Viadukt Zbelovo /Plankenstein/, še en zasut viadukt...

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Viadukt Zbelovo /Plankenstein/, še en zasut viadukt...

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Sedaj pa si poglejmo, kako so pristopili k rekonstrukciji viadukta...

Odločili so se, da bodo viadukt z izjemo petih obokov zasuli in da bodo to izvedli tako, da bo promet še vedno mogoč in le malo moten.

Za oboke, ki so ostali, so se odločili, da jih bodo "rešili" z vgranjo novih obokov na dograjenih temeljih, postavljenih na novih pilotih. Fig. 6

Slika

Ker se pa s tako izvedbo zmanjša svetli profil za pretok reke Dravinje, se je predvidelo še en obok za pretok reke in s tem je bila povezana tudi regulacija teka reke. Ta tretji obok je bil predviden in izveden tako, da je služil za pretok vode samo pri višjih vodostajih reke.

Slika

Novi obok je v korenu debel 1.011 m, na vrhu pa 0,759 m in je po celi dolžini (14.92 m) narejen z zaključkom.
Nov začetek oboka je 1,975 pod starim obokom in 7,349 pod nivojem tira.
Stari oboki se bodo odstranili vse do pete oboka in pozidali tako, da bo zid potekal na obe strani proti obokoma na vsaki strani stebra. Ta pozidava bo prekrita z betonsko plastjo debelo 95 mm, ki bo ščitila opečnati obok pred poškodbami padajočega kamenja pri zasipanju.
Za odtok vode je v določenih točkah predvidena litoželezna cev premera 0,158 m, ki vodi izven območja oboka.
Začetek oboka in stebre je potrebno obleči s kvadri iz klesanega kamna.
Pod oboki, skozi katere bo tekla reka je potrebno narediti temeljne oboke, ki bodo zagotovili oprtje in tudi odnašanje tal.
Za dobro povezavo starega in novega zidu se naredijo zaključni po celi širini stebrov.
Zid do višine srednje vode je potrebno izvesti z močno malto. Fig.8

Slika

Temelji za nove stebre obokov se izvedejo z jelovimi piloti premera 0,280 m opremljenimi z 50 funti težkimi čevlji iz litega železa v razdalji 3 čevlje (0,948 m)
Pri vsakem stebru, katerega temelj bo ležal pod vodo, je potrebno izkopati v temelj jamo globoko od 0,474 m do 0,632 m pod nivojem stebra in prostor med piloti zapolniti z betonom.Kvadre temelja se postavi takoj na glave pilotov.
Steber 1 in 6 in višje temeljen del stebra 5 se temelji brez uporabe betona, se pa pod temelj stebra nabije nekaj col debeline kamenja.
Temeljni obok, kjer bo tekla reka, se izvede na betonsko plast, debelo 0,632 m. Fig.9

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Viadukt Zbelovo /Plankenstein/, še en zasut viadukt...

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Morda je malo off topic. Našel sem projekt, ki kaže, da so si na viaduktu oz. tik pred njim zamislil postajališče s parkirišči, potreben bi bil premik ceste, ki bi znal povoziti ostanke trase Konjičana... Skratka izgled bi se znal kar pošteno spremeniti.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Viadukt Zbelovo /Plankenstein/, še en zasut viadukt...

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

grofceljski napisal/-a:Vse kar sem našel pri sebi s področja Zbelovega

Slika
Zbelovo s tovarno in obema vlakecama
GC si je pozabil pripisati, kdo je avtor zgornje ilustracije.

Sem se opravičil v njegovem imenu :wink:

Torej: avtorica ilustracije, na kateri je Konjičan in tovarna upognjenega pohištva v Zbelovem, je gradbena inženirka Irena Štefanič, ki je dovolila objavo ilustracije na forumu vlaki.info.
Ja, imamo težke zveze. Je mama našega člana Marka.

So pa imeli v tovarni upognjenega pohištva tudi industrijski tir. Vagone so premikali z "živinsko vleko".
Ja, konja ni videti na ilustraciji, ker se pase za hišo :wink:
Industrijskega tira ni videti niti na situaciji postajališča Zbelovo na strani 38 Rustjeve knjige. Ni ga tudi videti na sliki Janeza Plahute "Zbelovo", ki je tudi v Rustjevi knjigi.
Mislim pa, da ima Brate eno sliko, kjer je ta industrijski tir (s konjem vred, vpreženim v voz), v privatni lasti. Če bi ga lepo zaprosili, bi verjetno dovolil fotografirati sliko in jo v nizki resoluciji objaviti na forumu vlaki.info.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori