Piranski tramvaj

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D


V predzadnjem letu (1952), ko je vozil še tramvaj od Pirana do Lucija je bila verjetno posneta ta slika:

Slika

Vir: http://images.google.com/hosted/life/e5 ... 19db4.html



In kaj naj bi bili razlogi za ukinitev :?

Slika



In kdo ga je zamenjal :|

Slika



In kako si v bodoče zamišljajo promet v Piranu ?

Slika

Vir: http://primorski-utrip.si/2016/09/v-pir ... lovanju-z/



LP Igor
Uporabniški avatar
STIB
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 445
Pridružen: 18.04.2006, 11:57
Kraj: Zagreb, HR

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a STIB »

Je mogoče da avtobus ima vojaško (EI) registracijo?
lp iz Zagreba
ZDRU
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Je mogoče da avtobus ima vojaško (EI) registracijo?
Verjetno ima registracijo cone B STO , ki je bil ukinjen šele 25.10.1954 z londonskim sporazumom. Cona B je bila pod vojaško upravo FNRJ. Če je STO izdajal svoje znamke in imel menda svoj denar (https://sl.wikipedia.org/wiki/Svobodno_ ... ko_ozemlje) ne bi bilo nič čudnega, če bi imeli tudi svoje registrske tablice.

LPL
IDUR
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 4
Pridružen: 25.01.2014, 18:47

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a IDUR »

Od slovenskih mest je tramvaj imela še Gorica. Ena linija goriškega tramvaja (od štirih) se je zaključila pred današnjo železniško postajo v Novi Gorici, druga linija pa na trgu sredi goriškega predmestja, imenovanega Šempeter pri Gorici, ki danes leži v Sloveniji.
Tramvaj so torej imela tri slovenska mesta - Lublana, Piran in Gorica. Danes pa ... danes pa nobeno! Smo edina država daleč naokrog, ki nima tramvaja. Sram naj nas bo! Namesto, da bi tramvaj sedaj postavili vsaj na nedavno zaprto obalno cesto med Koprom in Izolo, bodo tam zdaj urejali neke kolesarske steze ali nekaj takega.

Prekrasno sliko goriškega tramvaja na trgu v Šempetru pri Gorici najdete na spodnji povezavi:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... -_Tram.jpg

"Tramvaj na trgu kraja Šempeter pri Gorici"

Tramvaj mesta Gorica - ki je vozil tudi do šempeterskega predmestja - je obratoval od leta 1909 do leta 1935.
IDUR
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 4
Pridružen: 25.01.2014, 18:47

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a IDUR »

Ne vem zakaj mi prejle ni potegnilo ter izpisalo celotnega spletnega naslova.

Torej, goriški tramvaj na trgu sredi Šempetra pri Gorici, še enkrat; na spodnji povezavi:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... -_Tram.jpg
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 443
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a suha »

Tehnologija gre naprej in danes vse več avtobusnih proizvajalcev že izdeluje, ali pa je v zadnji resni fazi načrtovanja električnih baterijsko polnjenih avtobusov.

Slovenska avtobusna mestna podjetja so pri nakupu avtobusov na alternativne pogone precej konzervativna. Po besedah vodilnih čakajo z nakupi električnih avtobusov do takrat, dokler jih ne bodo začeli proizvajati "resni" proizvajalci (torej Daimler :lol: ). Ne glede na vse, so v Mariboru, ko so testirali električni avtobus pred parimi meseci, napovedali, da bodo prvi baterijsko polnjeni električni avtobus spustili v promet čez 2 leti, kar tudi nekako sledi časovnici Daimlerja. Ostali prevozniki bodo nato kmalu sledili.

Glede Pirana bi pa svetoval da se zadolženi za javni prevoz odpravijo na izlet v Rim. Tam imajo floto manjših električnih baterijsko polnjenih avtobuskov že kar nekaj let. Predvsem za ozke uličice so zelo primerni. V takem smislu bo prišel "tramvaj" prej ali slej tudi v Piran.

Kdor ne verjame v elektrifikacijo pa svetujem da se odpravi na eno testno vožnjo do npr. bližnjega VW salona, kjer boste brezplačno dobili za dan ali dva za probo e-golfa: https://cc.porscheinformatik.com/sl-si/ ... i%20e-Golf

Začetna cena e-golfa je resda visoka, cca. 32.000 € (s popusti in subvencijo). Vendar je treba vedeti da enak avto s podobno opremo z motorjem z notranjim izgorevanjem stane cca. 25.000 €, pri čemer se pri električnem modelu na gorivu in servisih prišpara na 10.000 km cca. 1000 €, tako da po 200.000 km dobite nazaj 20.000 € in vas avto potem realno košta 12.000 € (se pa seveda vmes ne smete zaletet in naredit totalke). Vožnja z električnim avtomobilom pa je čisti užitek (hitri pospeški, tišina, avtomatski menjalnik). Garancija na baterijo je mislim da 7 let ali 160.000 km, realni doseg v zimskih razmerah v klanec in nato nazaj dol (gretje, radio, GPS in dva LCD zaslona sta bila ves čas prižgana), ko sem sam testiral avto je bil 200 km. Čas hitrega DC polnjena je bil eno uro.

Naj še povem da ne delam reklame za VW, bi pa za skeptike rad samo predstavil prednosti elektrifikacije. Konkretno, servis pri Golfu z motorjem z notranjim izgorevanjem stane 150 €, servisni interval 15.000 km. Servis pri električem modelu stane 50 € pri čemer je servisni interval pol večji torej 30.000 km (ni jermena, ni olja itd.). Mislim da je tu vse jasno. Skratka prednosti takih vozil so enormne. Enako velja za avtobuse, pa če hočete nekoč tudi vlake. Treba je tudi vedeti da bo šel razvoj še naprej, že Renaultov električni Zoe ima doseg na papirju 400 km (Golf 300 km). Skratka novodobni "tramvaji" so samo še vprašanje časa.
tango
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 127
Pridružen: 05.11.2009, 0:35

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a tango »

Boš akumulirano ceno avtomobila ponovno izračunal čez 5 let. Če se bodo električno gnana vozila pojavila v redni uporabi pri določenem % ljudi, se bo cena električne energije močno dvignila. Ko bo štrom 3x dražji kot je sedaj, ko nanj država pri električni polnilnici ne bo več dajala subvencij, potem bo pa kaj? Jok in škripanje z zobmi. Slovenija je že sedaj z lastno proizvodnjo el. energije v bližini maksimuma. Ko bo potrebno začeti kupovati energijo na trgu, bo šla pa cena v višave, saj se tudi drugod ne bodo ravno kopali v višku energije. Vsi bi na veliko porabljali, ko pa je potrebno postaviti nove vire, se pa stvar zaključi.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

tango, pozdravljen,

ja, imaš prav.

Vlada je pač zaletava...
Nima strokovnjakov s celovitim pogledom na svet in tehniko :roll: :roll:

V takem scenariju bi bil potreben nov TEŠ, vendar tokrat kurjen s plinom. Ali pa NEK II. Ali bodo to plačali elektro-avtomobilisti ?

V vasi/KS ali kjer pač prebiva več ljudi bi bilo potrebno graditi nove transformatorje in preriti ceste do vsake hiše, da se napeljejo novi priključki.

Ekonomijo električnega avta pa je potrebno preračunati na vse te zaplete.

Seveda pa en elektro-avtobus ni problem za en Piran.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
tango
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 127
Pridružen: 05.11.2009, 0:35

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a tango »

Seveda en avtobus ne bi bil problem. Poznal bi se zelo malo ali celo nič. Tudi dva, trije celokupno vozeči ne bi predstavljali nobenega problema. Recimo dva odvoda, vsak za svojo polnilnico iz razvodne enote v bližini katerega izmed možnih postajališč, bi zadovoljila potrebe (porabe bi bilo približno za 10 novih srednjepotrošnih gospodinjstev).

Iz podatkov o porabah novejšega tipa električnih avtomobilov (Tesla, Golfi in podobni) se da priti do zaključka, da bi enostanovanjska hiša, ki poseduje električni avtomobil, potrebovala povečanje priključne moči na 24kW z 3 x 35A vstopnimi varovalkami. To bi nam zagotavljalo odjem elektrike, povečini brez težav, ko bi imeli hkrati aktivne vse večje porabnike. Že od tu bi bil strošek omrežnine in priključne moči večji kot do sedaj. Sami preseki kablov niso problematični, saj napeljava do domače elektro omarice vzdrži tako obremenitev brez kakšenga opaznejšega segrevanja, pa čeprav smo na meji dovoljenega oz. bolje rečeno priporočenega. S preseki žic se v veliko primerov še vedno postopa zelo po domače.

Torej poenostavljeno povedano, en elektični avtomobil v prometu pomeni povečanje porabe približno enega večjega gospodinjstva ob predpostavki, da ga polnimo enkrat dnevno. Sedaj pa lahko iz tega naslova izračunamo koliko novih proizvodnih zmožnosti bi potrebovali, v kolikor pride elektrika v vsakdanjo uporabo v avtomobilski srenji.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Torej poenostavljeno povedano, en elektični avtomobil v prometu pomeni povečanje porabe približno enega večjega gospodinjstva ob predpostavki, da ga polnimo enkrat dnevno. Sedaj pa lahko iz tega naslova izračunamo koliko novih proizvodnih zmožnosti bi potrebovali, v kolikor pride elektrika v vsakdanjo uporabo v avtomobilski srenji.
In upoštevajmo, da je cilj 16% osebnih avtov na elektriko, v Sloveniji to pomeni 160.000 el. avtomobilov, ki se polnijo vsako noč z močjo samo 11 kW, kar pomeni 2-3 urno polnjenje za celih 100 km dosega BEV in dobimo konično moč 1600 MW, ali celotno slovenska instalirana moč. Seveda je potrebno upoštevati faktor sočasnosti, recimo 1/2, nekateri avta ne bi polnili dnevno pa bi recimo prišli do 1/4. Toda velik del porabe goriv v Sloveniji je tranzit. Pojavljajo se pa tudi ideje o električnih avtobusih in kamionih.... Kaj hitro se ugotovi, da je potrebno za dodatnih 16% električnih vozil zgraditi eno elektrarno velikostnega reda vsaj 500 MW (primerljivo s TEŠ6 ali 1/ NUK). Drugo vprašanje pa je, kdo bo skrbel za infrastrukturo, v mestih večina ljudi namreč ne živi v enostanovanjskih hišah in še za navadne parkinge je problem, kaj bo šele s polnilnicami. na daleč vse v redu, toda recimo naša garažna hiša ima mesta za okoli 450 vozil. In smo že pri priključni moči 1 MW, torej je potreben trafo, kablovod do njega, povsem nova napeljava po GH. To bo še heca....., sam pa računam da bodo muzejski avtomobili še pridobili na ceni in se preveč ne sekiram.

LPL
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a mkx »

Ocena čez palec: če sledimo vladni strategiji, bomo imeli čez 17 let (leta 2035) polovico osebnih avtomobilov na elektriko. Po podatkih SURS za leto 2016 je v Sloveniji registriranih dober milijon (1.097.000) avtomobilov, polovica je torej dobrega pol milijona. Če predpostavimo, da se bodo ti avtomobili nadpovprečno veliko vozili okoli (le na ta način je po trenutni klakulaciji nakup električnega vozila na srednji rok ugodnejši kot nakup "smrdkljivca"), se bo v povprečju v vsakega dnevno stočilo recimo 15 kWh elektrike. To pomeni porast dnevne potrošnje elektrike za približno 7,5GWh.

Pa to postavimo v perspektivo: v letošnjem decembru je do danes povprečna dnevna potrošnja (odjem) dobrih 40GWh, od tega NEK dnevno proizvede 16,6GWh ... vir podatkov: ELES.

Resno potrebujemo NEK 2, OVE nas ne bodo rešile. Velike hidroelektrarne so v omenjenem obdobju povprečno proizvedle po slabih 14GWh dnevno, OVE pa (moja ocena, izvoz podatkov zanje ni možen) manj kot eno četrtino tega. Za velike HE nam zmanjkuje rek z resnim potencialom (ostaja pravzaprav samo srednja Sava), vse ostalo je drobiž. Ali pa TEŠ7, ampak tega si najbrž noben ne želi.
LP, Metod
tango
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 127
Pridružen: 05.11.2009, 0:35

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a tango »

Da. V večini pravilne ugotovitve. Le da sem v pogovorih stroke že zasledil ideje o tem, da bi se uspeli proizvajalci električnih avtomobilov poenotiti in uporabljati vsi enake baterije. Sicer v mojih očeh misija nemogoče, ampak z dovolj mahanja denarja pod nosom je tako ali tako mogoče vse. Če poenotijo baterije, potem lahko napravijo tehnologijo menjavanja celotne baterije namesto polnjenja. Ampak kot pravim, pojavlja se veliko dvomov za take odločitve. Bomo videli, kaj bo prinesla prihodnost. Morebitnost take tehnologije bi tudi načine polnjenja baterij precej postavila na glavo.
tango
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 127
Pridružen: 05.11.2009, 0:35

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a tango »

mkx napisal/-a:... od tega NEK dnevno proizvede 16,6GWh ... vir podatkov: ELES.
Od tega je samo polovica našega. Ostalo gre direktno na Hrvaško.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Jaz mislim, da se vladi ne bi bilo potrebno napihovati pred drugimi članicami EU in brzeti v elektro-avtomobilizem.

Če se ne bi tako hitelo, bi lahko začeli z resnim programom učinkovite rabe energije od tovarn pa do posameznikov in se bi lahko marsikaj "poravnavalo" z nastopom elektro-avtomobilizma.
Torej nič hiteti, postaviti se v zadnjo vrsto med EU članicami, ne pa servilno v prvo vrsto.

V prvo vrsto pa se naj vlada postavi pri učinkoviti rabi energije, smo bolj pri repu oz. potenciali so še ogromni.
Je pa res, da vlada za to področje nima strokovnjakov, pa tudi v industriji in ustanovah je velika žalost :(

Še vedno se postavlja vprašanje, kdo bo plačal nove TEŠ-e in NEK-e :?:

Je pa res, da "električar" potegne kot :mad1 , komaj jih dohajam s šestcilindrašem :lol:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
tango
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 127
Pridružen: 05.11.2009, 0:35

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a tango »

železocestnik napisal/-a:Še vedno se postavlja vprašanje, kdo bo plačal nove TEŠ-e in NEK-e :?:
Jaz, ti, mi vsi. Počakaj da politika ugotovi, da je projekt NEK2 v osnovi vreden med 5 do 6 milijard €. Najprej drugi tir, potem še kakšen mali projekt vmes, da se dokončno pozabi TEŠ6, potem pa bo tu že NEK. K sreči je trenutna elektrarna dobila 20-letno podaljšanje obratovanja. Sicer bi bil vlak za nov NEK že v precejšnji zamudi. Prvotna obratovalna doba JEK v Krškem bi se namreč iztekla leta 2023.
Odgovori