Solkanski most
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Solkanski most
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Solkanski most
Na wikipedijo ne smemo pozabiti...
Verjetno bo potrebno kar kaj popraviti, ko bo konec teme
http://sl.wikipedia.org/wiki/Solkanski_most
wikimedia: Solkanski-most-1906 vir SŽ ŽM Tiri in čas 10
Še lokacija mostu na wikimapii...
http://wikimapia.org/#lat=45.978981&lon ... 16&l=0&m=b
Žiga je dal to fotko Solkanskega mostu na wikipediji v javno last...
Verjetno bo potrebno kar kaj popraviti, ko bo konec teme
http://sl.wikipedia.org/wiki/Solkanski_most
wikimedia: Solkanski-most-1906 vir SŽ ŽM Tiri in čas 10
Še lokacija mostu na wikimapii...
http://wikimapia.org/#lat=45.978981&lon ... 16&l=0&m=b
Žiga je dal to fotko Solkanskega mostu na wikipediji v javno last...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Solkanski most
Dolfe je odprl široko temo, tako da v njo lahko zmečete karkoli je povezano s Solkanskim mostom.
Ne samo projektante...
Ko smo že pri projektantih, je zanimivo, da Karol Rustja v knjižici Proga predorov (Tiri in čas, št.2) navaja pri opisu Solkanskega mostu, da je bil prvotno na tem mestu predviden jeklen ločni most (podoben kot preko Drave v Mariboru) z odprtinami 1x6, 1x8, 1x10 in 9x12 metrov.
Mariborski železniški most izgleda takole...
Zanimivejše pa je pri Rustji opisovanje težav z levobrežnim temeljem leta 1962, sanacijo leta 1964, stalnim slabšanjem in omejitvijo hitrosti vožnje leta 1970 na 5 (z besedo: pet) kilometrov na uro. Sledila je temeljita sanacija, kakšno je pa stanje danes, ne vem.
Ne vem, če bi bilo to opisovanje težav s temelji že kršitev avtorskih pravic, glede na to, da ne vem, od kod je črpal Rustja gradivo. Razširilo se je namreč pisanje o tehničnih zadevah, brez da se napiše vire. Verjetno se bomo morali odločiti za takšna dela brez citatov o avtorstvu, da jih bomo začeli prepisovati, saj ne vemo, ali so jih tudi oni prepisali od kod. Sicer je na koncu knjižice ponavadi literatura, vendar kdo pa ima danes čas prebrati vso literaturo. Če bi bilo tako, bi lahko potem sam napisal knjigo
Ne samo projektante...
Ko smo že pri projektantih, je zanimivo, da Karol Rustja v knjižici Proga predorov (Tiri in čas, št.2) navaja pri opisu Solkanskega mostu, da je bil prvotno na tem mestu predviden jeklen ločni most (podoben kot preko Drave v Mariboru) z odprtinami 1x6, 1x8, 1x10 in 9x12 metrov.
Mariborski železniški most izgleda takole...
Zanimivejše pa je pri Rustji opisovanje težav z levobrežnim temeljem leta 1962, sanacijo leta 1964, stalnim slabšanjem in omejitvijo hitrosti vožnje leta 1970 na 5 (z besedo: pet) kilometrov na uro. Sledila je temeljita sanacija, kakšno je pa stanje danes, ne vem.
Ne vem, če bi bilo to opisovanje težav s temelji že kršitev avtorskih pravic, glede na to, da ne vem, od kod je črpal Rustja gradivo. Razširilo se je namreč pisanje o tehničnih zadevah, brez da se napiše vire. Verjetno se bomo morali odločiti za takšna dela brez citatov o avtorstvu, da jih bomo začeli prepisovati, saj ne vemo, ali so jih tudi oni prepisali od kod. Sicer je na koncu knjižice ponavadi literatura, vendar kdo pa ima danes čas prebrati vso literaturo. Če bi bilo tako, bi lahko potem sam napisal knjigo
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Solkanski most
Humarjeva definicija mostu in viadukta ter nekaj o Solkanskem mostu...pa še o katerem drugem...
http://www.google.si/url?sa=t&source=we ... JzpoZfoaLA
http://www.google.si/url?sa=t&source=we ... JzpoZfoaLA
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Solkanski most
zbowe napisal/-a: Pravijo, da je inženir Orley (z umlautom na O) sledi odstranitvi podpornega odra z pištolo v žepu, pripravljen naredit samomor, če bi se most znižal za več kot predvideno (6 mm). To je bilo še kar navadna stvar v tistih časih, nekaj let prej, ob preiskušnji mosta čez Žlico (Gailitz) v Trbižu, se most znižal za več kot predvideno, gradbeni vodja se je taktrat pognal v prazno naravnost z mostu, ki je zgradil.
V SLO imamo enega Zidarja, ki bi po tem načelu delal samomore na 6 mesecev. Manjka mu le še zaloga življenj. press
zbowe napisal/-a: Most ali viadukt?
Tradicija pravi, da je solkanski "most", čeprav je ta oznaka zgrešena. No za SŽ in še prej za JŽ in še prej za kkStB, se ozačuje take zgradbe kot "most", glede na prisotnost reke. V mednarodnih odnosih pa je drugače. Za te je most železna zgradba, ki prekine gramozno gredo, tako so pragovi pritrjeni naravnost na zgradbo. Viadukt je navadno kamit ali iz betona in ne prekine želežniške poti, gramozna grede teče preko njega kot po navadnem terenu.
S časom se je nekaj spremenilo, z današnijimi tehnikami gradimo tudi kratke moste z betonom in na njih je greda, zaradi tega razlikujemo moste o viaduktov glede na število lokov in na dolžino.
No lahko rečemo da je Solkanski viadukt, tako kot Vintgar, Mrtvaški, Ajba itd.
Vir: Paolo Petronio - Transalpina in moji osebni pogovori z avtorjem
Nadvse zanimiva definicija. ŽC, kaj misliš o njej?
Najlepša hvala za prispevek, zbowe. Lepo si dopolnil temo.
lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Solkanski most
Če mene spomin ne vara kljub 60 letom, sem nekoč(?) in nekje(?) zasledil, da bojda ponovno od Italijanov zgrajen most leta 1927 pravzaprav ni več kamniti ločni most, saj bi naj bil lok betonski, kamen pa samo za okras. Ali je kaj res na tem, saj Wikipedia o tem ne govori?
LPL
LPL
Re: Solkanski most
Ljubitelj, če se boš potrudil in podrobneje pogledal ključne slike iz iz prve strani te teme in
še nekaj slik iz tukaj, boš morda le uvidel, da zopet preveč verjameš šank-debatam.
še nekaj slik iz tukaj, boš morda le uvidel, da zopet preveč verjameš šank-debatam.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
- zbowe
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1189
- Pridružen: 19.09.2007, 16:14
- Kraj: Na sončni strani Krasa
- Kontakt:
Re: Solkanski most
No recimo, da je situacijo rešil jez čez Sočo. Ta preprečuje prekomerno naraščanje reke in stem izpodjedanje temeljev, tako, da je "jugoslovenska" sanacija še kar v redu. Vsekakor bi počakal na oglas kakega vzdrževalnega mojstra ali nekoga, ki se tam vlakovozi vsak dan (osebno bom ob prvi priliki vprašal Petronia, če on ve kaj več)železocestnik napisal/-a:Zanimivejše pa je pri Rustji opisovanje težav z levobrežnim temeljem leta 1962, sanacijo leta 1964, stalnim slabšanjem in omejitvijo hitrosti vožnje leta 1970 na 5 (z besedo: pet) kilometrov na uro. Sledila je temeljita sanacija, kakšno je pa stanje danes, ne vem.
Ne vem, če bi bilo to opisovanje težav s temelji že kršitev avtorskih pravic, glede na to, da ne vem, od kod je črpal Rustja gradivo. Razširilo se je namreč pisanje o tehničnih zadevah, brez da se napiše vire. Verjetno se bomo morali odločiti za takšna dela brez citatov o avtorstvu, da jih bomo začeli prepisovati, saj ne vemo, ali so jih tudi oni prepisali od kod. Sicer je na koncu knjižice ponavadi literatura, vendar kdo pa ima danes čas prebrati vso literaturo. Če bi bilo tako, bi lahko potem sam napisal knjigo
Je čut cuh na kaluneh, fanti bu dež!
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
Re: Solkanski most
Še ena slikca. Temelj na goriški strani in verjetno ostanki zidarskih priprav .
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Solkanski most
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Solkanski most
Še nekaj literature:
ŽARGI, Matija. Ludwig Michalek, Bau der steinernen Eisenbahnbrücke bei Salcano über den Isonzo. V:
URBANITSCH, Peter (ur.). K.u.k.-Archiv. [Wien]: Archiv-Verlag, 2000-<2004>, [1] f., ilustr. [COBISS.SI-ID
6823008]
Če ne morete dobiti nikjer te knjige, boste dobili članek pri Matiji Žargiju v NM v Ljubljani (prijazen možakar). Seveda za tiste, ki jih to zanima. Morda je kaj novega.
ŽARGI, Matija. Ludwig Michalek, Bau der steinernen Eisenbahnbrücke bei Salcano über den Isonzo. V:
URBANITSCH, Peter (ur.). K.u.k.-Archiv. [Wien]: Archiv-Verlag, 2000-<2004>, [1] f., ilustr. [COBISS.SI-ID
6823008]
Če ne morete dobiti nikjer te knjige, boste dobili članek pri Matiji Žargiju v NM v Ljubljani (prijazen možakar). Seveda za tiste, ki jih to zanima. Morda je kaj novega.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Solkanski most
zbowe ima doma knjigo:
Ingrandisci BRESSAN MARINA (A cura di)
Dalle Alpi all'Adriatico in ferrovia con la Meridionale (1857) e con la Transalpina (1906)
Mariano del Friuli : Edizioni della Laguna, 2007.
Pagine 276. Cm. 23x25.
ISBN 88-8345-266-6
Bo pogledal na stran 208:
La costruzione: il ponte di Salcano, Alessandro Puhali
Ingrandisci BRESSAN MARINA (A cura di)
Dalle Alpi all'Adriatico in ferrovia con la Meridionale (1857) e con la Transalpina (1906)
Mariano del Friuli : Edizioni della Laguna, 2007.
Pagine 276. Cm. 23x25.
ISBN 88-8345-266-6
Bo pogledal na stran 208:
La costruzione: il ponte di Salcano, Alessandro Puhali
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Solkanski most
Čez solkanski most se danes vozi 50 km/h. Vzrok: neugodne bočne sile (Tak je opis v voznoredni knjižici).
Tako počasi se prebujamo ...
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Solkanski most
Pozdravljeni
V Sloveniji imamo tudi projekt digitalne knjižnice, v kateri se dokaj hitro nabira digitalizirano (pravzaprav skenirano) gradivo, knjižnico pa najdete tukaj:
http://www.dlib.si
Za pokušino sem malo vrtal za solkanskim lepotcem in naletel na tole:
Slika je iz časnika (revije) Dom in svet, iz leta 1906. Most je zgrajen in demontaža gradbenega odra (opaža) je v teku....
LP
Jože
V Sloveniji imamo tudi projekt digitalne knjižnice, v kateri se dokaj hitro nabira digitalizirano (pravzaprav skenirano) gradivo, knjižnico pa najdete tukaj:
http://www.dlib.si
Za pokušino sem malo vrtal za solkanskim lepotcem in naletel na tole:
Slika je iz časnika (revije) Dom in svet, iz leta 1906. Most je zgrajen in demontaža gradbenega odra (opaža) je v teku....
LP
Jože
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Solkanski most
Jože, pozdravljen med "digitalci"Barbarpapa1 napisal/-a:Pozdravljeni
V Sloveniji imamo tudi projekt digitalne knjižnice, v kateri se dokaj hitro nabira digitalizirano (pravzaprav skenirano) gradivo, knjižnico pa najdete tukaj:
http://www.dlib.si
Za pokušino sem malo vrtal za solkanskim lepotcem...
Skeniranje je takšno, da omogoča zaznavo teksta
Tako da lahko iščeš po n.pr. knjigah, časopisih besedo, ki jo iščeš
Včasih smo brskali po časopisih dneve in dneve
...danes pa samo klik
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers