mi bomo o napajanju trolejbusa in tramvaja vsekakor še kaj zapisati.
Nikakor pa mi ne gre v glavo, kako imamo lahko tako neumno napisano zgodovino elektroenergetike in kako naivni so dijaki in študentje in vsi ostali, da mislijo, da je to dobro napisano in da lahko prepisujejejo in bodo izpadli "pametni" in veliki poznavalci.
Dejansko so to
Nekdo si je letnice izmišljal po ne vem čigavih željah
železocestnik napisal/-a:Pozdravljeni,
poglejmo si, kaj naši, slovenski elektroenergetiki pišejo o svoji zgodovini in zgodovini razvoja elektrifikacije.
Osnovna literatura je: Razvoj elektrifikacije Slovenije v večih knjigah, nas zanima do leta 1945, ki jo je izdalo Elektrogospodarstvo Slovenije, prvič leta 1976.
Na primeru Pirana bomo videli, da bodo morali elektroenergetiki začeti pisati zgodovino na novo
Za vzorec najprej poglejmo, kako se "kopipejsta" ta zgodovina do današnjih dni.
Na spletu je n.pr. članek o RAZVOJ ELEKTRIFIKACIJE V zadnjih dvestotih letih...
V članku je povzetek nekega podatka iz zgoraj omenjene knjige, ki je napačen
link: http://www.powerlab.um.si/novo2012/Download/Razvoj.pdf
citat:
"Kot zanimivost še navedimo, da je bila prvič na Slovenskem uporabljena električna
energija za električno vleko (tramvaja) v Piranu (1895) celih 6 let prej kot v Ljubljani
(1901). V Kočevju (1896) pa se je tedanja občina kot prva na Slovenskem odločila za
preskrbo mesta z elektriko za javne potrebe."
Poglejmo, če v zgoraj omenjeni knjigi to res piše
Ja res je, "kopipejst" je pravilen
Nadaljujemo pregled omemb razvoja elektrifikacije v Piranu v zgoraj omenjeni knjigi.
Pravljica se nadaljuje...
pozdrav
Darko
Napake:
Leta 1872 ni bilo konjskega tramvaja med Piranom, Portorožom in Sv.Lucijo. Pravzaprav ga nikoli ni niti bilo.
Kot pa smo videli, so imeli le kratek čas leta 1904 to idejo "na tapeti", pa so hitro opustili to zamisel.
Izgleda, da je tisti, ki je pisal ta prispevek za knjigo mislil, da je prvi tramvaj v Piranu začel obratovati leta 1895, da pa so ga leta 1912 le preuredili.
Poglejmo, kaj so v uvodu knjige Razvoj elektrifikacije Slovenije napisali uredniki o piscih člankov v knjigo:
Če to vse skupaj preberemo, vidimo, da so imeli takrat (leta 1976) ogromne težave s pisci in zbiranjem podatkov. Se strinjam in razumem.
Ne razumem pa, da v 40 letih niso pripravili nobenega popravka.
Takrat so se zgovarjali da arhivi niso dostopni in urejeni.
Danes se na to ne morejo več izgovarjati.
Problem je v tem, da je to zgodovino izdalo Elektrogospodarstvo Slovenije in da večina ljudi misli, da je to izredno strokovno delo in pač slepo verjamejo vsem podatkom, ki bi jih naj skupaj spravili strokovnjaki.
Bo potrebno narediti popravni izpit
Je pa jasno, da ni nič bolje tudi na drugih področjih tehnične zgodovine. Tudi na področju zgodovine železnic.
Tudi tukaj imamo dovolj pravljic za lahko noč
Mnogokrat bi bilo bolj pošteno, da bi pisci napisali: za to in to nimamo točnih podatkov, ne pa da si izmišljajo letnice in druge številke.
pozdrav
Darko