Karavanški predor

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Karavanški predor

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Predor v Hrušici, pod Karavanakmi je dolg 7.975 metrov. V njem poteka državna meja, ki je v kilometru 637,300. Torej, na slovenski strani ga je 3.602 metra.
Na jeseniški postaji imajo na razstavnem panoju za vse mimohodnike lepo obeleženo kratko zgodovino izgradnje tega predora in to v sliki in besedi.
In ker iz tistega konca pač ni nikogar, ki bi bil voljan deliti te informacije s širnim svetom, se je daljni tujec drznil odškrniti zaveso in pokukati za steklo tega panoja. Slika



1. SlikaPogled na pokrainski relief pokaže pravo grozo samega skalovja.



2.Slika

Še izrez, da se vidi, kod poteka karavanška luknjica.


Na voljo je nekaj sličic, ki so namenjene gledanju (občudovanju) ali pa branju. Vsakemu svoje in po lastni želji. :lol:
Lepo sliko, .... krasne slike, ..... super slike, ..... čudovite slike, .....tud mal žleht, .......še tako naprej..... =D> =D> Slika


3.Slika



4.Slika



5.Slika


6.1.Slika

Povečava za morebitno branje zgoraj napisanega.



Morda se bo nadaljevalo, če ne bo prišlo kaj vmes ..........
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Karavavanški predor

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Drugi del, sicer bom moderatorsko kregan zaradi prekoračitve limita. Moderatorji tle so žleht in se ni za špilat z njihovim živčevjem. :oops:



7.Slika



8.Slika

Izrez namenjen lažjemu ogledu črkovnega motiva.


9.Slika


10.Slika


11.Slika


12.Slika

To je to iz moje strani. Pobuda je dana in v upanju na veliko količino komentarjev in prispevkov,
zalutali turist,
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
primožflori
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1071
Pridružen: 31.05.2007, 18:44
Kraj: Bohinjska proga

Re: Karavavanški predor

Odgovor Napisal/-a primožflori »

Dolfe super si tole naredil vse pohvale. =D> =D> =D>
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2575
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje

Re: Karavavanški predor

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

Dolfe, želim ti, da bi še kdaj zalutal in nam prikazal kakšno železničarsko zanimivost.

Čestitke =D> =D> =D> =D>
Aljaž
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Karavavanški predor

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Dolfe je upal predvsem na veliko količino prispevkov... :lol:
Napredovati itak ne more več, edino kar mu še preostane, je to, da bi lahko postal pomočnik tajkuna Tonota (ki pravkar privatizira SŽ (glej njegov prispevek Privatizacija) :old :beg :lol: :lol:

Je pa res, da takšnih knjig, kot so za Bohinjski predor, za Karavanški ni :(

Torej nimamo od kod prepisovat :roll:

Še največ je v knjižici: Proga predorov Karola Rustje (Tiri in čas, št.2).
V Jeseniškem zborniku leta 1969 je Miha Klinar napisal članek Veliko gradbišče.
V Gornjesavskem muzeju Jesenice se še da dobiti knjižico (17 strani) izdane ob 100 letnici karavanškega predora

Slika

... in nekaj razglednic karavanškega predora.

Podatki iz prve roke pa so v (COBISS):
Klodič von Sabladoski, Max Ritter - avtor
ODGOVORNOST............. : Franz, Rudolf - avtor
NASLOV.................. : #Der #Bau des Karawankentunnels
IMPRESUM................ : Wien : [selbstverlage], 1912
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Karavavanški predor

Odgovor Napisal/-a Tono »

ŽC,

moja privatizacija oz. Lastninjenje je že končalo v "Čveku". Vidiš, tako slabo nam gre, tajkunom :)

Sicer pa Dolfetu bravo za temo!!!

Lep pozdrav s Ptuja,

Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
zbowe
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1189
Pridružen: 19.09.2007, 16:14
Kraj: Na sončni strani Krasa
Kontakt:

Re: Karavavanški predor

Odgovor Napisal/-a zbowe »

Ti, Dolf, a boš naslov popravu???

Te bo ŽČ z "rajterjem" po hrbtu...
Je čut cuh na kaluneh, fanti bu dež!
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Karavavanški predor

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

zbowe napisal/-a:Ti, Dolf, a boš naslov popravu???

Te bo ŽČ z "rajterjem" po hrbtu...
Tega itak nihče ne bere. ŽC, kot tudi ostalih 258 pacientov (ogledov) sploh porajtalo ni. :-$

MMG, urejeno in hvala za opozorilo. Vzrok; tipkovnica jeclja. press :oops:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Karavanški predor

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

Bravo @Dolfe! Zanimiva predstavitev in tema!
Kot je že @ŽC ugotovil, je zelo malo napisanega o predoru in gradnji.
Mogoče pa se bo našlo na kakšnem podstrešju še kaj gradiva :D


Sliko ozkotirne železnice, ki se omeja v tekstu slike 10. je @363 že predstavil:
Slika

V tej temi:
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... &start=840

Kratka predstavitev te ozkotirne pa še v nadaljevanju teme tukaj:
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... &start=855

A obstaja tehnična možnost, da kateri od g.Mojstrov skopira zgoraj omenjeno predstavitev v to temo?
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Karavanški predor

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

_Borsig_ napisal/-a:Bravo @Dolfe! Zanimiva predstavitev in tema!
Ni kaj hvalit. Čudno se mi je le zdelo, da o tej kar precej dolgi luknji ("kapilari") ni nobenega omembe vrednega zapisa. Vsaj kar se gradnje predora tiče. Na postaji Jesenice pa je v panoju že lep čas lepo urejen kratek zgodovinski opis izgradnje tega predora. Enkrat, v avgustu je menda bilo, sem to na hitro poslikal. Dva postajna ajzenponarja pa sta me tako grdo gledala, kot da bi jima bil vsaj za kakšen golaž dolžan. :lol:

Ker ni, da bi domačim fantom - forumašem skakal preveč v zelje, sem nekaj časa še počakal. In ker domorodci, vsaj tako kaže, niti ne vedo za to tablo, sem zadevo prikazal kar v sliki. Če bi šel prepisovati, bi se morda še kdo bunil zaradi avtorskih pravic. Plakat pa so že itak sami namenili javnosti. Mi smo mu dali le malo turbo-pospeška, da je zletel okrog sveta. In trenutno še kar laufa. :lol:

ŽC-ja moramo nahecat, da bo na to temo še kaj izbrskal. Naprimer na Dunaju, kjer mu kustosinje vseskozi kuhajo kofe in pečejo kekse, v večnem upanju, da pri njih ostane. Ampak, mi ga ne damo. [-X :wink:

lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1420
Pridružen: 06.09.2006, 18:28

Re: Karavanški predor

Odgovor Napisal/-a 363 »

Še nekaj malega od mene, da ne bo kdo rekel, da član foruma, ki je najbližji portalu ni nič na to temo napisal.

Da ni nobene prave knjige je pa po mojem mnenju zato , ker se še ni našel junak, da bi se lotil tega obsežnega dela.

Splošnji podatki o gradnji predora so že na plakatih, ki jih je prilepil Dolfe in jih ne bom ponavljal mogoče kakšno zanimivost in še nekaj slik.

- vrednost gradnje je bila enaka 13,5 tonam zlata
-vseh delavcen je bilo 3128 in od tega na Hrušici 1600.
-v času gradnje se je na Hrušici dobilo 12 različnih vrst piva :berr2 in je bilo kar nekaj gostiln z imeni: Amerika, Pri veselem Tirolcu, Pri veseli vdovi, Pri plavem ponedeljku. So se pa tedanji časopisi kar zgražali glede popivanja in vseh ostalih dejavnot, ki sodijo tu zraven.
-so bile tudi stavke in na eni od teh so delavci zazidali vhod v predor
- gradnja je vse skupaj zahtevala 50 življenj

Bi se dalo še veliko napisati, a se je treba odpraviti v arhive in brskati.

Slika z delavci in prvim jaškom.
Slika
(arhiv Gornjesavskega muzeja)

Čisto frišno narejeni predor.
Slika

Na otvoritvi.
Slika
(arhiv Gornjesavskega muzeja)

Pa še ena z vlakom. Na sliki se vidi serija kkStB 170 ali kasneje pri nas označena kot JŽ 24.
Slika

Pa še primerjava kako zgleda danes.
Slika

Glede avtorskih pravic tistih dveh slik iz Gornjesavskega muzeja, pa sem že pred časom spraševal kako je z objavo njihovih slik na internetu in se rekli, da ni nobenega preblema, če napišem vir slike.

Lp
363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1420
Pridružen: 06.09.2006, 18:28

Re: Karavanški predor

Odgovor Napisal/-a 363 »

Še nekaj tem o predoru, ki so že bile na forumu.
Nekaj o varovanju predora v Jugoslaviji in dogajanje leta 1991:
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=16&t=2269&

Leta 1918:
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=21&t=5084

Še nekaj slik in tudi iz notranjosti:
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=17&t=4215

Lp
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Karavanški predor

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

363 napisal/-a:
...in je bilo kar nekaj gostiln z imeni:
...Pri plavem ponedeljku. So se pa tedanji časopisi kar zgražali glede popivanja in vseh ostalih dejavnot, ki sodijo tu zraven.
Ali kdo ve, zakaj je bilo ime gostilne "Pri plavem ponedeljku" :?:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Karavanški predor

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Dodajmo še Klodičev opis potovanja s Koroške na Jesenice in kratek opis gradnje predora...

NOVA ŽELEZNICA
S Koroškega skozi Karavanke, Bohinjske gore in čez Kras v Trst
Spisal Maks Klodič - vitez Sabladoski (1905)

link: http://www.rutars.net/sr_01_stefan_ruta ... /index.htm
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Karavanški predor

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori