Maribor in železnica nekdaj ....
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Še enkrat poglejte tirno shemo iz leta 1913 in hiše naokoli ter fotko stolpa na Meljski cesti, preden zaključite.
Hiše ob nasipu (za južno postavljalnico) so bile zgrajene na terenu, potem je prišla železnica z nasipom. Meljska cesta je ostala na nivoju terena, ob nasipu (na levi strani v smeri Celja) pa so imeli potem eno cesto, ki ji sicer ne vem imena...
Na spodnji fotki se lepo vidi, da so postavljene hiše ob Meljski cesti (hiše na levi strani fotke;pozneje Zagata) "po terenu", torej so na nižjem nivoju kot nasip...
fotka: kasina, skyscraperscity.com
Še področje današnje avtobusne postaje ob Mlinski ulici...
fotografija: Dragiša Modrinjak, 26. marec 1961
fotko objavil Opasni1, skyscraperscity.com
Hiše ob nasipu (za južno postavljalnico) so bile zgrajene na terenu, potem je prišla železnica z nasipom. Meljska cesta je ostala na nivoju terena, ob nasipu (na levi strani v smeri Celja) pa so imeli potem eno cesto, ki ji sicer ne vem imena...
Na spodnji fotki se lepo vidi, da so postavljene hiše ob Meljski cesti (hiše na levi strani fotke;pozneje Zagata) "po terenu", torej so na nižjem nivoju kot nasip...
fotka: kasina, skyscraperscity.com
Še področje današnje avtobusne postaje ob Mlinski ulici...
fotografija: Dragiša Modrinjak, 26. marec 1961
fotko objavil Opasni1, skyscraperscity.com
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Bi pa predlagal, da preden rečete zadnjo besedo, spijete eno Mariborsko
Etikete zbral: Minuto, skyscraperscity.com
Aja, pa še to. Dajmo, ustavimo se pri tej temi izključno na Mariborski glavni postaji in še malo levo in desno, sicer bo vse postalo nepregledno in nam bo Dolfe zopet rezal temo, pol se bomo pa za oglede
Za železniški most bom odprl posebno temo, ravno tako za Tezno...
Etikete zbral: Minuto, skyscraperscity.com
Aja, pa še to. Dajmo, ustavimo se pri tej temi izključno na Mariborski glavni postaji in še malo levo in desno, sicer bo vse postalo nepregledno in nam bo Dolfe zopet rezal temo, pol se bomo pa za oglede
Za železniški most bom odprl posebno temo, ravno tako za Tezno...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Pozdrav
Se strinjam, da naj bo ta tema namenjena Mariborskemu kolodvoru oz. železnici na levem bregu Drave. Za lažjo diskusijo najprej "layout" Mb kolodvora iz 1913.
Sem zlepil slike iz štirih PDF-ov v eno in jo bom pripel kot link (upam, da bo delovalo). Ob tem se še enkrat zahvaljujem kolegom iz yahoo klepetalnice, ki so zadevo izbrskali v MB arhivu.
Najprej pomanjšana verzija (za hitro orientacijo):
Sedaj pa še link na shrani.si (pozor, velikost cca 690KB):
http://www.shrani.si/f/3m/3L/38MPBljn/m ... layout.jpg
Po prvih premislekih ima @_Borsig_-ova teorija pri meni "več možnosti", argumente, zakaj tako, bom pa podal kasneje...
LP
Jože
Se strinjam, da naj bo ta tema namenjena Mariborskemu kolodvoru oz. železnici na levem bregu Drave. Za lažjo diskusijo najprej "layout" Mb kolodvora iz 1913.
Sem zlepil slike iz štirih PDF-ov v eno in jo bom pripel kot link (upam, da bo delovalo). Ob tem se še enkrat zahvaljujem kolegom iz yahoo klepetalnice, ki so zadevo izbrskali v MB arhivu.
Najprej pomanjšana verzija (za hitro orientacijo):
Sedaj pa še link na shrani.si (pozor, velikost cca 690KB):
http://www.shrani.si/f/3m/3L/38MPBljn/m ... layout.jpg
Po prvih premislekih ima @_Borsig_-ova teorija pri meni "več možnosti", argumente, zakaj tako, bom pa podal kasneje...
LP
Jože
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Pozdrav
Sem se malo "spoznaval" s programom za urejanje in "friziranje" slik v poskusu potrditve @_Borsig_-ove domneve, da gre na omenjeni sliki iz 20-tih let preteklega stoletja za severno mariborsko postavljalnico. Najprej sem poskusil "oženiti" omenjeno fotografijo in @_Borsig_-ovo fotko. Ratalo je naslednje:
Je bilo potrebno kar nekaj telovadbe, da sem s svojo neukostjo spravil to skupaj. Izkazalo se je, da sta fotografiji kljub temu posneti z različne višine in pa predvsem z različnimi goriščnimi razdaljami. Ker je @_Borsig_ koncentriral predvsem na hišo v ozadju, sem poskusil "prekriti" slednjo in ker se parametri obeh fotografij ne pokrivajo povsem, je "štelverk" malo zamaknjen. Hiša se zelo dobro prekriva, kar zelo poveča "sum" da je dejansko to ta lokacija. Hiši sta dejansko različno dolgi, vendar lahko potrdim, da je manjkajoči del dejansko porušen, so pa preostali temelji še vedno vidni in sedaj tvorijo malo škarpico zelenice oz. parkirišča.
Za dodatno potrditev domneve uporabimo slike, na katere ima nastavitev kamere precej manjši vpliv in sicer aerofotografije in pa načrte situacije iz leta 1913. Najprej slika iz geopedije ( z dodanimi komentarji):
In sedaj še v isto lego zasukan načrt iz leta 1913:
Pa vse skupaj oženjeno:
Mislim, da je sedaj ostalo samo malo možnosti dvoma o tem, da je na dejanski fotografiji res severna postavljalnica. Za dokončno potrditev teze bi podobne akrobacije bilo potrebno izvesti še za južni del kolodvora, oz. južno postavlajlnico, vendar bo delo tu neprimerno težje, saj se je to območje tekom časa spremenilo do nerazpoznavnosti....
LP
Jože
Sem se malo "spoznaval" s programom za urejanje in "friziranje" slik v poskusu potrditve @_Borsig_-ove domneve, da gre na omenjeni sliki iz 20-tih let preteklega stoletja za severno mariborsko postavljalnico. Najprej sem poskusil "oženiti" omenjeno fotografijo in @_Borsig_-ovo fotko. Ratalo je naslednje:
Je bilo potrebno kar nekaj telovadbe, da sem s svojo neukostjo spravil to skupaj. Izkazalo se je, da sta fotografiji kljub temu posneti z različne višine in pa predvsem z različnimi goriščnimi razdaljami. Ker je @_Borsig_ koncentriral predvsem na hišo v ozadju, sem poskusil "prekriti" slednjo in ker se parametri obeh fotografij ne pokrivajo povsem, je "štelverk" malo zamaknjen. Hiša se zelo dobro prekriva, kar zelo poveča "sum" da je dejansko to ta lokacija. Hiši sta dejansko različno dolgi, vendar lahko potrdim, da je manjkajoči del dejansko porušen, so pa preostali temelji še vedno vidni in sedaj tvorijo malo škarpico zelenice oz. parkirišča.
Za dodatno potrditev domneve uporabimo slike, na katere ima nastavitev kamere precej manjši vpliv in sicer aerofotografije in pa načrte situacije iz leta 1913. Najprej slika iz geopedije ( z dodanimi komentarji):
In sedaj še v isto lego zasukan načrt iz leta 1913:
Pa vse skupaj oženjeno:
Mislim, da je sedaj ostalo samo malo možnosti dvoma o tem, da je na dejanski fotografiji res severna postavljalnica. Za dokončno potrditev teze bi podobne akrobacije bilo potrebno izvesti še za južni del kolodvora, oz. južno postavlajlnico, vendar bo delo tu neprimerno težje, saj se je to območje tekom časa spremenilo do nerazpoznavnosti....
LP
Jože
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Bravo @Barbarpapa1!
Mene si prepričal!
Še ena zadeva. Prva hiša desno od dimnika lokomotive - nekako mi ne "paše" na križišče Partizanske in Meljske ulice.
Tam so hiše v vrsti, tale pa zgleda kot da je končna.
Tudi po načrtu iz 1913 bi to lahko bila hiša na prvem križišču!?!
Precej MB slik je na linku:
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 456543--LP
katerega je omenil tudi že @ŽC
Na raznih slikah iz križišča Partizanska - Meljska iz tega obdobja mi hiše delujej drugačne!
Gasa dalje
S katerim programom pa si "oženu" sliki?
Mene si prepričal!
Še ena zadeva. Prva hiša desno od dimnika lokomotive - nekako mi ne "paše" na križišče Partizanske in Meljske ulice.
Tam so hiše v vrsti, tale pa zgleda kot da je končna.
Tudi po načrtu iz 1913 bi to lahko bila hiša na prvem križišču!?!
Precej MB slik je na linku:
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 456543--LP
katerega je omenil tudi že @ŽC
Na raznih slikah iz križišča Partizanska - Meljska iz tega obdobja mi hiše delujej drugačne!
Gasa dalje
S katerim programom pa si "oženu" sliki?
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Ste bili tako zagnani, da ste še na MB ... pozabili
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Pozdrav
Tudi sam sem sedaj kar prepričan, toda počakajmo, kaj bodo prinesla podrobna bodoča raziskovanja, razna gradiva (tu zelo računam na @ŽC-ja in pa ljudi, ki še česa spomnijo....), ki bodo prišla na plano....
Aja, na nisem pozabi, a kaj, ko je Talis že pravtako odšel v zgodovino....Pa še mojega najljubšega mariborskega pira ni zraven....Najraje sem imel Gambrinus, če se kdo spomni....
In sedaj, s polno paro naprej...
P.S. Sam slike "rihtam" s Paint Shop Pro, se je potrebno malo z rotacijami, povečevanjem in pomanševanjem igrat. Ko zasuki in velikosti "štimajo", potem pa se ena slika vstavi v drugo na novo plast (layer) in se pol z lastnostmi layerja igraš. Seveda je med lastnostmi tudi transparentnost. Bi pa to kakšen znalec z npr. Photoshopom bolje porihtal....
LP
Jože
Tudi sam sem sedaj kar prepričan, toda počakajmo, kaj bodo prinesla podrobna bodoča raziskovanja, razna gradiva (tu zelo računam na @ŽC-ja in pa ljudi, ki še česa spomnijo....), ki bodo prišla na plano....
Aja, na nisem pozabi, a kaj, ko je Talis že pravtako odšel v zgodovino....Pa še mojega najljubšega mariborskega pira ni zraven....Najraje sem imel Gambrinus, če se kdo spomni....
In sedaj, s polno paro naprej...
P.S. Sam slike "rihtam" s Paint Shop Pro, se je potrebno malo z rotacijami, povečevanjem in pomanševanjem igrat. Ko zasuki in velikosti "štimajo", potem pa se ena slika vstavi v drugo na novo plast (layer) in se pol z lastnostmi layerja igraš. Seveda je med lastnostmi tudi transparentnost. Bi pa to kakšen znalec z npr. Photoshopom bolje porihtal....
LP
Jože
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Če pogledam še enkrat Signalovo fotko temelja južne postavljalnice...
...potem ne dajem več nobene možnosti, da bi bila fotka z lokomotivo SB 831 posneta pred južno postavljalnico.
Tukaj je bil vedno nasip.
Bom pa poiskal še načrt železniške postaje Maribor iz leta 1859, da bomo bolj odločni
...potem ne dajem več nobene možnosti, da bi bila fotka z lokomotivo SB 831 posneta pred južno postavljalnico.
Tukaj je bil vedno nasip.
Bom pa poiskal še načrt železniške postaje Maribor iz leta 1859, da bomo bolj odločni
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
@ŽC, malo te moram popraviti To je temelj od 1A!
Teren je približno isti kot tukaj
Na mestu porušene južne postojanke je sedaj podvoz. Od nje ni ostalo nič Se je pa nahajala od tega mesta naprej proti postaji.Signal napisal/-a:Severna postojanka, Maribor 2, še stoji (mobi-fotka).
Je pa zaradi podvoza pod južnim delu postaje 'padla' južna postojanka, Maribor 1.
S tem so vse tri kretniške postojanke Maribor 1, 1A (viden je temelj, ob njem se nahaja premikalni signal 101L) in 2 izgubile svojo funkcijo.
Teren je približno isti kot tukaj
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Pozdrav
Tako je, kot pravi @_Borsig_. Če si sposodimo sliko Dragiše Modrinjaka iz leta 1961, potem mislim, da imamo naslednjo situacijo:
O južni postavljalnici ni več nobenega sledu. Za lažjo orientacijo malo "dodelana" fotografija gospoda Nieka Opdama iz leta 1974:
Imam še načrt tirov iz leta 1961 s takrat novo postajno stavbo, kjer so vpisane tudi postavljalnice. Je večdelna in jo moram zlepiti skupaj. Jo bom jutri "gor del"
LP
Jože
Tako je, kot pravi @_Borsig_. Če si sposodimo sliko Dragiše Modrinjaka iz leta 1961, potem mislim, da imamo naslednjo situacijo:
O južni postavljalnici ni več nobenega sledu. Za lažjo orientacijo malo "dodelana" fotografija gospoda Nieka Opdama iz leta 1974:
Imam še načrt tirov iz leta 1961 s takrat novo postajno stavbo, kjer so vpisane tudi postavljalnice. Je večdelna in jo moram zlepiti skupaj. Jo bom jutri "gor del"
LP
Jože
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Maribor 1A je bila torej manjša in zgrajena po letu 1913, južno od južne postavljalnice.
Malo zmede je, ker se pogovarjamo brez tlorisov iz različnih obdobij, tako da lahko takoj vidiš razliko.
Smo pač malo hendikepirani in odvisni od domačinov.Še dobro, da imamo v svoji sredini izkušene mačke z dobrim spominom
Novi podvoz Meljske ceste je bil narejen z narivanjem betonske plošče, to sem nekje zasledil. Verjetno je stari normalno obratoval, ko so delali novega?
Malo zmede je, ker se pogovarjamo brez tlorisov iz različnih obdobij, tako da lahko takoj vidiš razliko.
Smo pač malo hendikepirani in odvisni od domačinov.Še dobro, da imamo v svoji sredini izkušene mačke z dobrim spominom
Novi podvoz Meljske ceste je bil narejen z narivanjem betonske plošče, to sem nekje zasledil. Verjetno je stari normalno obratoval, ko so delali novega?
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Nekaj postov više sem na kratko opisal 'zgodovino' postavljalnice 1A, ki je funkcionirala ca. desetletje.železocestnik napisal/-a:Maribor 1A je bila torej manjša in zgrajena po letu 1913, južno od južne postavljalnice...
Glede narivanja drži. Je bilo zanimivo opazovati, kako so cm po cm potiskali ploščo.železocestnik napisal/-a:...
Novi podvoz Meljske ceste je bil narejen z narivanjem betonske plošče, to sem nekje zasledil. Verjetno je stari normalno obratoval, ko so delali novega?
O železniškem prometu se spomnim to, da so v času gradnje podvoza 'ukinili' slepi tir 17 (za potnike 3A) in občasno prekinjali promet po južnem delu postaje.
Prijeten preostanek dneva
Signal
Signal
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Sem mislil, da ste že vse premetali...pa se še vedno kaj najde
http://www.railfaneurope.net/pix/si/sta ... 974_11.jpg
Photo: Darko Pahic Szabo
http://www.railfaneurope.net/pix/si/sta ... 974_11.jpg
Photo: Darko Pahic Szabo
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Pozdrav
Sem potihem upal, da se bo kaj takega našlo pri g. Szabotu. Ima tudi spletno stran z železniškimi fotkami, ki pa je zelo obsežna, iskanje po njej pa ni možno, ali pa jaz tega ne znam
Ta fotka je še bolj zmanjšala možnost (po moje praktično izničila), da je na stari fotki južna postavljalnica. Edina možnost je še, da so se zgradbe radikalno spremenile vsled pregradenj ali posledic bombardiranja med 2 svetovno vojno. Vendar je verjetnost majhna, po mojem spominu so bile tam same stare stavbe, nekatere so vidne tudi na fotografiji križišča Meljske, Mlinske in Tegetthofove (sedaj Partizanske), ki jo je pripel @Žc.
LP
Jože
Sem potihem upal, da se bo kaj takega našlo pri g. Szabotu. Ima tudi spletno stran z železniškimi fotkami, ki pa je zelo obsežna, iskanje po njej pa ni možno, ali pa jaz tega ne znam
Ta fotka je še bolj zmanjšala možnost (po moje praktično izničila), da je na stari fotki južna postavljalnica. Edina možnost je še, da so se zgradbe radikalno spremenile vsled pregradenj ali posledic bombardiranja med 2 svetovno vojno. Vendar je verjetnost majhna, po mojem spominu so bile tam same stare stavbe, nekatere so vidne tudi na fotografiji križišča Meljske, Mlinske in Tegetthofove (sedaj Partizanske), ki jo je pripel @Žc.
LP
Jože
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Tako je zaključena še ena raziskava. Raziskovalna ekipa v Mariboru in okolici je opravila solidno delo, malo koordinacije je bilo potrebno iz centra moči (ŽC-ovega fotelja brez koleščkov , ker se fantje na Štajerskem ne poznajo vsi med sabo...bodo morali iti na en ).
Vsem sodelujočim se zahvaljujem za izredno zagnano delo, ki je pripeljalo do uspešnega zaključka.
Sedaj se bomo skoncentrirali na fotografije železniške postaje in jih bomo poskušali zbrati čimveč. Če ima kdo kakšno (od najstarejših do najnovejših) jo naj prilepi sem...
Vsem sodelujočim se zahvaljujem za izredno zagnano delo, ki je pripeljalo do uspešnega zaključka.
Sedaj se bomo skoncentrirali na fotografije železniške postaje in jih bomo poskušali zbrati čimveč. Če ima kdo kakšno (od najstarejših do najnovejših) jo naj prilepi sem...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers