Piranski tramvaj

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3423
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Piranski tramvaj

OdgovorNapisal/-a mkx » 25.03.2018, 17:45

Copy-paste je pogrizel @ŽC-ovi povezavi ... zato objavljam celotni:

v slovenščini http://alex.onb.ac.at/cgi-content/alex?aid=rsl&datum=1899&page=176&size=45

in avstrijščini http://alex.onb.ac.at/cgi-content/alex?aid=rgb&datum=1899&page=187&size=45
LP, Metod
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8906
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 25.03.2018, 21:12

Ja, Copy-paste nas bo uničil :wink:

Večino zapletov z gradnjo "Porečanke" rešujem v posebni temi, da ne onesnažimo te teme preko mere.

Že tako imamo "na skrivaj" trolejbus v tej temi :wink: :lol:

Ker pa sta povezani zadevi Piranski tramvaj in "Porečanka", je pač potrebno zaključke "kopipejstati" iz one v to temo.

Seveda pa nisem bil dovolj previden.
Ko "kopipejstate " za šolo, morate biti bolj previdni, sicer vas bodo takoj ujeli :lol:

Metod, hvala za popravek.

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8906
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 26.03.2018, 0:36

O:24070

Pozdravljeni,

videli smo, da je bilo 15.4.1899 dokončno določen potek proge v koncesiji, ki jo je izdalo Ministrstvo za železnice.

Sedaj pa se je pričel boj Pirančanov za ustvaritev železniške povezave Pirana s "Porečanko" na postajo Sv. Lucija.

Podjetje Antonelli & Dreossi je že pred časom (ni napisano kdaj) izdelalo predprojekt za železniško poveza vo Piran-Sv. Lucija.

Oktobra 1900 pa je prišla akcija za ponudbe dobaviteljev tako daleč, da so potrebovali malo bolj natančne načrte.

Istrski deželni zbor je ponovno naročil načrte pri podjetju Antonelli in Dreossi, ki je 17.11.1900 odposlalo na Istrski deželni zbor takšne načrte (7 listov), ki bodo zadostovali za komisijo za revizijo trase proge in za komisijo za postaje. Seveda pa bo potrebno izdelati še detajlne načrte.

Zakaj se je tako mudilo ?

Piranski župan je naslovil 8.11.1900 na Istrski deželni zbor dopis, da nujno potrebujejo načrte, ker se pogovarjajo s podjetjem za izgradnjo proge Piran-Sv. Lucija.
To podjetje je: Österreichische Union, Elektrizitäts Gesellschaft in Wien, VI/1 Rathof in je že bil njihov predstavnik na Ministrstvu za železnice, tako da točno pozna vse pogoje za izgradnjo železnice Piran-Sv.Lucija (in seveda ga poznajo na Ministrstvu).
Obenem so zaprosili Istrski deželni zbor, da na "Union" pošljejo dopis, da je predvidena gradnja železniške povezave Piran-Sv. Lucija.

Dr. Campitelli je v imenu Istrskega deželnega zbora odposlal dopis dne 17.1.1901 k podjetju "Österreichische Union":

Slika


Se pravi, da so se Pirančani začeli resno pogovarjati s podjetjem "Union" za zgraditev tramvaja Piran-Sv. Lucija.

Bomo videli, kako se je razvijalo sodelovanje :-k

Jaz ne zaenkrat ne vem, kaj se je zapletlo, Egbert Peinhopf pa v knjigi: Eisenbahnen in Istrien poroča, da se je Piranska občina pogovarjala z Österreichische Union, Elektrizitäts Gesellschaft in Wien o izgradnji električne razsvetljave v mestu in o tramvaju Piran-Sv. Lucija, da pa pogajanja niso pripeljala do rezultata.

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8906
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 26.03.2018, 18:26

O:24200

Pozdravljeni,

seveda sem šel iskati po dokumentih to novico in res našel zapis o tem v dopisu Piranskega župana na Železniško ministrstvo na Dunaju z dne 31.10.1900, v katerem je Piranski župan predlagal več finančnih možnosti za zgraditev železniške povezave Pirana s postajo Sv. Lucija. Seveda je pri tem zapisal tudi, kako so bili Pirančani oškodovani s tem, da imajo sedaj postajo ona Porečanki oddaljeno 4,9 km.

V dopisu je zapisano tudi, da se pogajajo s podjetjem "Österreichische Union" o zgraditvi električne centrale za razsvetljavo Pitrana in zdraviliškega kraja Portorož ter za izgradnjo tramvaja z elektrovleko.

Slika

...alla costruzione d*una centrala elettrica per l*illuminazioni della citta e del luogo di Cura di Porto-Rose....si nella costruzione di una trenovia a trazione elettrica pel tronco Pirano-S.Luzia.
Le cose sarebbero avviate abbastanza bene...

Se pravi, da bi zgradili električno centralo in razsvetljavo za Piran in zdraviliški kraj Portorož...in tudu zgradili tramvaj z elektrovleko na progi Piran-Sv. Lucija.

Zadeve naj bi se začele dovolj dobro...

Vprašanje je samo, kako dolgo. Verjetno tako dolgo, dokler ne zvejo za ceno :idea:

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8906
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 30.03.2018, 1:04

O:24500

Pozdravljeni,

po tem zadnjem dopisu Piranskega župana na Ministrstvo za železnice na Dunaj, se je začelo premikati tudi na Dunaju.

V reševanje železniške povezave Pirana s "Porečanko" se je vključil sam minister Witek.

Dne 17.1.1901 je iz Dunaja prišel dekret, da se mora opraviti revizija trase in postajna komisija za ozkotirno (760 cm) tramvajsko progo na parni pogon, ki bo speljana po cesti med Sv. Lucijo, preko Portoroža, do Pirana. Deželna vlada v Trstu je razpisala dne 9.2.1901 revizijo trase in postajno komisijo za dan 16.2.1901.

Slika


Vidimo torej, da se je Ministrstvo za železnice zelo hitro odzivalo na vse dopise od Istrskega deželnega zbora in tudi Piranskega župana.

Torej ni res, kot beremo v knjigi T.Brate: Ljubljanski tramvaj 1990, da so Pirančani napisali vlogo na Ministrstvo na železnice na Dunaju pred letom 1902 (nedoločena letnica) in:

citat:
"Odgovora niso dobili."


Iz knjige Ljubljanski tramvaj:
Po letu 1902 (nedoločena letnica) so se Pirančani z novo prošnjo obrnili na Ministrstvo za železnice na Dunaju, vendar:

citat:
"..odgovora ni in ni hotelo biti, saj je avstro-ogrski birokratski mlin mlel nadvse počasi."

Se pravi, da sta obe zgornji navedbi (v citatu) iz knjige T. Brate, Ljubljanski tramvaj, "iz trte izvite" (= napačni), brez pregleda arhivskega gradiva.

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8906
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 31.03.2018, 1:27

O:24750

Pozdravljeni,

poglejmo si, kdo vse se je udeležil te revizija trase in postajna komisije:

Slika

Slika

Če gremo po vrsti, kot so hiše v Trsti:

1. vladni svetnik Alojz Fabiani kot prdstavnik deželne vlade za Primorje, vodja komisije

2. Gradbeni svetnik Georg Ortmann, predstavnik Ministrstva za železnice

3. Adolf Schaffenhauer-Neys, predstavnik Okrajnega glavarstva Koper

4. Višji gradbeni svetnik Anton Millemoth, predstavnik Železniškega vodstva v Trstu

5. Finančni inšpektor Anton Tommassini, predstavnik Državnega erarja

6. Inšpektor Alexander Galambos, predstavnik Železniške direkcije Trst

7. Višji gradbeni komisar Franc von Colombicchio, predstavnik Morske uprave v Trstu

8. Nicolaus Zarotti, predstavnik Trgovske in obrtne zbornice iz Rovinja

9. Augustin Tomasi, predstavnik Deželnega odbora

10. Koncipient deželne vlade-pripravnik Karl Lusina, zapisnikar

ter predstavniki občine Piran, Zdraviliške komisije Portorož, Okrajne cestne komisije Piran in drugi zainteresirani.

Najpej se je ugotovilo, da so bili vsi načrti v predpisanem roku javno objavljeni in da v času, ko so bili na razpolago ni nobena stranka podala pripomb.



Zgoraj sem pozabil povdariti, da se je postopek za obravnavo ozkotirne železniške povezave od Sv. Lucije preko Portoroža do Pirana začel z vlogo Istrskega deželnega odbora (Landesausschuss der Markgrafschaft Istrien) s sedežem v Poreču, ki je predložil projekt (in tudi plačal načrte), in ne na vlogo Pirančanov.

Torej so vse poti do tramvaja v Piranu vodile preko Istrskega deželnega odbora in zbora v Poreču.


pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 01.04.2018, 0:53, skupaj popravljeno 3 krat.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8906
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 31.03.2018, 14:50

O:24900

Pozdravljeni,

ta zapisnik revizije trase in postajne komisije obsega 16 strani.

Pregledali bomo povzetke najvažnejših pripomb in ugotovitev.

Seveda pa ne moremo iti mimo pomembnega zapleta o vrsti tračnic: tramvajske z utorom ali vignolske :?: , to je sedaj vprašanje... :-k

Slika

Slika



Pri predstavitvi projekta se je opozorilo na dejstvo, da ni možen prehod voznih sredstev z ozkotirne lokalne proge Tst-Poreč na progo iz Sv. Lucije do Pirana.

Zastopnik interesentov za zgraditev proge Sv. Lucija-Piran, Piranski župan Dr. Josef Bubba, se je oslonil na priložen zapisnik (Priloga A) in izjavil:

"Potem, ko so gospodje inženirji pojasnili razliko med obema tipoma tirnic, mislim da tramvajske tirnice z utorom ne pridejo v poštev, daj bi povezava Pirana z ozkotirno progo Trst-Poreč to bilo neprimerno.

Glede na to, da se gre pri tej povezavi Sv. Lucije s Piranom predvsem za odcep za tovorni promet, bi bilo prelaganje tovora na postaji Sv. Lucija pri različnih tipih tirnic, popolnoma neprimerno.

Da bi zagotovili dovolj velik tovorni promet na progi Piran-Sv. Lucija je nujno potrebno, da ima novo projektirana železnica Piran-Sv. Lucija enake tirnice kot lokalna proga Trst-Poreč.


Majhen OT za primerjavo s Sarajevskim tramvajem:

- leta 1882 je Sarajevo bilo povezano s svetom z ozkotirno železnico (0,76 m)

- leta 1885 so zgradili konjski tramvaj (0,76 m) z enakimi tirnicami kot glavna bosanska proga Slika
("ostalo" je nekaj tirnic in pragov od gradnje bosanske proge - za 3 km proge, pa korajžnega šefa BiH so imeli, pa je šlo) :beg
Po tej tramvajski progi (Železniška postaja Sarajevo - center mesta Sarajevo) je bil možen tudi tovorni prevoz s parno lokomotivo :train1

- leta 1895 so elektrificirali zgoraj omenjeni konjski tramvaj (Siemens-Hallske); možen je bil tudi tovorni promet; po tej tramvajski progi je bil možen tudi prevoz s parno lokomotivo. Tako je recimo parna lokomotiva pripeljala vlak nadvojvode Fedinanda na dan atentata iz Ilidže preko postaje Sarajevo in potem po Sarajevski tramvajski progi do vojašnice Filipović. :train1


Toliko o naprednosti slovenskih mest, vključno s Piranom :lol:

pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 01.04.2018, 1:05, skupaj popravljeno 2 krat.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8906
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 01.04.2018, 0:37

O:25000

Pozdravljeni,

poglejmo si, na katera mnenja gospodov inženirjev se je uprl gospod župan Dr. Joseph Bubba (Priloga A):

Navedli bomo samo spremembe, ki jih želijo Pirančani:

Slika

Se pravi, da se strinjajo z vsem, vendar i želeli:

- postajališče S.Bernardino se naj prestavi s km: 1,6 na km:1,4 in spremeni v postajo za osebni in tovorni promet

- na področju erarjevega skladišča soli na Fisinah (km:2.05 do km:2,55) naj bi bilo tudi tovorno postajališče


Zastopnik okrajnega cestnega odbora Anton Comisso je pritrdil, da tramvaj ne bo ovira cestnemu prometu in podprl mnenje, da morajo biti vgrajene Vignol tirnice in vzdolžni pragovi.

Slika



Cestni odbor v Piranu je ravno tako zapisal iste želje:

Slika

Popolnoma enake želje, potrebno je priznati, da so bili Pirančani tokrat usklajeni pri željah oz prošnjah.


Nicolaus Zarotti, predstavnik Trgovske in obrtne zbornice iz Rovinja pa je povdaril nujnost vgradnje Vignol tirnic, da bo možen prevoz tovora brez pretovarjanja.

Slika


Piranski župan pa je povabil na komisijo tudi priznane Piranske gospodarstvenike, seveda z namenom, da podprejo izgradnjo tramvajske proge in da povdarijo potrebo po prevozu tovora:

Slika

Povabil je predstavnike podjetij:

- Anton Bartole iz predsedstva solnega konzorcija

- Dr. Johann Lugnani kot predsednik zdravolišča Portorož, d.d. ("Badeanstalt Portorose" A.G.)

- Dr. Johann Lugnani kot delničar industrijskega podjetja Salvetti & Co. ter lastnik tovarne stekla, mila, sode in oljnih ekstraktov

- Lorenz Zarotti, lastnik opekarne

Vsi so potrdili nujnost, da se zgradi tramvaj čim je možno in da začne obratovati istočasno z otvoritvijo trase Trst-Buje.

Slika


Smo že na 12. strani zapisnika... :thumbupl


P.S.
Šele zjutraj vidim, da brez pregleda teksta pritisnem ENTER.
To pomeni, da je toliko in toliko zgrešenih črk (zadeta sosednja, bolj ne zgrešim) in toliko in toliko črk manjka, ker ne "zabijem "po črki dovolj močno.

K sreči sem našel na Googlu zapis, da sploh ni potrebno pri besedi zapisati vseh črk, pa ludje tega sploh ne opazijo, oz. takoj vedo, kaj si mislil :wink: :lol: :lol: :old :pamet

:oops: :saluti


pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8906
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 01.04.2018, 22:53

O:25300

Pozdravljeni,

s številom ogledov smo se izenačili v tej temi s temo o Ljubljanskem tramvaju.

Seveda je tukaj vsak dan vsaj en post, v temi o Ljubljanskem tramvaju pa noben :lol: :lol:

mpak uspeh je vseeno, saj nam je uspelo do sedaj ugotoviti prave tipe trolejbusov na Piranski progi do Sv. Lucije, ki so bili do sedaj v slovenski literaturi napačno določeni,

sedaj pa nam uspeva ugotavljati odzivnost Dunajske vlade za časa Avstro-ogrske.

Presenečeno ugotavljamo, da je bila normalno odzivna, vsekakor pa veliko bolj kot kasneje v kraljevini SHS oz. Jugoslaviji, da ne govorimo potem o odzivnosti komunistično/socialistične vlade v Jugoslaviji in bolje da ne govorimo o odzivnosti sedanjih v novi državi.

Vsekakor pa ni bila tako neodzivna, kot je omenjeno v slovenski železniški literaturi...


Mi nadaljujemo z zapisnikom, smo na 12. strani pri točki 6:

Slika


Predstavnik finančnega erarja Anton Tommasini je izrazil željo, da bi pri skladišču soli v Fisinah naredili tovorni tir, glavni tir pa prestavili na levo stran ceste (pozabil je povedati, da v smeri iz Pirana v Portorož), zato, da ne bi tresljaji od tramvaja škodovali zgradbi.

Upam, da mu bo kdo povedal, da so zidovi debeli 2 metra, temelji pa tudi. Bomo videli.

Sedaj je na vrsti privatni interesent, tukaj se zna zadeva zakomplicirati...

Privatni interesent Feliks vitez Langer-Edenberg želi združiti dva postajališča in ju prestaviti na drugo kilometražo. Pripravljen je celo brezplačno povedati za razlog, zakaj bi to naredili. Seveda bi veliko privarčevali, če bi se držali njegovega predloga...

Slika

Ker je razdalja od postajališča S. Bernardino do Montforta (naslednje postajališče v smeri Portoroža) majhna, bi postajališča združil in novega postavil pri pomolu Portorož (pri Finančni ekspozituri in Sanitetni zgradbi).
Stroški bi bili znatno nižji, osebni promet pa je na mestu njegovega predloga znaten (tam je celo majhen hotel in promet z ladjicami).

Odgovora ni dobil takoj, bomo videli kakšen bo odgovor, če ne prej, na koncu komisije.

Če samo pogledamo, kako se se prej napenjali, da bi prestavili postajališče S.Bernardino za 200 metrov in zgradili novo pri skladišču soli...


Smo že na 13. strani zapisnika:
Predstavnik Morske uprave Franz pl. Colombicchio se je "potegnil " za svoje pravice in zahteval,da je do zgradba Sanitete z vseh strani vedno omogočen dostop, zato predlaga, da se tovorna postaja Piran prestavi stran od zgradbe Sanitete.

Slika


Pod točko 9. je podal pripombe zastopnik Direkcije državnih železnic v Trstu Alexander Galambos, inšpektor.

Pripomb na traso in postaje nima, pri postaji Sv. Lucija mora priti do posebnega dogovora. Osnova za dogovor bo detajlni projekt o priključnem kolodvoru.
Glede na to, da se predvideva prevoz vagonov z lokalne železnice Trst-Poreč na to projektirano ozkotirno progo, so nujno potrebne Vignol tračnice na Progi Piran-Sv. Lucija.

Slika


Pod točko 10 je podal mnenje zastopnik Železniškega gradbenega vodstva v Trstu Anton Millemoth, višji gradbeni svetnik.
Pridružuje se mnenju predstavnika Direkcije državnih železnic v Trstu, pripomnil pa je le, da je potrebno za površine, ki so v lasti lokalne železnice Trst-Poreč in jih bo imel koncesionar v souporabi, skleniti dogovor.

Slika


Podtočko 11 je zastopnik Okrajnega glavarstva Adolf Schaffenhauer-Neys, svetnik državnega namestništva, pozdravil z veseljem predlagan projekt in ugotavlja, da lahko le z uporabo Vignol tirnic pride do uresničitve interesov občine Piran.

Slika


Pod točko 12 je zaprosil za besedo predstavnik občine Piran, župan Dr.Joseph Bubba, da poda nasprotno mnenje mnenju privatnega interesenta, ki ga je podal Feliks vitez Langer.

Občina Piran je proti predlogu gospoda Langerja glede postavitve ene postaje namesto dveh, ker ti dve postaji odgovarjajo resničnim potrebam mesta Piran in interesom prometa.

Slika

Slika

Pod točko 13 je povedal svoje mnenje predstavnik Istrskega deželnega odbora v Poreču Augustin Tommasi, ki je obenem tudi predstavnik projekta male železnice Trst-Sv. Lucija.
Popolnoma se strinjam s prestavitvijo postaje S.Bernardin na km:1,4 in postavitvijo nove postaje pri skladišču soli. Nimam pripomb proti uporabi Vignol tračnic,
Poleg tega je še povdaril, da je potrebno pospešiti gradnjo male železnice, da se ugodi interesom industrijskega mesta Piran.


S tem zadnjim poročilom smo se dokopali do zaključka reviziji trase in postajni komisiji. Skozi zapisnik smo se dokaj hitro prebili z manjšimi povzetki.

Sedaj so na vrsti zaključki komisije na strani 15 in 16.


pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8906
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 02.04.2018, 21:55

O.25500

Pozdravljeni,

uspeva nam zaključiti pregled 16. strani dolgega zapisnika revizije trase in postajne komisije:

Slika

Slika


MNENJE KOMISIJE
Komisija je zaključila, da je izgradnjaozkotirne železnice s tirno širino 0,76 m s parnim pogonom in stalno souporabo ceste od postaje Sv. Lucija na lokalni železnici Trst-Poreč (v gradnji) preko Portoroža do Pirana v interesu širšega okolja in posebej mesta Piran in podjetij ob okrajni cesti Piran-Sv. Lucija.
Prometne razmere se bodo znatno izboljšale in s tem tudi gospodarsko stanje Pirana in podjetij.
Na splošno vsi udeleženci komisije podpirajo nujni prevoz prevoznih sredstev z lokalne železnice Trst-Poreč na malo železnico Sv. Lucija-Piran. Zato je potrebno tramvajske tirnice z utorom, ki so v projektu, zamenjati z Vignol tirnicami, je pa potrebno namesto prečnih pragov uporabiti vzdolžnr pragove Vignol. Ravno zaradi ne bo potrebno mna nekaterih mestih širiti ceste.
Želja Istrskega deželnega odbora, da se obdrži na nekaterih mestih obstoječa širina ceste glede na vgradnjo Vignol pragov, naj se da v potrditev Vojnemu ministrstvu.
Komisija podpira takšno rešitev in tudi izdelavo detajlnega načrta, ki ga bi izdelali državni organi.
Komisija je v splošnem delu potrdila izjave pod št. 1,2,4,9,11 in 13.

A. REVIZIJA TRASE
K točki 6: prestavitev trase pri erarjevem skladišču soli v Fizinah z desne (južne) na levo stran se ne potrdi.

B. POSTAJNA KOMISIJA
Točke 1.2.4.5.6.11.12 in 13 se potrdi.
Prestavitev projektiranega postajališča S. Bernardino s km: 1,6 na km: 1,4 in izvedba kot osebno in tovorno postajo in tudi novo osebno in tovorno postajo »Salzmagazin« (»skladišče soli«) na km: 2 1/3 se zaradi lokalnega interesa potrdi.
Točka 7: glede na zgornjo ugotovitev se ne izvede postavitev osebne in tovorne postaje pri pomolu Portorož (Finančna ekspeditura in Sanitetna zgradba).
Točka 9 in 10: glede priključka male železnice na postajo Sv- Lucija na lokalni železnici Trst-Poreč se dogovorita Direkcija državnih železnic Trst in Železniško gradbeno vodstvo.
Postajališča so po novem predvidena na kilometru:
Km: 0. 0/2 osebno in tovorno postajališče »Pirano«

km: 0. 7/9 osebno in tovorno postajališče »Glasfabrik« (tovarna stekla)

Km: 1. 3/5 osebno in tovorno postajališče »S. Bernardino«

km: 2. 1/3 osebno in tovorno postajališče »Salzmagazin« (skladišče soli)

km: 3. 0/2 osebno in tovorno postajališče »Bad Portorose«

Proti imenom postajališč ni nihče podal ugovora.
Vprašanje dovoznih cest odpade, ker vsa postajališča ležijo na okrajni cesti Piran-Sv. Lucija.
Komisija zaključuje zasedanje s priporočilom, da c.kr. Ministrstvo za železnice potrdi traso in postajališča na osnovi predloženega projekta in predloženih sprememb s strani komisije.

Zaključeno in končano.
Piran, 16.2.1901

Podpisani:
Alois Fabiani
Adolf Schaffenhauer-Neys
Georg Ortmann
Carl Lusina


Kaj sem pozabil napisati :?:

16.2.1901 je bila sobota :!:

Me zanima, kje boš danes dobil ob sobotah kakšnega "birokratskega škrica", ki naj bi jih bilo včasih vse polno na Dunaju, pa niso delali nič, danes v Sloveniji, da bi se udeležil razpisane komisije za gradbeno dovoljenje :roll:

Morda za MAGNO :-k :-#




Seveda se takoj vprašamo, kako hitro je šlo sedaj potrjevanje tega zapisnika na Ministrstvu za železnice na Dunaju. Kako hitro bo prišel odgovor iz Dunaja :?:

Zadeva postaja napeta, vedno bolj nas "matra firbec", kako je poslovalo Ministrstvo za železnice na Dunaju :-k

Zaenkrat ne vem niti jaz :roll:

Če se bo zaustavilo pri korespondenci, bomo iskali krivca :!:
Tako kot za drugi tir nove železnice Divača-Koper, ki bi skoraj bil "prvi tir". Pravzaprav je še ne dolgo tega govoril visok predstavnik vlade v odhodu, da ga ne rabimo nobenega. In preživel :roll: :roll:

Brskam po dokumentih in sproti pišem.To ni diplomska, magistsko delo ali doktorat, pa si to lahko privoščim :pamet

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3423
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Piranski tramvaj

OdgovorNapisal/-a mkx » 03.04.2018, 10:04

železocestnik napisal/-a:16.2.1901 je bila sobota :!:

Ali niso bile v tistih, represivnih in depresivnih, časih sobote normalni delovni dnevi?
LP, Metod
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8906
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 03.04.2018, 16:39

Zasedanje komisije se je začelo v soboto ob 8 uri v Piranu. Kdaj se je začelo in končalo, v zapisniku ne piše.

Kar pomeni, da je "zapravil" udeleženec iz Trsta vsaj dva dni za to komisijo. Se pravi, da je moral prespati v Piranu ali Portorožu.

Predstavnik iz Ministrstva za železnice in Istrskega deželnega zbora pa morda celo tri dni, odvisno od voznih redov.
Se pravi, da ni šla v maloro samo sobota, pridružila se ji je še nedelja...

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8906
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 04.04.2018, 9:55

O:25900

Pozdravljeni,

kaj vse se je začelo zapletati po hitro speljani reviziji trase in postajni komisiji zaenkrat ne vemo.

Vemo le, da je namestništvo v Trstu (Luogotenenza) poskrbela, da se je zapisnik dal tiskati.
Vemo, da je bil zapisnik stiskan 13. marca 1911, če ne že prej.
Se je pa pričelo pregovarjanje, kdo bo plačal stroške komisije, če sploh kdo.

Potni stroški, stroški kopij in tiskanja zapisnika ter objava notice v časopisu so znašali 175,78 kron:

Slika

Izgleda, da se je praktikant-zapisnikar Karl Lušina peljal v tretjem razredu z vlakom ali barko, vsi šefi pa v prvem :wink:

Račun je ponovno odpotoval iz Trsta na Istrski deželni zbor zopet dne 11.4.1901.
Izgleda da so račun v Poreču po pregovarjanju le plačali 3. maja 1901.

Slika

Verjetno je šele takrat lahko stekel naprej postopek na Dunaju na Ministrstvu za železnice...

Kaj vse se je še zakompliciralo ne vemo, odgovor z Dunaja na Istrski deželni zbor je prišel šele 8.oktobra 1901.

Sedaj nas pa res zanima, kaj je povzročilo zaplet in seveda, kaj piše v tem zapisu iz Ministrstva za železnice, ki ga je podpisal sam minister Wittek :-k

K sreči je zapisnik ohranjen in si ga bomo lahko pogledali od začetka do konca :wink: :lol:

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8906
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 04.04.2018, 23:25

O:26050

Pozdravljeni,

poglejmo si torej ta odgovor Ministrstva za železnice na Dunaju, da vidimo, ali so se strinjali s komisijo za revizijo trase in postajno komisijo ali ne..

Slika

Na prvi strani ne bomo izvedeli nič novega.

Ministrstvo za železnice je odgovor poslalo dne 8. oktobra 1901 na Istrski deželni zbor v Poreču.

Najprej samo opisuje ozkotirno progo, širine 0,76 m, s parnim pogonom, potem pa se začne s pripombami, ki jih bo potrebno upoštevati pri detajlnem projektu.


Te pripombe pa si bomo pogledali podrobno.

Najprej zaplet glede prehoda voznih sredstev nove proge Piran-Sv. Lucija na postajo Sv. Lucija lokalne železnice Trst-Poreč oz. tovornih vozil z lokalne železnice Trst-Poreč na malo železnico Piran-Sv. Lucija.

Slika

Slika

Dne 26. marca 1901 se je v zadevo vmešalo še Ministrstvo za vojsko, katerega predstavnika ni bilo na komisijo dne 16.2.1901 v Piranu.

Predpisalo je takšnji zgornji ustroj kot je na Rivabahn-u v Trstu (povezovalna železnica med Južnim kolodvorom in pomoli).

Proga Rivabahn-a je izvedena s starimi tirnicami sistema III ali III a Državnih železnic. Ministrstvo za železnice omogoča Istrskemu deželnemu zboru, da se sam odloči za en ali drug sistem.
Se pa oboji tipi tirnic dobijo po isti ceni 3 krone 13 vinarjev/helerjev za meter na skladišču na področju Državne direkcije Beljak/Villach.

O pogojih in ceni priključka male železnice na postajo Sv- Lucija se je potrebno dogovoriti z Železniškim gradbenim vodstvom v Trstu in Direkcijo državnih železnic v Trstu.


pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8906
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 05.04.2018, 22:18

O:26270

Pozdravljeni,

poglejmo si zaključke Ministrstva za železnice naprej...

Slika

Slika

Potem, ko bo na zgrajeni novi progi Piran-Sv. Lucija vodenje obratovanja prevzela c.kr. Direkcija državnih železnic Trst, bo potrebno skleniti dogovor na osnovi obsega njihovega programa obratovanja in glede na štroške na zgornjem in spodnjem ustroju.
Pri izdelavi detajlnega projekta proge je potrebno vzeti v obzir predvidena nova postajališča v km: 2 1/3 in prestavljenega osebnega postajališča s km: 1,6 na km: 1 3/5, ki se mu doda še tovorna postaja.
Glede postajališča za osebni in tovorni promet v Piranu je potrebno skleniti dogovor s c.kr. Pomorsko upravo.

Imena postajališč, ki jih je določila komisija, so v redu.

Vse ostale želje, zapisane v zapisniku komisije, niso dovolj osnovane in se jih ne upošteva.

Še zadnja stran dopisa Ministrstva za železnice...

Slika

Slika

Vidimo, da je podpisal dopis Ministrstva za železnice sam minister Wittek.
Vidi se, da minister podpira izgradnjo proge Piran-Sv. Lucija.
Izgleda, da so Pirančani le uspeli z lobiranji prestaviti zadevo tako daleč, da se bi lahko začelo hitro odvijati...

Minister je zapisal:
Deželni zbor je povabljen, da da izdelati detajlno oceno stroškov strokovnjakom in jo potem skupaj s programom financiranja proge Piran-Sv. Lucija predloži Ministrstvu za železnice.

V kolikor pa želi, da oceno stroškov izdela c.kr. Gradbeno železniško vodstvo v Trstu, je stroške za izdelavo te ocene pripravljeno prevzeti Ministrstvo za železnice, takoj ko bo dobilo sporočilo s strani Istrskega deželnega odbora.

To pa je nekaj novega, da država ponuja roko Pirančanom, da se znebijo nekega stroška...

Se pravi, da le niso "birokratski škrici" na Dunaju samo zavračali prošenj Pirančanov, kot beremo v slovenski železniški literaturi.

Izhodiščno stanje za hitro izgradnjo proge je po tem dopisu Ministrstva za železnice zelo dobro. Ministrstvo ni podalo nobenih ovir za gradnjo te železnice, celo podpira jo.

Na hitro bi bilo potrebno izdelati detajlni načrt in pripraviti finančno konstrukcijo in že bi lahko začeli graditi.

Bomo videli, kako se bo odvijala korespondenca naprej :-k


pozdrav
Darko

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov