Re: Piranski tramvaj
Objavljeno: 14.06.2019, 23:45
O:77700
Pozdravljeni,
če nadaljujemo pot proti Portorožu po Cankarjevem nabrežju od Pomorskega muzeja dalje, lahko vidimo prvi "kavelj" šele na zgradbi Pošte, ki nam jo je prilepil že Igor...
Rozeta pa zgleda takole:
Iz načrta vidimo, da je bil vozni vod napet na vsako hišo enkrat, večkrat pa dvakrat.
V bistvu je zelo malo ohranjenih rozet, Igor je poslikal še eno na hiši št. 11:
Dva kavlja sta še na Muzeju podvodnih dejavnosti, točno na robovih zgradbe, tako kot je bilo predvideno po načrtu.
Na naslednji hiši v smeri Portoroža je ohranjena kljuka le na levi strani fasade.
Na Brodokomercovi zgradbi (Cankarjevo nabrežje št.15-Oskrba jaht) pa sta ohranjeni kar dve rozeti, eno je ovekovečil Igor:
Potem sta ohranjeni še kjuki na lokalu z lepim slovenskim imenom "čevabdžinici" Sarajevo 84 (po SSKJ je dovoljeno le: čevȃpčič).
Potem pa je kljuk vedno manj. Vse hiše z novimi fasadami "vržejo ven" tudi kljuke in rozete.
Poglejmo si še progo do remize, da bomo točno veeli, kje so si jo zamislili...
Torej na najožjem delu ceste, ki jo je bilo potrebno itak razširiti.
Sedaj vemo, da je bila remiza res blizu km 0.8.
Poglejmo si še to, kako znajo ohraniti kulturno dediščino v Nemčiji.
Primer: ohranjen kavelj prve Schiemannove trolejbusne proge v Nemčiji: Bielathal-Motorbahn, 4,4 km dolge proge, zgrajene 10. julija 1901, vendar odstranjene že septembra 1904 zaradi nezadostnega prometa (tovora in osebnega prometa). Proga je bila prestavljena v Wurzen.
več o tej progi na nemški wikipediji: https://de.wikipedia.org/wiki/Gleislose ... berleitung
Kljub temu pa v Königsteinu skrbijo za ostanke te proge.
Recimo kljuke prebarvajo...
Pozor! Ta kljuka je iz Königsteina v Nemčiji, ne iz Pirana
Na hišo so pritrdili tudi tablo z obvestilom, kam morajo ljudje pogledati...
povečava: https://www.benno-gymnasium.de/medien/b ... ttafel.jpg
Naša kljuka v Piranu pa izgleda kot izgleda...
Jusufi je "našo" kljuko prebarval z modro fasadno barvo, rja pa že udarja skozi
Če jih primerjate, sta identični, obe izdelani v Nemčiji.
Seveda smo mi danes "za luno" glede pristopa k ohranjaju kulturne dediščine.
Če samo pogledaš, kako malo je potrebno narediti, da se opozori mimoidočega. Pobarvati kavelj in napisati tablo.
Seveda pa je pomembno, kaj napišeš na tablo. Ne moreš pisati neumnosti o Porsche-Stoll sistemu
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
če nadaljujemo pot proti Portorožu po Cankarjevem nabrežju od Pomorskega muzeja dalje, lahko vidimo prvi "kavelj" šele na zgradbi Pošte, ki nam jo je prilepil že Igor...
Rozeta pa zgleda takole:
Iz načrta vidimo, da je bil vozni vod napet na vsako hišo enkrat, večkrat pa dvakrat.
V bistvu je zelo malo ohranjenih rozet, Igor je poslikal še eno na hiši št. 11:
Dva kavlja sta še na Muzeju podvodnih dejavnosti, točno na robovih zgradbe, tako kot je bilo predvideno po načrtu.
Na naslednji hiši v smeri Portoroža je ohranjena kljuka le na levi strani fasade.
Na Brodokomercovi zgradbi (Cankarjevo nabrežje št.15-Oskrba jaht) pa sta ohranjeni kar dve rozeti, eno je ovekovečil Igor:
Potem sta ohranjeni še kjuki na lokalu z lepim slovenskim imenom "čevabdžinici" Sarajevo 84 (po SSKJ je dovoljeno le: čevȃpčič).
Potem pa je kljuk vedno manj. Vse hiše z novimi fasadami "vržejo ven" tudi kljuke in rozete.
Poglejmo si še progo do remize, da bomo točno veeli, kje so si jo zamislili...
Torej na najožjem delu ceste, ki jo je bilo potrebno itak razširiti.
Sedaj vemo, da je bila remiza res blizu km 0.8.
Poglejmo si še to, kako znajo ohraniti kulturno dediščino v Nemčiji.
Primer: ohranjen kavelj prve Schiemannove trolejbusne proge v Nemčiji: Bielathal-Motorbahn, 4,4 km dolge proge, zgrajene 10. julija 1901, vendar odstranjene že septembra 1904 zaradi nezadostnega prometa (tovora in osebnega prometa). Proga je bila prestavljena v Wurzen.
več o tej progi na nemški wikipediji: https://de.wikipedia.org/wiki/Gleislose ... berleitung
Kljub temu pa v Königsteinu skrbijo za ostanke te proge.
Recimo kljuke prebarvajo...
Pozor! Ta kljuka je iz Königsteina v Nemčiji, ne iz Pirana
Na hišo so pritrdili tudi tablo z obvestilom, kam morajo ljudje pogledati...
povečava: https://www.benno-gymnasium.de/medien/b ... ttafel.jpg
Naša kljuka v Piranu pa izgleda kot izgleda...
Jusufi je "našo" kljuko prebarval z modro fasadno barvo, rja pa že udarja skozi
Če jih primerjate, sta identični, obe izdelani v Nemčiji.
Seveda smo mi danes "za luno" glede pristopa k ohranjaju kulturne dediščine.
Če samo pogledaš, kako malo je potrebno narediti, da se opozori mimoidočega. Pobarvati kavelj in napisati tablo.
Seveda pa je pomembno, kaj napišeš na tablo. Ne moreš pisati neumnosti o Porsche-Stoll sistemu
pozdrav
Darko