Maribor in železnica nekdaj ....

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Odgovor Napisal/-a Tono »

@_Borsig_: ni mi jasno, ali sta pri srečanju s 25-001 fasala dva kamiona?
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Florjan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 659
Pridružen: 16.11.2005, 18:56
Kraj: Šmartno pri Litiji

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Odgovor Napisal/-a Florjan »

Tono napisal/-a:@_Borsig_: ni mi jasno, ali sta pri srečanju s 25-001 fasala dva kamiona?
Z drugim pospravljajo "ruševine".
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

Tono napisal/-a:@_Borsig_: ni mi jasno, ali sta pri srečanju s 25-001 fasala dva kamiona?
Mislim da je na prvi sliki kamion na boku in z odrezano streho (reševanje voznika).
Kasneje so kamion očitno postavili nazaj na kolesa, da so ga lažje odstranili iz proge!

To je samo moje osebno mneneje!
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Drotar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 234
Pridružen: 21.02.2011, 17:47

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Odgovor Napisal/-a Drotar »

Slika
to je naslovna slika (prva stran) koledarja za leto 1977. avtor fotografije je darko pahič , datum posnetka pa je 14.4.1976. koledar za leto 1977 z slikami parnih lokomotiv za posamezne mesece je izdal »klub ljubiteljev železnic« maribor . če se prav spomnim (brez bilobila) so imeli v tem času sedež kluba v postajnem poslopju postaje maribor studenci. morda je še kateri član foruma, ki je bil tedaj član tega kluba.
v teh letih je izšlo kar nekaj koledarjev s slikami lokomotiv ali posameznih sklopov parnih lokomotiv,pa tudi železničarskih ur.


LP
Drotar
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

Drotar napisal/-a:Slika

to je naslovna slika (prva stran) koledarja za leto 1977. avtor fotografije je darko pahič , datum posnetka pa je 14.4.1976. koledar za leto 1977 z slikami parnih lokomotiv za posamezne mesece je izdal »klub ljubiteljev železnic« maribor . če se prav spomnim (brez bilobila) so imeli v tem času sedež kluba v postajnem poslopju postaje maribor studenci. morda je še kateri član foruma, ki je bil tedaj član tega kluba.
v teh letih je izšlo kar nekaj koledarjev s slikami lokomotiv ali posameznih sklopov parnih lokomotiv,pa tudi železničarskih ur.


LP
Drotar
Klub oz.sedaj Društvo ljubiteljev železnic Maribor je še zmeraj aktivno: http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... 5777&hilit" onclick="window.open(this.href);return false;

Sicer ustanovnih članov iz leta 1975 ni več dosti, smo pa še aktivni čali iz druge generacije (Peter5, jaz, ...) in pa seveda tretja generacija članov, kateri smo sedaj aktivni pri obnovi makete! Za četrto generacijo članov zgleda da tudi ne bo problemov.

V prvi generaciji članov je bilo tudi nekaj članov, kateri so v Maribor prihajali iz Ljubljane, med njimi tudi Ing.Štefan Stepic, velik ljubitelj in poznavalec železnic, soavto knjig, zbiratelj numeratorjev:
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... 513&hilit=" onclick="window.open(this.href);return false;
kateri je z članom tega foruma (@dirigent) peš prehodil že vse slovenske tire (vsaj dvakrat)!


Tudi prostori so še zmeraj v stavbi postaje Maribor Studenci oz. v vodnem stolpu, t.j. Valvazorjeva ulica 21, Maribor Studenci.


Zaenkrat zadnji dan odprtih vrat (sledi obnova še zadnjega dela makete) bo 21.02.2015, pred tem pa še delavnica izdelave dreves!

Je pa tale vlak na zgornji sliki bil posebni "Foto vlak"! Takšna kompozicija, s temi vagoni in dvema parnima lokomotivama po tej progi nikoli ni vozila v rednem prometu!

Če se prav spomnim je imel veliko zaslugo za to ravno Darko Pahič, mislim da tudi Dušan Jerič in omenjeno društvo.
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Florjan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 659
Pridružen: 16.11.2005, 18:56
Kraj: Šmartno pri Litiji

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

Odgovor Napisal/-a Florjan »

Nurmi napisal/-a:
Florjan napisal/-a:
Tisto s Fadarijo na Studencih pa se je dogajalo okli leta 1976, ko so sestavili vlak iz (tedanjih) fadov in pa dveh 06. Ena od teh je bila 06-013, ki je bila obnovljena, vendar je bila v vlaku hladna, vlekla pa je druga 06-ka. Vlak je peljal iz Studencev na kolodvor, slikal pa gaje g. Darko Pahič - Szabo, slike pa so bile namenjene za koledar mariborskih ljubiteljev železnic. Drugače se fadarija po koroški progi ni vozila (vsaj kolikor jaz vem...).
Kot je meni znano, je v sredini 7o-tih let prejšnega stoletja vozila Fadarija iz Tezna na Studence in od tam v Maribor. Glavna tira na Dravskem mostu sta bila v slabem stanju (morda tudi del mostu) in je bila prevelika obremenitev na tekoči meter. Ker ni bilo kretniške povezave med levim tirom glavne in Koroške proge (1. tir na mostu) so zato vozili po omenjeni trasi. Očitno je bil Koroški tir na mostu v boljšem stanju. Hladna priprega 06-013 je bila pripeta ob Dnevu železničarjev 15. aprila 1976 od Studencev do Maribora. Ta lokomotiva je nato bila razstavljena kot muzejski eksponat na Koroškem kolodvoru (Mb- Studenci) za postajim poslopjem vidna z Leningrajske ceste. V sredini 9o-tih let je bila prepeljana v Ljubljano in kasneje obnovljena in odpeljana v Ausburg. Res je bila ta slika v stenskem koledarju avtorja Darka Pahiča, kjer so še slike lok 52-011 (Mb-Tezno), 153-004 (Ruše) delovne lokomotive in nedelovne 03-002 (Grosuplje, 29-015 (Zm), 18-005 (Mb-Studenci) istega avtorja. V istem koledarju so še slike 33-1o7 (Lb) in 25-022 (Pragersko) delovni, avtorja Dušana Jeriča. Ostale štiri slike pa "uzela jih magla".
No Florijan,to je vse res,samo malenkost bi ti dodal.06-013 kot priprega Ni bila hladna.Mislim,da ni bila praksa v tistih časih,pa tudi danes ne voziti hladne priprege. Mislim,da so jo držali vsaj na 5-6barih,da je delal dinamo,kompresor in preše.Za prevoz povsem hladne mašine naj bi se razstavilo drogovje,ker ni mazanja,vsaj kar se toplega mazanja preko preše tiče,nikakor pa ne na pripregi.
Mislim,da je tudi z valjev videti paro,tako da imam približno prav.
P.S. Za prevoz lokomotive na kratki relaciji in izločene za vedno iz eksplotacije, se lahko izpelje tak prevoz. Otem smo pisali že leta 2010.
duro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 420
Pridružen: 16.02.2009, 12:53
Kraj: Maribor

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Odgovor Napisal/-a duro »

Zdravo,
v Društvu ljubiteljev železnic MB, prav v stavbi vodnega stolpa, še hranimo en izvod tega koledarja.
Res so lepe fotografije.

lp,matej
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Ko je bila že omenjena JŽ 33-107, ki je sedaj v dokaj bogem stanju v Trstu, se da sfehtat za fotografiej omenjene slike iz tega koledarja?
Goran
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 609
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Odgovor Napisal/-a Peter 5 »

@Gorchi, pozdravljen! Kolikor vem, avtor teh fotografij Darko Pahič-Szabo bdi nad javno uporabo svojih posnetkov, na kar ima seveda vso pravico. Spominjam se konfliktov v zvezi prav s posnetki iz tega koledarja na enem drugem forumu, zato priporočam dogovor z njim. Morda bi lahko naš kolega @jure_sporn lahko vzpostavil kontakt med vama, seveda če bo pri volji za to.
LP - Peter
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Ni panike Peter, Darko je član kluba Baat tako da ga lahko prikličem. Nisem pa vedel, da je taka restrikcija uporabe :)
Goran
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Odgovor Napisal/-a mkx »

Gorchi napisal/-a:Nisem pa vedel, da je taka restrikcija uporabe :)
Najbrž je avtor pač dovolil uporabo svoje fotografije v namen izdelave koledarja. Kar še ne pomeni, da se potem lahko to fotografijo kar prosto razširja naokoli.

Pred množičnim pojavom skenerjev in podobne navlake je bilo ščitenje avtorekih pravic odosti enostavnejše: založnik koledarjev se je z avtorjem fotografije dogovoril glede naklade. Če se je založnik svojega dela dogovora držal (tisk točno določenega števila kopij, original uničen ali vrnjen avtorju), pač dodatnih kopij ni bilo in je avtor lahko isto fotografijo ponovno prodal. Sedaj je najlažje skenirati nek koledar in potem uporabljati fotografijo (po možnosti pomanjkljivo referencirano - vzeta iz tega koledarja - brez navedbe avtorja).
LP, Metod
glajz
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 252
Pridružen: 29.06.2011, 15:34

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Odgovor Napisal/-a glajz »

LP,

ali morda kdo kaj več ve o ideji, da naj bi po končani drugi svetovni vojni nameravali mariborski glavni kolodvor prestaviti na desni breg Drave? :shock:
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Vsaj v mariborskem Večeru (takrat česa drugega v totem mestu nismo brali) so bile predstavljene ideje o selitvi potniške postaje na desni breg, če me spomin ne vara nekam na Studence. To je moralo biti proti sredini ali začetku druge polovice 60 let, saj sem po 1968 Večer prebiral redkeje zaradi študija v močvirju.

LPL
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 609
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Odgovor Napisal/-a Peter 5 »

Zdravo!
Spominjam se ideje o postavitvi "tehnične" potniške postaje na "ajnšnit" (t.j. v tirni trikot), kjer je takoj po 2. sv. vojni bilo poleg Tezna še eno od odstavnih mest za poškodovane in nevozne parne lokomotive. Na tehnični postaji bi naj garirali potniške kompozicije, jih prali in na vagonih opravljali razna manjša vzdrževalna dela. Očitno je ostalo le pri ideji.

Spričo dejstva , da je sredi 50-tih letih bilo zgrajeno in dano v uporabo popolnoma novo postajno poslopje glavnega kolodvora, mi kaka kratkoročna selitev le-tega ne izgleda preveč logična. Je pa vsekakor mogoče, da sem tudi jaz med svojim "močvirjenjem" konec 50-ih in v začetku 60-ih let kako lokalno "to-zadevno" informacijo prezrl! :D
LP - Peter
glajz
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 252
Pridružen: 29.06.2011, 15:34

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Odgovor Napisal/-a glajz »

Lp, hvala vama za pojasnila. Malo sem pogledal, pa mi tudi na spletu ni uspelo najti kakšnih informacij na to temo.

Je pa iz leta 1949 v takratnem Vestniku zalslediti tale odstavek glede idej o prestavitvi kolodvora:

Slika

Da pa so razmišljali glede lege novega kolodvora pa gre sklepati tudi iz Vestnika (v tem primeru železniškega, iz leta 1948), kjer je objavljena idejna skica novega kolodvora, z navedbo v tekstu spodaj, da lega novega kolodvora še ni dokončno določena.

Slika
Odgovori