Gradnja Bohinjskega predora 1901-1904

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
whistler
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 716
Pridružen: 31.05.2007, 19:19
Kraj: Gorenjska

Re: Gradnja Bohinjskega predora 1901-1904

Odgovor Napisal/-a whistler »

Kaže, da sem se zmotil.
Zgleda sem glede "plovbe po predorski reki" zamenjal avtovlak in potniški vlak.

@igor72: Ima Španka vlečne motorje montirane kaj višje (nad gornjim robom tirnice) kot Regan?
Vlak je vedno hitrejši!
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4637
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: Gradnja Bohinjskega predora 1901-1904

Odgovor Napisal/-a igor72 »

Evo, da ne bomo nekaj na pamet:

30.7. Navodilo za vožnjo vlakov v poplavljenem »Bohinjskem predoru«

V zimskem času in v času obilnejših padavin prihaja do motenj voženj vlakov v
»Bohinjskem predoru« zaradi narasle vode. Zato je odrejeno, da lahko vlečna vozila vozijo
tudi po poplavljenem železniškem tiru v tem predoru, če nivo vode ne presega dovoljene
višine vode nad zgornjim robom tirnice (GRT). V vsakem primeru, kadar nivo vode presega
dovoljeno višino nad GRT, se vpelje skozi »Bohinjski predor« počasna vožnja na kritičnem
mestu z vmax 5 km/h, katero odredi na podlagi opravljenih meritev nivoja vode odgovorni
delavec Sekcije za vzdrževanje prog Postojna.
Zaradi različnih konstrukcijskih lastnosti posameznih vrst vlečnih vozil smejo ta vozila
prevoziti poplavljen tir v predoru gleda na višino vode nad GRT pod različnimi pogoji, in
sicer:

-661/644/664 :7,5 cm s Vmax 5 km/h
-642/643 :13,0 cm s Vmax 5 km/h
-732 :25,0 cm s Vmax 5 km/h
-711/713 :25,0 cm s Vmax 5 km/h
-813/814 :25,0 cm s Vmax 5 km/h
-TMD 911 :36,0 cm s Vmax 5 km/h

V primeru, da nivo vode doseže višino, ko je prepovedana vožnja dizelskih lokomotiv in
motornih vlakov, se prevoz potnikov opravlja z motornim vozilom za posebne namene
(motorno drezino TMD serije 911) in z enim potniškim vagonom, ki je na postaji Bohinjska
Bistrica.

Sekcija za vleko Divača poskrbi, da je na postaji Bohinjska Bistrica pravočasno dostavljena
dizelska motorna garnitura za prevoz potnikov na relaciji Jesenice – Bohinjska Bistrica –
Jesenice. Sekcija za vzdrževanje prog Postojna poskrbi za pravočasno dostavo TMD 911 na
postajo Podbrdo ali Bohinjska Bistrica.
LEP DAN
Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Gradnja Bohinjskega predora 1901-1904

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

zbowe napisal/-a:Samo še to, par knjig manjka :mrgreen:

Ervin Sorč - Skrivnosti bohinjskega predora
Maks Klodič - Nova železnica
leteči vlak napisal/-a:Zraven knjige Skrivnosti Bohinjskega predora (avtor Ervin Šorič) je priložen dvd z raznimi posnetki omenjenega predora.

P.S. tudi jaz priporočam branje omenjene knjige.

Lep pozdrav,
Aljaž
Sem danes malo poškilil v zgornjo Sorčevo knjigo...
Ja, mi se ne moremo primerjati s to knjigo, ki je življensko delo Ervina Sorča...ure in ure je investiral v to knjigo.
Bi bilo zanimivo izvedeti, koliko časa jo je pripravljal.

Lahko pa dodamo kakšen kamenček k mozaiku :wink:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Gradnja Bohinjskega predora 1901-1904

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

železocestnik napisal/-a: Bi bilo zanimivo izvedeti, koliko časa jo je pripravljal.
Odgovor na zgornje vprašanje dobimo v Bohinjskih novicah z dne 4.avgust 2006, kjer je Vlasta Felc napisala članek o predstavitvi knjige "Skrivnosti bohinjskega predora".

Takole piše:

"Ervin Sorč, zaposlen pri Slovenskih železnicah, je predstavil vsebino
knjige, v pogovoru pa tudi povedal, da jo je začel pisati leta 2000.
Izšla je v 2500 izvodih. V njej je več kot 500 črnobelih in barvnih
fotografij, karikatur, šaljivih risb, grafov. Glavni viri so bili delo
nadinšpektorja Maksa Klodiča Der Bau des Wocheiner-tunnel,
gradbene knjige ter korespondenca Lusserja in Ceconija. Uporabil
je tudi časopisje tedanjega časa, župnijsko bistriško kroniko in
mrliški knjigi v Bohinjski Bistrici in Podbrdu. Tomaž Budkovič ga
je napeljal na to, da je v Švici poiskal Milana Lusserja, ki mu je
povedal mnogo stvari."

vir: http://obcina.bohinj.si/index.php?id=14 ... oadUid]=43


...začel je tako kot mi, potem pa še šest let mukotrpnega dela.
Knjiga pa =D> =D>
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Gradnja Bohinjskega predora 1901-1904

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Razglednica ob otvoritvi Bohinjskega predora...

Slika

vir: @kasina, http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 724&page=5
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Gradnja Bohinjskega predora 1901-1904

Odgovor Napisal/-a Tono »

Ekipa,

še moj komentarček:

Sočasno sem kupil dve knjigi: Sorčevo "Skrivnost Bohinjskega predora" in "Življenje ob železni cesti", ki jo je izdal Tolminski muzej. Knjigi predstavljata popolni opis bohinjske proge, z obilo dokumenti, starimi zapisi in strokovnimi dejstvi. Pika na i je DVD "Predorska reka", priložen Sorčevi knjigi. Odkrito povem, da sem bil ob ogledu dobesedno ganjen.

Skratka: obe deli zelo priporočam, še posebej Sorčevo, ki dejansko krona večletno raziskovalno delo.

Mislim, da se ne zavedamo, kako lepa je naša domovina in kaj vse ponuja. Nekdo bi rekel, tunel kot tunel, štreka kot štreka. Pa temu ni tako.

Lp,

Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Gradnja Bohinjskega predora 1901-1904

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Še enkrat si poglejmo vrtalni stroj...

Slika


Model takšnega vrtalnega stroja firme Siemens - Halske si lahko ogledamo v Tehničnem muzeju na Dunaju v razmerju 1:20...

Slika

Slika

za potrebe MRS...

Slika


...še opisna tabla eksponata...

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2575
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje

Re: Gradnja Bohinjskega predora 1901-1904

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

Članek iz strani Gore in Ljudje o delavcih, ki so umrli pri gradnji predora.
Aljaž
Uporabniški avatar
Griffith
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1140
Pridružen: 03.04.2007, 14:42
Kraj: Škofja Loka
Kontakt:

Re: Gradnja Bohinjskega predora 1901-1904

Odgovor Napisal/-a Griffith »

Zelo zanimiva tema.
Pri gradnji predora je umrlo veliko več delavcev kot sem si predstavljal, največ pa jih je umrlo zaradi pljučnice kar je za pričakovati, presenetilo me je pa bolj to, da je bilo veliko srčnih zastojev in to med mladimi. To je verjetno posledica slabe hrane in preutrujenosti. Pa tudi nasilnih smrti je bilo kar nekaj.
Slika
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Gradnja Bohinjskega predora 1901-1904

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Da pa nabijem še sam sebi nekaj ogledov (večino fotk ste videli, zanimivi so drugi podatki...) :lol: :lol:
Pri temi Karavanški predor sem prilepil opis gradnje, ki sta ga napisala Maks Klodič in Rudolf Franz.

Prav je, da objavimo tudi opis gradnje Bohinjskega predora, ki ga je objavil Maks Klodič v Allgemeine Bauzeitung, letnik 1911.
Za ostale podatke o Maksu Klodiču glej temo Karavanški predor.

http://anno.onb.ac.at/cgi-content/modul ... 0679&ref=1

Poglejte si strani 25 do 41 :!:


Še načrti...

http://content.onb.ac.at/cgi-content/mo ... 0692&ref=1
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Florjan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 659
Pridružen: 16.11.2005, 18:56
Kraj: Šmartno pri Litiji

Re: Bohinjski predor

Odgovor Napisal/-a Florjan »

Slovenske železnice-Novice:

Zaprt Bohinjski predor

25.12.2009
V petek, 25. decembra 2009, ob 11.15 je voda zalila predor, zaradi previsoke vodne gladine je del proge skozi Bohinjski predor zaprt. Trenutno na tem delu promet ni mogoč. Promet poteka tako do Bohinjske Bistrice oz. do Podbrda. Potnike prosimo za razumevanje. Več informacij na številki za potniške informacije 01 29 13 332.
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Bohinjski predor

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Florjan napisal/-a:V petek, 25. decembra 2009, ob 11.15 je voda zalila predor, zaradi previsoke vodne gladine je del proge skozi Bohinjski predor zaprt. Trenutno na tem delu promet ni mogoč. Promet poteka tako do Bohinjske Bistrice oz. do Podbrda. Potnike prosimo za razumevanje. Več informacij na številki za potniške informacije 01 29 13 332.
Se kar pogosto dogaja, sploh tedaj, so se tali sneg in ko je močnejše deževje....
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Gradnja Bohinjskega predora 1901-1904

Odgovor Napisal/-a Tono »

Pozdravljeni,

spričo obilnih padavin in posledičnih poplav me prav zanima, kakšno je danes stanje oz. vodostaj predorske reke v Bohinjskem predoru. Ima kdo kakšne podatke? Je v bližini kak član MRS? :)

Sicer pa je na strani Slovenskih železnic objavljeno obvestilo:

"Zaprt Bohinjski predor

25.12.2009
V petek, 25. decembra 2009, ob 11.15 je voda zalila predor, zaradi previsoke vodne gladine je del proge skozi Bohinjski predor zaprt. Trenutno na tem delu promet ni mogoč. Promet poteka tako do Bohinjske Bistrice oz. do Podbrda. Potnike prosimo za razumevanje. Več informacij na številki za potniške informacije 01 29 13 332."


Vir:
http://www.slo-zeleznice.si/sl/potniki/ ... novica/988


Lp,

Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Bohinjski predor

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Koliko časa pa traja takšna zapora prometa zaradi (pre)visoke vode v predoru?
Kako visoko je bila do sedaj najvišji nivo (knjige Skrivnost...nimam doma)?
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Bohinjski predor

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

železocestnik napisal/-a:Koliko časa pa traja takšna zapora prometa zaradi (pre)visoke vode v predoru?
Kako visoko je bila do sedaj najvišji nivo (knjige Skrivnost...nimam doma)?
igor72 napisal/-a:Evo, da ne bomo nekaj na pamet:

30.7. Navodilo za vožnjo vlakov v poplavljenem »Bohinjskem predoru«

V zimskem času in v času obilnejših padavin prihaja do motenj voženj vlakov v
»Bohinjskem predoru« zaradi narasle vode. Zato je odrejeno, da lahko vlečna vozila vozijo
tudi po poplavljenem železniškem tiru v tem predoru, če nivo vode ne presega dovoljene
višine vode nad zgornjim robom tirnice (GRT). V vsakem primeru, kadar nivo vode presega
dovoljeno višino nad GRT, se vpelje skozi »Bohinjski predor« počasna vožnja na kritičnem
mestu z vmax 5 km/h, katero odredi na podlagi opravljenih meritev nivoja vode odgovorni
delavec Sekcije za vzdrževanje prog Postojna.
Zaradi različnih konstrukcijskih lastnosti posameznih vrst vlečnih vozil smejo ta vozila
prevoziti poplavljen tir v predoru gleda na višino vode nad GRT pod različnimi pogoji, in
sicer:

-661/644/664 :7,5 cm s Vmax 5 km/h
-642/643 :13,0 cm s Vmax 5 km/h
-732 :25,0 cm s Vmax 5 km/h
-711/713 :25,0 cm s Vmax 5 km/h
-813/814 :25,0 cm s Vmax 5 km/h
-TMD 911 :36,0 cm s Vmax 5 km/h

V primeru, da nivo vode doseže višino, ko je prepovedana vožnja dizelskih lokomotiv in
motornih vlakov, se prevoz potnikov opravlja z motornim vozilom za posebne namene
(motorno drezino TMD serije 911) in z enim potniškim vagonom, ki je na postaji Bohinjska
Bistrica.
Odgovori