Maribor in železnica nekdaj ....
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
@_Borsig_: ni mi jasno, ali sta pri srečanju s 25-001 fasala dva kamiona?
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Z drugim pospravljajo "ruševine".Tono napisal/-a:@_Borsig_: ni mi jasno, ali sta pri srečanju s 25-001 fasala dva kamiona?
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Mislim da je na prvi sliki kamion na boku in z odrezano streho (reševanje voznika).Tono napisal/-a:@_Borsig_: ni mi jasno, ali sta pri srečanju s 25-001 fasala dva kamiona?
Kasneje so kamion očitno postavili nazaj na kolesa, da so ga lažje odstranili iz proge!
To je samo moje osebno mneneje!
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
to je naslovna slika (prva stran) koledarja za leto 1977. avtor fotografije je darko pahič , datum posnetka pa je 14.4.1976. koledar za leto 1977 z slikami parnih lokomotiv za posamezne mesece je izdal »klub ljubiteljev železnic« maribor . če se prav spomnim (brez bilobila) so imeli v tem času sedež kluba v postajnem poslopju postaje maribor studenci. morda je še kateri član foruma, ki je bil tedaj član tega kluba.
v teh letih je izšlo kar nekaj koledarjev s slikami lokomotiv ali posameznih sklopov parnih lokomotiv,pa tudi železničarskih ur.
LP
Drotar
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Klub oz.sedaj Društvo ljubiteljev železnic Maribor je še zmeraj aktivno: http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... 5777&hilit" onclick="window.open(this.href);return false;Drotar napisal/-a:
to je naslovna slika (prva stran) koledarja za leto 1977. avtor fotografije je darko pahič , datum posnetka pa je 14.4.1976. koledar za leto 1977 z slikami parnih lokomotiv za posamezne mesece je izdal »klub ljubiteljev železnic« maribor . če se prav spomnim (brez bilobila) so imeli v tem času sedež kluba v postajnem poslopju postaje maribor studenci. morda je še kateri član foruma, ki je bil tedaj član tega kluba.
v teh letih je izšlo kar nekaj koledarjev s slikami lokomotiv ali posameznih sklopov parnih lokomotiv,pa tudi železničarskih ur.
LP
Drotar
Sicer ustanovnih članov iz leta 1975 ni več dosti, smo pa še aktivni čali iz druge generacije (Peter5, jaz, ...) in pa seveda tretja generacija članov, kateri smo sedaj aktivni pri obnovi makete! Za četrto generacijo članov zgleda da tudi ne bo problemov.
V prvi generaciji članov je bilo tudi nekaj članov, kateri so v Maribor prihajali iz Ljubljane, med njimi tudi Ing.Štefan Stepic, velik ljubitelj in poznavalec železnic, soavto knjig, zbiratelj numeratorjev:
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... 513&hilit=" onclick="window.open(this.href);return false;
kateri je z članom tega foruma (@dirigent) peš prehodil že vse slovenske tire (vsaj dvakrat)!
Tudi prostori so še zmeraj v stavbi postaje Maribor Studenci oz. v vodnem stolpu, t.j. Valvazorjeva ulica 21, Maribor Studenci.
Zaenkrat zadnji dan odprtih vrat (sledi obnova še zadnjega dela makete) bo 21.02.2015, pred tem pa še delavnica izdelave dreves!
Je pa tale vlak na zgornji sliki bil posebni "Foto vlak"! Takšna kompozicija, s temi vagoni in dvema parnima lokomotivama po tej progi nikoli ni vozila v rednem prometu!
Če se prav spomnim je imel veliko zaslugo za to ravno Darko Pahič, mislim da tudi Dušan Jerič in omenjeno društvo.
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)
P.S. Za prevoz lokomotive na kratki relaciji in izločene za vedno iz eksplotacije, se lahko izpelje tak prevoz. Otem smo pisali že leta 2010.Nurmi napisal/-a:No Florijan,to je vse res,samo malenkost bi ti dodal.06-013 kot priprega Ni bila hladna.Mislim,da ni bila praksa v tistih časih,pa tudi danes ne voziti hladne priprege. Mislim,da so jo držali vsaj na 5-6barih,da je delal dinamo,kompresor in preše.Za prevoz povsem hladne mašine naj bi se razstavilo drogovje,ker ni mazanja,vsaj kar se toplega mazanja preko preše tiče,nikakor pa ne na pripregi.Florjan napisal/-a:Kot je meni znano, je v sredini 7o-tih let prejšnega stoletja vozila Fadarija iz Tezna na Studence in od tam v Maribor. Glavna tira na Dravskem mostu sta bila v slabem stanju (morda tudi del mostu) in je bila prevelika obremenitev na tekoči meter. Ker ni bilo kretniške povezave med levim tirom glavne in Koroške proge (1. tir na mostu) so zato vozili po omenjeni trasi. Očitno je bil Koroški tir na mostu v boljšem stanju. Hladna priprega 06-013 je bila pripeta ob Dnevu železničarjev 15. aprila 1976 od Studencev do Maribora. Ta lokomotiva je nato bila razstavljena kot muzejski eksponat na Koroškem kolodvoru (Mb- Studenci) za postajim poslopjem vidna z Leningrajske ceste. V sredini 9o-tih let je bila prepeljana v Ljubljano in kasneje obnovljena in odpeljana v Ausburg. Res je bila ta slika v stenskem koledarju avtorja Darka Pahiča, kjer so še slike lok 52-011 (Mb-Tezno), 153-004 (Ruše) delovne lokomotive in nedelovne 03-002 (Grosuplje, 29-015 (Zm), 18-005 (Mb-Studenci) istega avtorja. V istem koledarju so še slike 33-1o7 (Lb) in 25-022 (Pragersko) delovni, avtorja Dušana Jeriča. Ostale štiri slike pa "uzela jih magla".Tisto s Fadarijo na Studencih pa se je dogajalo okli leta 1976, ko so sestavili vlak iz (tedanjih) fadov in pa dveh 06. Ena od teh je bila 06-013, ki je bila obnovljena, vendar je bila v vlaku hladna, vlekla pa je druga 06-ka. Vlak je peljal iz Studencev na kolodvor, slikal pa gaje g. Darko Pahič - Szabo, slike pa so bile namenjene za koledar mariborskih ljubiteljev železnic. Drugače se fadarija po koroški progi ni vozila (vsaj kolikor jaz vem...).
Mislim,da je tudi z valjev videti paro,tako da imam približno prav.
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Zdravo,
v Društvu ljubiteljev železnic MB, prav v stavbi vodnega stolpa, še hranimo en izvod tega koledarja.
Res so lepe fotografije.
lp,matej
v Društvu ljubiteljev železnic MB, prav v stavbi vodnega stolpa, še hranimo en izvod tega koledarja.
Res so lepe fotografije.
lp,matej
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Ko je bila že omenjena JŽ 33-107, ki je sedaj v dokaj bogem stanju v Trstu, se da sfehtat za fotografiej omenjene slike iz tega koledarja?
Goran
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
@Gorchi, pozdravljen! Kolikor vem, avtor teh fotografij Darko Pahič-Szabo bdi nad javno uporabo svojih posnetkov, na kar ima seveda vso pravico. Spominjam se konfliktov v zvezi prav s posnetki iz tega koledarja na enem drugem forumu, zato priporočam dogovor z njim. Morda bi lahko naš kolega @jure_sporn lahko vzpostavil kontakt med vama, seveda če bo pri volji za to.
LP - Peter
LP - Peter
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Ni panike Peter, Darko je član kluba Baat tako da ga lahko prikličem. Nisem pa vedel, da je taka restrikcija uporabe
Goran
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Najbrž je avtor pač dovolil uporabo svoje fotografije v namen izdelave koledarja. Kar še ne pomeni, da se potem lahko to fotografijo kar prosto razširja naokoli.Gorchi napisal/-a:Nisem pa vedel, da je taka restrikcija uporabe
Pred množičnim pojavom skenerjev in podobne navlake je bilo ščitenje avtorekih pravic odosti enostavnejše: založnik koledarjev se je z avtorjem fotografije dogovoril glede naklade. Če se je založnik svojega dela dogovora držal (tisk točno določenega števila kopij, original uničen ali vrnjen avtorju), pač dodatnih kopij ni bilo in je avtor lahko isto fotografijo ponovno prodal. Sedaj je najlažje skenirati nek koledar in potem uporabljati fotografijo (po možnosti pomanjkljivo referencirano - vzeta iz tega koledarja - brez navedbe avtorja).
LP, Metod
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
LP,
ali morda kdo kaj več ve o ideji, da naj bi po končani drugi svetovni vojni nameravali mariborski glavni kolodvor prestaviti na desni breg Drave?
ali morda kdo kaj več ve o ideji, da naj bi po končani drugi svetovni vojni nameravali mariborski glavni kolodvor prestaviti na desni breg Drave?
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Vsaj v mariborskem Večeru (takrat česa drugega v totem mestu nismo brali) so bile predstavljene ideje o selitvi potniške postaje na desni breg, če me spomin ne vara nekam na Studence. To je moralo biti proti sredini ali začetku druge polovice 60 let, saj sem po 1968 Večer prebiral redkeje zaradi študija v močvirju.
LPL
LPL
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Zdravo!
Spominjam se ideje o postavitvi "tehnične" potniške postaje na "ajnšnit" (t.j. v tirni trikot), kjer je takoj po 2. sv. vojni bilo poleg Tezna še eno od odstavnih mest za poškodovane in nevozne parne lokomotive. Na tehnični postaji bi naj garirali potniške kompozicije, jih prali in na vagonih opravljali razna manjša vzdrževalna dela. Očitno je ostalo le pri ideji.
Spričo dejstva , da je sredi 50-tih letih bilo zgrajeno in dano v uporabo popolnoma novo postajno poslopje glavnega kolodvora, mi kaka kratkoročna selitev le-tega ne izgleda preveč logična. Je pa vsekakor mogoče, da sem tudi jaz med svojim "močvirjenjem" konec 50-ih in v začetku 60-ih let kako lokalno "to-zadevno" informacijo prezrl!
LP - Peter
Spominjam se ideje o postavitvi "tehnične" potniške postaje na "ajnšnit" (t.j. v tirni trikot), kjer je takoj po 2. sv. vojni bilo poleg Tezna še eno od odstavnih mest za poškodovane in nevozne parne lokomotive. Na tehnični postaji bi naj garirali potniške kompozicije, jih prali in na vagonih opravljali razna manjša vzdrževalna dela. Očitno je ostalo le pri ideji.
Spričo dejstva , da je sredi 50-tih letih bilo zgrajeno in dano v uporabo popolnoma novo postajno poslopje glavnega kolodvora, mi kaka kratkoročna selitev le-tega ne izgleda preveč logična. Je pa vsekakor mogoče, da sem tudi jaz med svojim "močvirjenjem" konec 50-ih in v začetku 60-ih let kako lokalno "to-zadevno" informacijo prezrl!
LP - Peter
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Lp, hvala vama za pojasnila. Malo sem pogledal, pa mi tudi na spletu ni uspelo najti kakšnih informacij na to temo.
Je pa iz leta 1949 v takratnem Vestniku zalslediti tale odstavek glede idej o prestavitvi kolodvora:
Da pa so razmišljali glede lege novega kolodvora pa gre sklepati tudi iz Vestnika (v tem primeru železniškega, iz leta 1948), kjer je objavljena idejna skica novega kolodvora, z navedbo v tekstu spodaj, da lega novega kolodvora še ni dokončno določena.
Je pa iz leta 1949 v takratnem Vestniku zalslediti tale odstavek glede idej o prestavitvi kolodvora:
Da pa so razmišljali glede lege novega kolodvora pa gre sklepati tudi iz Vestnika (v tem primeru železniškega, iz leta 1948), kjer je objavljena idejna skica novega kolodvora, z navedbo v tekstu spodaj, da lega novega kolodvora še ni dokončno določena.