Železniška proga na Triglav

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Železniška proga na Triglav

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

železocestnik napisal/-a:MMG, ali še lahko popraviš Velsko polje v Velo polje (tipkarska napaka)?
Urejeno ;)
Goran
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Železniška proga na Triglav

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pa začnimo z našimi starimi papirji :old

Vse se je začelo v Pragi.
Privatni docent Dr. Ing. Fritz Steiner, konstrukter na cesarsko-kraljevi visoki tehnični šoli v Pragi in Ing. Max Klodič vitez Sabladoski, gradbeni komisar pri državnih železnicah sta v Pragi,12. decembra 1906 zaprosila visoko cesarsko-kraljevo železniško ministrstvo za dovoljenje, da lahko pričneta s pripravami za projektiranje ozkotirne železnice od postaje Bohinjska Bistrica /Wocheiner Feistritz/ preko Sv. Ivana /St. Johann/ in Stare Fužine /Althammer/ na vrh Triglava.

Projektirana proga bi omogočila potnikom in turistom, ki bodo potovali po odprtju v poletnih mesecih na novo zgrajenealpske proge preko Julijskih alp, globlji dostop v področje Julijskih alp.
Nujne priprave za projektiranje bi bilo potrebno izvesti v pomladnih mesecih.

Pa si poglejmo ta dokument, opremljen z uradnim kolekom za 1 krono...

Slika


Še za potrebe MRS...kontrola prevoda

Slika

Prošnji je bila priložena skica poteka proge...

Slika


Še za potrebe MRS, če bodo raziskovali traso...

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Železniška proga na Triglav

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Bi Sv. Ivan morda moral biti Sv. Janez? Po zemljevidu sodeč je to današnji Ribčev Laz, tam pa leži cerkev sv. Janeza Krstnika. Je pa tudi res, da ravno ob St. Johannu ni pripisanega slovenskega imena.

Trasa pa se najbrž ne ujema z vojaško železnico do Ukanca iz časa 1. sv. vojne (če prav vidim, gre po drugem bregu Save Bohinjke). Vsekakor škoda, da (magari kasneje) niso zgradili proge vsaj do jezera (ali vojaške proge predelali za civilni promet), če so že za nadaljevanje kakšni moralni, ekološki ali tehnični zadržki. Danes pa narodni park, prastrah pred morebitnimi zasebnimi investitorji, trasa bi povozila vikend kakšnega pomembneža....
Uporabniški avatar
Cepi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 853
Pridružen: 14.12.2007, 18:34
Kraj: Izlake

Re: Železniška proga na Triglav

Odgovor Napisal/-a Cepi »

Koliko jaz vem Ivani godujejo na Janeza.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Železniška proga na Triglav

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Kaj čem, ste me pač dobili na delu :oops:
Sem hotel začeti spreminjati imena po Gorenjskem...
Štajerc na začasnem delu na Gorenjskem.press

Na Štajerskem ni nobenega Janeza :lol: :lol:
Se vidi, da Rustja izhaja iz Primorske, je lepo napisal Sv. Janez...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Železniška proga na Triglav

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Še malo pa bom rekel, da se je za nas prva svetovna vojna začela prehitro... Ali je bila gradnja ustavljena praktično že na začetku? Lepo pa počasi, se veselim nadaljevanja! ;)
Goran
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Železniška proga na Triglav

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

ŽC:
Na Štajerskem ni nobenega Janeza
Se vidi, da Rustja izhaja iz Primorske, je lepo napisal Sv. Janez...
Glede uporabe imena Janez in Ivan je v novejših časih ena papazjanja. Še najbolj znan Grosupeljčan je uradno Ivan, kljub temu da tudi sliši na ime Janez. Po drugi strani pa je na Štajerskem kar nekaj Janezov

LPL
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Železniška proga na Triglav

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

V knjigi farmeštra pri mali Nedli/Mali Nedelji/ v Slovenjih Goricah, sočlana znotrajno-avstrijanske dogodivštnske družbe Antona Krempla:Dogodivštine Štajerske zemle; Z posebnim pogledom na Slovence, ki je izšla V Gradci leta 1845, ni nobenega Janeza :roll:

citat iz knjige:

samo cerkev sv. Ivana v Marburgi (leta 1175),
Kres je jednako kurilo na večer pred sv. Ivanom, kader se sunce oberne...

Nadvojvoda Johann pa je bil, dokler je potoval po Štajerskem Ivan, ko pa je prišel na Kranjsko, pa je bil Janez :lol: :lol:

Po drugi strani pa bi danes Ivan rad bil Janez, Janez pa Ivan :lol: :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Železniška proga na Triglav

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Krajnski Janez - vedno in povsod. Slika


Je že kdo slišal za štajerskega Janeza? Slika
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Železniška proga na Triglav

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pa nadaljujmo z arhivskim gradivom...

Prošnja Dr.Ing. Steinerja in Ing. Maxa Klodiča viteza Sabladoskega je bila obdelana v večih oddelkih Železniškega ministrstva. Med drugim so nastopili pomisleki, da je potrebno sodelovanje Ing. Maxa Klodiča viteza Sabladoskega pri projektu proučiti "iz principielnih osnov", saj je bil gradbeni komisar pri gradnji turske proge pri gradbenem vodstvu v Spitalu na Dravi.
Prošnja je bila obdelana 15. februarja 1907.

Slika

Izgleda pa, da so Dr.Ing. Fritzu Steinerju ponudili delovno mesto v državnih železnicah, pa se mu je odpovedal in še naprej vztrajal s projektom železnice na vrh Triglava.
Ing. Max Klodič vitez Sabladoski se je verjetno moral odpovedati sodelovanja pri projektu zaradi službe na državnih železnicah.

Poročilo Direkcije državnih železnic v Pragi Železniškemu ministrstvu na Dunaj:

Slika

Zadeva se je zavlekla na Železniškem ministrstvu do marca 1907...

Slika

saj so čakali še na mnenje deželne vlade v Pragi, ki je poročala 15. maja 1907 Železniškemu ministrstvu:

Fritz Steiner je rojen leta 1880 v kraju Smichow, je sin profesorja in zasluži 3000 kron. Politično problematičen ni.

Slika


Končno Železniško ministrstvo izda dne 6. julija 1907 dovoljenje za preddela za projekt izgradnje ozkotirne železnice iz Bohinjske bistrice do vrha Triglava Dr.Ing. Fritzu Steinerju za čas 1 leta...

Slika


Naslednje dejanje pa je 4. julija 1908, ko Dr.Ing. Steiner poda tehnično poročilo o progi in zaprosi za podaljšanje dovoljenja...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Železniška proga na Triglav

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Privatni docent Dr. Ing. Fritz Steiner je 4. julija 1908 na Dunaju zaprosil železniško ministrstvo za podaljšanje dovoljenja za predpripravljalna dela za projekt železnice in Bohinjske Bistrice preko Stare Fužine na vrh Triglava.
Zanimivo v prošnji je to, da povdari, da je stanujoč na Dunaju.

Slika

Vloga je potovala na ministrstvo za notranje zadeve (Ministerium für Innern), kjer so jo obdelali 8. avgusta 1908 in na ministrstvo za javna dela (Ministerium für offentliche Arbeiten, kjer so jo obdelali 3. oktobra 1908.
Železniški minister pa je zaključil akt 19. oktobra 1908.

Pa si poglejmo vlogo...

Slika

Slika

V vlogi za podaljšanje dovoljenja za predpriprave za projektiranje proge iz Bohinjske Bistrice preko Stare Fužine na vrh Triglava, izdanega 6. julija 1907, se opravičuje, da ni mogel priložiti prošnje v obliki brošure. Imel je tudi težave pri projektiranju, zato prosi za podaljšanje dovoljenja za eno leto.
K prošnji je priložil tudi 5 prilog. Priloge si bomo pogledali podrobno!

Priloga št.1:
Generalna karta vojaško-geografskega inštituta v merilu 1:75.000 z vrisano projektirano traso proge...

Slika

Slika

detajl iz mape...

Slika

v povečavi...

Slika

Vidimo, da sta vrisani dve varianti:

Varianta I: avtomobilska cesta do Velega Polja in potem žična železnica do vrha Triglava

Varianta II: adhezijska železnica do doline Voje in potem zobata železnica do vrha Triglava
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Železniška proga na Triglav

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Dr. Ing. Fritz Steiner je v Prilogi 2 zrisal za obe varianti vzdolžni profil...

Slika

Varianta I: avtomobilska cesta do Velega Polja in potem žična železnica do vrha Triglava...

Slika

Še povečava...

Slika


Varianta II: adhezijska železnica do doline Voje in potem zobata železnica do vrha Triglava...

Slika


Še povečava...

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Železniška proga na Triglav

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Zanimivo :uuuaavv

http://www.gore-ljudje.net/novosti/86801/

vsaj vir je navedel: vlaki.info :wink:

Copy-paste:

"Projekt za progo in načte je leta 1907/1908 izdelal dr. Fritz Steiner (verjetno ni bil član Planinske zveze)."

na vlaki.info:
železocestnik napisal/-a:
Projekt za progo je leta 1907/1908 izdelal dr. Fritz Steiner (verjetno ni bil član Planinske zveze :lol: ).
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Železniška proga na Triglav

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Kaj se čudiš ŽC, Tvoje pisanje ima neko težo ;) Zdej samo še počakajmo na kako civilno iniciativo za izgradnjo zobate železnice na Triglav :mrgreen:
Goran
Odgovori