Piranski tramvaj

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
STIB
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 445
Pridružen: 18.04.2006, 11:57
Kraj: Zagreb, HR

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a STIB »

železocestnik napisal/-a:(...)
Glede na to, da vemo, da je bil rezultat vseh prizadevanj Pirančanov izgradnja trolejbusa v letu 1907, vidimo, da so bili Pirančani leta 1908 v časovni stiski.
(...)
pozdrav
Darko
Mišljeno je leto 1909, ne 1907.
lp iz Zagreba
ZDRU
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

STIB, hvala za popravek.

Vsak popravek je zlata vreden.
Nisem se še navadil prebrati prispevek, preden pritisnem ENTER.
Še vedno pišem v okenček za odgovor.

Včasih gledam prispevke za nazaj, in vidim, da dostikrat ne udarim na kakšno črko dovolj močno in jo potem enostavno ni.
Ali pa na dve naenkrat.
Sreča, da smo ljudje naštimani tako, da je včasih dovolj samo vsaka druga črka, pa že veš, zakaj se gre :wink: :lol:

Verjetno bi bilo potrebno zamenjati tudi tipkovnico na prenosniku.
Ali pa kar cel prenosnik ?
Itak imam premajhno resolucijo na zaslonu, pa še izgublja se signal do zaslona in deluje samo še v enem položaju odprtja :roll:
Prenosnik potrebuje vzdrževalni poseg, pa ni časa za zaustavitev procesa raziskovanja :lol: :lol:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:42185

Pozdravljeni,

glede na veliko zanimanje je potrebno čimprej zaključiti zgodbo o novem investitorju v Piranski tramvaj, ki ni bil iz Madžarske, ampak iz Nemčije...

železocestnik napisal/-a:O:42050

Pozdravljeni,


Zaenkrat ne vemo, kakšna korespondenca je potekala, ali sploh, do 21.oktobra 1908.

Takrat pa se je vse spremenilo.

Pozabljena je bila "Banka di Pirano" kot delniška družba. :pope

Pozabljen je bil tramvaj na parni pogon (sistem Komarek) :train1 :pope

Še več, Pirančani so se požvižgali ne na "dunajske škrice" kot beremo v dosedanji slovenski literaturi o zgodovini železnic, ampak na pomoč Istrskega deželnega zbora, za katero so se tako borili. :pope



Kdo ali kaj je povzročil takšen preobrat, vreden mehiške nadaljevanke :shock:

To je bilo podjetje:

"Vereingte Gaswerke in Augusta = Vereinigte Gaswerke in Augsburg" = Združene plinarne v Augsburgu*".
*med drugimi plinarnami v Nemčiji, so imeli v lasti kar nekaj plinarn v Avstro-ogrski monarhiji, med drugimi tudi Piransko in Mariborsko

Ponudili so se, da Pirančanom za prenos koncesij zgradijo elektrarno, tramvaj (oz. trolejbus), razsvetljavo v Piranu in Portorožu, pa še kaj...

Seveda so se odpovedali "pomoči" Istrskega deželnega zbora v znesku 10.000 kron v primeru izgub v prvih 15-ih letih (ki jo je potrebno vrniti !)
Verjetno so jim rekli: "Pri nas izgub ni :!:"
Mislili pa so si: "Po naših knjigah ne bo nihče brskal, še najmanj pa Istrski deželni zbor :!:

To je napoved nove, prebojne epizode, ki bo pripeljala v Piran najprej trolejbus, potem pa čez nekaj let tramvaj :wink:

Če pogledamo, da smo že 21. oktobra 1908, prvi trolejbus pa je zapeljal od Pirana do Sv. Lucije:
wikipedija:
"24. oktobra 1909 so okoli 5 km dolgo progo med Tartinijevim trgom in železniško postajo v Sveti Luciji predali javnemu prometu,

potem nam preostane le še eno leto za izvedbo projekta.

Sledi dopis Piranskega župana na Istrski deželni zbor z dne 21. oktobra 1908, ki vsa dotedanja dogovarjanja postavi na glavo..,

Slika

KONEC Slika

pozdrav
Darko

Pravzaprav sem prehitel zadevo. Se opravičujem za napako. Ni bilo mišljeno kot dvigovaje napetosti :wink: :lol:

Piranski župan ni deloval na lastno pest.
Dopis, ki ga je poslal na Istrski deželni zbor v Poreč je bil napisan na osnovi zapisnika Piranskega občinskega sveta (Rappresentanza Comunale di Pirano), ki je na VI. seji dne 19. oktobra 1908 sprejela sprejela pomembne sklepe o gradnji tramvaja oz. trolejbusa od Pirana do Sv. Lucije.

Zato je prav, da si pogledamo to "zgodovinsko sejo" malo pobliže, preden vidimo županov dopis v Poreč dne 21.10.1908.

Najprej si poglejmo, kateri Piranski velmožje so se udeležili "zgodovinske VI. seje" dne 19.10.1908...

Slika
Predsednik: župan advokat Almerigo Ventrella
....
....

sledi zapisnik "zgodovinske seje" v povzetku...

Slika

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a mkx »

Držim dih ...
LP, Metod
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ja, Metod, tudi Piranski delegati so zadrževali dih, dokler ni prišla na dnevni red točka 3 :wink:

Predlog potrditve predloga pogodbe za izgradnjo električnega tramvaja Piran - Portorož - Sv. Lucija in dobava električne energije privatnim naročnikom za razsvetljavo in elektromotorne pogone

Slika

V prvem delu bo malo zgodovine, tako da bo potrebno nekaj potrpljenja tistih, ki že skoraj vse vedo.

Za tiste, ki se vključujejo šele sedaj pa ne bo potrebno gledati teme za nazaj, saj bodo v neka stavkih izvedeli vso zgodovino priprav na izgradnjo Piranskega tramvaja.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:42300

Pozdravljeni,

sedaj gre pa hitro, glede na to, da tudi mene "matra firbec", kako se bo vse skupaj odvilo.

Župan je pri točki 3 predal besedo spoštovanemu Dr. Michele Depangher-ju, ki je pričel z zgodovinskim pregledom, kaj vse so Pirančani naredili, da bi imeli tramvaj:

" Spomnimo se, da je občina Piran že v prvem projektu železnice Trst-Poreč opozorila na veliko razdaljo do postaje Poreške železnice. Izvedla je vse ukrepe, da bi približala železniško postajo mestu Piran, potem pa, ko ji to ni uspelo, vse sile usmerila v izgradnjo tramvajske proge.
Najprej je bila ideja o zgraditvi ozkotirne železnice, potem konjski tramvaj, potem pogon z bencinskim motorjem, nazadnje z vozom s parnim pogonom (sistem Komarek).
Nikoli ni bilo uspeha, ker je financiranje podjetja predstavljalo obilico nepremagljivih težkoč, čeprav smo dobili od dežele Istre garancijo v znesku 3.000 kron na leto, ki je bila kasneje povečana na 10.000 kron, vendar bi morala četrtino vsote vrniti občina. Ta pomoč je bila predvidena za prvih 15 let obratovanja, če dohodki ne bi bili dovolj visoki, pokriti obresti in amortizacijo kapitala.
Ravno, ko smo skoraj že izgubili upanje, da bi zgradili tramvaj, pa je sekretar Piranske občine, ki se je vedno ukvarjal s pomembnim delom, v vsej tajnosti pričel pogovarjati s podjetjem "Združene plinarne Augsburg", lastnikom lokalne plinarne (v Bernardinu), ki je zagotovila izgradnjo električnega tramvaja in poleg tega še izgradnjo električne razsvetljave v Piranu in Portorožu.
Na osnovi pogojev, ki jih je sekretar zagovarjal v korist občine Piran, so prišli pri pogovorih do zaključka.
Samo nekaj dni kasneje so sekretarja povabili v Nemčijo, vse na stroške "Združenih plinarn Augsburg". Dokončno je bilo potrebno razčistiti še nekatera vprašanja.
Sekretar je iz Nemčije prinesel pogodbo, ki je veljavna od danes dalje in za katero je družba "Združene plinarne Augsburg" položila kavcijo v znesku 10.000 kron.
V pogodbi je predvideno, da ni potrebno sodelovati v novem podjetju z nobenim kapitalom in nobenimi garancijami, niti občini, niti deželi Istri ."




Zanimivo, da ni spoštovani Dr. Michele Depangher nikjer kritiziral "dunajke škrice", da zaradi njih ne more Piran zgraditi tramvaja.
Ko je podal zgodovinski pregled vseh dogodkov, je prišel do zaključka, da je bilo financiranje za Pirančane prevelik zalogaj.
To je sedaj zaenkrat zgodovinska resnica. Seveda bo potrebno popraviti zapis vsaj v wikipediji :idea:


se nadaljuje...
Zapisnika je 4 pisane strani :roll:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:42450

Pozdravljeni,

zaenkrat izvoda pogodbe, ki jo je predstavil na VI. seji Piranskega občinskega sveta dne 19. oktobra 1908 nmam na razpolago.
Prisiljeni smo verjeti, kar nam pove spoštovani Dr. Michele Depangher.
Imamo pa srečo, da so bili delegati na seji zvedavi in so želeli branje posameznih členov iz pogodbe.

Predno pričnemo z navajanjem diskusije na tej seji, se moramo malo zaustaviti in zopet pogledati, kje smo pravzaprav z našo raziskavo.

Najprej je potrebno zapisati, zakaj in kako je sploh prišlo do te raziskave o zgodovini Piranskega tramvaja oz. trolejbusa...

Prvič:
Želel sem preveriti tehnično izvedbo Piranskega trolejbusa, glede na to, da sem našel v literaturi (Tadej Brate: Ljubljanski tramvaj 1901-1958, Ljubljana 1990):

"Za gradnjo prve trolejbusne proge v avstro-ogrski monarhiji so se odločili v Gmündu. Leta 1907 so odprli za javni promet 3 km dolgo trolejbusno progo.
Novica o tem je prišla tudi do občinskih mož v Piranu, ki so se takoj odločili, da si zgradijo nekaj podobnega. Dovoljenje za gradnjo tirne povezave Pirana z Lucijo namreč ni bilo od nikoder, za gradnjo trolejbusne proge pa takega dovoljenja niso potrebovali."

Dne 7.1.2010 je Tadej Brate povabil v tej temi člane foruma, ki jih zanima kaj več o piranskem tramvaju in trolejbusu, da si ogledajo v njegovi knjigi "Parenzana, železnica za vse čase", saj mu je uspelo zbrati veliko slikovnega materiala in tudi nekaj novih informacij.

Res je v knjigi precej novih fotografij tramvaja in trolejbusa.

Nove informacije o trolejbusu pa so:
"Spet so zaprosili ministrstvo, tokrat za gradnjo tramvajske proge. Minila so leta, a pozitivnega odgovora za novo tirno napravo do Pirana še vedno ni bilo.
V tem času se je v Nemčiji pojavil nov izum. Izumitelja Carl Stoll in Max Schiemann sta vsak zase izumila novo cestno električno vozilo. To je bila nekakšna kočija, ki je prejemala pogonski električni tok iz dveh žic, obešenih nad cesto. Napravo sov nemščini imenovalo "Die gleislose elektrische Strassenbahn" ali slovensko: breztirnična električna cestna železnica. Danes tovrstna vozila imenujemo s skupno besedo trolejbus.
V avstrijskem mestu Gmünd so že leta 1907 dogradili takšno "železnico" po sistemu Lohner-Porsche-Stoll v dolžini 3 km in delovala je prav dobro.
Seveda novost ni ostala skrita Pirančanom. Jezni na birokratske škrice z Dunaja so se nanje požvižgali in brez predhodnega dovoljenja železniškega ministrstva naročili gradnjo trolejbusne proge. Ker je bila nova "železnica" brez tirnic, si pač dovoljenja za gradnjo proge ni bilo treba pridobiti."

Do sedaj nam je uspelo ugotoviti, da je navedba o tehnični izvedbi Piranskega trolejbusa v knjigi: Parenzana,železnica za vse čase, napačna.
Avtor Tadej Brate je vedel, da obstajata izvedbi po sistemu Lohner-Porsche-Stoll in po sistemu Schiemann, vendar se je odločil za napačnega.

Sedaj smo v raziskavi ugotovili, da je bila izvedba Piranskega trolejbusa nesporno po sistemu Schiemann in to potrdili z arhivskim gradivom.


Drugič:

Sedaj bi želeli preveriti še, ali je trditev v knjigi, da so Pirančani izvedeli za trolejbus v Gműndnu in se takoj odločili, da si zgradijo nekaj podobnega resnična in osnovana na arhivskem gradivu ali je bila pač lastna predpostavka avtorja.

Do sedaj smo ugotovili, da Pirančani niso nikoli razpravljali o trolejbusu na sejah mestnega sveta in da so še 22.5.1908 podpirali izgradnjo tramvaja na parni pogon (sistem Komarek).

Ta, VI. seja Piranskega občinskega sveta dne 19.oktobra 1908, pa je prelomna.

Videli bomo, da je potekala diskusija tudi o trolejbusu :thumbupr

Bomo videli, kakšne podatke so imeli Pirančani o trolejbusu v Gmündnu :wink:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:42500

nadaljujemo z zapisnikom:

V pogodbi je bilo določeno:
-cene vožnje s tramvajem
-znižanje cen vozovnic za delavce
-cena električne energije za zasebnike
itd.

Med ostalim je bila v pogodbi omenjena rezervna možnost za izgradnjo tramvaja. V kolikor ne bi bilo možno zgraditi tramvaj, je rezervna možnost trolejbus (tramvia senza rotaie).
Trolejbus je videl v Nemčiji sekretar, dva trolejbusa pa je videl v Italiji Dr.Contento.
V pogodbi piše, da se ne zgradi električni tramvaj, v kolikor ne bi dosegel prihodek določenega zneska.
Podjetje je vezano s pogodbo za 2 meseca.
Spoštovani g. Spadaro meni, da trolejbus ni tako varen kot tramvaj, zato bi bilo potrebno vztrajati, da se zgradi tramvaj.
Župan je repliciral na to zahtevo s podatkom, da je tramvaj dražji kot trolejbus.
Do odločitve, tramvaj ali trolejbus, bo prišlo, ko bo podjetje izvršilo podrobne izračune.
V kolikor občina vztraja pri izgradnji tramvaja, podjetje to sprejme brez problema, vendar bi morala občina v tem primeru "pokriti" tretjino povečanih stroškov.

Potem je župan prebral celotno pogodbo.

Sledijo nove pripombe...

Zaenkrat nobene novice ali podatka o trolejbusu iz Gmündna :hmm

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:42600

Pozdravljeni, nadaljujemo z zapisnikom...
Pripombe bodo o elektrarni, dobavi elekrike, o lučeh, pa tudi o tramvaju.
Morda celo kaj o tistem v Gmündu :-k

Spoštovani Dr. Bubba je predlagal, da se diskusija prestavi na naslednjo sejo, župan pa je bil proti, saj se ne bo moglo vse skupaj izvesti v 6 mesecih, kot je predvideno, do naslednje poletne kopalne sezone v zdravilišču Portorož.
Spoštovani Dr. Bubba je vztrajal pri svojem predlogu, ker vidi težavo peljati diskusijo na osnovi enostavne pogodbe. Zato zahteva, da se izdela študija, pri kateri ne bo možnosti sprememb.

Spoštovani Dr. Depangher je poudaril, da je potrebno pogodbo potrditi v vsakem primeru v takšni obliki kot je, sicer se bo izgubila možnost posla, ki obstaja. Predlaga, da se imenuje delegacijo pravnikov, ki bi ugotovili možnost uveljaviti spremembe, ki bi jih predlagal občinski svet.

Spoštovani Dr. Bubba je umaknil svoj predlog in zahtevo, tako da je lahko predsednik je začel brati pogodbo.
Med branjem ni bilo nobene pripombe, pojavile pa so se naslednje želje in priporočila:

Spoštovani Lorenzo Novak je predlagal, da naj bi lahko pri gradnji inštalacij sodelovali tudi zasebniki.

Spoštovani Trevisini je postavil vprašanje konstantnosti električne energije, da ne bo tako oscilirala kot v Kopru, kjer se ugotavlja slabotnost razsvetljave, ki se ojačuje proti polnoči, ko je zmanjšano število vključenih žarnic, porabljena energija pa je enaka.
Poleg tega so v Kopru zamenjali žarnice in šele sedaj so vgrajene odgovarjajoče.

Spoštovani delegat Spadaro je priznal,da ni preštudiral pogodbe, ugotavlja pa, da bi bilo prav, da bi bila tarifa za inštalacije (priključitev na električno omrežje) takšna kot v Trstu. Meni, da je dolžina pogodbe 60 let predolga, ker bo po preteku tega roka postrojenje, instalacije in vagoni popolnoma izrabljeni in neuporabni.
Predlaga klavzulo v pogodbi, da mora podjetje stalno skrbeti za postrojenje in vagone, da so stalno v odličnem stanju, da ne bo občina zašla v velike stroške, če bi se po 35 letih odločila odkupiti naprave.
Župan je po tem predlogu prebral člen 14 pogodbe, ki vse to že predvideva.


Se nadaljuje...še ena pisana stran...tri strani smo že "obdelali" :thumbupr

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:42700

nadaljujemo z zapisnikom...

Spoštovani delegat Spadaro je poudaril, da je po njegovem mnenju iluzorno razmišljati o finančnem sodelovanju občine pri podjetju.
Občina pa si mora pridržati pravico pregledovanja bilance (zaključnega računa), da podjetje ne bo zašlo v izgubo.
Občina bi morala zahtevati od podjetja posebne pogoje pri pripravi bilance in podjetniških knjig, saj podjetja na splošno ponarejajo bilance.

Župan je še enkrat prebral člen 10 pogodbe, ki že predvideva občini vpogled v vse poslovne knjige podjetja.

Spoštovani delegat Spadaro je predlagal, da se za 20% znižana cena za razsvetljavo občine upošteva tudi za ostale občinske zgradbe.
Po branju pogodbe je z veseljem ugotovil, da je za delavce predvidena nižja cena vozovnice za tramvaj. Pod definicijo "delavci" ("operai") je potrebno upoštevati znižano vozovnico tudi za poljedelce ("agricoltori").
Župan je pritrdil temu zadnjemu predlogu.
Delegat Spadaro pa je zahteval, da se to vnese v pogodbo, da ne bo kasneje nejasno, ali velja znižana vozovnica tudi za poljedelce.
Zadnji Spadarov predlog je bil, da mora podjetje uporabljati za vse dopise, tabele in knjige italijanski jezik.

Spoštovani Trevisini je predlagal, da je razsvetljava na voljo cel dan in ne samo ponoči.
Podjetje mora izdelati študijo o izgradnji tramvaja ali trolejbusa.



Sledi nekaj mnenj oz. predlogov v zvezi s tem. To pa je potrebno dobro pregledati in bo potrebno malo počakati, da se prebijem skozi....
Še ene pol strani...
Potem pa jutri v iskanje dodatnih dokumentov v Piranski arhiv.
Malha z dokumenti o trolejbusu postaja namreč prazna :roll:

pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 25.07.2018, 14:49, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a mkx »

železocestnik napisal/-a:Občina bi morala zahtevati od podjetja posebne pogoje pri pripravi bilance in podjetniških knjig, saj podjetja na splošno ponarejajo bilance.
:lol: :lol:

Privatnik je privatnik, pa vseeno ali v 19. ali 21. stoletju ali pa kdaj vmes.
LP, Metod
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ja, kaj čmo, tako je...
Kontrola mora biti :wink:

Da pa si nisem izmislil oz. lahko se preveri Google prevod:

Slika

...il diritto di esaminare quandocchesia i Registri dell* Azienda; perche le Societa in genere hanno tutto da guadagnare coll* adulterare i propri bilanci.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:42800


Pozdravljeni,

da zaključimo z zapisnikom, ne rabimo več veliko...

Spoštovani Trevisini je opozoril na to, da mora podjetje narediti študijo ali zgraditi tramvaj ali trolejbus.
Ekonomičnejši je trolejbus, v primeru, da bo izbran, bo naredila občina dober posel (saj ji ne bo potrebno sofinancirati projekta).
Zatorej priporočam sprejetje predloga občinskega sveta v celoti ("integralmente"), brez da bi sprejemali kasneje spremembe.

Spoštovani Dr. Depangher je v imenu Občinskega sveta dal predlog o potrditvi pogodbe za izgradnjo elektrarne in tramvaja oz. trolejbusa v odločanje, ker meni, da je brez dvoma koristen v vseh pogledih.
Samo v takšni obliki lahko pride do rezultata pri tako pomembnem vprašanju, za rešitev katerega so se prizadevali že leta.
Za vsa priporočila in želje, ki jih je predlagal občinski svet, pa obljubimo, da bomo izvedli vse akcije, da bi jih podjetje sprejelo v zadovoljive spremembe v pogodbi.

Glede na to, da ni nihče več zahteval besede, se je predlog dalo na glasovanje. Predlog je bil sprejet soglasno.

Po glasovanju je župan prevzel predsedstvo in pričeli so z obravnavo točke 4.


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:42850

Pozdravljeni,

sedaj se vračamo k dopisu Piranskega župana na Istrski deželni zbor.

Sedaj si bomo čisto drugače predstavljali, s kakšnim veseljem :lol: :lol:

je župan Adv. Almerigo Ventrella sporočal v Poreč, da je Piran rešil vprašanje povezave s postajo Sv. Lucija na "Porečanki".




Dopis je poslal dne 21. oktobra 1908.

Po veliko težavah in študijah, po veliko letih zmot brez uspeha, lahko končno sporočimo Slavnemu Istrskemu deželnemu zboru, da je naše vprašanje tramvaja rešeno na način, ki je ugodnejši kot je bilo mogoče upati.

Kot bo Slavni Istrski deželni zbor ugotovil iz pogodbe (naj mi jo bo dovoljeno predložiti v nemškem jeziku zaradi nujnosti zadeve), se Družba Združene plinarne Augsburg ("Vereinigte Gaswerke, Augsburg"), sedanji lastnik plinarne Piran (v Bernardinu) obvezuje zgraditi električni tramvaj (oz. morda trolejbus) in električno omrežje za razsvetljavo za občane Pirana in Portoroža. Vse to bo družba zgradila brez kakršnegakoli finančnega vložka ali garancije s strani Dežele Istre in Občine Piran.

Slika




Sedaj vemo, da je to bila zgodovinska prelomnica.
Takšno sporočilo je tudi Piranski župan poslal v Poreč.
V Poreč je dopis prispel 22.10.1908.
Takoj je šel v "obdelavo".
Odgovor so odposlali iz Poreča 24.10.1908 (na osnutku odgovora so trije podpisi, torej je šel skozi tri urade).

Ni kaj, ekspeditivna obdelava. Seveda so bili veseli, da za izgradnjo tramvaja oz. trolejbusa ter elektrarne ne bo treba nič plačati iz malhe dežele Istre :beg


se nadaljuje...

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:43100

Pozdravljeni,

včeraj sem se še pritoževal, da ni gradiva o Piranskem trolejbusu.
Če ni gradiva, je to izredno dobro gojišče za pravljice, bajke in izmišljotine*...

*izmišljotina = SSKJ: izmišljotína -e ž (í) nav. ekspr. neresnična izjava, pripoved: o njej so pripovedovali vse mogoče izmišljotine; ne meni se za take izmišljotine; gola, prazna izmišljotina ♪

Danes sem sicer res na avtocesti čakal uro in pol, vendar tudi če bi bil tisto uro in pol več v Piranskem arhivu, ne bi nič našel.
Na žalost je o trolejbusu in tramvaju v Piranu ohranjenega zelo malo gradiva. Ali pa je spravljneno vse skupaj v enem ovoju, fasciklu, za katerega se ne ve, kj bi lahko bil.
Edino kar sem našel je bilo to, da je "Banca di Pirano", takoj potem, ko je stekel projekt Piranskega tramvaja in elektrarne, šla v konkurs, v maloro.
Saj več kot 400.000 kron kapitala itak ni imela.
Torej je bila akcija Pirančanov, da bodo gradili tramvaj s pomočjo "Banca di Pirano" na trhlih nogah...


Arhiv v Piranu zaprejo ob 14.30 uri. Brskal sem kot kura po fasciklih vse do zaprtja arhiva.
Glede na slab "ulov" sem se odpravil potem še v Državni arhiv Trst, kjer sem bil pred enim tednom tudi neuspešen. Takrat sem pregledal 3 fascikle, pa tudi ni bilo nič.
Iz Pirana do Trsta sem rabi 1 uro, ker je deževalo.
Na razpolago sta mi preostali še dve uri. Eno uro smo zapravili z mojim slabim dopovedovanjem v italijanščini, kaj pravzaprav iščem.
Moram pa reči, da so arhivski delavci v Piranu in Trstu pripravljeni pomagati pri iskanju gradiva z vsemi nasveti in voljo. Potrebno pa je tudi reči, da gradivo ni urejeno tako, da ga lahko najdeš kar tako, enostavno. Detajlnih popisov gradiva namreč ni....
Ni funkcije: "Išči !" po Word datotekah :wink: :lol:

Za tramvaj imam dovolj gradiva že kar nekaj časa.
Za trolejbus in elektrarno pa nisem imel skoraj nič več gradiva.

Potem sem začel iskati po indeksih in počasi se je začelo kristalizirati, kje je gradivo.
Sedaj imam gradiva o trolejbusu preveč.
Celo imena in priimke šoferjev...
Dobro, nimam številk njihovih čevljev, imam pa dneve, kdaj so opravili izpit, kdaj so bila vozila na "tehničnem pregledu" itd.

Potencial te teme je narasel na 200.000 ogledov...
Do sedaj sem trdil, da je potencial 100.000 ogledov.

Pravzaprav so na voljo vsi podatki, tokrat točni.

Lahko bomo popravili vse napačne tehnične podatke, ki so se razširili po slovenski literaturi s "kopipejstanjem" :roll:

Lahko bomo popravili napačne podatke in zapisali, da je bilo potrebno tudi za trolejbus dovoljenje za izgradnjo od ustreznih javnih ustanov oz. oblasti.

Če v primeru trolejbusa ni bilo pristojno Ministrstvo železnic (ker ni bilo tirnic oz. proge), pa je bilo zato pristojno drugo ministrstvo, ki je moralo dati soglasje.



To je bilo samo za intermezzo :wink: :lol:

In za dvigovanje napetosti nadaljevanke :lol: :lol:

Lahko pa tudi rečemo, da je bilo to javljanje s terena...
Težave pri prestopanju praga arhiva, ki jih pač nekateri avtorji v Sloveniji nimajo...
Danes se da v Sloveniji narediti doktorat iz zgodovine, brez da prestopiš prag arhiva :roll: :evil:


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori