Urejenoželezocestnik napisal/-a:MMG, ali še lahko popraviš Velsko polje v Velo polje (tipkarska napaka)?
Železniška proga na Triglav
Re: Železniška proga na Triglav
Goran
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Železniška proga na Triglav
Pa začnimo z našimi starimi papirji
Vse se je začelo v Pragi.
Privatni docent Dr. Ing. Fritz Steiner, konstrukter na cesarsko-kraljevi visoki tehnični šoli v Pragi in Ing. Max Klodič vitez Sabladoski, gradbeni komisar pri državnih železnicah sta v Pragi,12. decembra 1906 zaprosila visoko cesarsko-kraljevo železniško ministrstvo za dovoljenje, da lahko pričneta s pripravami za projektiranje ozkotirne železnice od postaje Bohinjska Bistrica /Wocheiner Feistritz/ preko Sv. Ivana /St. Johann/ in Stare Fužine /Althammer/ na vrh Triglava.
Projektirana proga bi omogočila potnikom in turistom, ki bodo potovali po odprtju v poletnih mesecih na novo zgrajenealpske proge preko Julijskih alp, globlji dostop v področje Julijskih alp.
Nujne priprave za projektiranje bi bilo potrebno izvesti v pomladnih mesecih.
Pa si poglejmo ta dokument, opremljen z uradnim kolekom za 1 krono...
Še za potrebe MRS...kontrola prevoda
Prošnji je bila priložena skica poteka proge...
Še za potrebe MRS, če bodo raziskovali traso...
Vse se je začelo v Pragi.
Privatni docent Dr. Ing. Fritz Steiner, konstrukter na cesarsko-kraljevi visoki tehnični šoli v Pragi in Ing. Max Klodič vitez Sabladoski, gradbeni komisar pri državnih železnicah sta v Pragi,12. decembra 1906 zaprosila visoko cesarsko-kraljevo železniško ministrstvo za dovoljenje, da lahko pričneta s pripravami za projektiranje ozkotirne železnice od postaje Bohinjska Bistrica /Wocheiner Feistritz/ preko Sv. Ivana /St. Johann/ in Stare Fužine /Althammer/ na vrh Triglava.
Projektirana proga bi omogočila potnikom in turistom, ki bodo potovali po odprtju v poletnih mesecih na novo zgrajenealpske proge preko Julijskih alp, globlji dostop v področje Julijskih alp.
Nujne priprave za projektiranje bi bilo potrebno izvesti v pomladnih mesecih.
Pa si poglejmo ta dokument, opremljen z uradnim kolekom za 1 krono...
Še za potrebe MRS...kontrola prevoda
Prošnji je bila priložena skica poteka proge...
Še za potrebe MRS, če bodo raziskovali traso...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Železniška proga na Triglav
Bi Sv. Ivan morda moral biti Sv. Janez? Po zemljevidu sodeč je to današnji Ribčev Laz, tam pa leži cerkev sv. Janeza Krstnika. Je pa tudi res, da ravno ob St. Johannu ni pripisanega slovenskega imena.
Trasa pa se najbrž ne ujema z vojaško železnico do Ukanca iz časa 1. sv. vojne (če prav vidim, gre po drugem bregu Save Bohinjke). Vsekakor škoda, da (magari kasneje) niso zgradili proge vsaj do jezera (ali vojaške proge predelali za civilni promet), če so že za nadaljevanje kakšni moralni, ekološki ali tehnični zadržki. Danes pa narodni park, prastrah pred morebitnimi zasebnimi investitorji, trasa bi povozila vikend kakšnega pomembneža....
Trasa pa se najbrž ne ujema z vojaško železnico do Ukanca iz časa 1. sv. vojne (če prav vidim, gre po drugem bregu Save Bohinjke). Vsekakor škoda, da (magari kasneje) niso zgradili proge vsaj do jezera (ali vojaške proge predelali za civilni promet), če so že za nadaljevanje kakšni moralni, ekološki ali tehnični zadržki. Danes pa narodni park, prastrah pred morebitnimi zasebnimi investitorji, trasa bi povozila vikend kakšnega pomembneža....
Re: Železniška proga na Triglav
Koliko jaz vem Ivani godujejo na Janeza.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Železniška proga na Triglav
Kaj čem, ste me pač dobili na delu
Sem hotel začeti spreminjati imena po Gorenjskem...
Štajerc na začasnem delu na Gorenjskem.press
Na Štajerskem ni nobenega Janeza
Se vidi, da Rustja izhaja iz Primorske, je lepo napisal Sv. Janez...
Sem hotel začeti spreminjati imena po Gorenjskem...
Štajerc na začasnem delu na Gorenjskem.press
Na Štajerskem ni nobenega Janeza
Se vidi, da Rustja izhaja iz Primorske, je lepo napisal Sv. Janez...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Železniška proga na Triglav
Še malo pa bom rekel, da se je za nas prva svetovna vojna začela prehitro... Ali je bila gradnja ustavljena praktično že na začetku? Lepo pa počasi, se veselim nadaljevanja!
Goran
Re: Železniška proga na Triglav
Glede uporabe imena Janez in Ivan je v novejših časih ena papazjanja. Še najbolj znan Grosupeljčan je uradno Ivan, kljub temu da tudi sliši na ime Janez. Po drugi strani pa je na Štajerskem kar nekaj JanezovŽC:
Na Štajerskem ni nobenega Janeza
Se vidi, da Rustja izhaja iz Primorske, je lepo napisal Sv. Janez...
LPL
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Železniška proga na Triglav
V knjigi farmeštra pri mali Nedli/Mali Nedelji/ v Slovenjih Goricah, sočlana znotrajno-avstrijanske dogodivštnske družbe Antona Krempla:Dogodivštine Štajerske zemle; Z posebnim pogledom na Slovence, ki je izšla V Gradci leta 1845, ni nobenega Janeza
citat iz knjige:
samo cerkev sv. Ivana v Marburgi (leta 1175),
Kres je jednako kurilo na večer pred sv. Ivanom, kader se sunce oberne...
Nadvojvoda Johann pa je bil, dokler je potoval po Štajerskem Ivan, ko pa je prišel na Kranjsko, pa je bil Janez
Po drugi strani pa bi danes Ivan rad bil Janez, Janez pa Ivan
citat iz knjige:
samo cerkev sv. Ivana v Marburgi (leta 1175),
Kres je jednako kurilo na večer pred sv. Ivanom, kader se sunce oberne...
Nadvojvoda Johann pa je bil, dokler je potoval po Štajerskem Ivan, ko pa je prišel na Kranjsko, pa je bil Janez
Po drugi strani pa bi danes Ivan rad bil Janez, Janez pa Ivan
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Železniška proga na Triglav
Krajnski Janez - vedno in povsod.
Je že kdo slišal za štajerskega Janeza?
Je že kdo slišal za štajerskega Janeza?
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Železniška proga na Triglav
Pa nadaljujmo z arhivskim gradivom...
Prošnja Dr.Ing. Steinerja in Ing. Maxa Klodiča viteza Sabladoskega je bila obdelana v večih oddelkih Železniškega ministrstva. Med drugim so nastopili pomisleki, da je potrebno sodelovanje Ing. Maxa Klodiča viteza Sabladoskega pri projektu proučiti "iz principielnih osnov", saj je bil gradbeni komisar pri gradnji turske proge pri gradbenem vodstvu v Spitalu na Dravi.
Prošnja je bila obdelana 15. februarja 1907.
Izgleda pa, da so Dr.Ing. Fritzu Steinerju ponudili delovno mesto v državnih železnicah, pa se mu je odpovedal in še naprej vztrajal s projektom železnice na vrh Triglava.
Ing. Max Klodič vitez Sabladoski se je verjetno moral odpovedati sodelovanja pri projektu zaradi službe na državnih železnicah.
Poročilo Direkcije državnih železnic v Pragi Železniškemu ministrstvu na Dunaj:
Zadeva se je zavlekla na Železniškem ministrstvu do marca 1907...
saj so čakali še na mnenje deželne vlade v Pragi, ki je poročala 15. maja 1907 Železniškemu ministrstvu:
Fritz Steiner je rojen leta 1880 v kraju Smichow, je sin profesorja in zasluži 3000 kron. Politično problematičen ni.
Končno Železniško ministrstvo izda dne 6. julija 1907 dovoljenje za preddela za projekt izgradnje ozkotirne železnice iz Bohinjske bistrice do vrha Triglava Dr.Ing. Fritzu Steinerju za čas 1 leta...
Naslednje dejanje pa je 4. julija 1908, ko Dr.Ing. Steiner poda tehnično poročilo o progi in zaprosi za podaljšanje dovoljenja...
Prošnja Dr.Ing. Steinerja in Ing. Maxa Klodiča viteza Sabladoskega je bila obdelana v večih oddelkih Železniškega ministrstva. Med drugim so nastopili pomisleki, da je potrebno sodelovanje Ing. Maxa Klodiča viteza Sabladoskega pri projektu proučiti "iz principielnih osnov", saj je bil gradbeni komisar pri gradnji turske proge pri gradbenem vodstvu v Spitalu na Dravi.
Prošnja je bila obdelana 15. februarja 1907.
Izgleda pa, da so Dr.Ing. Fritzu Steinerju ponudili delovno mesto v državnih železnicah, pa se mu je odpovedal in še naprej vztrajal s projektom železnice na vrh Triglava.
Ing. Max Klodič vitez Sabladoski se je verjetno moral odpovedati sodelovanja pri projektu zaradi službe na državnih železnicah.
Poročilo Direkcije državnih železnic v Pragi Železniškemu ministrstvu na Dunaj:
Zadeva se je zavlekla na Železniškem ministrstvu do marca 1907...
saj so čakali še na mnenje deželne vlade v Pragi, ki je poročala 15. maja 1907 Železniškemu ministrstvu:
Fritz Steiner je rojen leta 1880 v kraju Smichow, je sin profesorja in zasluži 3000 kron. Politično problematičen ni.
Končno Železniško ministrstvo izda dne 6. julija 1907 dovoljenje za preddela za projekt izgradnje ozkotirne železnice iz Bohinjske bistrice do vrha Triglava Dr.Ing. Fritzu Steinerju za čas 1 leta...
Naslednje dejanje pa je 4. julija 1908, ko Dr.Ing. Steiner poda tehnično poročilo o progi in zaprosi za podaljšanje dovoljenja...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Železniška proga na Triglav
Privatni docent Dr. Ing. Fritz Steiner je 4. julija 1908 na Dunaju zaprosil železniško ministrstvo za podaljšanje dovoljenja za predpripravljalna dela za projekt železnice in Bohinjske Bistrice preko Stare Fužine na vrh Triglava.
Zanimivo v prošnji je to, da povdari, da je stanujoč na Dunaju.
Vloga je potovala na ministrstvo za notranje zadeve (Ministerium für Innern), kjer so jo obdelali 8. avgusta 1908 in na ministrstvo za javna dela (Ministerium für offentliche Arbeiten, kjer so jo obdelali 3. oktobra 1908.
Železniški minister pa je zaključil akt 19. oktobra 1908.
Pa si poglejmo vlogo...
V vlogi za podaljšanje dovoljenja za predpriprave za projektiranje proge iz Bohinjske Bistrice preko Stare Fužine na vrh Triglava, izdanega 6. julija 1907, se opravičuje, da ni mogel priložiti prošnje v obliki brošure. Imel je tudi težave pri projektiranju, zato prosi za podaljšanje dovoljenja za eno leto.
K prošnji je priložil tudi 5 prilog. Priloge si bomo pogledali podrobno!
Priloga št.1:
Generalna karta vojaško-geografskega inštituta v merilu 1:75.000 z vrisano projektirano traso proge...
detajl iz mape...
v povečavi...
Vidimo, da sta vrisani dve varianti:
Varianta I: avtomobilska cesta do Velega Polja in potem žična železnica do vrha Triglava
Varianta II: adhezijska železnica do doline Voje in potem zobata železnica do vrha Triglava
Zanimivo v prošnji je to, da povdari, da je stanujoč na Dunaju.
Vloga je potovala na ministrstvo za notranje zadeve (Ministerium für Innern), kjer so jo obdelali 8. avgusta 1908 in na ministrstvo za javna dela (Ministerium für offentliche Arbeiten, kjer so jo obdelali 3. oktobra 1908.
Železniški minister pa je zaključil akt 19. oktobra 1908.
Pa si poglejmo vlogo...
V vlogi za podaljšanje dovoljenja za predpriprave za projektiranje proge iz Bohinjske Bistrice preko Stare Fužine na vrh Triglava, izdanega 6. julija 1907, se opravičuje, da ni mogel priložiti prošnje v obliki brošure. Imel je tudi težave pri projektiranju, zato prosi za podaljšanje dovoljenja za eno leto.
K prošnji je priložil tudi 5 prilog. Priloge si bomo pogledali podrobno!
Priloga št.1:
Generalna karta vojaško-geografskega inštituta v merilu 1:75.000 z vrisano projektirano traso proge...
detajl iz mape...
v povečavi...
Vidimo, da sta vrisani dve varianti:
Varianta I: avtomobilska cesta do Velega Polja in potem žična železnica do vrha Triglava
Varianta II: adhezijska železnica do doline Voje in potem zobata železnica do vrha Triglava
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Železniška proga na Triglav
Dr. Ing. Fritz Steiner je v Prilogi 2 zrisal za obe varianti vzdolžni profil...
Varianta I: avtomobilska cesta do Velega Polja in potem žična železnica do vrha Triglava...
Še povečava...
Varianta II: adhezijska železnica do doline Voje in potem zobata železnica do vrha Triglava...
Še povečava...
Varianta I: avtomobilska cesta do Velega Polja in potem žična železnica do vrha Triglava...
Še povečava...
Varianta II: adhezijska železnica do doline Voje in potem zobata železnica do vrha Triglava...
Še povečava...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Železniška proga na Triglav
Zanimivo
http://www.gore-ljudje.net/novosti/86801/
vsaj vir je navedel: vlaki.info
Copy-paste:
"Projekt za progo in načte je leta 1907/1908 izdelal dr. Fritz Steiner (verjetno ni bil član Planinske zveze)."
na vlaki.info:
http://www.gore-ljudje.net/novosti/86801/
vsaj vir je navedel: vlaki.info
Copy-paste:
"Projekt za progo in načte je leta 1907/1908 izdelal dr. Fritz Steiner (verjetno ni bil član Planinske zveze)."
na vlaki.info:
železocestnik napisal/-a:
Projekt za progo je leta 1907/1908 izdelal dr. Fritz Steiner (verjetno ni bil član Planinske zveze ).
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Železniška proga na Triglav
Kaj se čudiš ŽC, Tvoje pisanje ima neko težo Zdej samo še počakajmo na kako civilno iniciativo za izgradnjo zobate železnice na Triglav
Goran