Piranski tramvaj

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:35500

Pozdravljeni,

nujno moramo pogledati, kaj je Ministrstvo za železnice napisalo v zvezi z izbranimi tirnicami za progo, ki jih je izbral projektant.

Ministrstvo je napisalo, katera vprašanja bo morala rešiti komisija za revizijo proge in podalo svoj pogled na rešitev zapleta, pravzaprav predlog, kako učinkovito rešiti zadevo v zvezi s tirnicami in da je poleg tega še ekonomična.

Slika

Slika

Se pravi, da je bila predvidena uporaba prečnih pragov in tirnic s težo 12 kg/tekoči meter. Razdalja med pragovi je bila predvidena 93 cm, kar pa po mnenju Ministrstva za železnice za polno obremenjen motorni voz sistema Komarek ni dovolj. Že zaradi splošnega prometa Ministrstvo priporoča močnejši profil tirnic - Vignol tirnic s 17.9 kg/tekoči meter (torej sistem XXX državnih železnic - k.k. StB). Vzdrževanje takega zgornjega ustroja (z vzdolžnimi lesenimi pragovi) pa je na okrajni cesti drago. Komisija bo sicer lahko odobrila takšen zgornji ustroj, vendar vseeno Ministrstvo za železnice predlaga uporabo zgornjega ustroja z utornimi tirnicami (brez prečnih pragov), saj ima to veliko prednosti in ne nazadnje je ekonomičnejša. V kolikor bi se odločili za to varianto zgornjega ustroja, bi lahko uporabili najlažjo utorno tirnico (33.9 kg/tekoči meter).

Mimogrede smo zvedeli, da imajo Pirančanih v mislih leta 1906 le Komarekov motorni voz in nič več električni tramvaj ali tramvaj z bencinskim motorjem

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:35600

Pozdravljeni,

v dopisu Železniškega ministrstva z dne 27. oktobra 1906 imamo samo še en podatek v zvezi z motornim parnim vozom Komarek.
Pirančani so namreč razmišljali, da bi pri Komareku nabavili namesto kotla na premog, takšnega na koks (...mit Kokes), da ne bi preveč smrdeli po Piranu in Portorožu...

Slika

To je pa tudi vse za leto 1906.
Vsekakor veliko zadev, ki bi jih morali Pirančani rešiti do takrat, ko se bodo izvedli komisijski pregledi "na licu mesta"...

Več podatkov bomo dobili o Piranskem tramvaju, ko se je v letu 1907 izvedla komisija za revizijo trase, postajno komisijo ter političnim obhodom ozkotirnega tramvaja Piran - Sv. Lucija.

Sedaj vsaj vemo, zakaj je trajalo toliko časa, predno so bile razpisane komisije "na terenu". Pirančani so morali pripraviti vsaj nekaj odgovorov za komisije...

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:35700

Pozdravljeni,

končno je nastopil trenutek, ki lahko prevesi potek izgradnje Piranskega ozkotirnega parnega tramvaja...

Razpisan je bil rok za komisijske preglede.

Na razpolago imamo vabilo Istrskemu deželnemu zboru, da na komisije pošlje svojega predstavnika.

Glede na to, da je dopis v italijanščini, so tudi komisije navedene v italijanščini.

Torej pomeni:

revisione del tracciato = Trasenrevision = pregled trase

commissione per la stazioni = Stazionskommission = komisija za postaje

perambulazione politica = politische Begehung = politični obhod

Slika


Istrski deželni svet je prejel dopis dne 15.2.1907 in še isti dan odgovoril, da se bo komisij udeležil kot njihov predstavnik Istrski deželni glavar (Landeshauptmann = Capitano provinciale dell* Istria) Dr. Ludovico Rizzi (Dr. Ludwig Rizzi).

Takoj bomo pričeli tudi s pregledom zapisnika vseh komisij, da ne zavlačujemo :wink: :lol:
Seveda nas "matra firbec", kako bodo potekale komisije :-k

Slika

Vidimo, da je bil objavljen razpis komisij v uradnem listu (Osservatore Triestino). Na žalost imam na razpolago samo "počečkan" oglas iz časopisa...je pa trojezičen :!:

Slika

Za nas je zanimiv slovenski razglas "Obznana" :roll:

Slika

pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 21.06.2018, 15:06, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

sledi 5 minut za boljši slovenski jezik...

Govori se, da so imeli pri časopisu "Osservatore Triestino" stavca, ki je bil rodom nekje z juga, in je vedno, če se je le dalo, zamenjal "Razglas" pri slovenskem tekstu z "Obznana". Nekako se mu "razglas" ni zdel pravilno slovensko :wink: :lol:

Kadar je bil na dopustu, ni bilo problema in je šlo v tisk tako, kot so pripravili slovenski tekst.

Recimo za železnico Sv. Lucija-Kobarid do Kobarida (ki jo tudi nikoli ni bilo :roll:

Slika

:lol: :lol:

SSKJ dovoljuje termin "obznana" le za uporabo prikaza zgodovine slovenskega naroda v nekem obdobju:
citat:
"obznána tudi óbznana -e ž (ȃ; ọ̑) zgod. vladna uredba iz leta 1920, ki prepoveduje delovanje Komunistične partije Jugoslavije: režimi predvojne Jugoslavije so se ohranjali z obznano in terorjem"

OT: Le s čim se je ohranjal režim povojne Jugoslavije :wink: :lol:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O: 35800

Pozdravljeni,

vidi se, da bi rad čimprej končal tudi leto 1908, da se končno prebijemo do začetka izgradnje trolejbusa.
Zadosti je 100 ogledov za post (poletni popust...) :wink: :lol:

Poglejmo si sestavo komisije, da bomo vedeli, ali je kateri član "pristranski"...

Slika

Slika


Gremo po vrsti:

1.) Dr. Ernst Franz Pipitz, c.kr. svetnik deželnega namestništva v Trstu kot zastopnik c.kr. deželnega namestništva in vodja komisije

2.) Richard Hanke, c.kr. višji inženir kot zastopnik c.kr. Ministrstva za železnice

3.) Dr. Ludwig Rizzi, deželni glavar kot zastopnik Istrskega deželnega odbora

4.) Ing. I. Erschen, inšpektor c.kr. Državne železnice kot zastopnik c.kr. Državne železnice - Direkcija v Trstu (tisti I. je okrajšava za Johann/Ivan/Janez Eržen, verjetno "naše gore list")

5.) Dr. Titus Premuda, višji finančni svetnik in vodja c. kr. Finančnega inšpektorata v Kopru kot predstavnik c.kr. Finančne direkcije

6.) Aleksander Millinković, c.kr. Pomorski višji inšpektor kot zastopnik c.kr. Pomorske oblasti

7.) Nikolaus Zarotti kot zastopnik Trgovsko-obrtne zbornice iz Rovinja

8.) Anton Bartole kot zastopnik Okrajnega odbora za ceste v Piranu

9) Dr. Michael Depangher kot predstavnik Zdraviliške komisije zdraviliškega kraja Portorož

10) Dr. Dominik Fragiacomo, Piranski župan

11.) Ing. Hugo Boccasini kot tehnični zastopnik projekta Piranskega tramvaja

12.) Dominik Vatta, Piranski občinski sekretar

Zadnji trije so zastopniki kandidata za koncesijo, občine Piran.


13.) Ing. Franz Pallich, c.kr. pripravnik za gradbenika kot tehniški svetovalec vodje komisije

14.) Dr. Josef Mossetig, c.kr. koncipist deželnega namestništva kot zapisničar

C.kr. Vojaško ministrstvo je bilo z razglasom z dne 21.6.1907 oproščeno udeležbi na komisijah.


Ing. Huga Boccasini-ja (Ugo Boccasini) poznamo že s strani 12, ko je pripravil izračun stroškov za konjski tramvaj.
Sedaj vsaj vemo, kako se točno piše. Na strani 12 sem prebral narobe.


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:35900

Pozdravljeni,

Komisija za revizijo trase in komisija za postaje sta se sestali tako, kot je bilo predvideno, "...v torek, 26.februarja 1907 ob 9. uri zjutraj v občinski pisarni v Piranu."

Slika

Zapisnika vseh komisij je 28 strani.

Tukaj si bomo pogledali le posebnosti, ki so imele vpliv na razvoj projekta, torej sprememba trase, postajališč in tehnične izvedbe proge.

Največje presenečenje so pripravili predstavniki občine Piran, ki so zopet spremenili izhodiščno točko proge Piran-Portorož-Sv. Lucija :!:

Kam :?:

S Trga Tartini za 0,4 km proti Portorožu :!:

Torej zopet na konec pristanišča, k Saniteti, kot je bilo predvideno že leta 1903,
Načrti iz leta 1903 so zopet aktualni, tako da bomo odštevali samo 0,4 km od novih načrtov iz leta 1906, kar pa smo že "pogruntali" v prejšnjih postih.

Slika

Poleg tega je prišlo do novih idej za postajališča, kar bomo videli kasneje.

Predstavniki občine Piran so vztajali, da se omogoči priključitev tramvajske proge na postajo Sv. Lucija, da bo možen promet z vagoni s postaje Sv. Lucija-Piran in obratno.

Glede tirnic pa so se predstavnik Pirana izjasnili za predlog Ministrstva za železnice za uporabo "Vignol" sistema, ki je najcenejši.
Iz ekonomskih razlogov pa prosijo za dovoljenje, da bi uporabili vzdolžne pragove.
Dodatno pa prosijo tudi za dovoljenje, če bi se odločili za tirnico z utorom, ki jih izdelujejo nemške železarne (profil 102.5/110) s 24 kg/t.m.
Za tirnice z utorom s težo 33,9 kg/t.m, ki jih Ministrstvo ne priporoča, pa so pojasnili, da ga ne bodo uporabili, ker je v primerjavi z "Vignol" sistemom 50% dražji.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:36150

Pozdravljeni,

smo že pri političnem obhodu...

Komisija za Politični obhod se je sesta,a 27.februarja 1907 v občinski hiši v Piranu in takoj začela z delom na izhodiščni točki tramvajske proge Piran-Portorož-Sv. Lucija.
Kot smo že videli, se je izhodiščna točka po želji Pirančanov prestavila s Tartinijevega trga pred zgradbo Sanitete (Sanita), na km: 0,4010.
Na izhodiščni postaji so predvideli dva vzporedna tira, razdalja med njima: 2,8 metra, povezana s kretnico.

Slika

Na žalost načrta iz leta 1906 nimamo na razpolago, poglejmo si podoben začetek proge, kot je bil predviden leta 1903 (s strani 6):

Slika

Če želimo primerjati to kilometražo s tega načrta iz leta 1903 in kilometražo iz leta 1906 (Zapisnik komisije a politični obhod), moramo odšteti od kilomtraže iz leta 1906 0,4 km (toliko znaša razdalja med Tartinijevim trgom in zgradbo Sanitete).


Glede na to, da je zapisnika komisije za politični obhod 11 strani, si bomo pogledali le "problematične točke".

Za spremembo smeri vožnje motornega vozila (Komarek) so predvideli obračalko/okretnico na km: 0,480.
Torej je bila predvidena na poti med Piranom in remizo.

Pogledali si bomo tudi, kakšne razdalje od obcestnih kamnov je predpisala komisija in kakšna razdalja mora biti prosta za ostala vozila na cesti.

Slika

Na kilometraži od 0,5 do okoli 1,010 (nova kilometraža s Tartinijevega trga) poteka tirna os po desni strani ceste (Piran-Sečovlje) in je oddaljena 1,35 metra od obcestnih kamnov oziroma majhnih dreves ob cesti, tako da se lahko pešci umaknejo za te obcestne kamne ali drevesa.

Na ovinkih je dovoljena manjša razdalja, če je to zaradi tehničnih možnosti potrebno, nikjer pa ne sme na levi strani ceste preostali vozni pas biti manjši kot 3 metre (merjeno od zunanje roba vozila (Komarek).


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:36350
Pozdravljeni,
izgleda, da se je formirala skupina okoli 100 zainteresiranih Primorcev in "ostalih", ki jih zanimajo zgodovinski dokumenti o zgodovi trolejbusa in tramvaja v Piranu in ne Slika :lol:

V enem dnevu je tako od 100 do 200 ogledov teme, kar je sicer v primerjavi z Ljubljanskim tramvajem (tudi če ni prispevkov) malo, je pa za lokalno progo zelo veliko.


Gremo naprej po zapisniku Komisije za politični obhod z dne 27.2.1907...

Na kilometraži od 0,5 do okoli 1,010 (nova kilometraža s Tartinijevega trga), stara kilometraža iz leta 1903 (0,1 do okoli 0,510) so se odločili postaviti remizo.
Kje ?
Na km: 0.7/8
Tukaj pred prvimi bloki z leve proti desni.
Slika
Že tako je bilo malo prostora , z brežine je padalo kamenje, pa so se vseeno odločili tukaj vse skupaj razširiti…

Stanje ceste Piran-Sečovlje pri blokih pred izgradnjo remize (okoli 1903):
Slika

Leta 1903 so predvidevali manjšo premaknitev ceste…
Slika

Potem pa so se odločili za veliko razširitev in remizo res zgradili na tem mestu leta 1909 (obdobje trolejbusa)…
Slika

Kaj so zapisali v zapisnik Političnega obhoda o remizi ?
»Odcep do tirov remize mora biti izveden tako, da ni premajhen kot med okrajno cesto in progo (tako kot je narobe narisano v načrtu (opomba:ki ga zaenkrat še ne poznamo).
Remizo se postavi na zemljišču stare okrajne ceste. Na področju, kjer pada kamenje na »staro cesto« (opomba: takrat še obstoječo), je potrebno remizo konstruirati tako, posebej streho, da se upošteva padanje kamenja« :roll:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:36550

Pozdravljeni,

komisija za politični obhod je med km: 1,010 in 1,350 (nova kilometraža s Tartinijevega trga):

Tirna os je na desni strani ceste iz Pirana do Sečovelj v razdalji 1,75 m od parapetnega zidu na desnem robu ceste.

Kilometraža od km: 1.350 do km: 1.730: Tirna os poteka po desni strani ceste in je oddaljena od obcestnih kamnov oz. manjših dreves za 1,35 metra.

Kilometraža od km: 1.730 do km: 1.780: Tirna os je oddaljena 1,75 m od obcestnih kamnov oz. majhnih dreves.

Kilometraža od km: 1.780 do km: 1.905: Tirna os poteka po desni strani ceste in je oddaljena 1,35 m od obcestnih kamnov oz. majhnih dreves.
Približno pri km: 1,8 je uvoz v kasarno Finančne policije v sv. Bernardinu. Razdalja od motornega voza (Komarek) do zidu pri kasarni mora biti najmanj 3,0 metre.
Na km: 1.8/9 je predvideno izogibališče, tako da se izogibališčni tir odcepi na desno.

Kilometraža od km: 2.245 do km: 2.295: tirna os je na desni strani ceste v razdalji 1,75 m od zidu na desnem robu ceste.

Kilometraža od km: 2.615 do km: 2.790: tirna os je na desni strani ceste, vendar mora biti oddaljena 2,2 metra od zidu skladišča soli, ker ob zidu skladišča poteka 1 meter širok kanal, prekrit s ploščami.

Slika

Pri drugem skladišču soli se mora tirna os odmakniti 2,2 m od zidu prvega skladišča soli.

Kilometraža od km: 2.820 do km: 2.905: tirna os je na desni strani ceste in oddaljena 1,75 metra od zidu skladišča soli.

Kilometraža od km: 2.905 do 3.285: tirna os je oddaljena 1,35 metra od obcestnih kamnov oz. majhnih dreves.
Na kilometru 3.0/1 stojijo drogovi za telegraf na dveh mestih zunaj linije obcestnih kamnov in jih mora občina Piran kot kandidat za koncesijo, prestaviti na svoje stroške. Po prestavitvi drogov mora biti na tem delu oddaljenost tirne osi 1,35 metra od telegrafskih drogov. To je v bližini vile Elvira oziroma vile Reinländer.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:36650

Pozdravljeni,
obdelati moramo še drugo polovico proge...

Od km:3.285 do km: 3.335: v tem območju je predvideno izogibališče, tako da se tir za izogibanje odcepi v desno.
Da pa bi ohranili park, ki je v občinski lasti, se dovoljuje izogibališče premakniti proti sredini ceste, s tem, da se ohrani minimalna razdalja 3,0 m od tramvaja do zidu na levi strani ceste.

Občina Piran, kot kandidat za koncesijo, objavila na Komisiji za revizijo trase, da se predvideva v času povečanega prometa možnost drugega motornega vozila, v zimski sezoni pa naj bi vozilo samo eno motorno vozilo (Komarek). Zato je potrebno takoj po izogibališču pri km: 3.3 oziroma po križišču pri km:3.350, torej pri km: 3.360 vgraditi obračalko/okretnico. Smo na področju, kjer se prične zemljišče kasnejšega hotela Palace, na načrtu leta 1903 še v majhnem obsegu.

Slika

Od km: 3.635 do km: 3.690: tirna os poteka po desni strani ceste v razdalji 1.75 m od roba cestnega grabna.

Od km: 3.690 do km: 3.840: tirna os poteka po desni strani ceste v oddaljenosti 1.35 m od telegrafskega droga.

Od km: 4.850 do km: 4.870: tukaj je projektiran lok, ki se izvede tako, da je lok pred mostom čez potok Fazan ("Torrente Fasano"). Glede na to, se izvede radij proge R=30 m ali morda r= 25 m.

pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 25.06.2018, 13:34, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

glede na to, da se bo v zvezi z mostom preko potoka Fazan zakompliciralo, ga obravnavamo posebej...

Od km: 4.870 do km: 4.882: obstoječ cestni most, zgrajen z obokom (SSKJ dovoljuje: velb), poševno prečka potok Fazan (Fasano), svetla širina mostu na oboku znaša 5,5 metra.
Sedanja svetla širina med obrobnima zidovoma mustu znaša 5.4 metra. Da bi omogočili izogibanje vozil in motornega vozila (Komarek) tudi na mostu, se dovoli desni zid odstraniti in ga zamenjati z ukrivljeno železno ograjo, tako, da bo potem znašala svetla širina od 5.85 do 5.90 metra. S tem se bo doseglopri razdalji tirne osi 1,75 m od ograjnih stebrov dovolj prostora za izogibanje na mostu.
Ta most ni po navedbah tehničnih ekspertov c.kr. deželnega namestništva oziroma Cestne uprave razvrščen v nobeno obremenilno vrsto mostov.Za vse spremembe na mostu mora Cestna uprava skupaj z statičnim izračunom pridobiti gradbeno dovoljenje. Pri statičnem izračunu mora upoštevati najtežje vozilo in tudi množico/gnečo ljudi na mostu (Menschengedränge). Ne vem, kaj bi množica ljudi delala na tem mostu :roll: Red je red.Za izračun namreč...

Ustavljanje motornega vozila (Komarek) na mostu ni dovoljeno. Vozilo se lahko ustavi šele po zaključku mostu.

Slika

Tako je izgledal most preko potoka Fazan pred predelavo mostu in ograje...

Slika


Naslednji problem je bil na koncu proge, pri železniški postaji Sv. Lucija.
Komisija za politični obhod je zapisala:

od km: 5.150 do km: 5.2:
Končna kretnica z izogibalnim tirom, ki se odcepi v desno. Razdalja med tirnimi osmi je 2.8 metra.
Finančna direkcija v Trstu je z dopisom z dne 28.1.1907 že odobrila desno od ceste zemljišče za izogibališče.
Tudi na končni postaji je potrebno na koncu proge (okoli km: 5.210) zgraditi obračalko/okretnico. V kolikor bo izdalaFinančna direkcija dovoljenje, se lahko obračalka/okretnica zgradi zunaj ceste.

Na načrtu iz leta 1903 imamo vrisano varianto, da se tramvajska proga priključi na tire "Porečanke", tako da si s tem načrtom ne moremo pomagati:

Slika

Približno si lahko pomagamo z načrtom iz leta 1911, ko so vrisali progo za električni tramvaj, brez obračalke/okretnice:

Slika

pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 25.06.2018, 13:48, skupaj popravljeno 3 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:36700

Pozdravljeni,

preostane nam samo še pregled splošnih določb Komisije za politični obhod:

"Vse do sedaj podane mere za oddaljenost veljajo le za že odobren tip motornega voza (Komarek).
Določitev maksimalne hitrosti vozila in podobni detajli se bodo določili kasneje.
Glede souporabe okrajne ceste Piran-Sečovlje je potrebno skleniti dogovor med tramvajskim podjetjem in Cestnim odborom, ki ga mora potrditi Ministrstvo za železnice.
Tip zgornjega ustroja, vključno s kretnicami in obračalkama/okretnicama je potrebno obdelati v detajlnih projektih, ravno tako remizo in jih pravočasno, pred pričetkom gradnje predložiti Ministrstvuza železnice v potrditev.
Po končanju izgradnje tramvajske proge je potrebno poslati c.kr. Vojnemu ministrstvu topografsko detajlno karto z vrisano tramvajsko progo.

Konec komisijskega političnega obhoda."

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:36800

Pozdravljeni,

z zapisnikom smo pri koncu, pogledali si bomo samo še eno zanimivost...

Kako je Felixu (Srečkotu) Langerju plemenitemu Esterhaziju uspelo izposlovati na komisiji postajališče :?:

Slika

Slika


Da vidimo, kakšne argumente za novo postajališče je navedel :!:

Felix (Srečko) Langer, plemeniti Esterhazi je na komisijo naslovil dopis kot c.kr. pomorski komisar v imenu mornarice z naslovom:

POROČILO O NUJNOSTI TRAMVAJSKEGA POSTAJALIŠČA V PRISTANIŠČU IN POMORSKI SANITETNI POSTAJI (Casa verde):

"Pomorska saniteta z nasproti stoječim hotelom "Casa verde" predstavljata eden od pomembnih prometnih točk zdravilišča Portorož, ravno tako c.kr. pošta-poštno ležeče, ki je v bližini.
Vsi ti uradi morajo biti za prebivalstvo lahko dostopni. Zagotavljajo pa veliko frekvenco potnikov za prometna sredstva preko celega leta, ne samo poleti.
V interesu tramvajske uprave bi moralo biti prevzeti prevoz pošte z železniške postaje Sv.Lucija do vseh točk ob tramvajski progi.
Pozimi in v slabem vremenu je hotel "Casa verde" primerna čakalnica, ravno tako nasproti ležeče Kavarna. Hotel in kavarna sta vedno dobro razsvetljena in ne tako kot mesto, kjer naj bi bilo postajališče. Od 31.10. do 1.3. so takšna mesta popolnoma neosvetljena in zato nevarna.
Nisem še omenil, da je pristaniški zaliv pri pomorski saniteti zanimiv za turiste in tako so bili gostje hotela "Casa verde" že naslednji pomembni gostje:
vojni minister baron Krieghammer, admiral baron Pitner, baron Conrad, grofinja Fuggerjeva, minister Kosel, grof Pace, sekcijski šef Bernatzki.

Takšna publika bi lahko štela postavitev postajališča stran od pristanišča in hotela na popolnoma zapuščeno mesto tudi kot pomanjkanje moje iniciative, da se zadeve uredijo pravilno."

Kaj je ostalo Pirančanom drugega, kot da odobrijo to prošnjo :?:

:-k :wink: :lol:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:37000

Pozdravljeni,

pogledamo si lahko še zadnjo izjavo Pirančanov o spremembah lege postaj in prišli smo do zadnje, 28. strani zapisnika...

Mimogrede izvemo, da je bila na obravnavi o postajah na občini Piran 26. februarja 1907 postaja na km: 3,6 opuščena, da pa je sedaj zopet dovoljena, vendar okoli 50 metrov dalje, torej proti km:3,7. Postaja naj bo pred c.kr. Pošto.

Slika


Glede predloga g. Feliksa Langerja pa občina Piran izjavlja, da so bile 26.2.1907 potrjene postajena komisijski obravnavi. To postajo, ki jo predlaga g. Langer pa se lahko uvrsti med postaje kot fakultativno, torej "na poziv" in sicer se opuščena postaja pri km:2,0 ("Casa rossa") zopet uvede.

Slika

Slika


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:37500

Pozdravljeni,

te zapisnike, ki smo jih na hitro pregledali, je deželno namestništvo v Trstu poslalo Istrskemu deželnemu svetu v Poreč 23.3.1907, kar kaže na to, da je vlada poslovala dokaj ažurno. Takšen zapisnik mora iti kar skozi nekaj rok strokovnjakov za železnico in tudi pravnikov.

Istrski deželni svet je poslal zapisnik v Piran, potem pa so Piranski možje začeli razmišljati, kako rešiti zahteve iz zapisnika in kako zapreti finančno konstrukcijo za tramvaj "na paro" (Komarek) iz Pirana do Sv. Lucije.

Slika

V levem vogalu je suhi žig Deželnega namestništva v Trstu:

Slika

Dvoglavi orel: Slika
ob straneh grba zapisa: kaiserlich-königlich, okrajšano k.k. ali k.u.k zaradi lažje izgovorjave; slovensko: cesarsko-kraljevi, okrajšano c.kr.

KAIS = kaiserlich
KOENG = königlich

wiki: https://de.wikipedia.org/wiki/Kaiserlich-k%C3%B6niglich

spodaj zapis:

STATTHALTEREI IN TRIEST = Državno namestništvo v Trstu

Uporabljalo se je tudi oznako za Deželno namestništvo v Trstu:

K.k. Küstenländische Statthalterei = I.r. Luogotenenza del Litorale = C.kr. primorsko namestništvo

Ko smo že pri zgodovini, poglejmo še, kje so bile meje Mejne grofije Istre: Slika
Wiki: https://sl.wikipedia.org/wiki/Mejna_grofija_Istra

Slika

Še sodna območja Mejne grofije Istre.
Trst z okolico je bila posebna enota, skupaj z Mejno grofijo Istro je imela Državno namestništvo v Trstu (tudi: C.kr. primorsko namestništvo).

Slika

Na žalost še nihče ni prevedel v wikipediji sodna območja v slovenščino, v hrvaščino pa: https://hr.wikipedia.org/wiki/Markgrofovija_Istra

Slika

Vidimo, da je bilo sodno območje občine Piran v okviru katastrske občine Piran.

Glavno mesto Mejne grofije Istre je bil Poreč.

Sedaj vemo, zakaj so vse akcije in dopisi za Piranski tramvaj potekali preko Poreča in Trsta :idea:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori