskem:
https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 0,10627026
Wow, pa izjemno slikovita pokrajina v gozdu! Zelo lepo! Ko bi vsaj tudi pri nas Zreska ozkotirnica bila podaljsana do Konjic, Triglav pa v gosteh! :thumbupl
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
Odgovori