Piranski tramvaj

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:16900

Pozdravljeni,

počasi nam zmanjkuje fotografij Piranskega trolejbusa....

Zadnja fotografija, objavljena v Elektrotechnische Zeitschrift (Berlin), nam prikazuje Piranske trolejbuse na Fornačah, v bližini remize...


km 0,81: rimessa = remiza

Slika

načrt prevzet iz knjige: Egbert Peinhopf: Eisenbahnen in Istrien einst und heute


Slika


Jaz bi rekel, da je fotografija posneta nekje tukaj, pred parkirnim prostorom Fornače:

https://maps.googleapis.com/maps/api/st ... 9781110245


https://www.instantstreetview.com/@45.5 ... .29p,1.02z

Vidi se cerkev, ne vidi se "turma"...

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:17100

Pozdravljeni,

ali lahko kdo vriše zgornji načrt proge Piran-Lucija v Globus Slovenije :lol:

Da bomo lahko začeli ugibati, kje so predvideli zgradbo remize (Rimessa=remiza) :idea:

Slika

Slika

Fotografija in načrt remize sta iz knjižice Alberto Pucer, Giulio Ruzzier: 100 let Piranskega tramvaja/100 Anni del Tram di Pirano (1912-2012), 2012

hvala v naprej
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:17350

Pozdravljeni,

včeraj sem prestopil prag arhiva v Piranu. Seveda nisem našel vsega, kar bi moral, nekaj pa le.

Samo za vzorec dodajam naslov podjetja, v okviru katerega je delovala Filovia Pirano-Portorose (= Trolejbus Piran-Portorož)...

Slika

Slika

Datum je 29.2.1912. Zadnji meseci obratovanja Piranskega trolejbusa.


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:17450

Pozdravljeni, pogledati si moramo, kako hje bila do sedaj obdelano prizadevanje Pirančanov za povezavo s Porečanko.

Osnovni članek T. Brate: GRADNJA TROLEJBUSA IN TRAMVAJA V PIRANU je bil objavljen v Kroniki leta 1982.

link: https://www.dlib.si/stream/URN:NBN:SI:D ... ed37f4/PDF

Link dodajam zato, da ne bo kdo rekel, da si izmišljujem citate.

Popolnoma enak tekst o Piranskem trolejbusu in tramvaju je bil vključen v knjigo T. Brate: Ljubljanski tramvaj, ki je izšla leta 1990.

Nas sedaj zanima iz tega teksta le tisti del, ki govori o prizadevanjih Pirančanov za povezavo s Porečanko (z železniško postajo Sv. Lucija).

citat:

" Razvnemale so se polemike za in proti železnici. Končno je mestni svet odločil, da zaprosi cesarsko-kraljevo železniško ministrstvo na Dunaju, naj odobri gradnjo posebnega železniškega tira od Lucije oziroma Portoroža do Pirana, po katerem bi bilo možno prevažati potnike. Edino vprašanje je bilo, na kakšen način prevažati potnike po tirih. Predlagali so konjski ali električni tramvaj. Vendar odgovora z Dunaja dolgo niso prejeli.

Medtem pa so cesarsko-kraljeve državne železnice nadaljevale z gradnjo ozkotirne železniške proge v Istri in aprila 1902 je zapeljal prvi vlak med Trstom in Bujami...

Ko je poreška lokalka prejela leta 1903 novi parni motorni voz, so se ideje o gradnji tirne povezave s Piranom ponovno razplamtele.
Predlagali so, da naj bi mestna občina kupila še 2 opisana parna motorna voza, katerima bi po potrebi lahko priključili še po en potniški in tovorni voz ter tako prevažali potnike in tovore do Pirana.
Z novo prošnjo so se ponovno obrnili na železniško ministrstvo na Dunaju, vendar odgovora ni in ni hotelo biti, saj je avstro-ogrski mlin mlel nadvse počasi.

Za povezavo Pirana z železniško postajo v Luciji in Portorožu so v začetku začasno uvedli vozove s konjsko vprego, kar pa se je izkazalo za neprimerno in neudobno."

konec citata


V zgornjem tekstu so vse navedbe brez datumov.
Posebej je povdarjeno, da od Ministrstva za železnice niso dolgo prejeli odgovorov, saj naj bi "mleli" zelo počasi.

To ni res. Ministrstvo za železnice je delovalo zelo hitro, kar smo videli iz že dosedanjih objav o železnicah na področju Slovenije.
Problem je nastajal pri večini prosilcev, ki so oddajali nedodelane vloge ali zahtevali nemogoče. Recimo Piran ni imel denarja, da bi sam zgradil progo do Lucije. Na vsak način je pričakoval, da bo večino denarja primaknila država. Zato so tudi zaman čakali obvestilo, da bo projekt plačala država.
Ni pa res, da se ni nič dogajalo. Na vse naslove je Piran pošiljal prošnje n zahteve. B sem času je lobiral po dunajskih pisarnah, vendar neuspešno.
Ko pa so se odločili v Piranu, da jim zgradi povezavo tuj investitor, je vse skupaj steklo zelo hitro. Res brez Ministrstva za železnice, ker so je investitor odločil za cenejšo varianto - trolejbus, Pirančani pa so prikimali, saj so prišli "dobro skozi", brez velikih vlaganj.
Seveda brez denarja s strani Pirančanov ni šlo, urediti so morali nekatere odseke cest...


V državnem arhivu na Dunajuso ohranjeni vse vpisne knjige pošte Ministrstva za železnice in tudi gradivo za povezavo Pirana s Porečanko, tako da je možno vsem navedbam dodati datum.

V Pokrajinskem arhivu Koper, enota Piran je ohranjenega nekaj gradiva o povezavi Pirana s Porečanko, ohranjeni pa so vsi zapisniki občinskega svta Piran, tako da ni moč nič govoriti na pamet, ampak samo navajati izjave občinskih mož in njihove sklepe. Tudi o povezavah s Porečanko...


V arhivu v Piranu je ohranjen načrt: Kleinbahn Pirano-St. Lucia-Portorose z dne: Trst, april 1903

Slika


Slika


...pripravila ga je gradbena sekcija Državnih železnic v Trstu:

Slika

Slika


Vidi se, da je to predlog tramvajske povezave Piran-Portorož-Lucija.

Kleinbahn se je uporabljalo za več vrst tirnih povezav (tramvaj: Kleinbahn Pola, Kleinbahn Triest-Opcina, venda tudi stranska proga kot recimo: Station Windisch Feistritz - Stadt Windisch Feistritz, torej povezav železniške postaje Slovenska Bistrica z mestom).

Se pa proga v predlogu ni pričela na Tartinijev trgu:

Slika

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O: 17700

Pozdravljeni,

tema postaja zanimiva, prehiteli smo ljubljanski tramvaj :wink: :lol:

Prav je, da napišemo, kje je bila remiza.

Fotografijo remize imamo zaenkrat le eno, vendar zelo od blizu.

Vemo, da je remiza na km: 0,81 (začetek proge o,00 na Tartinijevem trgu).

Na načrtu iz aprila 1903 remiza ni bila predvidena na mestu, kjer je bila postavljena kasneje (km:081), ker je bila cesta preozka, da bi postavili remizo.

Ker nimamo novejšega načrta za trolejbus iz leta 1909, si moramo pomagati s tem načrtom iz aprila 1903 !

Slika


Začetek proge (km:0,00) je bil predviden na začetku pristanišča.


Slika

Hiše po vrsti:
Št.3: mestna vodarna
št.4: Sanita
Št.5: ?

V tem področju do hiše št.5 je bilo predvideno postajališče in nalaganje tovora (dolžina:134,1m).



Nadaljevanje načrta...

Slika

S tem nadaljevanjem načrta pa smo se prebili že do tovarne stekla (Glasfabrik), poznejše tovarne mila.


Včasih je bilo pred tovarno in kasarno...morje zelo blizu:

Slika


Potem so razširili cesto...

Slika


Giulio Ruzzier pa je vrisal Piranski tramvaj...

Slika


Že brez remize je bilo potrebno po načrtu iz aprila 1904 pred bloki (hiše št. 6, 7 in 8) premakniti cesto in urediti zavarovanje brežine...

Slika

Na tem načrtu ni predvidena remiza na tem mestu, kljub temu je bila predvidena premaknitev ceste v dolžini 260 m za ene 10 metrov.


pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 23.02.2018, 11:00, skupaj popravljeno 4 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

remiza je torej morala biti nekje med začetkom pristanišča in zgradbami št. 6, 7 in 8 (se držijo skupaj).

Slika

povečava...

Slika


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:17800


Da so se Pirančani resno ukvarjali s tramvajem in širitvijo ceste pred Fornačami, dokazuje načrt iz decembra 1903:

Slika

dejansko je bilo potrebno razširiti cesto za 10 metrov in poskrbeti za zavarovanje brežine...pri delavskih blokih bi se vrnili na staro širino ceste.

Slika

rdeče = razširitev

Na enem mestu bi bila prestavljena celo za 14,85 metra...

Slika

Seveda so bili to le predlogi za razširitev, za koliko se je razširil ta prostor bomo zvedeli kasneje :wink: :lol:


Je pa res, da nimamo na voljo nobene fotografije tega prostora razen fotografije treh trolejbusov na začetku te strani.

Na načrtu vzdolžnega profila tramvajske proge je prestavitev ceste (rdeče) že upoštevana...

Slika

povečava...

Slika


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:17950



Bo potrebno pobrskati za načrti remize in upravnega poslopja oziroma delavnice, ki je morala biti v bližini.

Zaenkrat izgleda, da je upravna zgradba/delavnica tale zgradba...

http://shrani.si/f/W/4h/2C0EAF9K/scan-180223-0001a.jpg

Slika

Takoj za upravno zgradbo/delavnico pa naj bi bila remiza/garaža...

Slika

Morda bi bilo pametneje pogledati v arhiv :-k :lol:

Na internetu ni nobene fotografije remize ali upravne zgradbe/delavnice :roll:

Mogoče bi se našel kakšen letalski posnetek :-k

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

načrti iz aprila 1903 so rezultat tega, da je začelo leta 1901 Ministrstvo za železnice obravnavo projekta Male železnice/tramvaja S. Lucija - Piran:

Slika

Se pravi, da je šla pot Pirančanov do tramvaja preko Deželnega sveta Mejne grofije Istre v Poreču.


Prvi poskus Pirančanov preko Deželnega sveta Mejne grofije Istre v Poreču je bil že leta 1900, kot smo že omenili po navedbi v knjigi Egbert Peinhopf.
Takrat je bila "v igri" ozkotirni tramvaj s parno lokomotivo na progi Piran-Sveta Lucija v dolžini 4,9 km.
Ponudba za takšno povezavo je bila izdelana s strani podjetja Antonelli & Dreossi. V okviru projekta je bila vsebovano tudi dve lokomotivi in dva osebna vagona, cena pa je znašala 270.000 kron.

Do te ponudbe še nisem dokopal, ne vem tudi, ali so bili izdelani načrti. Verjetno je bila to ponudba "čez palec"...(rule of thumb, Faustregel....).

Piše pa Egbert Peinhof v knjigi: Eisenbahnen in Istrien, da se je leta 1900 mesto Piran pogajalo s podjetjem AEG (Österreichischen Union Elektrizitäts-Gesselschaft) o električni razsvetljavi cest in električni železnici/tramvaju na progi Piran-železniška postaja Sveta Lucija. Pogajanja so padlo v vodo (=beri morje) in zopet je bila zanimiva varianta o parnem tramvaju.

Dalje navaja Egbert Peinhof, da so stroški za projekt, ki je bil izdelan aprila 1903 (zgoraj so načrti) znašali 347.000 kron. Verjetno zato toliko višji znesek, ker je bil detajlno obdelan, upoštevana tudi utrditev obale, razširitev cest itd.

Ta cena pa je bila streznitev za Pirančane :shock:

Leta 1904 so dali v izdelavo projekt s konjskim tramvajem... :roll: (smrdi, uf kako smrdi je bojda rekel župan :lol:
Proga je bila predvidena od Trga Tartini do železniške postaje Sveta Lucija.
Cena :?:

186.000 kron.

Kaj sedaj :?: :?:

pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 24.02.2018, 12:42, skupaj popravljeno 6 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

Za posnetek "iz višav" bi bilo vredno (vsaj za začetek) pogledati v predstavitev dr. Mateje Breg Valjavec in mag. Daniele Ribeiro : "Uporabnost zgodovinskih posnetkov pri proučevanju zgodovinskih sprememb na ozemlju Slovenije", ki smo jo ugledali pri "nemški obvozni progi". Za kaj več se bo potrebno oglasiti na GURS-u.

https://giam.zrc-sazu.si/sites/default/ ... ibeiro.pdf

LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Igor, pozdravljen,

sem videl tvoj prispevek k iskanju remize in sem ravno pred petimi minutami poskušal povečati tisto slikco na strani 38.

Kaj sem dobil :?:

Same kvadratke :lol: :lol:

Ja, bi bilo potrebno iti na GURS. Vendar po moje to ni zastonj.
Bo potrebno poiskati cenejšo varianto.
Kakšen posnetek iz prve vojne.
Ali pa še enkrat prestopiti prag arhiva v Piranu :idea:

Lp
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

poglejmo si dogajanje leta 1904 malo podrobneje...
železocestnik napisal/-a:Pozdravljeni,

načrti iz aprila 1903 so rezultat tega, da je začelo leta 1901 Ministrstvo za železnice obravnavo projekta Male železnice/tramvaja S. Lucija - Piran:

Dalje navaja Egbert Peinhof, da so stroški za projekt, ki je bil izdelan aprila 1903 (zgoraj so načrti) znašali 347.000 kron. Verjetno zato toliko višji znesek, ker je bil detajlno obdelan, upoštevana tudi utrditev obale, razširitev cest itd.

Ta cena pa je bila streznitev za Pirančane :shock:

Leta 1904 so dali v izdelavo projekt s konjskim tramvajem... :roll: (smrdi, uf kako smrdi je bojda rekel župan :lol:
Proga je bila predvidena od Trga Tartini do železniške postaje Sveta Lucija.
Cena :?:

186.000 kron.

Kaj sedaj :?: :?:

pozdrav
Darko
Da so mislili Pirančani resno so leta 1904 večkrat razpravljali o konjskem tramvaju (Tramvia a cavalli)...

Slika
Konjski tramvaj v Trstu; vir: http://www.triestetrasporti.it/sl/druzb ... a-v-trstu/



Piran, 4.6.1904 (zapisnik seje mestnega sveta):

Tronco ferroviario Pirano-S.Lucia:
Letta la Relazione (sub No.2303) la Rappresentanza senzao discusione e all* unanimita approva il seguente ordine del giorno:
"Viene incarita la Deputazione Comunale di attivare tutte le pratice possibilli perche l? i.r. Governo col eventuale concorso della Provincia e senza aggravio del* Comune provveda alla costruzione di una ferrovia a cavalli da Pirano a Santa Lucia fornendola di tutto il materiale mobile per trasporto di passeggeri e di merci e consegnandola poi al Comune per L*esrrcizio in proprio conto".

Slika


Tramvia Pirano-S.Lucia:
Comunica che le pratice per una Tramvia a cavalli fra Pirano e Santa Lucia sono bene avviate, per cui e da sperarsi che fra breve anche questo argomento sara risolto.

povečava: Slika



Sulla costruzione del Tramvia a cavalli fra la Citta e S.Lucia:
La Rappresentanza unanime assorge. Dopo cio da Lettura del deliberato della Dieta Provinciale in merito alla construzione della linea del Tramway a cavalli dalla Citta alla Stazione ferroviaria di S.Lucia e dice che grazie al concorso della Provincia, grazie all* assunzione del servizio della posta verso un correspettivo non inferiore alle 2500.- Corone annue e grazie a un contributo che non potra mancare al Comune da parte dello Stato, d*attuazione del progetto la crede senz*altro assicurata. In quanto al riconosce le benemerenze dei nostri Deputati dietali e il dovere da parte del Comune che a suo tempo vengano ringraziati.

povečava: Slika



Na Dunaj so poslali na pogajanja o konjskem tramvaju celo župana in Dr.Depangher-ja...

Relazioni sul viaggio fatto a Vienna dal Podesta e Dr. Depangher in merito alla tramvia a cavalli fra Pirano - S. Lucia:
Dopo cio il Podesta data comunicazione dell viaggio fatto a Vienna assieme all Onerevole Dr. Depangher per conferire col Ministro delle ferrovie in merito alla tramvia a cavalli Pirano-S.Luci e perorare per un contributo da parte dello Stato; partecipa che il Ministro si esterno in massima favorevole al contributo e che l*amenontare del medesimo sara fissata sulla base del projetto di detaglio che gli fu tasto rimeso.

povečava: Slika

povečava:Slika

vir: PAK, enota Piran, zapisniki mestnega sveta



Ali kdo zna dobro italijansko, da iz zgornjih tekstov sprav skupaj soliden prevod :?: Ali vsaj povzetek ?

Sicer bom prevedel z Guglom :wink: :lol:

Sem Guglu napisal: Tramvia a cavalli, pa mi je odgovoril: konjski tramvaj =D> =D>

za vsak slučaj pa me je vprašal: Ste morda mislili: Tranvia a cavalli

Ja, to sem mislil :!:

In kaj mi je Gugl odgovoril :!:

Tramvaj za konje :lol: :lol: :lol:

Slika


Nisem vedel, da je tako velika razlika med dvema črkama :shock:


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O: 18150

Videli smo, kako so bili Pirančani naenkrat navdušeni nad konjskim tramvajem (predvem zaradi cene in nadejanega denarja s strani države).

Vendar tudi to nadušenje ni dolgo trajalo.

Egbert Peinhof v knjigi: Eisenbahnen in Istrien poroča, da so leta 1905 dali izdelati predračun za železnico, kjer bi uporabljali vozila z motornim pogonom.

Ko so dobil predračun v znesku 1,4 milijona kron, so se streznili, kljub temu pa zaprosili za finančno pomoč države.
Država je seveda finančno pomoč pri takšnem projektu takoj odbila.

Konec leta 1905 je začel župan pisariti vloge na namestnika v Trstu in tudi na Ministra ze železnice. Pisal je, da so leto 1905 in 1906 že izgubili za izvedbo investicije, predvsem zato, ker ni odločitve za sofinanciranje s strani države. O tem, da stalno menjajo v Piranu projekt, ni v teh dopisih nobene besede. Vendar pa piše že 9.avgusta 1905 o tramvaju Piran - S. Lucija (Tramvia) in nić več o konjskem tramvaju.

Egbert Peinhof v knjigi: Eisenbahnen in Istrien poroča, da so se Pirančani leta 1906 vrnili nazaj na ozkotirni tramvaj z vozilom s parnim strojem.
Začetna postaja naj ne bi bila na Tartinijevem trgu, marveč tako kot na načrtih leta 1903 pri začetku pristanišča oz. pri Sanita. Predvideni sta bili dve Komarekovi vozili s parnim strojem, dva osebna vagona in en vagon za prevoz tovora.

Slika

Cena ?
185.000 kron.
Opravili so tudi politični ogled trase, vendar so ugotovili, da je cesta preozka in so zopet opustili ta projekt.

Občina Piran je zaprosila 25. marca 1906 (št.3969 iz 1905) za koncesijo za gradnjo in obratovanje ozkotirnega tramvaja spogonom z vozom s parnim strojem s tirno širino 0,760 m po cesti Piran-Portorož-železniška postaja Portorož (S. Lucija).

Revizija trase proge, komisija za postaje in politični obhod je bil izveden 26.,27. in 28. februarja 1907.

Ministrstvo za železnice je izdalo dekret z dne 5. julij 1907 (št. 19933/3) da bo občini Piran podelilo koncesijo, ko bo predložila konkrete predlog za pridobitev finančnih sredstev.

Na žalost občina ni mogla financirati projekta in projekt je čakal na boljše čase !

Kasneje je prišlo do dogovora s plinarno Augsburg, zastopstvo za Avstrijo v kraju Bozen/Bolzano. Zgradili pa so trolejbus, ki je pričel obratovati 24. oktobra 1909.




Slika

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:18350

Pozdravljeni,

glede na to, da je že 200 ogledov, je potrebno nnekaj dodati.

Vendar mislim, da je treba nekaj zapisati o tramvaju, sicer nas bodo s trolejbusom "zabrisali" v rubriko "Čvek"...


Glede tramvaja v Piranu pa je zanimiva scena.

Morda nikoli ne bomo točno vedeli, kako in zakaj se je najprej uvedel trolejbus.

Predvsem ne bomo vedeli zakaj ?

Glede na to, da Pirančani denarja niso imeli in so vseskozi računali na podarjen denar s strani države in da se je potem našla tale nemška firma z denarjem:

Slika

...je zanimivo, kako je prišlo do odločitve za trolejbus.

Jasno je da je trolejbus veliko cenejši kot tramvaj.

Po drugi strani je vprašanje, kako so se Pirančani "zapeli" z Ministrstvom za železnice glede tehničnih detajlov in drugimi ministrstvi na Dunaju glede prispevka, ki bi ga dala država.

Eden od tehničnih problemov je bil, ker naj bi vgradili nemške tirnice, pa na ministrstvu za železnice nekako ni šlo "skozi". Vsaj na hitro ne.

Vprašanje je tudi, ali so trolejbuse dobili nove ali stare in ali je bil trolejbus le izhod v sili, začasno.

Morda na ta vprašanja ne bomo imeli nikoli točnega odgovora, ker se je potrebno zavedati, da so dejstva vedno prirejali v dopisih na Ministrstva v svojo korist, da bi z njimi nekaj dosegli.

Najbolj zanimivo pri vsem tem pa je, da se s plinarno Augsburg Pirančani niso skregali, ko so vrgli trolejbuse ven in uporabe. Takrat so pisali, da so dotrajani, nevarni in ne vem kaj še vse.

In se odločili za isto podjetje, da jim preskrbi tramvaj.

Do resnice bi verjetno prišli le v kakšnih privatnih pismih župana ali občinskih mož. Na občinskih sejah so verjetno že pazili, kaj govorijo, ker se je vedelo, da se to zapiše.



Pogledali si bomo zapise v časopisih o tramvaju v Piranu:

Začetek uradnega postoka: postajna komisija in politični obhod je potekal 16.,17.,18. in 19. januarja 1912:

Slika


Podelitev koncesije plinarni v Augsburgu; to, da je travaj začel obratovati 20. d.M. pomeni: 20. julija 1912

Slika


Kako izgleda objava takšne koncesije v državnem uradnem listu :?:

Slika


povečava:

Slika


Link do koncesijske objave: http://alex.onb.ac.at/cgi-content/alex? ... 59&size=45


Koncesija je bila podeljena za 60 let - torej do 31.12.1970 :shock:


Dodajmo še fotografijo tramvaja št.3 na progi Piran - Sv. Lucija

Slika


Toliko, da vidimo, kako hitro jo bodo objavili roboti in kako hitro bo prišla na...facebook.


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:18600

Pozdravljeni, glede na to, da je že 250 ogledov v manj kot enem dnevu, je potrebno nadaljevati.

Izgleda, da skupina "Pirančanov" (in seveda robotov) skrbno sledi temi in novostim... :wink:

Egbert Peinhof v knjigi: Eisenbahnen in Istrien poroča (verjetno po podatkih iz državnega arhiva na Dunaju), da si je Piran pridobil 16. avgusta 1911 s strani Ministrstva za železnice dovoljenje za začetek tehničnih preddel za tramvaj Piran-Sv. Lucija. Dela so lahko stekla...

Poleg tega Peinhof poroča, da je k.k. Eisenbahnministerium podelil podjetju "Vereinigte Gaswerke Augsburg A.G" koncesijo za gradnjo in obratovanje tramvaja Piran-Portorož, veljavno do 31.12.1970.

Mi smo si objavo te koncesije ogledali že zgoraj (objava z dne 30.junij 1912).

Izgleda, da je po tem, ko so dobili koncesijo bila še vedno možnost, da se kaj še spremeni pred objavo, ker je bilo predvideno, da se oglasijo po izdaji koncesije na Ministrstvu za železnice na Dunaju predstavniki plinarne v Augsburgu in piranski župan advokat Domenico Dr. Fragiacomo.

Slika

povečava (cel dokument iz PAK, enota Piran):

Slika


Vidimo, kako hitro je tekla pošta in odgovori.

Koncesija je bila spisana 11.decembra 1911, 18 decembra 1911 pa je že plinarna Augsburg spraševala, ali se bo župan udeležil usklajevanja na železniškem ministrstvu na Dunaju.


Da bodo imeli roboti kaj dela, dodajam še eno fotografijo tramvaja Piran-Sv. Lucija...

Slika

Tramvaj vozi mimo letalske šole. Seveda je to čas Italije, saj se vidi na drogu pred zgradbo italijanska zastava.
Včasih so pristajali v Portorožu hidroavioni.

Obstaja tudi "barvna" razglednica te iste fotografije, vendar je malo "obrezana" (objavljena v knjigi: Eisenbahnen in Istrien).


Podobna fotografija je na http://www.regionalobala.si v članku: Obujen spomin na piranski tramvaj (Janez Mužič, slike z razstave)

Slika

Fotografiji nista narejeni istočasno.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori