Nekaj smo jih sicer omenili v temi "Slovenske " lokomotive v bivši A-O monarhiji, vendar jih bomo sedaj raziskovali vse posebej v tej temi...
Ena prvih lokomotiv, ki je bila "obravnavana" na skritem mestu (sedaj v temi: Maribor in železnica nekdaj) je lokomotiva vrste Südbahn 29, kasnejše JŽ 124...
Ja, to je lokomotiva s fotke..
Posneto leta 1922 pred južno postavljalnico na mariborski glavni postaji. Fotografijo mi je poslal g. Sašo Radovanovič. Se mu zahvaljujem v svojem imenu in imenu forumašev.
železocestnik napisal/-a:
Da se lokomotiva SB 831 ni znašla v Mariboru slučajno, nam potrdi profesor Sepp Tezak v članku: Die Fahrbetriebsmittel der Südbahn Wien-Triest (Vozila Južne železnice Dunaj-Trst), ki je bil objavljen v knjigi: Die Südbahn, Graz-Wien 1987.železocestnik napisal/-a:
Oznaka vrste Južne železnice: Südbahn 29
Številka lokomotive: Süd 831
izdelana v tovarni StEG leta 1868, tovarniška številka 850
Po WW I pripade SHS in dobi oznako JDŽ 124-016
V članku navede seznam lokomotiv, ki so bile dodeljene leta 1915 inšpektoratu II v Gradcu/Graz/ in sicer kurilnici v Mariboru/Marburg/:
med drugimi tudi vse SB 817-850
Torej tudi "naša" SB 831.
V članku je naveden tudi vozni park avstrijskih zveznih železnic /Österreichischen Bundesbahnen-BBÖ/ po letu 1924:
vrsta 29: omenimo samo številke preko 800: 814-815, 835, 851-867, 869-872
Avstrija je namreč podržavila ves vozni park privatnih družb in ga predala BBÖ.
SB 831 je torej ostala v Mariboru...bo pa potrebno pogledati na originalu, če ima lokomotiva res enako številko kot tender
JDŽ oznake pa so zgledale takole (iz zgornje knjige):
Med WW II so zbrisali oznake JDŽ in namestili nove...(primer JDŽ 124-002)
fotko sem si sposodil pri @parni
Sedaj pa naprej...
Katere vrste je lokomotiva na fotki
Namig: uvrstitev v to temo
Fotko mi je poslal g. Sašo Radovanovič. Se mu zahvaljujem v svojem imenu in imenu forumašev.