Pozdravljeni,
morda je prav, da napišem,
zakaj včasih prispevki zamujajo.
Sicer poskušam delati vtis, da je vse to zato, da se povečuje napetost med občinstvom...
Res je, da ne poznam zgodbe vnaprej, ker še nisem predelal vsega gradiva in pišem sproti. Se mi zdi to fer, kajti tako nimam nobene prednosti pred forumaši oziroma obiskovalci teme.
Zamujam pa predvsem zaradi ostalih velikih projektov ki jih "peljem" in niso povezani z železnicami.
Tri leta sem raziskoval nemško vojaško pokopališče v Kranju in sproti objavljal (tako kot Piranski tramvaj) na nemškem forumu rezultate raziskave. V treh letih se je nabralo 544 postov in 137.000 ogledov. Rezultat je bil razstava pred leti v Kranju in katalog ob razstavi, ki je pravzaprav knjiga treh avtorjev. Sedaj objavljamo knjigo v nemškem jeziku, dostopna bo na spletu.
Nemško vojaško pokopališče v Celju "obdelujem" bolj počasi, pa ima vseeno že 199 postov in 36.000 ogledov.
Sedaj raziskujem nemško vojaško pokopališče v Ljubljani, resno šele letos, tema ima le 30 postov, ogledov šele 2.600, opravljenega pa imam že 32% dela. K sreči je solidno ohranjen arhiv pokopališča Žale, zato gre delo tako hitro.
Pred mesecem dni smo "odprli" del foruma, ki je bil dosegljiv le za člane foruma. Zatorej je to število ogledov ogromno ."Policijski" del foruma je bil dosegljiv
le za člane foruma, ostalih 10 rubrik je bilo "odprtih".
Pametneje bi bilo, da bi se več ukvarjal z zgodovino tehnike in da bi čimprej zaključil Piranski tramvaj in trolejbus, pa "Porečanko" pa še kaj iz zgodovine železnic.
Človek bi rekel, da je brez veze danes zbirati podatke o padlih med drugo svetovno vojno.
Pa ni čisto tako.
Zgodovinarji v času po drugi vojni niso bili sposobni zbrati števila niti o "naših" padlih oziroma umrlih zaradi druge vojne, kaj šele o nasprotnikih. To vse je omogočilo, da je vsak lahko pisal, kar je hotel, da,
tudi na tem področju so se pisale...pravljice za lahko noč. In mi smo jih brali...
Da se vrnemo nazaj na železnice...in Piranski trolejbus in tramvaj.
V bistvu mi gredo na živce vse pravljice za lahko noč, tudi te s področja železnic, ki jih je v slovenski in jugoslovanski literaturi kolikor hočeš.
Ja, gradivo je malo težje dosegljivo, tudi za strokovnjake...
Je pa res, da
večina piscev zgodovine sploh ni prestopila praga arhivov
Podoben problem je na področju zgodovine papirništva, ne samo na Slovenskem, tudi v tujini.
Štirideset let sem član mednarodnega združenja za raziskavo zgodovine papirja in papirnic.
Vsake dve leti imamo kongres v eni izmed evropskih papirnic ali papirniškem muzeju. Sam sem že marsikaj objavil o zgodovini papirnice v Goričanah in Radečah, ogromno gradiva čaka v "bunkerju", nekaj se ravno pripravlja.
Vse to so
vzroki, zakaj posti v tej temi o Piranskem trolejbusu oz. trolejbusu zamujajo. Vidi pa se, da poskušam to temo čimprej končati, oziroma "obdelati" vsem pred očem, da ugotovim, kateri dokumenti še manjkajo in jih bo potrebno še poiskati v arhivih v Piranu, Reki/Rijeki, Trstu in Dunaju.
Mislim, da je prav, da sem napisal to zgoraj, da se vidi, da nisem preokupiran samo s Piranskim trolejbusom in tramvajem in le skrbim, da se v temi vzpostavlja "napetost" od enega do drugega posta
Hočem reči, da takšen tip pisanja "uvajam" na forumu že deset let
Torej je še veliko dela...
Kot sem že napisal, tema
Piranski tramvaj ima potencial 100.000 ogledov
Tako kot
Ljubljanski tramvaj pol milijona ogledov...
Oboje je res veliko za tako majhno domače okolje. Se vidi, da si ogledujejo temo tudi obiskovalci iz tujine, zato tudi dodajam izseke iz gradiva v italijanščini.
Poleg tega se lahko kontrolira moj oz. Googlov prevod
V bistvu je
vse napisano zgoraj OT, po drugi strani pa je prav, da se ve, da je v to temo vloženo kar nekaj dela, ki mora pač včasih počakati, da se odvijajo tudi druge moje raziskave.
P.S.
Če ne bi napisal tega zgoraj, bi lahko bil napisan v tem času že en prispevek nanizanke o Piranskem tramvaju
pozdrav
Darko