Maribor in železnica nekdaj ....
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Zdravo!
@Glajz, delno smo se dotaknili teme o povezavi Tezno - Limbuš tukaj:
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... Milan+Verk
LP - Peter
@Glajz, delno smo se dotaknili teme o povezavi Tezno - Limbuš tukaj:
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... Milan+Verk
LP - Peter
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
@ŽC je enkrat v (verjetno) tej temi iskal fotografije prvotnega, lesenega železniškega mostu!
Na FB se je pojavila spodnja fotografija.
Verjetno je bila že kje v temi objavljena, ampak je trenutno ne najdem.
Sicer pa boljše da je objavljena enkrat preveč kot enkrat premalo!
Prikazuje pa demontažo starega lesenega mostu in gradnjo novega-kovinsklega
Objavljena na FB tukaj, ni pa naveden avtor oz.vir:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 531&type=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Na FB se je pojavila spodnja fotografija.
Verjetno je bila že kje v temi objavljena, ampak je trenutno ne najdem.
Sicer pa boljše da je objavljena enkrat preveč kot enkrat premalo!
Prikazuje pa demontažo starega lesenega mostu in gradnjo novega-kovinsklega
Objavljena na FB tukaj, ni pa naveden avtor oz.vir:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 531&type=1" onclick="window.open(this.href);return false;
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Pozdravljeni,
to fotko in podnapis je Fejsbukovec sunil iz knjižice Tiri in čas št.1 (Mladen Bogić: Pregled razvoja železniškega omrežja na širšem gravitacijskem območju Slovenije in Istre.
Res v knjižici niso navedena nahajališča fotografij, vendar vseeno.
Pod fotografijo je avtorski zapis.
M. Bogić v knjižici piše:
" Celotno delo je bilo zasnovano v želji, da bi bil zainteresiranemu bralcu olajšan vstop v študij naše zelezniške zgodovine."
Vsekakor nimam nič proti temu, da se ta fotografija objavlja kot splošno dobro, vendar je vedno potrebno zapisati, od kod si jo poskeniral, če pa dodajaš še tekst pod fotografijo, je nujno potrebno napisati avtorja.
Sicer je to navadna kraja. In takih je vedno več po diplomskih nalogah, magisterijih in doktoratih. Na žalost...
pozdrav
Darko
to fotko in podnapis je Fejsbukovec sunil iz knjižice Tiri in čas št.1 (Mladen Bogić: Pregled razvoja železniškega omrežja na širšem gravitacijskem območju Slovenije in Istre.
Res v knjižici niso navedena nahajališča fotografij, vendar vseeno.
Pod fotografijo je avtorski zapis.
M. Bogić v knjižici piše:
" Celotno delo je bilo zasnovano v želji, da bi bil zainteresiranemu bralcu olajšan vstop v študij naše zelezniške zgodovine."
Vsekakor nimam nič proti temu, da se ta fotografija objavlja kot splošno dobro, vendar je vedno potrebno zapisati, od kod si jo poskeniral, če pa dodajaš še tekst pod fotografijo, je nujno potrebno napisati avtorja.
Sicer je to navadna kraja. In takih je vedno več po diplomskih nalogah, magisterijih in doktoratih. Na žalost...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Tole zadnje rdeče označeno ne štima.železocestnik napisal/-a:Zaključili smo misterij Abort/aport in Pissoir v Mariboru, ni pa nam še uspelo rešiti misterija postavljalnega stolpa
Začnimo še enkrat...
Leta 1900 stolp že stoji, saj ga vidimo na zelo podrobnem načrtu, ki ga je izdelal geometer, saj se je izdeloval projekt za napeljavo vodovoda pod podvozom na Meljski cesti...
Torej načrt iz decembra 1900...
Tudi na shemi železniških tirov iz leta 1901 je vrisan, spodaj pa piše: Weichenthurm II (postavljalni stolp II)...
Decembra 1907 pa postane tirna shema kolodvora Maribor popolnoma rdeča...
Pripravlja se predelava postaje in tirov, pa podvoza Meljske ceste...
Situacija z našim postavljalnim stolpom se zakomplicira z novimi tiri in razširitvijo podvoza Meljske ceste...
Vidimo, da nov tir (rdeč) "povozi" staro postavljalnico, zato zraven narišejo novo, malo umaknjeno in zamaknjeno...
Leta 1908 imamo vrisan razširjen podvoz Meljske ceste in že prečrtano izvedbo dražje variante podvoza (zgornja, za 152.000 kron). Sprejeta je bila različica za 119.000 kron, z vmesnim podpornim stebrom.
Še enkrat si poglejmo, zakaj je bilo potrebno podreti postavljalni stolp...in zgraditi novega
Izgleda pa, da so se zadnji moment premislili in so zgradili južno postavljalnico leta 1913 na drugem mestu, južneje, na desni strani tirov, če gledamo proti Trstu...
Kot vidimo iz fotografije ki se je pojavila na "Gsihtbukvi" je zgoraj navedena postavljalnica bila postavljena! Zanimivo pa j, da pa je viden še stari, kamniti obokan most, katerega pa so kasneje nadomestili z kovinskim in sice z drugo, cenejšo varianto s podporo v sredini! Kovinsko konstrukcijo je nato okoli 198x leta nasledila današnja!
Torej fotografija nove postavljalnice in prvotnega podvoza:
Našel na "FB" tukaj:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 717&type=1
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Pozdrav
Na sliki ni postavljalnica, katere tloris je na zadnjem načrtu narisan rdeče (ta bi se naj zgradila 1913, a se ni), temveč prvotna, katere tloris je videti na istem načrtu v sivi barvi.
LP
Jože
Na sliki ni postavljalnica, katere tloris je na zadnjem načrtu narisan rdeče (ta bi se naj zgradila 1913, a se ni), temveč prvotna, katere tloris je videti na istem načrtu v sivi barvi.
LP
Jože
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Jože,
si si vzel čas
pozdrav
Darko
si si vzel čas
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Zgleda da sem nekaj v tej temi preskočil oz. slabo prebral?!?Barbarpapa1 napisal/-a:Pozdrav
Na sliki ni postavljalnica, katere tloris je na zadnjem načrtu narisan rdeče (ta bi se naj zgradila 1913, a se ni), temveč prvotna, katere tloris je videti na istem načrtu v sivi barvi.
LP
Jože
@BP1, kje točno si našel ta podatek?
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Ena zanimiva iz MB postaje:
Še komentar:
Še komentar:
našel tukaj: http://www.podstresje.si/default.asp?kaj=2&id=15556323. april 1960, Maribor
Danes kmalu po 10.30 so na železniško postajo v Maribor z brzovlakom prispeli delegati 5. kongresa SZDL Jugoslavije iz mariborskega okraja. Delegate so na železniški postaji pričakali pionirji, dijaki srednje ekonomske šole iz Maribora in večje število mladine in Mariborčanov. Ko so delegati izstopili so jih najprej pozdravili pionirji in jim izročili šopke nageljnov, nakar je delegate v imenu mladine mariborskega okraja pozdravila Marija Bezjak, predsednica organizacije LMS na ekonomski srednji šoli v Mariboru. Za pozdrave se je zahvalil sekretar OK ZK Maribor, delegat 5. kongresa SZDLJ Miloš Ledinek. (avtor fotografije: Danilo Škofič)
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Zanimivo, kako so se včasih pionirji zanimali za politiko oziroma za politike
Jaz se spomnim, da so v šoli prodajali fotografije enega politika, ki je umrl (mislim da je bil Moša Pijade). Seveda sploh nisem vedel, kdo je to in nisem hotel kupiti fotografije. Seveda sem postal državni sovražnik št. xxxx
Starši so morali priti v šolo. Seveda so bili pametni, mi dali denar za sladoled in za fotografijo in zopet sem bil "naš".
Seveda se nisem iz tega nič naučil, ker je bil problem rešen na tako enostaven način, pa še sladoled sem dobil
pozdrav
Darko
Jaz se spomnim, da so v šoli prodajali fotografije enega politika, ki je umrl (mislim da je bil Moša Pijade). Seveda sploh nisem vedel, kdo je to in nisem hotel kupiti fotografije. Seveda sem postal državni sovražnik št. xxxx
Starši so morali priti v šolo. Seveda so bili pametni, mi dali denar za sladoled in za fotografijo in zopet sem bil "naš".
Seveda se nisem iz tega nič naučil, ker je bil problem rešen na tako enostaven način, pa še sladoled sem dobil
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Darko, si se naučil, si se, samo se ne zavedaš. Naučil si se lepo telovaditi med dvema nasprotnima stranema in vleči dobiček,sicer samo sladoled, zase. temu se tudi reče umetnost možnega. No mali človek je potegnil sladoled, nekateri "veliki" možje, oziroma njihovi podaniki, pa so na račun takšne ekvilibristike potegnili lepe peneze, četudi v obliki nikoli poplačanih kreditiv.Seveda se nisem iz tega nič naučil, ker je bil problem rešen na tako enostaven način, pa še sladoled sem dobil
LPL
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Ja, verjetno bo res držalo. Marsikdo se je takrat naučil, kako se je potrebno obnašati za preživetje.
Jaz sem se učil tako, da sem prvošolček po ne vem kolikih poskusih odprl očetov zaklenjen kovček na podstrešju, kjer je imel shranjene dokumente. Odkril sem, da ga je UDV zaprla za en mesec. Pa dokument, da je tožil ravno ta "organ". Seveda so vsi dokumenti izginili, ko sem začel malo nerodno spraševati, kaj to, kaj ono...
Seveda mi je oče hotel dobro in mi je hotel omogočiti življenje "normalnega" državljana brez posebnih vprašanj, ki bi mi grenile življenje.
Po 50 letih se marsikaj izve, kljub temu, da so arhivi uničeni oziroma "počiščeni". Za nekatere zadeve ni na voljo niti enega samcatega lista.
Potem so mi bodo pa nadobudneži govorili, da bo sedaj, ko je bil sprejeta Novela zakona ZA odprte arhive, arhivi še bolj odprti.
Prvič so uničeni, drugič so jih zaprli. Ja, zaprli. Trenutno ni možno dobiti fasciklov iz časa druge svetovne vojne, recimo orožništva za Gorenjsko (Gendarmerie Oberkrain). Zakaj?
Varovanje osebnih podatkov, sprejetih ravno s to novelo. Ja, to novelo, ki je bila na referendumu.
Če hočem videti ta fascikel, moram iti v Bundesarchiv v Berlin, kjer si ga brez problema ogledam. Edino kar je, moram pokazati osebno izkaznico vratarju, da me spusti z avtom na dvorišče arhiva.
Še dobro, da so v času pred 1991 menjavali med sabo arhivi kopije...
Včasih smo se smejali, ko smo ugotavljali, da v Beogradu zakon sprejmejo, v Zagrebu ga preberejo, Slovenci pa ga izvajamo
pozdrav
Darko
Jaz sem se učil tako, da sem prvošolček po ne vem kolikih poskusih odprl očetov zaklenjen kovček na podstrešju, kjer je imel shranjene dokumente. Odkril sem, da ga je UDV zaprla za en mesec. Pa dokument, da je tožil ravno ta "organ". Seveda so vsi dokumenti izginili, ko sem začel malo nerodno spraševati, kaj to, kaj ono...
Seveda mi je oče hotel dobro in mi je hotel omogočiti življenje "normalnega" državljana brez posebnih vprašanj, ki bi mi grenile življenje.
Po 50 letih se marsikaj izve, kljub temu, da so arhivi uničeni oziroma "počiščeni". Za nekatere zadeve ni na voljo niti enega samcatega lista.
Potem so mi bodo pa nadobudneži govorili, da bo sedaj, ko je bil sprejeta Novela zakona ZA odprte arhive, arhivi še bolj odprti.
Prvič so uničeni, drugič so jih zaprli. Ja, zaprli. Trenutno ni možno dobiti fasciklov iz časa druge svetovne vojne, recimo orožništva za Gorenjsko (Gendarmerie Oberkrain). Zakaj?
Varovanje osebnih podatkov, sprejetih ravno s to novelo. Ja, to novelo, ki je bila na referendumu.
Če hočem videti ta fascikel, moram iti v Bundesarchiv v Berlin, kjer si ga brez problema ogledam. Edino kar je, moram pokazati osebno izkaznico vratarju, da me spusti z avtom na dvorišče arhiva.
Še dobro, da so v času pred 1991 menjavali med sabo arhivi kopije...
Včasih smo se smejali, ko smo ugotavljali, da v Beogradu zakon sprejmejo, v Zagrebu ga preberejo, Slovenci pa ga izvajamo
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Zdravo!
Ko sem pred leti iskal neke dokumente (in nič našel!), tudi po arhivih, mi je prijazna uradnica prišepnila, da so lepe količine arhivskega gradiva s kamioni vozili na predelavo v Sladkogorsko!
Torej smo si z njimi obrisali r..!
LP - Peter
Ko sem pred leti iskal neke dokumente (in nič našel!), tudi po arhivih, mi je prijazna uradnica prišepnila, da so lepe količine arhivskega gradiva s kamioni vozili na predelavo v Sladkogorsko!
Torej smo si z njimi obrisali r..!
LP - Peter
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Verjetno smo malo izven teme ali pa tudi ne.
V temo Maribor in železnica spada tudi čas WW2.
V zvezi z arhivi iz tega časa je kar nekaj zgodb.
Povezan sem z eno od njih...
Citiram iz knjige Dr. Milan Ževart: Izbrana dela, Velenje 2005.
"Elaborat štaba Treeckove bojne skupine o narodnoosvobodilnem boju na Štajerskem"
V Uvodu je Dr. Ževart zapisal:
"Med papirjem, ki so ga po vojni poslali v tovarno v Sladkem Vrhu, je bil tudi dokument, ki ga tu objavljamo.
Franc Pahernik, ki je bil tedaj zaposlen v sladkogorski tovarni papirja, je bil razgledan mož in je spoznal, da gre za dokument, ki je pomemben za zgodovino.
Rešil ga je pred uničenjem in ga predal oddelku NOB pri Pokrajinskem muzeju v Mariboru, ki se je 1958 osamosvojil v Muzej narodne osvoboditve Maribor. Ker je dokument, ki šteje 23 strani tipkopisa., nastal v štabu Treeckove bojne skupine, ki ji je poveljevalpolkovnik dr.Egon von Treeck, smo v muzeju ta dokument, ki nima kakšnega naslova, poimenovali Treeckov elaborat....
Sledi prevod "Treeckovega elaborata".
In sedaj moja povezava...
Pred dvema, tremi leti sem si želel v taisti osamosvojeni ustanovi ogledati ta elaborat. Seveda je elaborat v nemščini. Po ogledu sem izrazil željo, če lahko naredim fotografije teh 23 strani tipkopisa. Fotografiranje dokumentov je dovoljeno v Arhivu Slovenije, v hrvaških arhivih, v čeških arhivih, ker se gradivo najmanj poškoduje.
Fotografiranje ni bilo dovoljeno. V redu, prosim če mi naredite fotokopije po ceniku.
Ni možno. Dovoljenje mora izdati direktorica muzeja, ki pa jo ta dan ni bilo na razpolago.
Se zahvalim in se poslovim. Si lahko mislite, kaj sem si mislil takrat
Hodim po celem svetu, povsod dobim kopije, filme, vse kar hočem...
Do pred nekaj dnevi nisem prestopil praga tega muzeja. Ogledal sem si namreč razstavo o mariborski industriji. Mimogrede sem naredil še nekaj fotk razstavljenih fotografij v zvezi z železnico v Mariboru.
Treeckov elaborat me ne zanima več....
pozdrav
Darko
V temo Maribor in železnica spada tudi čas WW2.
V zvezi z arhivi iz tega časa je kar nekaj zgodb.
Povezan sem z eno od njih...
Citiram iz knjige Dr. Milan Ževart: Izbrana dela, Velenje 2005.
"Elaborat štaba Treeckove bojne skupine o narodnoosvobodilnem boju na Štajerskem"
V Uvodu je Dr. Ževart zapisal:
"Med papirjem, ki so ga po vojni poslali v tovarno v Sladkem Vrhu, je bil tudi dokument, ki ga tu objavljamo.
Franc Pahernik, ki je bil tedaj zaposlen v sladkogorski tovarni papirja, je bil razgledan mož in je spoznal, da gre za dokument, ki je pomemben za zgodovino.
Rešil ga je pred uničenjem in ga predal oddelku NOB pri Pokrajinskem muzeju v Mariboru, ki se je 1958 osamosvojil v Muzej narodne osvoboditve Maribor. Ker je dokument, ki šteje 23 strani tipkopisa., nastal v štabu Treeckove bojne skupine, ki ji je poveljevalpolkovnik dr.Egon von Treeck, smo v muzeju ta dokument, ki nima kakšnega naslova, poimenovali Treeckov elaborat....
Sledi prevod "Treeckovega elaborata".
In sedaj moja povezava...
Pred dvema, tremi leti sem si želel v taisti osamosvojeni ustanovi ogledati ta elaborat. Seveda je elaborat v nemščini. Po ogledu sem izrazil željo, če lahko naredim fotografije teh 23 strani tipkopisa. Fotografiranje dokumentov je dovoljeno v Arhivu Slovenije, v hrvaških arhivih, v čeških arhivih, ker se gradivo najmanj poškoduje.
Fotografiranje ni bilo dovoljeno. V redu, prosim če mi naredite fotokopije po ceniku.
Ni možno. Dovoljenje mora izdati direktorica muzeja, ki pa jo ta dan ni bilo na razpolago.
Se zahvalim in se poslovim. Si lahko mislite, kaj sem si mislil takrat
Hodim po celem svetu, povsod dobim kopije, filme, vse kar hočem...
Do pred nekaj dnevi nisem prestopil praga tega muzeja. Ogledal sem si namreč razstavo o mariborski industriji. Mimogrede sem naredil še nekaj fotk razstavljenih fotografij v zvezi z železnico v Mariboru.
Treeckov elaborat me ne zanima več....
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Zdravo!
Svet je majhen! G. Milan Ževart (takrat še brez doktorata) je bil v gimnaziji moj profesor zgodovine!
LP - Peter
Svet je majhen! G. Milan Ževart (takrat še brez doktorata) je bil v gimnaziji moj profesor zgodovine!
LP - Peter
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Peter, pozdravljen,
evo, zastrupil te je z zgodovino.
Seveda ti je vcepil sistematiko in logiko pri raziskovanju dogodkov.
Bi rekel, da je to še stara šola
Pozdrav
Darko
evo, zastrupil te je z zgodovino.
Seveda ti je vcepil sistematiko in logiko pri raziskovanju dogodkov.
Bi rekel, da je to še stara šola
Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers