Nekje sem že zapisal, da je naslednja obletnica, ki jo bomo ignorirali, ta, koroška...
Priprava za takšno obletnico se prične nekaj let preje, da se pripravi to, kar si zapisal...
Vse ostalo, zmašeno nekaj na hitro, ne velja nič.
Edino kar vidim, da bi bilo možno, bi bila vožnja muzejskega vlaka do končne postaje v izvedbi "Tono rajzen"
Opuščeni mostovi v Dravogradu
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Opuščeni mostovi v Dravogradu
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Opuščeni mostovi v Dravogradu
Leta 1950 je zgledal takole:Ajznponar napisal/-a:---Torej, ugotovili smo, kje je proga prečkala Mežo, nekje je morala še čez Dravo. Že z glavnega in edinega delujočega mosta se vidi, da za HE leži še en železni most. Na desnem bregu Drave, kot smo že videli, ni bilo prave sreče. Pa poskušajmo na drugi strani. Če na cesti proti Viču tik pred OMVjevo črpalko skrenemo levo, mimo nekega poslovnega centra, stadionov in pokopališča pridemo do obrežja, se po urejeni poti spustimo navzdol, kjer je neke vrste park, nas pričaka tole:
Skratka, zob časa ga je že pošteno načel. Bližnji steber je pravzaprav železno ogrodje. Verjetno to železje nosi vso težo in je kamenje (kot na drugem stebru) prej ko ne samo za okras ????
...
Našel sem ga pa tukaj:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... 287%29.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Re: Opuščeni mostovi v Dravogradu
Kot avtor teme si jo bom dovolil obuditi od mrtvih...
V glavnem, delno povračilo svojih plačanih davkov (po domače turistični bon) sem koristil na koroškem koncu. Pot me je kakopak zanesla tudi v Dravograd in ponudila se je priložnost, da si pogledamo, ali se je kaj spremenilo glede na prvotni obisk pred sedaj že kar davnimi leti, kar bomo lahko primerjali s takratnimi še vedno ohranjenimi slikami. Še ena razlika je, da sem tokrat namesto namenskega fotkiča imel nekoliko starejši model "pametnega" telefona, kar se bo žal poznalo pri kvaliteti nekaterih slik.
Začnimo kar s starim cestnim mostom, ki je bil takrat zaprt in je propadal. V vmesnem času so ga oživili in namenili pešcem ter kolesarjem, s čimer so obojim omogočili izogib od dokaj prometnega novega cestnega mosta.
Pogled od strani:
Vozna površina v smeri proti Meži:
In obratno:
Da se ve, kdo je zaslužen za obnovo:
Na meškem koncu so razstavili še trafo, ki je nazadnje aktivno transformiral pred cerkvijo Sv. Vida v samem središču Dravograda:
V glavnem, delno povračilo svojih plačanih davkov (po domače turistični bon) sem koristil na koroškem koncu. Pot me je kakopak zanesla tudi v Dravograd in ponudila se je priložnost, da si pogledamo, ali se je kaj spremenilo glede na prvotni obisk pred sedaj že kar davnimi leti, kar bomo lahko primerjali s takratnimi še vedno ohranjenimi slikami. Še ena razlika je, da sem tokrat namesto namenskega fotkiča imel nekoliko starejši model "pametnega" telefona, kar se bo žal poznalo pri kvaliteti nekaterih slik.
Začnimo kar s starim cestnim mostom, ki je bil takrat zaprt in je propadal. V vmesnem času so ga oživili in namenili pešcem ter kolesarjem, s čimer so obojim omogočili izogib od dokaj prometnega novega cestnega mosta.
Pogled od strani:
Vozna površina v smeri proti Meži:
In obratno:
Da se ve, kdo je zaslužen za obnovo:
Na meškem koncu so razstavili še trafo, ki je nazadnje aktivno transformiral pred cerkvijo Sv. Vida v samem središču Dravograda:
Re: Opuščeni mostovi v Dravogradu
Sedaj pa končno k bolj železničarskim temam. Premaknimo se na postajo, kjer so ravno prenavljali fasado:
Če koga zanima več o prenovi:
Parno lokomotivo JŽ 18-005, ki je ob zadnjem obisku prav žalostno rjavela, so v vmesnem času prepleskali in sedaj izgleda, kot da bi ravno prišla iz tovarne. Škoda, da ji ob tej priložnosti niso namenii še nadstreška.
Novo tablo z (verjetno) popolnoma enakim opisom, ki je prej visela na sami lokomotivi, so "skrili" na kozolček za lokomotivo:
In še pogled s čuvajnice na NPr čez cesto proti Trbonjam, kjer se (najbrž) še vidi tir labotske proge:
Samo mimogrede, oznake to cesto propagirajo tudi kot odsek dravske kolesarske poti (Drava Bike) med Dravogradom in Vuzenico. Če koga mika, da bi po njej poganjal pedala, naj nanjo nikar ne rine s cestno specialko. Med dvorcem Bukovje in Trbonjami je večji del ceste namreč ne ravno najboljši makadam, ki je primeren kvečjemu za "terence". Za povrh se iz hoste ne boste ravno nagledali proge.
Če koga zanima več o prenovi:
Parno lokomotivo JŽ 18-005, ki je ob zadnjem obisku prav žalostno rjavela, so v vmesnem času prepleskali in sedaj izgleda, kot da bi ravno prišla iz tovarne. Škoda, da ji ob tej priložnosti niso namenii še nadstreška.
Novo tablo z (verjetno) popolnoma enakim opisom, ki je prej visela na sami lokomotivi, so "skrili" na kozolček za lokomotivo:
In še pogled s čuvajnice na NPr čez cesto proti Trbonjam, kjer se (najbrž) še vidi tir labotske proge:
Samo mimogrede, oznake to cesto propagirajo tudi kot odsek dravske kolesarske poti (Drava Bike) med Dravogradom in Vuzenico. Če koga mika, da bi po njej poganjal pedala, naj nanjo nikar ne rine s cestno specialko. Med dvorcem Bukovje in Trbonjami je večji del ceste namreč ne ravno najboljši makadam, ki je primeren kvečjemu za "terence". Za povrh se iz hoste ne boste ravno nagledali proge.
Re: Opuščeni mostovi v Dravogradu
Od labotske proge sta se kmalu za postajo ohranila dva premostitvena objekta, ki sta pred tem bila nedostopna. Prvi je most čez Mežo. Prej je bil dostop do njega celo ograjen, danes pa
Ni fatamorgana, na most res vodijo stopnice in klančina za kolesa oz. vozičke. Še pogled na most od strani s klančine:
Sama pot čez ta most:
Takoj mu sledi še prej zaraščen krajši nadvoz nad dovozno potjo do elektrarne in bližnjih teniških igrišč:
Pot se nato priključi na cesto do Črneč in Libelič. Za nemotorizirane prometne udeležence na poti do tja vsekakor predstavlja dobrodošlo bližnjico. Če se tu obrnemo, pot čez nadvoz še v drugi smeri:
In takoj za tem še čez most, kjer si lahko poskušamo predstavljati, kako je proga zavila levo proti postaji:
Ni fatamorgana, na most res vodijo stopnice in klančina za kolesa oz. vozičke. Še pogled na most od strani s klančine:
Sama pot čez ta most:
Takoj mu sledi še prej zaraščen krajši nadvoz nad dovozno potjo do elektrarne in bližnjih teniških igrišč:
Pot se nato priključi na cesto do Črneč in Libelič. Za nemotorizirane prometne udeležence na poti do tja vsekakor predstavlja dobrodošlo bližnjico. Če se tu obrnemo, pot čez nadvoz še v drugi smeri:
In takoj za tem še čez most, kjer si lahko poskušamo predstavljati, kako je proga zavila levo proti postaji:
Re: Opuščeni mostovi v Dravogradu
Od dravograjskega konca starega cestnega mostu vodi Ribiška pot vse do okljuka Drave z odcepom proti mestnemu pokopališču in mimo štadiona tako rekoč do samega mestnega središča. Od elektrarne dalje nekako nadomešča mestni park. Pot nas tako pripelje vse do opuščenega železniškega mosta čez Dravo, kjer pa se do danes ni še nič spremenilo. Vzhodna stranica, ki gleda proti HE:
in kamnit obok nad potjo:
In še pogled z zahoda na most:
in obok:
No, da ne bomo krivični, nekaj novega je pa le. Namreč opisna tabla s kratko zgodovino mosta. Z nje se lahko mdr. naučimo, da je prvotni most imel čisto drugačno konstrukcijo vse do vpada sil osi, ko ga je starojugoslovanska vojska razstrelila, Nemci pa zatem obnovili v obliki, v kakršni razpada še danes. Tabla:
Da ne bomo preveč mučili oči, še tala pomposameznih tretjinah. Najprej leva:
sledi srednja:
in za konec še desna:
In za konec še razglednica, ki sem jo izrezal z zgornjega dela srednje tretjine, morda kakemu raziskovalcu pride prav:
Kaj reči za konec, škoda, da za pešce in kolesarje ne oživijo še tega mosta in uredijo dostopnih poti, bi nastala prav fajn krožna pot.
in kamnit obok nad potjo:
In še pogled z zahoda na most:
in obok:
No, da ne bomo krivični, nekaj novega je pa le. Namreč opisna tabla s kratko zgodovino mosta. Z nje se lahko mdr. naučimo, da je prvotni most imel čisto drugačno konstrukcijo vse do vpada sil osi, ko ga je starojugoslovanska vojska razstrelila, Nemci pa zatem obnovili v obliki, v kakršni razpada še danes. Tabla:
Da ne bomo preveč mučili oči, še tala pomposameznih tretjinah. Najprej leva:
sledi srednja:
in za konec še desna:
In za konec še razglednica, ki sem jo izrezal z zgornjega dela srednje tretjine, morda kakemu raziskovalcu pride prav:
Kaj reči za konec, škoda, da za pešce in kolesarje ne oživijo še tega mosta in uredijo dostopnih poti, bi nastala prav fajn krožna pot.
Re: Opuščeni mostovi v Dravogradu
Krasna reportaža, najlepša hvala!
Meni se zdi, da je to drenažni kanal (resda sestavljen iz dveh tirnic). Glede na linijo nasipa bi bil bolj logičen potek tira labotske proge nekoliko bolj levo (ob predpostavki, da je nasip še na istem mestu).Ajznponar napisal/-a:In še pogled s čuvajnice na NPr čez cesto proti Trbonjam, kjer se (najbrž) še vidi tir labotske proge:
LP, Metod