Slovenski uslužbenci na železnici v Avsto-ogrski monarhiji

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Slovenski uslužbenci na železnici v Avsto-ogrski monarhiji

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pred časom smo imeli "na tapeti" vprašanje, koliko je bilo zaposlenih Slovencev na železnici v bivši Avstro-ogrski monarhiji.

Ker verjetno do sedaj še ni bilo izdelane študije s takšno nalogo, si moramo sami pomagati vsaj s podatki, ki so na voljo...

...sicer ne uporabljamo argumentov in smo takoj pristranski :roll:

Za vzorec bomo vzeli leto 1879, saj imam na razpolago Ljubljanski ...koledar za leto 1879 (originalni naslov je: Laibacher Geschäfts-, Auskunfts- und Haushaltungs=Kalender für das Jahr 1879. Laibach, Verlag von Johann Giontini

Slovenske knjižnice ne izkazujejo v COBISS-u te publikacije, zato je prav, da razširimo informacije...
(seveda bo možno videti sken, ko bo na voljo shrani.si....)

Sicer je malo OT, ampak na pomembnem mestu je genealogija vladajoče cesarske hiše... :wink:
Kasneje nam bodo ti podatki prišli prav...

Torej:
Franc Jožef I. (Karl), rojen v Schönbrunnu, 18. avgusta 1830. pričel vladati 2. decembra 1848
(izkaže se, da je to pomembni datum, recimo dokončanja gradnje borovniškega viadukta...)

Žena: Elizabeta (Amalie Eugenie), hči bavarskega vojvode Maksimiljana Jožefa, rojena 24. decembra 1837.

Sin: Rudolf (Franc Karl Jožef), cesarski kronski princ, rojen 21. avgusta 1858

Vidimo, da je Franc Jožef začel vladati z 18 leti, po Rudolfu pa so poimenovali železnico iz St. Valentina (pri Linzu) - Beljak/Villach/, Trbiž /Tarvis/ - Ljubljana/Laibach/.


Sedaj pa si poglejmo zaposlene na Južni železnici (k.k. priv. Südbahn) na Kranjskem:

Postaja Zidani most /Steinbrück/:

Šef postaje:Peterzik Eduard
pomočniki: Hren Karl, Hočevar Jožef. Dusel Jožef, Skrajnar Mathias, Schwarz Josef, Studeny Eugen, Kwoppek Ludvig, Czabaum Julius, Vrančič Johann


Postaja Hrastnik/Hrastnik/:

Šef postaje:Bračič Jožef
Pomočnika: Hafekost Johann, Konwalika Wenzel


Postaja Trbovlje /Trifail/:

šef postaje: Heissler Karl
pomočniki: Kozamernik Franc, Zimmer Karl, Piskar Franc, Haas Josef


Postaja Zagorje /Sagor/:

šef postaje: Szydlowski Adolf
pomočniki: Zupan Martin, Glassner Viktor, Halfar August


Postaja Sava /Sava/:

vodja postje: Posch Georg


Postaja Litija /Littai/:

šef postaje: Schlanf Alois
pomočnik: Wildner Heinrich


Postaja Kresnice /Kressnitz/:

vodja postaje: Lindner Leopold
postajni nadzornik: Dollenz Gaspar


Postaja Laze / Laase/:

šef postaje: Schredl Alois
pomočnik: Höllrigl Ferdinand


Postaja Zalog / Salloch/:

šef postaje: Platzer Karl, baron
pomočnika: Planinec Franc, Kattinger Karl


Postaja Ljubljana /Laibach/:

šef postaje: Habit Gustav
ekspedit: Demel Johann, Brunner Anton, Gutsch Vinzenz, Posch Siegfried, Absetz Franz, Hail Lorenz, Lilleg Josef, Gariboldi Raimund, baron
Allitsch Franz, Pirz Johann, Brunner Johann, Muck Michael, Tonfern Johann, Babnik Jožef, Lissez Johann
pomočniki prometniki: Wochinz Franz, Szillich Karl, Bartl Johann, Guttmann Eugen, Vidiz Felix, Popp Franz, Svetek Johann, Gutrath Sigmund

Postaja Borovnica /Franzdorf/:

šef postaje: Kovač Martin
pomočnik: Gabriel Josef, Zabret August


Postaja Logatec/ Loitsch/:

šef postaje: Auer Johann
pomočniki: Marguč Jožef, Schubert Franz, Fritschner Hermann

Postaja Planina /Planina/:

vodja postaje: Ebenberger Josef


Postaja Rakek /Rakek/:

šef postaje: Wallner Johann
pomočniki:
Kastreuz Ferdinand, Verbič Johann, Verner Heinrich


Postaja Postojna /Adelsberg/:

šef postaje: Witzany Johann
pomočnika: Rakovec Alojz, Milost Johann


Postaja Prestranek /Prestranek/:

vodja postaje:Reipprich Alexander
postajni nadzornik: Filier Dominik


Postaja St. Peter na Krasu /St. Peter/, danes Pivka:

šef postaje: Stefan Jakob
pomočniki: Kiesling wilhelm, Jenko Johann, Achmidt Alfred, Tejkal Johann, Rogulja Simon


Postaja Zgornje Ležeče /Ober Lesece/:

šef postaje: Bretzner Julius


Postaja Kilovče/Küllenberg/(na progi Pivka-Ilirska Bistrica):

vodja postaje: Posega Anton


Postaja Trnovo (del Ilirske Bistrice)/Dornegg/:

šef postaje: Strohmayer Raimund
postajni nadzornik: Helth Franz


Postaja Divača /Divacca/:

šef postaje: Sterle Franc
pomočniki: Fornasarig Johann, Deisinger Josef, Pelz Julius



Železniška inšpekcija v Ljubljani:

Inšpektor: Karabaczek Alois
Inženir: Prossy Eustach
Računovodja: Malaverh Friedrich
pomožni uradnik: Tollowitz Alexander

Na postajah:
Zidani most /Steinbrück/:
lokomotivski nadzornik: Gmeiner Anton

Hrastnik/Hrastnik/:
nadzornik premoga: Dinagl Georg

Trbovlje /Trifail/:
Uradnik: Neger Adalbert

Zagorje/Sagor/:
uradnik: Schusterschitz Christian

Ljubljana/Laibach/:
šef kurilnice: Vessel Raimund
namestnika: Ruprecht Philipp, Bräu Georg
vodja delavnice: Armbruster Josef
računovodski pomočnik: Juhn Josef

Borovnica /Franzdorf/:
nadzornik lokomotiv: Stanzl Josef

St. Peter na Krasu /St. Peter/, danes Pivka:
nadzornik lokomotiv: Haslinger Johann



Vzdrževanje proge:
Inženirska sekcija
:

Litija /Littai/:
sekcijski inženir: Nikl Wenzl
nadzorni inženir: Haas Robert

Zidani most/Steinbrück/:
sekcijski inženir: Unger Julius
nadzorni inženir: Heimann Anton

Ljubljana/Laibach/:
sekcijski inženir: Gürke Anton
nadzorni inženir: Zdaril Josef

Postojna/Adelsberg/:
sekcijski inženir: Nödel Josef
nadzorni inženir: Brabenec Johann

St.Peter na Krasu /St. Peter/:
sekcijski inženir: Novakowsky Conrad
nadzorni inženir: Munk Ludwig


Sanitetna služba:

Železniški zdravniki:

Kutschera Josef v Zidanem mostu/Steinbrück/.
Oblak Georg v Litiji /Littai/.
Dr. Gisl Adolf v Ljubljani/Laibach/
Thomitz Johann v Ljubljani.
Bachman Franz v Trnovem/Dornegg/ (danes Ilirska Bistrica)



se nadaljuje: :lol: :lol:
Rudolfova železnica /k.k. priv. Kronprinz-Rudolfbahn/
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 20.12.2009, 11:49, skupaj popravljeno 2 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Slovenski uslužbenci na železnici v Avsto-ogrski monarhiji

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

železocestnik napisal/-a:Pred časom smo imeli "na tapeti" vprašanje, koliko je bilo zaposlenih Slovencev na železnici v bivši Avstro-ogrski monarhiji.


se nadaljuje:
Kar veselo in nadaljuj, ...... vse tja do Dofeta, cokle, holdinga, ........ :lol:

Dobrih sto let kasneje je bila slika popolnoma podobna, vendar z drugačno narodno pripadnostjo. :?
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Slovenski uslužbenci na železnici v Avsto-ogrski monarhiji

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

Spet super delo @ŽC....Sem na hitro preletel seznam in mi je eno ime "za oko zapelo". Gre za inženirja v Ljublajni, Eustach-a Prossy-ja.A je to ta Eustach Prossy, ki je bil direktor za "mašine" na Južni železnici? In je zasnoval serijo SB 570 ter naredil koncept za našo 03 (SB 109)? Slednjo je pomagal v življenje spraviti med drugim njegov sin Ernst Prossy.

Z vsakim odgovorom se porajajo nova vprašanja...

LP

Jože
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Slovenski uslužbenci na železnici v Avsto-ogrski monarhiji

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Prossy-ja sem že hotel "izbrisati" iz seznama, da si ne nakopljem dodatnega dela po novih, kasnejših seznamih :roll: :wink: :lol:
Pol sem pa si rekel, saj mogoče nihče še opazil ne bo :wink:
Pa saj ni te knjige po knjižnicah...
Ampak sem obljubil sken :roll: ...pol pa se bo videlo :lol: :lol:
Pol pa se najde zmeraj nekdo s "sokolovimi očmi" :lol: :lol: =D> =D>
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Slovenski uslužbenci na železnici v Avsto-ogrski monarhiji

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

železocestnik napisal/-a:


se nadaljuje: :lol: :lol:
Rudolfova železnica /k.k. priv. Kronprinz-Rudolfbahn/
Torej odprem knjižico na strani 17 rubrike "Personalstand...." (Pred temm seznamom je 120 strani koledarja...)

Rudolfova železnica /k.k. priv. Kronprinz-Rudolfbahn/

Postaje na Kranjskem
Prometna in transportna sekcija

Laibach/Ljubljana/
kontrolor prometa: Schmidt August
uradnik: Perwald Michael

Postaja Ljubljana /Laibach/:
predstojnik postaje: Heyssl Friedrich
uradniki: Kobler August, Križaj Johann, Venkiser Franz, Liebenwein Karl
pomožni uradniki: Vidiz Gustav, Lorenz August

Vižmarje/Vižmarje/:
nadzornik postaje: Odlasek Andreas

Medvode/Zwischenwässern/:
vodja postaje: Bekeö Ludwig

Škofja Loka /Lak/:
vodja postaje: Detella Josef

Kranj/Krainburg/:
vodja postaje: Kriegsau Franz, baron
pomožni uslužbenec: Stupar Felix (Štupar Srečko :wink: )

Podnart/Podnart/:
Detella August

Radovljica-Lesce /Radmansdorf=Lees/(leta 1884 preimenovana v Lees-Veldes/Lesce-Bled/:
vodja postaje: Forstner plemeniti Villau Gustav
uradnik: Pirich Johann

Slovenski Javornik/Jauerburg/:
nadzornik postaje: Steiner Jakob

Jesenice/Assling/:
vodja postaje: Roiko Johann

Dovje/Lengenfeld/ (pozneje Dovje-Mojstrana):
nadzornik postaje: Kovač Gregor


Kranjska Gora/Kronau/:
nadzornik postaje: Potrato Karl

Rateče-Bela Peč/ Ratschach=Weissenfels/:
nadzornik postaje: Hatlanek Camillo


Vzdrževalna sekcija Ljubljana/Laibach/:
šef proge: Höllrigl Josef
uradnika: Swoboda Johann, Hillardt Franz

Prometna sekcija in delavnice
Delavnice Ljubljana /Laibach/:
vodja delavnic in predstojnik sekcije: Liebenwein Josef
pomožni uradniki: Grassnegg Franz, Klump Jakob

skladišče v Ljubljani /Laibach/:
upravnik: Gabriel Franz


Ende :lol: :lol:

Glede nazivov postaj sem si pomagal z odličnim delomRauter Dietmar, Rainer Herwig:Ein Verkehrsweg erschliesst die Alpen, založba Mlakar, St. Peter pri Judenburgu (Avstrija).
G. Rauter je direktor Železniškega muzeja v Knittelfeldu in mi je dovolil objaviti tudi kakšno fotko iz knjige, s tem , da napišem avtorja in navedem nahajališče dokumenta.

Vse to zgoraj pa je nastalo zato, ker sem iskal šefa postaje v ...Medvodah :roll: :lol: :lol:
Mogoče mi bo pa kdaj prav prišlo :lol: :lol: :-k
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Slovenski uslužbenci na železnici v Avsto-ogrski monarhiji

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Barbarpapa1 napisal/-a: Gre za inženirja v Ljublajni, Eustach-a Prossy-ja.A je to ta Eustach Prossy, ki je bil direktor za "mašine" na Južni železnici? In je zasnoval serijo SB 570 ter naredil koncept za našo 03 (SB 109)? Slednjo je pomagal v življenje spraviti med drugim njegov sin Ernst Prossy.
Zaenkrat lahko potrdim le pot v penzijo Evstachija Prossy-ja :wink:

članek iz...Wiener Zeitung, Nummer 223, 26 September 1913 — Handel, Industrie, Verkehr und Landwirtschaft. [ARTICLE]

http://onb-ccs.dlconsulting.com/cgi-bin ... t=gif&key=

Njegovega namestnika pa so imenovali njegovega namestnika Dr. Karla Schlössa.


Seveda pa so pred odhodom v penzijo Evstachija Prossyja nagradili...kar pa danes ni več običajno :roll:
Torej se tudi Dolfetu :old ne obeta kakšno napredovanje :?:

V Wiener Zeitung z dne 31. januar 1912 poročajo o povišanju naziva Prossy-ju...

Seine k. und k. Apostolische Majestät habe mit
Allerhöchster Entschließung vom 28. Jänner d. J.
dem Verkehrsdirektor der privilegierten Südbahn-
Gesellschaft Julius Nessler den Orden der
Eisernen Krone dritter Klasse und dem Maschinendirektor der genannten Gesellschaft Eustach P r o s s y
den Titel eines Oberbaurates mit Nachsicht der
Taxe allergnädigst zu verleihen geruht.

(za kontrolo: http://www.google.si/url?sa=t&source=we ... xNOqfEgAZA)

Torej je samo njegovo veličanstvo z najvišjim odlokom z dne 28. januarja 1912 strojnemu direktorju družbe Južne železnice Eustachu Prossy-ju dodelilo naziv višjega svetovalca in s tem višjo plačo in potem tudi višjo penzijo... =D> =D>

Glede na to, da je šel v penzijo leta 1913, obstaja velika verjetnost, da je to isti E. Prossy iz Ljubljane iz leta 1879. Pogledati bo potrebno še v kakšen seznam, da bomo 100% :wink:

Opozoril bi pa na eno podrobnost. Tudi Verij Švajgar v Parni vleki na Slovenskem ni točno napisal, kdaj sta se "strojna ravnatelja" Južnih železnic zamenjala na "položaju"...
Za leto 1912 je še Prossy-ju pripisal tenderko 629, za leto tik pred vojno pa že Dr. ing. Schlöss-u vrsto 570.
Je pa na strani 185 Parne vleke Verij Švajgar prilepil fotko Evstahija Prossy-ja...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Florjan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 659
Pridružen: 16.11.2005, 18:56
Kraj: Šmartno pri Litiji

Re: Slovenski uslužbenci na železnici v Avsto-ogrski monarhiji

Odgovor Napisal/-a Florjan »

Pri brskanju po spletu, sem našel tudi nekaj o Eustachiju Prossyju. Ob 150 letnici proge čez Semering je članek in slike lokomotive 629.01 in 1o9.13. v tekstu je tudi naveden kot konstruktor omenjenih lokomotiv. http://www.ebepe.com/html/semmering153e.html

Eno od odlikovanj, verjetno jih je dobil več.
http://www.austriancoins.com/neuberger.html
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Slovenski uslužbenci na železnici v Avsto-ogrski monarhiji

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Izgleda, da je bil včasih poklic postajenačeknika jako ugleden. Tako je bil postajenačelnik v Zalogu kar baron Platzer, v ekspeditu v Ljubljani prav tako neki baron Raimund gariboldi, pa šef v Kranju baron Kriegsau, v Lescah pa Forstner, plemeniti Vilau.

Ni kaj dokaj ugleden poklic. Pa saj so tudi strojevodje vozili z belimi rokavicami....

Skratka ŽC zanimivo.....

LPL
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Slovenski uslužbenci na železnici v Avsto-ogrski monarhiji

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Ljubitelj napisal/-a:
Ni kaj dokaj ugleden poklic. Pa saj so tudi strojevodje vozili z belimi rokavicami....

LPL
Tole, z belimi rokavicami je zgolj filmsko. Zanimivo bi bilo vedeti, koliko časa je mašinfürer uspel obdržati bele rokavice. :lol:

Če se spomnim svojih rosnih let, smo bili potniki zakajeni in sajasti, čim smo stopili na postajni peron. Da o ročajih, kljukah in klopeh niti ne govorimo. :wink:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Slovenski uslužbenci na železnici v Avsto-ogrski monarhiji

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Dolfe:
Tole, z belimi rokavicami je zgolj filmsko. Zanimivo bi bilo vedeti, koliko časa je mašinfürer uspel obdržati bele rokavice.
Jaz tudi nisem kaj prida verjel... Ampak moj rajnki oče, ki je učil po vojni cel kup strojevodij na nekakšnih tehnikumih je tole rad povedal. Seveda to ni bilo takrat, ko je on prakticiral v 30-tih za strojevodjo, ampak še pod KuK monarhijo.

LPL
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Slovenski uslužbenci na železnici v Avsto-ogrski monarhiji

Odgovor Napisal/-a Signal »

Dolfe napisal/-a:
Ljubitelj napisal/-a:
Ni kaj dokaj ugleden poklic. Pa saj so tudi strojevodje vozili z belimi rokavicami....

LPL
Tole, z belimi rokavicami je zgolj filmsko. Zanimivo bi bilo vedeti, koliko časa je mašinfürer uspel obdržati bele rokavice. :lol:

Če se spomnim svojih rosnih let, smo bili potniki zakajeni in sajasti, čim smo stopili na postajni peron. Da o ročajih, kljukah in klopeh niti ne govorimo. :wink:
Seveda, kjer je para, so tudi saje.
Bele rokavice so prišle v poštev samo ob svečanih priložnostih.
Prijeten preostanek dneva
Signal
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Slovenski uslužbenci na železnici v Avsto-ogrski monarhiji

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Florjan napisal/-a:
Eno od odlikovanj, verjetno jih je dobil več.
http://www.austriancoins.com/neuberger.html
Ja, tole plaketo so mu posvetili njegovi uradniki (podrejeni sodelavci)...ob odhodu v penzijo.
Slika

Prisrčno!
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Slovenski uslužbenci na železnici v Avsto-ogrski monarhiji

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Dolfe napisal/-a:
Tole, z belimi rokavicami je zgolj filmsko. Zanimivo bi bilo vedeti, koliko časa je mašinfürer uspel obdržati bele rokavice. :lol:
Nam je že Tone podal lekcijo... :wink:
s52r napisal/-a: ....velja za parno vleko v mojem obdobju....
- zlikana uniforma z belo srajco in kravato....nikoli
- bele bombažne rokavice....nikoli, še za usnjene nismo vedeli....
- šlezijec samo v izjemnih primerih....
- pokončna drža....na začetku, včasih tudi tridnevnega šihta
- ponosna drža....vedno
- lopata, grebljica in kantice z oljem vedno na dosegu roke
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Slovenski uslužbenci na železnici v Avsto-ogrski monarhiji

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pa nadaljujmo z našimi zaposlenimi "ajzenponarji" v AO monarhiji...

Na razpolago imam almanah avstrijskih državnih železnic za leto 1918/1919. No, tega pa lahko najdete v Cobiss-u:

Almanach der k.k. österreichischen
Staatsbahnen 1918/1919 (XXXIX. Jahrgang)
IMPRESUM................ : Wien : Selbstverlag und Verwaltung des k.k.
Eisenbahnministeriums, 1919

Pa mi povejte, koliko firm ima takšne almanahe zaposlenih :?:

Ja, pa plače vseh velikih šefov so zapisane v almanahu..
Zamislite si, na kako enostaven način je žena zvedela, koliko zaslužite :roll: Šla je v knjižnico in... :idea:
A vas kaj firbec matra :wink: :?:

No pa poglejmo!

Edino za ministra na železniškem ministrstvu (Banhans Karl, baron) ni navedena plača :(

Sekcijski šefi pa so imeli plačo od 14.000 do 16.000 kron.
V tehničnih službah pa je bilo takole:
med ministrskimi svetovalci oz. dvornimi svetovalci poznamo samo inž.Rihošek Johanna (Verij Švajgar piše v Parni vleki na Slovenskem Rihosek Johann; v Almanach-u je natiskano Rihošek!). Plača?
Od 10.000 do 14.000 kron!

Malo nižji "čin" je bil višji svetovalec za gradnjo (Ober-Baurat). Enega takšnega poznamo od opisov zgoraj, ki nam je ravno ušel v penzijo leta 1913...Evstahij Prossy!
Koliko je zaslužil? Od 6400 do 8500 kron.

Slovence med velikimi zaslužkarji ne najdemo :roll: :beg
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Božiček
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 672
Pridružen: 14.08.2009, 14:26
Kraj: Krško

Re: Slovenski uslužbenci na železnici v Avsto-ogrski monarhiji

Odgovor Napisal/-a Božiček »

In če slučajno koga zanima imam tukaj iz moje zbirke 1000 kron izdanih v Dunaju 2. Januarja leta 1902. Bankovec je na žalost v malo slabšem stanju saj je bil skoraj 100 let nezavarovan v predalu nekega možakarja. Torej verjetno so tisti na višjih položajih velikokrat vrteli take bankovce po rokah.

Slika

Tukajle kliknite za polno reolucijo:
Slika

Tukaj pa kliknite za sliko z geo-trikotnikom za lažjo predstavo o velikosti:
Slika

Upam, da nisem zasmetil teme. :oops:
http://www.pribozic.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Odgovori