Solkanski most
Objavljeno: 18.01.2010, 17:43
Je že tako, da ko človek (morda tudi žC) misli, da je prišel na konec neke zgodbe, se pokaže nekaj novega. In tu je nov izziv za forumaše, gledamo pa seveda v našega železocestnika in pričakujemo njegovo pomoč.
V Sloveniji imamo eno čudovito rečico in njej primerno brv preko nje. Za svojo dolžino, višino in širino, je prej kot ne le brv, kakor pa most ali viadukt.
Ja, prav eleganten je tale mostič, in če se vzame v obzir, koliko enih ton bruto-tovora je prešlo preko njega, lahko damo klobuk iz glave in se spoštljivo priklonimo.
Most ima burno zgodovino. Narejen je bil leta Gospodovega 1906, pod taktirko Avstro-Ogrske monarhije. Na polovici I. svetovne morije, l.1916, je bil razstreljen njegov glavni lok. Kasneje, l. 1927 so Italijani zgradili nov lok, ki je sicer malenkostno drugačen. Ampak, za običajne pojme je skoraj enak originalu. Brez veze da se človek spušča v geometrijske malenkosti, ki jih morda opazi le izkušeno oko arhitekta.
Prestal je tudi II. svetovno vojno in sicer le za las. Bombardirali so ga zavezniki, in hvala bogu sfalili. Delne poškodbe, katere je sicer zadobil pa so popravili že Nemci med okupacijo. Dokončno pa je bil obnovljen v Titovi Jugoslaviji, leta 1954.
Toliko na kratko o njem, črpano iz Wikipedije.
Sedaj upam na ŽC-jevo pomoč, ki bo kot priznani ekspert morda izbrskal o njem še kakšno zgodovinsko zanimivost.
Morda tudi o tem, kdo je bil njegov oče-projektant.
Seveda, da ne bo vse na plečih ŽC-ja, lahko k tej temi pridamo svoj skromni delež tudi ostali forumaši. Vabljeni vsi, katerim je to zanimivo.
In tu je vkomponiranih Dolfetovih pet minut. En tank bencina in sušenje ostarelih kosti na pristni kraški burji. MMG, pihalo je tako močno, da so ptiči letali v rikverc. Fotoaparat pa je bilo potrebno držati z obema rokama.
1.
Železniški most, za njim pa malce mlajši brat, ki je namenjen cestnemu prometu. Razlika med njima je v granulaciji vgrajenega materijala.
ŽC-ju na voljo, ki je hudo natančen mož: Most je v bistvu sestavljen iz treh delov; viadukta, mostu in še enega viadukta.
Kako bomo to zdefinirali, je sedaj vprašanje.
4.
Tu je ..... viadukt, saj gre očitno po suhem .......
5.
....... in most, čez zeleno, mrzlo vodó .....
10.
..... in viadukt.
9.
Eden izmed dveh nosilnih (glavnih) stebrov.
Toliko za začetek. Velika jaga na skrite podatke se lahko prične.
lp
Dolfe
V Sloveniji imamo eno čudovito rečico in njej primerno brv preko nje. Za svojo dolžino, višino in širino, je prej kot ne le brv, kakor pa most ali viadukt.
Ja, prav eleganten je tale mostič, in če se vzame v obzir, koliko enih ton bruto-tovora je prešlo preko njega, lahko damo klobuk iz glave in se spoštljivo priklonimo.
Most ima burno zgodovino. Narejen je bil leta Gospodovega 1906, pod taktirko Avstro-Ogrske monarhije. Na polovici I. svetovne morije, l.1916, je bil razstreljen njegov glavni lok. Kasneje, l. 1927 so Italijani zgradili nov lok, ki je sicer malenkostno drugačen. Ampak, za običajne pojme je skoraj enak originalu. Brez veze da se človek spušča v geometrijske malenkosti, ki jih morda opazi le izkušeno oko arhitekta.
Prestal je tudi II. svetovno vojno in sicer le za las. Bombardirali so ga zavezniki, in hvala bogu sfalili. Delne poškodbe, katere je sicer zadobil pa so popravili že Nemci med okupacijo. Dokončno pa je bil obnovljen v Titovi Jugoslaviji, leta 1954.
Toliko na kratko o njem, črpano iz Wikipedije.
Sedaj upam na ŽC-jevo pomoč, ki bo kot priznani ekspert morda izbrskal o njem še kakšno zgodovinsko zanimivost.
Morda tudi o tem, kdo je bil njegov oče-projektant.
Seveda, da ne bo vse na plečih ŽC-ja, lahko k tej temi pridamo svoj skromni delež tudi ostali forumaši. Vabljeni vsi, katerim je to zanimivo.
In tu je vkomponiranih Dolfetovih pet minut. En tank bencina in sušenje ostarelih kosti na pristni kraški burji. MMG, pihalo je tako močno, da so ptiči letali v rikverc. Fotoaparat pa je bilo potrebno držati z obema rokama.
1.
Železniški most, za njim pa malce mlajši brat, ki je namenjen cestnemu prometu. Razlika med njima je v granulaciji vgrajenega materijala.
ŽC-ju na voljo, ki je hudo natančen mož: Most je v bistvu sestavljen iz treh delov; viadukta, mostu in še enega viadukta.
Kako bomo to zdefinirali, je sedaj vprašanje.
4.
Tu je ..... viadukt, saj gre očitno po suhem .......
5.
....... in most, čez zeleno, mrzlo vodó .....
10.
..... in viadukt.
9.
Eden izmed dveh nosilnih (glavnih) stebrov.
Toliko za začetek. Velika jaga na skrite podatke se lahko prične.
lp
Dolfe