Maribor in železnica nekdaj ....

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3151
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

OdgovorNapisal/-a mkx » 17.10.2017, 10:34

železocestnik napisal/-a:Nazadnje sem pa našel takega s črnimi blatniki...

Ne samo enega, kar tri. Zanimivo je, da je na fotografiji 6 Dajcev, ki so po registrskih označbah sodeč iz dveh serij. Vsi trije s črnimi blatniki so iz prve serije, prav tako je iz prve serije oni najbolj desni, ki pa meni deluje kot da ima blatnike v barvi karoserije. Dva Dajca sta, po registrskih označbah sodeč, novejša in oba imata blatnike v barvi karoserije.

Zanimivo je tudi, da je prednji odbijač vedno v barvi blatnikov ...

[popravek]
Sedajle mi je padlo v oči: vsi Dajci iz starejše serije imajo po en žaromet pred svojim levim blatnikom, Dajci iz novejše serije pa ne. Ali kdo ve, čemu? Moje brcanje v meglo je, da morda prej niso delali žarometov, ki bi imeli integrirane tako "kratke" kot "dolge" luči in so za "dolge" imeli posamezne žaromete, kasneje pa so "dolge" integrirali v pare "kratkih".
LP, Metod
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8075
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 17.10.2017, 22:43

Izgleda, da je to bila slovenska inovacija, doprinos razvoju avtomobilizma :wink:

Dokaz, da nobeno vozilo na svetu ni bilo primerno za naše specifične razmere :lol:

Ne pozabimo, da smo uvajali JUS standarde (još uvjek sranje) na področju tehnike, DIN standardi niso bili v redu, spremembe v družbi so pa tukaj OT...

Še danes imamo težave s tem, da kakšna stvar ni primerna za naše razmere :lol:

pozdrav
Darko
nik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 209
Pridružen: 15.04.2013, 22:50

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

OdgovorNapisal/-a nik » 18.10.2017, 0:02

železocestnik napisal/-a:Pozdravljeni,

kako hitro so v TAMU osvajali proizvodnjo TAM 4500, si lahko preberete v članku Boris Brovinsky:TAM V MARIBORU, KJER DELAJO
TOVORNJAKE. OD LICENCE DO LASTNEGA PROGRAMA VOZIL

"Leta 1957, ko je tovarno zapustilo že več kot 10.000 Pionirjev, so v
TAM-u predstavili nov, sodobnejši in zmogljivejši tovornjak z zračno hlajenim
dizelskim motorjem, ki je bil plod sodelovanja z novim licenčnim
partnerjem, z nemškim Klockner-Humbold-Deutzem (KHD). TAM 4500
(kot se je imenoval) so začeli sestavljati na montažnih trakovih julija in ga
razstavili 25. julija 1957 na razstavi Mariborskega tedna, kjer so že sklepali
prve pogodbe za nakup vozil. Do konca leta 1958 so sestavili že skoraj 800
tovornjakov, stopnja osvajanja pa je dosegla že 50 odstotkov."

link: http://www.sistory.si/publikacije/preno ... Y:ID:31495

Slika iz Večera, 25.7.1957, wikimedija:

Slika

Nazadnje sem pa našel takega s črnimi blatniki...

Slika

Ejga, da bi videli, kako se se tresle "tipalke" na blatnikih zaradi vibracij motorja :roll:


Še povečava, če kdo želi videti "tipalke": https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... M_1962.jpg

pozdrav
Darko

Ovaj iz '57. ima karakteristične njemačke žmigavce na blatobranima pa je to onda valjda Magirus-Deutz sastavljen a Mariboru a pravi Tamovi su imali žmigavce na kabini ispred vrata kao svi ovi na drugoj slici.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8075
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 20.10.2017, 7:04

nik, odlično. To je pravi odgovor =D> =D>

pozdrav
Darko
nik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 209
Pridružen: 15.04.2013, 22:50

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

OdgovorNapisal/-a nik » 20.10.2017, 23:28

mkx napisal/-a:
železocestnik napisal/-a:Nazadnje sem pa našel takega s črnimi blatniki...

Ne samo enega, kar tri. Zanimivo je, da je na fotografiji 6 Dajcev, ki so po registrskih označbah sodeč iz dveh serij. Vsi trije s črnimi blatniki so iz prve serije, prav tako je iz prve serije oni najbolj desni, ki pa meni deluje kot da ima blatnike v barvi karoserije. Dva Dajca sta, po registrskih označbah sodeč, novejša in oba imata blatnike v barvi karoserije.

Zanimivo je tudi, da je prednji odbijač vedno v barvi blatnikov ...

[popravek]
Sedajle mi je padlo v oči: vsi Dajci iz starejše serije imajo po en žaromet pred svojim levim blatnikom, Dajci iz novejše serije pa ne. Ali kdo ve, čemu? Moje brcanje v meglo je, da morda prej niso delali žarometov, ki bi imeli integrirane tako "kratke" kot "dolge" luči in so za "dolge" imeli posamezne žaromete, kasneje pa so "dolge" integrirali v pare "kratkih".

Dodatni far je vjerojatno svjetlo za maglu.
duro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 339
Pridružen: 16.02.2009, 12:53
Kraj: Maribor

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

OdgovorNapisal/-a duro » 03.11.2017, 12:38

Zdravo,

JŽ28 v Mariboru, sicer se ne vidi številke, zelo verjetno pa je JŽ 28-036.

Slika

Vir: https://siol.net/trendi/glasba/v-petek- ... 82?image=1

lp,matej
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8075
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 03.11.2017, 19:03

Bo treba Rdeče dečke fprašat...

https://www.google.si/url?sa=t&rct=j&q= ... 8hBxpSox-Z

malo boljša resolucija...
Slika


pozdrav
Darko
miloš
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 330
Pridružen: 26.11.2008, 10:12

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

OdgovorNapisal/-a miloš » 03.11.2017, 20:11

Ni 28-036.036 ima na pohodni plošči ob kotlu rezervoar in visok parni dom.
LP Miloš
duro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 339
Pridružen: 16.02.2009, 12:53
Kraj: Maribor

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

OdgovorNapisal/-a duro » 03.11.2017, 23:12

Zdravo Miloš,
Sklepal sem glede na to, da vem samo za 036, da je bila v MB.
A imaš več fotografij 28 036? Je namreč v prihodnosti v planu za izdelavo v modelu....
Hvala
Lp matej

miloš napisal/-a:Ni 28-036.036 ima na pohodni plošči ob kotlu rezervoar in visok parni dom.
LP Miloš
miloš
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 330
Pridružen: 26.11.2008, 10:12

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

OdgovorNapisal/-a miloš » 03.11.2017, 23:43

Imam z obeh strani,ti pošljem.
LP Miloš
duro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 339
Pridružen: 16.02.2009, 12:53
Kraj: Maribor

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

OdgovorNapisal/-a duro » 06.11.2017, 10:31

Hvala Miloš,

res je ni 28-036, bi pa bilo zanimivo ugotoviti katera pa je.

lp,matej
Uporabniški avatar
ebi2
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 95
Pridružen: 17.03.2009, 10:38
Kraj: Ljubljana

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

OdgovorNapisal/-a ebi2 » 10.11.2017, 17:03

duro napisal/-a:Hvala Miloš,

res je ni 28-036, bi pa bilo zanimivo ugotoviti katera pa je.

lp,matej


Zdravo!

Lahko bi bila 28-040 v MB. V ozadju so Intesovi silosi v Melju. Slika je iz FORUM-a LJUBITELJA ŽELEZNICA RS
Je pa še par detajlov:
3 zračni cilindri so na desni strani lokomotive;
na dimničnih vratih ni številk;
ima nizek parni dom;


Slika

pa še Intesovi silosi iz leta 1961 (wikimedia)

Slika

28-k z nizkim parnim domom ni bilo veliko

LP Duško
363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1401
Pridružen: 06.09.2006, 18:28

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

OdgovorNapisal/-a 363 » 29.12.2017, 21:22

Dokumentarni film Fabrika Maribor prinaša zgodbe ljudi, ki več kot 160 let ustvarjajo mariborsko industrijo.
Film je nastal v sodelovanju Muzeja NO Maribor in Televizije Maribor. Raziskovanje in besedilo: Matej Korošec; Direktor fotografije: Damijan Krajnc; Luč: Aleksander Ros; Ton: Tomaž Pečar; Montaža: Igor Purnat; Glasba: StrojMachine; Scenarij: Matej Korošec, Bojana Rudl, Damijan Krajnc; Režija: Bojana Rudl; Ideja: Nika Grabeljšek, doc. dr. Aleksandra Berberih Slana, Silva Volf.

Televizija Maribor in Muzej narodne osvoboditve Maribor predstavljata dokumentarni film Fabrika Maribor o bogati in razburkani zgodovini mariborske industrije. Ta je namreč svoj razcvet začela v drugi polovici devetnajstega stoletja po naključnem prihodu južne železnice v mesto. Raziskovalec in avtor besedila Matej Korošec ter režiserka Bojana Rudl sta več kot 160 let zgodovine razvoja, vzponov in padcev, prikazala skozi pričevanja množice sedanjih in nekdanjih zaposlenih v mariborskih tovarnah. Njihove zgodbe, doživetja in izkušnje so v dokumentarnem filmu nadgradili z bogatim arhivskim slikovnim gradivom TV Maribor in Muzeja Narodne osvoboditve. Svojevrsten pečat pa je filmu dodala tudi avtorska glasba, ki jo je za dokumentarec ustvarila mednarodno priznana glasbena skupina StrojMachine, ki ustvarja industrijski rock.

V filmu so predstavljena mariborska podjetja: Tovarna avtomobilov Maribor – TAM, TVT Boris Kidrič, Mariborska tekstila tovarna – MTT, Mariborska livarna Maribor, Elektrokovina, Metalna, Marles, Zlatorog, Swaty.


Povezava na video

Lp

Uporabniški avatar
ivy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3875
Pridružen: 21.01.2008, 20:06
Kraj: Maribor

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

OdgovorNapisal/-a ivy » 28.01.2018, 19:43

Slika
Edina dilema, pri tem kadar nič ne delaš, je, da ne veš kdaj si gotov.

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov