Stran 30 od 32

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Objavljeno: 10.06.2017, 11:58
Napisal/-a mkx
casar napisal/-a:Jaz se takšnih tirnih spojev (ampak brez vzdolžnih pragov)...
Zelo običajni spoji tirov v obdobju tik pred začetkom varjenja v neskončne trakove so videti podobno, kot na zgornji fotografiji, le da so bili pod spojem tirnic postavljeni dvojni pragovi. In seveda ni bilo vzdolžnih pragov. Verjetno se spominjaš takšnih ...

Žice na fotografiji pa so žicevodi za daljinsko krmiljenje ročičnih signalov ... no, najverjetneje. Podobni žicevodi so se uporabljali tudi za "daljinsko" dviganje in spuščanje kakšnih zapornic, ampak običajno niso bili prav dolgi, so bili čuvaji locirani kar blizu potnih prehodov. Signalni žicevodi pa so potekali od postajnega poslopja do uvoznih signalov in predsignalov, ti pa so običajno na razdalji kakšen kilometer pred uvozno kretnico, torej lahko tudi do dva kilometra od postajnega poslopja.

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Objavljeno: 12.06.2017, 17:26
Napisal/-a duro
Čudovita fotografija Tomi, hvala tudi Petru!

Na svoji maketi bom nedvomno ponazoril nekaj teh spojev.
Lp,matej

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Objavljeno: 14.10.2017, 8:08
Napisal/-a _Borsig_
.
.
.
Pozdravljeni,

na "Večerovem podstrešju":

http://www.podstresje.si/

so objavljene zanimive fotografije dogajanja na Mariborski železniški postaji na dan 27.11.1960:


Opis:
27. november 1960, Maribor
V soboto popoldne smo lahko na mariborski tovorni železniški postaji videli pravi vrhunec in hkrati zaključek letošnjega odkupa sadja.
Poslovna zveza Lenart v Slovenskih goricah je za svoje zadruge Lenart, Gradišče, Ščavnica, Voličina, Jurovski dol, Cerkvenjak, Benedikt
in za KG Selce organizirala tako obsežno odpremo zimskih jabolk, kakršne že dolgo ne pomnijo: celo kompozicijo enega tovornega vlaka
so naložili z jabolki in jih odpremili v največja jugoslovanska potrošna središča v Zagreb, Beograd, Pančevo, Titograd.
S sobotnim vlakom jabolk je letošnjo jesen odšel že štiristoti vagon jabolk iz pridelovalnega območja občine Lenart.
To območje lahko že sedaj imamo za jugoslovansko središče proizvodnje najkokovostnejših jabolk.
(avtor fotografije: Danilo Škofič)
Slika


Slika


Slika

Fotografije so linkane direktno iz:

http://www.podstresje.si/

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Objavljeno: 14.10.2017, 8:51
Napisal/-a železocestnik
Vozni park pa: TAM 4500 in verjetno ruski ZIL ali kaj podobnega... :lol:

pozdrav
Darko

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Objavljeno: 14.10.2017, 16:12
Napisal/-a Ljubitelj
Vozni park pa: TAM 4500 in verjetno ruski ZIL ali kaj podobnega... :lol:
res, da ima en kamion blatnike zelo podobne kamionu TAM 4500. Toda to sploh NI TAM 4500. Podroben pogle pokaže, da ima srednji odbijač odmaknjen, kot, da bi skrival vitel. Iz oblike bi tudi skorajda sklepal da je 4x4, nek vojaški ostanek, kakor domnevni ZIL. Tudi oblika, razen blatnikov, NI podobna 4500. Sicer so pa osnovno verzijo TAM 4500 začeli proizvajati leta 1960, in ta je imela sprednji odbijač blizu maske motorja. In nikakor ne verjamem, da bi neka kmetijska zadruga dobila enega od prvih proizvedenih kamionov in ga tekom leta tak zdrajsala.

LPL

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Objavljeno: 14.10.2017, 18:54
Napisal/-a mkx
Ljubitelj napisal/-a:
Vozni park pa: TAM 4500 in verjetno ruski ZIL ali kaj podobnega... :lol:
res, da ima en kamion blatnike zelo podobne kamionu TAM 4500. Toda to sploh NI TAM 4500.
TAM 4500 je bil licenčni izdelek, original pa je Magirus-Deutz A4500 (druga generacija), katerega začetek proizvodnje sega v leto 1953. Sicer pa je bila to cela družina kamionov, tudi Nemci so izdelovali različice z vitlom spredaj ...

Je pa res, da je primerek na fotografiji precej zdelan. Tudi vidni del rešetke ne nosi Magirus-Deutzovega logotipa, pa tudi TAM-ovega napisa in oznake modela ne ... :-k

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Objavljeno: 14.10.2017, 19:45
Napisal/-a Ljubitelj
TAM 4500 je bil licenčni izdelek, original pa je Magirus-Deutz A4500 (druga generacija), katerega začetek proizvodnje sega v leto 1953
Ampak vsi modeli MD so bili vizuelno povsem enaki TAM-ovim. Ta pa nima značilnega pokrova motorja in kabine... le kaj bi to bilo?

LPL

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Objavljeno: 14.10.2017, 20:08
Napisal/-a mkx
Moramo se zmenit o tem, kateri kamion sedaj obravnavamo. Jaz govorim o onem na srednji fotografiji, parkiranim vzdolž skladišča na levi strani. Meni deluje precej avtentičen MD oz. TAM ... tudi po obliki kabine.
Oni drugi v ozadju, parkiran v rikverc k vagonu, pa res izgleda kot kakšen predvojni oz. medvojni vojaški kamion. Morda Opel Blitz?

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Objavljeno: 14.10.2017, 21:26
Napisal/-a Planet 1830
Na sliki je GAZ 51A

Slika

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Objavljeno: 14.10.2017, 21:47
Napisal/-a železocestnik
Pozdravljeni,

ja, res se ne spoznam na tovornjake :oops:
Nekje iz ozadja :wink: sem se spominjal, da je ruski tovarnjak imel tri črke v nazivu #-o

Še sreča, da imamo na forumu specialiste tudi za "Dajce"...

Specialisti gradijo Dioramo ravno iz 60-tih let.
In bodo uporabili enega "Magirus-Deutz-a". Zanimivo, da imajo blatnik pobarvan črno, tako kot "naš" tovornjak ob rampi.
TAM je podpisal licenčno pogodbo sleta 1957 s Klöckner-Humboldt-Deutz za proizvodnjo tovornjakov z nosilnostjo 4,5 tone in s 30-odstotnim vložkom doma izdelanih vgrajenih delov. (wiki).
Leta 1961 so sigurno že izdelovali TAM 4500, ker obstaja film o proizvodnji.
Lahko, da je ta tovornjak ob rampi eden prvoih licenčno izdelanih MD. Ali pa kar originalen, pa so mu sneli napis.
Se pravi, da ni popolnoma jasno, ali je Magirus-Deutz ali pa že TAM 4500. Leta 1960 ali kakšno leto prej je bilo ravno prehodno obdobje. Potrebno bi bilo pogledati kakšno zgodovinsko "berilo" o TAM-u :idea:

Mislim, da si imeli takšne ruske tovornjake tudi v jugovojski. Zmeraj so šoferji tekmovali, kateri bo prej vžgal, ruski ali ameriški džems ali kar je pač bil. Pa seveda "Dajce".
To je bilo stanje v 70-letih v eni od ljubljanskih kasarn. Topniški...
Svetovno prvenstvo, kateri tovornjak bo prej vžgal. RR oprema in operativci pa čakali na prevoz, da sporočijo, da je NATO letalo zopet kršilo državni zračni prostor in da se šeta okoli Tolmina :guns

Hvala za sodelovanje pri raziskavi.

pozdrav
Darko

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Objavljeno: 14.10.2017, 23:57
Napisal/-a nik
GAZ 51 je civilni kamion. U 60-ima ih je bilo i kod nas. Također i varijanta 4x4 pod nazivom GAZ-63 kojeg su koristile građevinske firme.

Onaj drugi kamion sa prve dvije slike iz Maribora je neki 4x4 sa vitlom. Vjerojatno ostatak od neke vojske iz drugog svjetskog rata. I toga je bilo puno.

U pozadini je TAM Pionir. Licenca Prage RN. Radili su ga u Mariboru prije 'Dajca'.

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Objavljeno: 15.10.2017, 0:57
Napisal/-a nik
GAZ-63 u Zagrebu.
Slika
Ima civilne tablice.

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Objavljeno: 15.10.2017, 21:08
Napisal/-a Planet 1830
železocestnik napisal/-a:....Lahko, da je ta tovornjak ob rampi eden prvoih licenčno izdelanih MD. Ali pa kar originalen, pa so mu sneli napis.
Se pravi, da ni popolnoma jasno, ali je Magirus-Deutz ali pa že TAM 4500. Leta 1960 ali kakšno leto prej je bilo ravno prehodno obdobje...
Na vrhu in na sredini maske hladilnika je videti verjetno znak TAM. Na tem mestu original Magirus ni imel nobene oznake. Maska hladilnika je videti delno pokrita z nekakšnim "kartonom" (ali pa je samo "packa" na fotografiji). Tik nad njim je videti del obrisa, verjetno napisa TAM 4500. Magirusov "triglav" je drugačen. Na sliki je obris napisa v smeri levo zgoraj, desno spodaj. Morebiti zaradi kakšnega "strokovnega" posega. V originalu pa je ravno nasprotno, to je levo spodaj, desno zgoraj. Domnevam, da je tovornjak na sliki TAM.

Za primerjavo je na spodnji sliki lepo vidna oblika napisa TAM 4500:
Slika

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Objavljeno: 16.10.2017, 8:17
Napisal/-a železocestnik
Pozdravljeni,

v začetku so jih verjetno bolj "šraufali" skupaj, ali pa pripeljali kar cele f TAM.
Tam so jim zanetali na masko zgoraj značko TAM.
Zato so tudi blatniki črno obarvani.


Torej TAM 4500 alias Magirus-Deutz Eckhauber 1. Generation (Baujahr 1953 bis 1971): A 4500 ...

Slika

pozdrav
Darko

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Objavljeno: 17.10.2017, 0:00
Napisal/-a železocestnik
Pozdravljeni,

kako hitro so v TAMU osvajali proizvodnjo TAM 4500, si lahko preberete v članku Boris Brovinsky:TAM V MARIBORU, KJER DELAJO
TOVORNJAKE. OD LICENCE DO LASTNEGA PROGRAMA VOZIL

"Leta 1957, ko je tovarno zapustilo že več kot 10.000 Pionirjev, so v
TAM-u predstavili nov, sodobnejši in zmogljivejši tovornjak z zračno hlajenim
dizelskim motorjem, ki je bil plod sodelovanja z novim licenčnim
partnerjem, z nemškim Klockner-Humbold-Deutzem (KHD). TAM 4500
(kot se je imenoval) so začeli sestavljati na montažnih trakovih julija in ga
razstavili 25. julija 1957 na razstavi Mariborskega tedna, kjer so že sklepali
prve pogodbe za nakup vozil. Do konca leta 1958 so sestavili že skoraj 800
tovornjakov, stopnja osvajanja pa je dosegla že 50 odstotkov."

link: http://www.sistory.si/publikacije/preno ... Y:ID:31495

Slika iz Večera, 25.7.1957, wikimedija:

Slika

Nazadnje sem pa našel takega s črnimi blatniki...

Slika

Ejga, da bi videli, kako se se tresle "tipalke" na blatnikih zaradi vibracij motorja :roll:


Še povečava, če kdo želi videti "tipalke": https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... M_1962.jpg

pozdrav
Darko