Karavanški predor
Karavanški predor
Predor v Hrušici, pod Karavanakmi je dolg 7.975 metrov. V njem poteka državna meja, ki je v kilometru 637,300. Torej, na slovenski strani ga je 3.602 metra.
Na jeseniški postaji imajo na razstavnem panoju za vse mimohodnike lepo obeleženo kratko zgodovino izgradnje tega predora in to v sliki in besedi.
In ker iz tistega konca pač ni nikogar, ki bi bil voljan deliti te informacije s širnim svetom, se je daljni tujec drznil odškrniti zaveso in pokukati za steklo tega panoja.
1. Pogled na pokrainski relief pokaže pravo grozo samega skalovja.
2.
Še izrez, da se vidi, kod poteka karavanška luknjica.
Na voljo je nekaj sličic, ki so namenjene gledanju (občudovanju) ali pa branju. Vsakemu svoje in po lastni želji.
Lepo sliko, .... krasne slike, ..... super slike, ..... čudovite slike, .....tud mal žleht, .......še tako naprej.....
3.
4.
5.
6.1.
Povečava za morebitno branje zgoraj napisanega.
Morda se bo nadaljevalo, če ne bo prišlo kaj vmes ..........
Na jeseniški postaji imajo na razstavnem panoju za vse mimohodnike lepo obeleženo kratko zgodovino izgradnje tega predora in to v sliki in besedi.
In ker iz tistega konca pač ni nikogar, ki bi bil voljan deliti te informacije s širnim svetom, se je daljni tujec drznil odškrniti zaveso in pokukati za steklo tega panoja.
1. Pogled na pokrainski relief pokaže pravo grozo samega skalovja.
2.
Še izrez, da se vidi, kod poteka karavanška luknjica.
Na voljo je nekaj sličic, ki so namenjene gledanju (občudovanju) ali pa branju. Vsakemu svoje in po lastni želji.
Lepo sliko, .... krasne slike, ..... super slike, ..... čudovite slike, .....tud mal žleht, .......še tako naprej.....
3.
4.
5.
6.1.
Povečava za morebitno branje zgoraj napisanega.
Morda se bo nadaljevalo, če ne bo prišlo kaj vmes ..........
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Karavavanški predor
Drugi del, sicer bom moderatorsko kregan zaradi prekoračitve limita. Moderatorji tle so žleht in se ni za špilat z njihovim živčevjem.
7.
8.
Izrez namenjen lažjemu ogledu črkovnega motiva.
9.
10.
11.
12.
To je to iz moje strani. Pobuda je dana in v upanju na veliko količino komentarjev in prispevkov,
zalutali turist,
Dolfe
7.
8.
Izrez namenjen lažjemu ogledu črkovnega motiva.
9.
10.
11.
12.
To je to iz moje strani. Pobuda je dana in v upanju na veliko količino komentarjev in prispevkov,
zalutali turist,
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
- primožflori
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1071
- Pridružen: 31.05.2007, 18:44
- Kraj: Bohinjska proga
Re: Karavavanški predor
Dolfe super si tole naredil vse pohvale.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2575
- Pridružen: 04.03.2009, 10:20
- Kraj: Grosuplje
Re: Karavavanški predor
Dolfe, želim ti, da bi še kdaj zalutal in nam prikazal kakšno železničarsko zanimivost.
Čestitke
Čestitke
Aljaž
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Karavavanški predor
Dolfe je upal predvsem na veliko količino prispevkov...
Napredovati itak ne more več, edino kar mu še preostane, je to, da bi lahko postal pomočnik tajkuna Tonota (ki pravkar privatizira SŽ (glej njegov prispevek Privatizacija)
Je pa res, da takšnih knjig, kot so za Bohinjski predor, za Karavanški ni
Torej nimamo od kod prepisovat
Še največ je v knjižici: Proga predorov Karola Rustje (Tiri in čas, št.2).
V Jeseniškem zborniku leta 1969 je Miha Klinar napisal članek Veliko gradbišče.
V Gornjesavskem muzeju Jesenice se še da dobiti knjižico (17 strani) izdane ob 100 letnici karavanškega predora
... in nekaj razglednic karavanškega predora.
Podatki iz prve roke pa so v (COBISS):
Klodič von Sabladoski, Max Ritter - avtor
ODGOVORNOST............. : Franz, Rudolf - avtor
NASLOV.................. : #Der #Bau des Karawankentunnels
IMPRESUM................ : Wien : [selbstverlage], 1912
Napredovati itak ne more več, edino kar mu še preostane, je to, da bi lahko postal pomočnik tajkuna Tonota (ki pravkar privatizira SŽ (glej njegov prispevek Privatizacija)
Je pa res, da takšnih knjig, kot so za Bohinjski predor, za Karavanški ni
Torej nimamo od kod prepisovat
Še največ je v knjižici: Proga predorov Karola Rustje (Tiri in čas, št.2).
V Jeseniškem zborniku leta 1969 je Miha Klinar napisal članek Veliko gradbišče.
V Gornjesavskem muzeju Jesenice se še da dobiti knjižico (17 strani) izdane ob 100 letnici karavanškega predora
... in nekaj razglednic karavanškega predora.
Podatki iz prve roke pa so v (COBISS):
Klodič von Sabladoski, Max Ritter - avtor
ODGOVORNOST............. : Franz, Rudolf - avtor
NASLOV.................. : #Der #Bau des Karawankentunnels
IMPRESUM................ : Wien : [selbstverlage], 1912
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Karavavanški predor
ŽC,
moja privatizacija oz. Lastninjenje je že končalo v "Čveku". Vidiš, tako slabo nam gre, tajkunom
Sicer pa Dolfetu bravo za temo!!!
Lep pozdrav s Ptuja,
Tono
moja privatizacija oz. Lastninjenje je že končalo v "Čveku". Vidiš, tako slabo nam gre, tajkunom
Sicer pa Dolfetu bravo za temo!!!
Lep pozdrav s Ptuja,
Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
- zbowe
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1189
- Pridružen: 19.09.2007, 16:14
- Kraj: Na sončni strani Krasa
- Kontakt:
Re: Karavavanški predor
Ti, Dolf, a boš naslov popravu???
Te bo ŽČ z "rajterjem" po hrbtu...
Te bo ŽČ z "rajterjem" po hrbtu...
Je čut cuh na kaluneh, fanti bu dež!
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
Re: Karavavanški predor
Tega itak nihče ne bere. ŽC, kot tudi ostalih 258 pacientov (ogledov) sploh porajtalo ni.zbowe napisal/-a:Ti, Dolf, a boš naslov popravu???
Te bo ŽČ z "rajterjem" po hrbtu...
MMG, urejeno in hvala za opozorilo. Vzrok; tipkovnica jeclja. press
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Karavanški predor
Bravo @Dolfe! Zanimiva predstavitev in tema!
Kot je že @ŽC ugotovil, je zelo malo napisanega o predoru in gradnji.
Mogoče pa se bo našlo na kakšnem podstrešju še kaj gradiva
Sliko ozkotirne železnice, ki se omeja v tekstu slike 10. je @363 že predstavil:
V tej temi:
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... &start=840
Kratka predstavitev te ozkotirne pa še v nadaljevanju teme tukaj:
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... &start=855
A obstaja tehnična možnost, da kateri od g.Mojstrov skopira zgoraj omenjeno predstavitev v to temo?
Kot je že @ŽC ugotovil, je zelo malo napisanega o predoru in gradnji.
Mogoče pa se bo našlo na kakšnem podstrešju še kaj gradiva
Sliko ozkotirne železnice, ki se omeja v tekstu slike 10. je @363 že predstavil:
V tej temi:
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... &start=840
Kratka predstavitev te ozkotirne pa še v nadaljevanju teme tukaj:
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... &start=855
A obstaja tehnična možnost, da kateri od g.Mojstrov skopira zgoraj omenjeno predstavitev v to temo?
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Re: Karavanški predor
Ni kaj hvalit. Čudno se mi je le zdelo, da o tej kar precej dolgi luknji ("kapilari") ni nobenega omembe vrednega zapisa. Vsaj kar se gradnje predora tiče. Na postaji Jesenice pa je v panoju že lep čas lepo urejen kratek zgodovinski opis izgradnje tega predora. Enkrat, v avgustu je menda bilo, sem to na hitro poslikal. Dva postajna ajzenponarja pa sta me tako grdo gledala, kot da bi jima bil vsaj za kakšen golaž dolžan._Borsig_ napisal/-a:Bravo @Dolfe! Zanimiva predstavitev in tema!
Ker ni, da bi domačim fantom - forumašem skakal preveč v zelje, sem nekaj časa še počakal. In ker domorodci, vsaj tako kaže, niti ne vedo za to tablo, sem zadevo prikazal kar v sliki. Če bi šel prepisovati, bi se morda še kdo bunil zaradi avtorskih pravic. Plakat pa so že itak sami namenili javnosti. Mi smo mu dali le malo turbo-pospeška, da je zletel okrog sveta. In trenutno še kar laufa.
ŽC-ja moramo nahecat, da bo na to temo še kaj izbrskal. Naprimer na Dunaju, kjer mu kustosinje vseskozi kuhajo kofe in pečejo kekse, v večnem upanju, da pri njih ostane. Ampak, mi ga ne damo.
lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Karavanški predor
Še nekaj malega od mene, da ne bo kdo rekel, da član foruma, ki je najbližji portalu ni nič na to temo napisal.
Da ni nobene prave knjige je pa po mojem mnenju zato , ker se še ni našel junak, da bi se lotil tega obsežnega dela.
Splošnji podatki o gradnji predora so že na plakatih, ki jih je prilepil Dolfe in jih ne bom ponavljal mogoče kakšno zanimivost in še nekaj slik.
- vrednost gradnje je bila enaka 13,5 tonam zlata
-vseh delavcen je bilo 3128 in od tega na Hrušici 1600.
-v času gradnje se je na Hrušici dobilo 12 različnih vrst piva in je bilo kar nekaj gostiln z imeni: Amerika, Pri veselem Tirolcu, Pri veseli vdovi, Pri plavem ponedeljku. So se pa tedanji časopisi kar zgražali glede popivanja in vseh ostalih dejavnot, ki sodijo tu zraven.
-so bile tudi stavke in na eni od teh so delavci zazidali vhod v predor
- gradnja je vse skupaj zahtevala 50 življenj
Bi se dalo še veliko napisati, a se je treba odpraviti v arhive in brskati.
Slika z delavci in prvim jaškom.
(arhiv Gornjesavskega muzeja)
Čisto frišno narejeni predor.
Na otvoritvi.
(arhiv Gornjesavskega muzeja)
Pa še ena z vlakom. Na sliki se vidi serija kkStB 170 ali kasneje pri nas označena kot JŽ 24.
Pa še primerjava kako zgleda danes.
Glede avtorskih pravic tistih dveh slik iz Gornjesavskega muzeja, pa sem že pred časom spraševal kako je z objavo njihovih slik na internetu in se rekli, da ni nobenega preblema, če napišem vir slike.
Lp
Da ni nobene prave knjige je pa po mojem mnenju zato , ker se še ni našel junak, da bi se lotil tega obsežnega dela.
Splošnji podatki o gradnji predora so že na plakatih, ki jih je prilepil Dolfe in jih ne bom ponavljal mogoče kakšno zanimivost in še nekaj slik.
- vrednost gradnje je bila enaka 13,5 tonam zlata
-vseh delavcen je bilo 3128 in od tega na Hrušici 1600.
-v času gradnje se je na Hrušici dobilo 12 različnih vrst piva in je bilo kar nekaj gostiln z imeni: Amerika, Pri veselem Tirolcu, Pri veseli vdovi, Pri plavem ponedeljku. So se pa tedanji časopisi kar zgražali glede popivanja in vseh ostalih dejavnot, ki sodijo tu zraven.
-so bile tudi stavke in na eni od teh so delavci zazidali vhod v predor
- gradnja je vse skupaj zahtevala 50 življenj
Bi se dalo še veliko napisati, a se je treba odpraviti v arhive in brskati.
Slika z delavci in prvim jaškom.
(arhiv Gornjesavskega muzeja)
Čisto frišno narejeni predor.
Na otvoritvi.
(arhiv Gornjesavskega muzeja)
Pa še ena z vlakom. Na sliki se vidi serija kkStB 170 ali kasneje pri nas označena kot JŽ 24.
Pa še primerjava kako zgleda danes.
Glede avtorskih pravic tistih dveh slik iz Gornjesavskega muzeja, pa sem že pred časom spraševal kako je z objavo njihovih slik na internetu in se rekli, da ni nobenega preblema, če napišem vir slike.
Lp
Re: Karavanški predor
Še nekaj tem o predoru, ki so že bile na forumu.
Nekaj o varovanju predora v Jugoslaviji in dogajanje leta 1991:
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=16&t=2269&
Leta 1918:
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=21&t=5084
Še nekaj slik in tudi iz notranjosti:
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=17&t=4215
Lp
Nekaj o varovanju predora v Jugoslaviji in dogajanje leta 1991:
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=16&t=2269&
Leta 1918:
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=21&t=5084
Še nekaj slik in tudi iz notranjosti:
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=17&t=4215
Lp
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Karavanški predor
Ali kdo ve, zakaj je bilo ime gostilne "Pri plavem ponedeljku"363 napisal/-a:
...in je bilo kar nekaj gostiln z imeni:
...Pri plavem ponedeljku. So se pa tedanji časopisi kar zgražali glede popivanja in vseh ostalih dejavnot, ki sodijo tu zraven.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Karavanški predor
Dodajmo še Klodičev opis potovanja s Koroške na Jesenice in kratek opis gradnje predora...
NOVA ŽELEZNICA
S Koroškega skozi Karavanke, Bohinjske gore in čez Kras v Trst
Spisal Maks Klodič - vitez Sabladoski (1905)
link: http://www.rutars.net/sr_01_stefan_ruta ... /index.htm
NOVA ŽELEZNICA
S Koroškega skozi Karavanke, Bohinjske gore in čez Kras v Trst
Spisal Maks Klodič - vitez Sabladoski (1905)
link: http://www.rutars.net/sr_01_stefan_ruta ... /index.htm
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Karavanški predor
Še fotke iz wikipedije...
http://de.wikipedia.org/w/index.php?tit ... 0502085602
http://de.wikipedia.org/w/index.php?tit ... 1018193528
http://de.wikipedia.org/w/index.php?tit ... 0502085602
http://de.wikipedia.org/w/index.php?tit ... 1018193528
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers