Pozdravljeni,
dokopali smo se do podatka, da je "Uprava cestne železnice v Piranu" prodala svoja vozila »Odpadu«.
Vemo, da je prodala
8 tramvajskih vozil, nikjer pa ne piše katera, prodaja je brez podatkov, samo 8 kosov.
To tudi ni bila prodaja na kg, tako kot ostale kovinske dele.
Cena za vseh 8 vozil skupaj je znašala 1.650.000 dinarjev, nobene delitve na tramvajska motorna vozila in prikolice.
Zaenkrat podrobnejših podatkov v arhivu še nismo našli, pomagati si bomo morali z drugimi podatki.
Recimo, katera vozila iz Pirana so vključili v sarajevski vozni park.
T. Brate v vseh svojih delih, kjer omenja Piranski tramvaj, ni znal razvozlati, koliko vozil je bilo v lasti "Uprave cestne železnice v Piranu", ko je leta 1953 zašla v likvidacijo.
Takole piše v Parenzani, železnici za vse čase, Ljubljana 2007, o uporabi tramvajev v Sarajevu:
Citat:
» Vozili so vse do konca uporabe ozkotirnega tramvajskega prometa v Sarajevu v letu 1959. Do danes se ni ohranil noben od piranskih tramvajev, saj so po koncu obratovanja vsa vozila razrezali v staro železo.«
Se pravi vse je nedorečeno, avtor ni vedel, koliko vozil je odpotovalo v Sarajevo, niti ni vedel, ali so res vse vključili v promet v Sarajevu, niti to, koliko piranskih tramvajev in prikolic je zdržalo do konca obratovanja ozkotirnega tramvaja v Sarajevu.
Edino sled za piranskimi vozovi, ki jo je odkril T. Brate in zapisal v »Gradnji trolejbusa in tramvaja v Piranu, Kronika 1982, je po ukinitvi ozkotračnega tramvajskega prometa v Sarajevu, pa še ta je brez točnih podatkov:
Citat:
» Ko so leta 1960 ukinili tramvajski promet v Sarajevu, so večino vozil razrezali v staro železo, nekaj pa jih je odkupilo podjetje »Unis« v Vogošću in jih je uporabljalo kot potniške vozove na ozkotirni progi Semizovac-Vogošća ter z njimi prevažalo delavce na delo.
Poleg tega so dva tramvajska voza poslali v tovarno Djuro Djaković v Slavonskem Brodu, kjer so jima zgradili nove karoserije ter jih obnovljene vključili v redni tramvajski promet v dubrovniku. Tu sta voza dobila številki 11 in 12 ter sta vozila do ukinitve tramvajskega prometa v dubrovniku.
Žal ni znano, kateri piranski vozovi so bili razrezani v staro železo in katere so še dalje uporabljali kot že omenjeno. Prav tako ni znano, če sta bila nova dubrovniška voza izdelana iz delov tramvajskih voz iz Pirana.«
V bistvu skoraj nič ni bilo znano.
Kaj pa danes ?
Pomagamo si s
Pospichalovo statistiko tramvajskih voz.
Poglejmo v Sarajevo:
https://www.pospichal.net/lokstatistik/ ... vo-760.htm
Pogonska vozila:
1953 erfolgte die Übernahme von fünf Triebwagen und drei Beiwagen aus Piran. Vier Triebwagen wurden noch 1953 mit den Nummern 70 (ex Piran Nr. 3 oder 4, * 71, 72 und 73 (ex Piran Nr. 1, 2, 3 oder 4) unverändert in Betrieb genommen. Der ehemalige Piraner Triebwagen Nr. 70 erhielt 1955/56 noch einen dem Reko-Triebwagen Nr. 65 II sehr ähnlichen neuen Wagenkasten.
Prevod:
Leta 1953 je sledil prevzem petih pogonskih voz in treh prikolic iz Pirana.
Štiri pogonska vozila so leta 1953 začeli uporabljati nespremenjena v prometu. To so bili:
Štev. 70 v Sarajevu: bivši piranski voz 3 ali 4
Štev. 71 v Sarajevu: bivši Piran št.1
Štev.72 v Sarajevu: bivši Piran št. 2
Štev. 73 v Sarajevu: bivši Piran št. 3 ali 4
Bivši piranski pogonski voz št. 70 je dobil v letih 1955/56 novo karoserijo.
Prikolice:
Von den Piraner Beiwagen wurden 1953 zwei mit den Nummern 19 (sechsfenstrig, ex Piran Nr. 12 II oder 13) und 21 (Sommerbeiwagen ex Piran Nr. 14 bzw. 21) in Betrieb genommen, der ehemalige Piraner Triebwagen Nr. 5 folgte mit der Bw-Nummer 22. 1954 wurde der Beiwagen Nr. 20 (ex Piran Nr. 11) nach einem UB zum Sommerbeiwagen in den Dienst gestellt. 1957 wurde noch einer der in Sarajevo eingesetzten ehemaligen Piraner Triebwagen Nr. 1 oder 2 zum Beiwagen Nr. 23 umgerüstet.
Prevod:
Od piranskih prikolic je leta 1953 ena dobila številko 19 (bivša piranska št. 12/II ali št. 13), druga pa 21 (letno piransko vozilo št.14 oziroma 21).
Bivši piranski pogonski voz št. 5 je bil predelan v prikolico in dobil št. 22.
Leta 1954 so prikolico št 20 (bivša piranska št. 11) predelali v poletno vozilo.
Leta 1957 so predelali še eno piransko pogonsko vozilo (Piran št. 1 ali 2) v prikolico, ki je dobila št. 23.
Vidimo, da je sedaj precej več znanega,
veliko pa je še neznank, ki pa verjetno ne bodo nikoli razjasnjene, ker tudi arhiv sarajevskih tramvajev ni najbolje ohranjen.
Je pa jasno, da je
v Sarajevo pripotovalo pet pogonskih voz in tri prikolice
pozdrav
Darko