Zdravo !
Kkstb 180 je lokomotiva z zelo zanimivo zgodovino. Nastala je leta 1900, konstruktor te lokomotive je Karl Golsdorf . Te lokomotive so prispele v Slovenijo že zelo zgodaj ,zlasti po letu 1906 na Bohinjsko progo. Po letu 1918 so železnicam SHS ,prisodili 6 lokomotiv po 2. sv.vojni pa 16. Vozile so tovone vlake na progah Postojna- Maribor, Jesenice- Zagreb ,in vozile so v Istri . Italijani so jih pogosto po letu 1918 ,uporabljali za osebne in brze vlake.
Leta 1981 so JŽ 28-053 predelali v JDŽ 135-001 in jo postavili kot pomnik na muzejski tir ljubljanske železniške postaje.
Vir : Stane Kumar: Slovenske muzejske lokomotive
Zanima me ali so JDŽ 135-001 uničili ?
Ko je razpadla Avstroogrska monarhija leta 1918 , so si vozni park razdelile nasledstvene države Avstrija, Madžarska, Kraljevina SHS (po 1933 Kraljevina Jugoslavija), Češka , Poljska ,Romunija , in Italija. Čeprav Italija ni nikoli spadala v okvir Avstroogrske monarhije je zaradi izstopa iz tabora Centralnih sil (1915) , v tabor Antante (antante cordiliere -srčna zveza), s podpisom Londonskega sporazuma ,bila deležna večino Avstroogrskega ozemlja . Z odprtjem Soške fronte je večina lokomotiv Kkstb 180 , in drugih ,zaradi premikov vojske prišla v Italijo. Po letu 1918 ,je večina lokomotiv prišla v Italijo in vozila do 1950 leta . Zadnja FS 477.011 se je poslovila iz prometa 1962 leta. Nekaj lokomotiv je prišlo tudi kot vojna odškodnina.
Oznake lokomotiv Kkstb 180 po letu 1918 :
BBÖ 180 / ČSD 523.0 / FS 477 / JDŽ 135 / PKP Tw11 / CFR 180
Originalni lokomotive Kkstb 180 hranita dva muzeja :
Železniški muzej Strasshof ,Dunaj ,Avstrija
KkStB 180.01 ,1900
http://de.wikipedia.org/w/index.php?tit ... 0111181127
Museo Pietrarsa , Neapelj , Italija
FS 477.011(Kkstb 180.56), 1904
http://images.google.si/imgres?imgurl=h ... s%3Disch:1
oz. http://smf.photorail.com/index.php?topic=11108.0
Kkstb 180 - JDŽ 135
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Kkstb 180 - JDŽ 135
Mala opombica...
vrsta lokomotiv 180 se piše v literaturi takole:
kkStB 180
...pomeni pa:
k= kaiser
k=könig
Staat= država
Bahn= železnica
...in če sedaj to združiš dobiš: kaiser-königliche Staatsbahn
(cesarsko-kraljeva državna železnica)
Če piše tako Pospichal, potem dajmo tako pisati tudi mi
Pravilno si našel edini preživeli lokomotivi vrste kkStB 180
Če bi pogledal v knjigo T. Brateta: Zadnje parne lokomotive na Slovenskem, bi videl, da je napisal pri vrsti kkStB 180 (JDŽ 153), da se žal ni pri nas ohranila nobena od teh lokomotiv.
Ko pa pišeš o lokomotivi vrste JDŽ 153 v naslovu in potem tudi dalje v tekstu, si malo skrivnosten
citiram:
JŽ 135-001 (kkStB 80.179)
1914 - DANEK PRAHA (tovarniška številka 37)
Ta lokomotiva je bila predelana iz lokomotive JŽ 28-053 (kkStB 80) vizualno v njeno predhodnico JŽ 135 (kkStB 180). Delo so prevzele železniške delavnice v Novi Gorici, Divači in Ljubljani-Šiški.
Cilj je bil prikazati zanamcem Gölsdorfovo lokomotivo, prvo na svetu s petimi vezanimi osmi iz leta 1900, ki je takrat prejela prvo svetovno nagrado.
Lokomotivo 135-001 smo obnovili v Šiški leta 1981 in jo isto leto postavili na muzejski tir ljubljanske postaje.(konec citata)
Ta naša JŽ 28-053 (kkStB 80.179), izdelana leta 1914 v firmi Breitfeld in Danek, je bila dana na posodo za dobo 15 let v Knittelfeld (A) in stoji na prostem kot tehnični spomenik.
vrsta lokomotiv 180 se piše v literaturi takole:
kkStB 180
...pomeni pa:
k= kaiser
k=könig
Staat= država
Bahn= železnica
...in če sedaj to združiš dobiš: kaiser-königliche Staatsbahn
(cesarsko-kraljeva državna železnica)
Če piše tako Pospichal, potem dajmo tako pisati tudi mi
Pravilno si našel edini preživeli lokomotivi vrste kkStB 180
Če bi pogledal v knjigo T. Brateta: Zadnje parne lokomotive na Slovenskem, bi videl, da je napisal pri vrsti kkStB 180 (JDŽ 153), da se žal ni pri nas ohranila nobena od teh lokomotiv.
Ko pa pišeš o lokomotivi vrste JDŽ 153 v naslovu in potem tudi dalje v tekstu, si malo skrivnosten
Iz Kumarjeve knjižice bi moral prepisati malo več, da nam bi bilo bolj jasno:parna napisal/-a:
Leta 1981 so JŽ 28-053 predelali v JDŽ 135-001 in jo postavili kot pomnik na muzejski tir ljubljanske železniške postaje.
Vir : Stane Kumar: Slovenske muzejske lokomotive
Zanima me ali so JDŽ 135-001 uničili ?
citiram:
JŽ 135-001 (kkStB 80.179)
1914 - DANEK PRAHA (tovarniška številka 37)
Ta lokomotiva je bila predelana iz lokomotive JŽ 28-053 (kkStB 80) vizualno v njeno predhodnico JŽ 135 (kkStB 180). Delo so prevzele železniške delavnice v Novi Gorici, Divači in Ljubljani-Šiški.
Cilj je bil prikazati zanamcem Gölsdorfovo lokomotivo, prvo na svetu s petimi vezanimi osmi iz leta 1900, ki je takrat prejela prvo svetovno nagrado.
Lokomotivo 135-001 smo obnovili v Šiški leta 1981 in jo isto leto postavili na muzejski tir ljubljanske postaje.(konec citata)
Ta naša JŽ 28-053 (kkStB 80.179), izdelana leta 1914 v firmi Breitfeld in Danek, je bila dana na posodo za dobo 15 let v Knittelfeld (A) in stoji na prostem kot tehnični spomenik.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Kkstb 180 - JDŽ 135
In ko že govorimo o KkStB 180, si lahko nekaj podatkov iz časa njenega rojstva preberete v nemškem jeziku na straneh ÖNB v reviji Die Lokomotive:
http://anno.onb.ac.at/cgi-content/anno- ... 221&zoom=1
http://anno.onb.ac.at/cgi-content/anno- ... 221&zoom=1
Goran