Gradnja Bohinjskega predora 1901-1904

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Gradnja Bohinjskega predora 1901-1904

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

To temo lepim, ker imam nekaj fotk na razpolago, ki niso več Copyright in zato, ker sem se zopet zmotil in dvakrat odposlal isti post, potem pa sem samo zamenjal vpis v rubriki "Zadeva".
To pomeni, da ne poznam zadeve celovito, sem bolj "padalec", posebno še zato, ker se po njej nisem nikoli peljal :oops:
No, virtualno že... :lol: :lol:
Nazadnje s @Tonom v njegovem viewtopic.php?f=17&t=4910

Morda najprej napišem nekaj knjig, v katerih je "obdelana" Bohinjska železnica...

Paolo Petronio: Transalpina Bohinjska proga
katalog razstave: Dalle Alpi all*Adriatico in ferrovia; con la Meridionale(1857) e con la Transalpina(1906)
Karol Rustja: Proga predorov, Tiri in čas, št.2
Jože Resnik in Štefan Stepic: Železniški predori v Sloveniji, Tiri in čas, št.8
Življenje ob železni cesti; 100 let Bohinjske proge, Tolminski muzej,Tolmin 2006 (14.61 evra) opisuje predvsem del Bohinjske proge na odseku Podbrdo-Repentabor
za ostale pa je potrebno pobrskati po COBISS-u :wink:

Nisem gradbenik, zatorej vam priporočam poškiliti v knjižico: Železniški predori v Sloveniji, kjer je opisana tudi izgradnja predorov...

Lahko pa si ogledate v slovenskih knjižnicah ogledate album celovškega fotografa Alojza Beer-a

izpis iz COBISS-a:

AVTOR................... : Beer, Alois - fotograf
NASLOV.................. : Bau des Wocheiner-Tunnels : 1901-1904
IMPRESUM................ : Klagenfurt : [s. n.], [s. a.]
FIZIČNI OPIS............ : [35] f. : ilustr. ; 25 X 33 cm
OSTALI NASLOVI.......... : Bau des Wocheiner Tunnels

Nekaj malega o fotografu:
wikipedija:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Alois_Beer_(1840)
klikniti morate tistega z rojstno letnico 1840. Je pa očitno bil po rodu Čeh...

še fotka fotografa Alojza Beer-a...

Slika

Tudi Istrani so ga vzeli za "svojega"...

http://istrapedia.hr/hrv/199/beer-alois/istra-a-z/


Se pa prodaja njegov album o gradnji Karavanške železnice...

http://www.wiener-werkstaette-postkarte ... auction=13
http://www.wiener-werkstaette-postkarte ... /t0005.jpg
Item # : 0005 start price:
result: € 500
€ 1600
Alois Beer, Bau der Karawankenbahn 1901 bis 1906, 39 Ansichten Vintages 11-12 x 15,5-16,5 cm im Blatt typographisch betitelt (Album leicht bestossen)
Condition: l
:shock:

Bohinjski predor pa...je malo cenejši...
Item # : 0006 start price:
result: € 400
€ 1200
Alois Beer, Bau des Wocheiner Tunnels um 1904, Album mit 33 Ansichten und Skizzen Heliogravüren meist 21,5 x 16 cm im Karton typographisch betitelt (Album minimal beschädigt)

http://www.wiener-werkstaette-postkarte ... auction=13


Da pa se ne boste utrujali in težili po knjižnicah ali zapravljali denarja po avkcijah :roll: , vam MRS vlaki.info omogoča ogled tega albuma iz domačega fotelja...

Slika

(sposojen pladenj od SandijaP, vlaki.info) :lol:


Slika
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 04.10.2009, 23:28, skupaj popravljeno 6 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Gradnja Bohinjskega predora 1901-1904

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Prva stran albuma "za pokušino"...
V MRS vlaki.info smo pridobili novega člana...Gorchi ,tako da je vse fotke iz albuma, ki bodo sledile, njegovo prispevek k temi...
Zahvaljujemo se ravnatelju Železniškega muzeja v Ljubljani, prof. Mladenu Bogiču, da je dovolil preslikavo albuma.

Torej: Gradnja Bohinjskega predora 1901-1904

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Gradnja Bohinjskega predora 1901-1904

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Vzdolžni profil predora in vris v mapo...


Slika

za potrebe MRS...

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Gradnja Bohinjskega predora 1901-1904

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Uvodni tekst...ga bomo kdaj kasneje prevedli...

Slika


Delovišče na severni strani predora...

Slika

za MRS:
Slika

Vrtalni voz s štirimi udarnimi vrtalnimi stroji na električni pogon, sistem Siemens & Halske

Slika



Strojno vrtanje na severni strani predora...

Slika



Ročno kopanje predora na južni strani...

Slika


Popolni izkop in podporno tramovje...

Slika


Obzidava predora...

Slika


Obzidava oboka predora...

Slika


Izviri pri km 1.9 od severne strani predora...

Slika


Odvoz materiala iz odkopa na severni strani predora...

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Gradnja Bohinjskega predora 1901-1904

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Panorama severnega delovišča (pogled proti jugu)...

Slika


Panorama severnega delovišča (pogled proti zahodu)...bolnišnica...restavracija...zgradbe podjetja

Slika


Panorama severnega delovišča (pogled proti severu)...skladišče kvadov in lesa

Slika


Strojnica in grad Bistrica, sedež vodsta gradbišča...

Slika


Strojnica, severna stran predora...turbine, dinamo stroji in ventilatorji...

Slika


Kovačija, severna stran predora...

Slika


Vzdrževalna delavnica, severna stran predora...

Slika


Kolarska delavnica, severni del predora...

Slika


Naslednji fotki pa nekateri že poznate :wink:
Parno dvigalo 1

Slika


Parno dvigalo 2

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Gradnja Bohinjskega predora 1901-1904

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Delovna izmena se pelje na severni strani predora na delo...

Slika


Izmere trase...

Slika


Kamnolom pri Sv. Janezu...

Slika


Most na Savi na železnici do kamnoloma...

Slika


Dovodni kanal hidrocentrale v Bistriškem grabnu...

Slika


Vas Bistrica...

Slika


Delovišče v Podbrdu...levo portal predora, desno mletje peska; v ozadju vas Podbrdo

Slika


Vodstvo gradbišča in gradbene firme v Bistrici...

Slika


Vodstvo gadbišča in gradbene firme v Podbrdu...

Slika


Po pregledu predora na severni strani...

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
zbowe
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1189
Pridružen: 19.09.2007, 16:14
Kraj: Na sončni strani Krasa
Kontakt:

Re: Gradnja Bohinjskega predora 1901-1904

Odgovor Napisal/-a zbowe »

Zanimivo, da na sliki s severne strani je tudi šef, z južne pa ne. Gvišno se mu ni dalo čez hrib (ta sprehod je vodja del na južni strani večkrat naredil).

Hvala za zanimivo gradivo.
Je čut cuh na kaluneh, fanti bu dež!
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Gradnja Bohinjskega predora 1901-1904

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Prosim... :lol:
Je še ene par fotk ostal...pol pa na drug predor ali viadukt oz. tinge-tinge :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
zbowe
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1189
Pridružen: 19.09.2007, 16:14
Kraj: Na sončni strani Krasa
Kontakt:

Re: Gradnja Bohinjskega predora 1901-1904

Odgovor Napisal/-a zbowe »

Samo še to, par knjig manjka :mrgreen:

Ervin Sorč - Skrivnosti bohinjskega predora
Maks Klodič - Nova železnica
Je čut cuh na kaluneh, fanti bu dež!
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Gradnja Bohinjskega predora 1901-1904

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ti dve še nisem pogledal, in če ne vem, na kakšnem nivoju so, ne delam kar povprek reklame. Kasneje povem, ko bo čas za pogledati ti knjigi.
Se pa nisem imel namena ukvarjati s predorom, potem pa mi je album "padel v oči" :lol: :lol:
Sicer pa se nekatere od teh fotk da videti tudi v.... :uuuaavv Mohoriču, za katerega obstaja mnenje...
Gorchi napisal/-a:
Tono napisal/-a:In katero Mohoričevo delo naj vzamem v roke?
Mislim, da je I. Mohorič napisal knjigo zgodovina železnic na Slovenskem. En konkretno debel špeh s tremi ilustracijami...
Sem našel samo iz zgornjega albuma 5 (z besedami: pet) fotk :lol: :lol:

Hec mora bit, pa še malo reklame sem naredil za Mohoričevo knjigo...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Čišo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 704
Pridružen: 29.10.2005, 17:41
Kraj: Bohinjska železnica

Re: Gradnja Bohinjskega predora 1901-1904

Odgovor Napisal/-a Čišo »

Knjiga Ervina Sorča, strojevodje z bohinjske proge in obenem izjemnega pisca in raziskovalca, "Skrivnosti bohinjskega predora" je do sedaj najobsežnejše in najpopolnejše delo o bohinjskem predoru, izšlo leta 2006 v založbi Slovenskih železnic.

"Nova železnica s Koroške skozi Karavanke, Bohinjske gore in črez Kras v Trst" pa je nekakšen vodnik po pravkar zgrajeni progi izpod peresa inžinirja Maksa Klodiča, ki je sodeloval pri gradnji bohinjskega predora. Ponatis knjižice je ob stoletnici bohinjske proge pripravilo Društvo za Bohinjsko-goriško progo.

Vsekakor obe deli več kot priporočam v branje.
Tako počasi se prebujamo ...
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Gradnja Bohinjskega predora 1901-1904

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Bom prebral...takoj ko bo čas.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Gradnja Bohinjskega predora 1901-1904

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Po pregledu predora na južni strani...

Slika


Zaposleni na upravi gradbišča v Bistrici....

Slika


...in še zaposleni na upravi gradbišča Podbrdo...

Slika


KONEC ALBUMA
Se zahvaljujem @Gorchi-ju za trud pri preslikavi.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Gradnja Bohinjskega predora 1901-1904

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Malenkost Železocestnik, bi bila pa še manjša, če ne bi ... saj veš kaj ;)
Goran
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Gradnja Bohinjskega predora 1901-1904

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ker nam je zmanjkalo fotk iz albuma, si pomagajmo še z razglednicami...

Pogled na severni portal Bohinjskega predora. Napis: FRANCISCO JOSEPHO 1.IMP. MCMV. ne pomeni nič drugega kot Franc Jožef, vladar
Ob koncu druge svetovne vojne so Nemci med umikom razstrelili severni portal in tako Bohinjski predor skrajšali iz nekdanjih 6339 m na sedanjih 6327 m.

Slika


razglednica je iz zbirke Gorenjskega muzeja, objavljena pa je na wikipediji.

Zapis v wikipediji o Bohinjskem predoru...
link: http://sl.wikipedia.org/wiki/Bohinjski_predor


Knjižico viteza Sabladoskega pa si lahko preberemo na spletni strani Štefana Rutarja...

link: http://www.rutars.net/sr_01_stefan_ruta ... /index.htm
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori