Stari Signalni pravilnik

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Stari Signalni pravilnik

Odgovor Napisal/-a Signal »

V UKM sem našel stari Signalni pravilnik JŽ izpred druge vojne.
Nekaj poglavij objavljam v tej temi.
(Izvod pravilnika je dostopen le kot čitalniško gradivo, zato je bilo potrebno fotokopiranje v knjižnici,
doma pa skeniranje in barvanje svetilk nočnih sig. znakov in svetlobnih signalov.)

Jugoslovanske železnice
Signalni pravilnik
Velja od 25. novembra 1939
Četrta izdaja
Ljubljana 1956

Prevedel in uredil: Ličen Oskar, Ahlin Stanislav
Jezikovno obdelal: Trček Stanko
Risala: Dolinšek Francka
Založba: ŽTP Ljubljana
Tisk: Železniška tiskarna Ljubljana


1. del: str. 45, str. 46/47, str. 48/49, str. 50/51, str. 52/53, str. 54/55, str. 56/57 in str. 58/59
1. del: Tu so opisani likovni in svetlobni signali brez predsignalizirane omejene hitrosti.
1. del: Razvidna je tudi razlika med uvoznimi in izvoznimi signali z več ročicami ali z več
1. del: zelenimi svetilkami. (*)

2. del: str. 112/113, str. 114/115, str. 116/117 in str. 118/119
1. del: V tem delu so opisani signali elektrodinamičnih
1. del: SVN (starejši izraz za elektrorelejne SVN).

3. del: str. 152/153, str. 154/155 in str. 156/157
1. del: Stari likovni signali italijanskega porekla pa so obravnavani tukaj. Spominjam se jih
1. del: z neke istrske postaje v drugi polovici 60-tih let.

(*) Izvozni signali z dvema ročicama / zelenima lučema, ki sta odrejali smer (in ne redne /omejene hitrosti),
so bili do nedavnega še v uporabi: Dravograd, Sežana, Kidričevo, ...
Zanimivo je, da jih ni omenjal noben novejši signalni pravilnik.
Prijeten preostanek dneva
Signal
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Stari Signalni pravilnik

Odgovor Napisal/-a Tono »

Zdravo signal,

super literatura! Zdi pa se mi, da sem na ta signalni pravilnik pred časom naletel na internetu na neki italijanski strani. Mogoče se bo kdo spomnil, kje bi lahko bil.

Lp,

T
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Tomaž97
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1709
Pridružen: 07.06.2009, 19:30
Kraj: Proga št. 62

Re: Stari Signalni pravilnik

Odgovor Napisal/-a Tomaž97 »

Vau,zelo zanimivo. =D> 8)
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Stari Signalni pravilnik

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

V UKM imajo tudi drugo izdajo tega pravilnika iz leta 1945 (JDŽ Ljubljana).
Verjetno takrat niso imeli barvnega tiska in si moral sam barvati signale, tako kot si se znajdel ti :lol: :lol: :lol: =D>
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Stari Signalni pravilnik

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Ohoho, tole je pa zanimivo. Iz tega se lepo vidi, kako je bila Slovenija križišče vplivov iz različnih smeri. Če gledam strani od 112-115 bi lahko rekel, da so tam notri opisani zametki signalov, kakor jih uporabljajo v Avstriji in Nemčiji, katere pa so zgleda opustili po 2. sv. vojni. Zanimivo pa je, da so se italijanski signali na našem ozemlju obdržali še do danes, tu imam v mislih progo Opčine-Sežana, morebiti zaradi cone B?
Se mi pa poraja eno vprašanje okoli zgolj svetlobnih signalov. Ali so jih že takrat napajali z elektriko ali je bila v rabi kaka oljna svetlika in mehansko premikanje barvnih zaslonk pred njo?
Goran
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Stari Signalni pravilnik

Odgovor Napisal/-a Signal »

železocestnik napisal/-a:V UKM imajo tudi drugo izdajo tega pravilnika iz leta 1945 (JDŽ Ljubljana)...
Vem, nekoč sem jo že prebiral. Obstajala je tudi novejša izdaja iz leta 1967, a je v UKM več nimajo (izgubljena, uničena...).
železocestnik napisal/-a:...Verjetno takrat niso imeli barvnega tiska in si moral sam barvati signale, tako kot si se znajdel ti :lol: :lol: :lol: =D>
Ne, ne, pravilnik je tiskan v barvi. Ker je čitalniško gradivo, sem ga lahko le fotokopiral v UKM in doma poskeniral č/b kopije ter s slikarjem 'pomalal' lučke.
Prijeten preostanek dneva
Signal
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Stari Signalni pravilnik

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Sem mislil tistega iz leta 1945, da ni bil barvno tiskan in da so potem kandidati za izpit malali lučke ...

Ja, s knjigami je pa tako:
So imeli knjigo V. Stehlik: " Gornji stroj železnica ", leto izdaje 1952 v CTK in Srednji gradbeni, geodetski in ekonomski šoli v Ljubljani.
Zgodilo se je tole: v CTK so jo "vrgli ven" verjetno zaradi pomanjkanja prostora oz. zato, ker ni bilo ogledov/izposoje.
V resnici knjige ne vržejo v smeti, ampak jih položijo na polico, kjer jo lahko vzame kdorkoli.
Tukaj nabiram knjige tudi jaz.
Sem pa navdušil za železnice bibliotekarja iz Narodnega muzeja in mi je to knjigo "odnesel" izpred nosa. In jo vključil v fond knjižnice Narodnega muzeja, dokler ne bo kakšnega drugega resnega interesenta s področja zgodovine tehnike za trajno čuvanje te knjige. Takšne bibliotekarje lahko samo pohvalimo. Na žalost pa je sedaj ta knjiga na voljo samo v čitalnici.
Jaz pa imam unikatno izdajo iz leta 1951 (Subotica/Beograd) v privatni lasti.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
bobrock
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 2
Pridružen: 18.05.2010, 13:43
Kraj: Maribor

Re: Stari Signalni pravilnik

Odgovor Napisal/-a bobrock »

Pozdrav vsem skupaj

Sem nov na forumu, zanima pa me, ce mogoce ima kdo stari signalnik pravilnik JŽ, oziroma bolje rečeno zadnji Signalni pravilnik JŽ, ki pa je veljal še po osamosvojitvi?

Ali pa mogoče link na povezavo. Sicer sem brskal po spletu pa nisem našel...

Hvala

Lp, Bojan
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Stari Signalni pravilnik

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

bobrock napisal/-a:....
Sem nov na forumu, zanima pa me, ce mogoce ima kdo stari signalnik pravilnik JŽ, oziroma bolje rečeno zadnji Signalni pravilnik JŽ, ki pa je veljal še po osamosvojitvi?
Ali pa mogoče link na povezavo. Sicer sem brskal po spletu pa nisem našel...

Lp, Bojan

Brskati je premalo. Treba ga je izbrskati. :wink:

Evo, Dolfe ga je izbrskal.

lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
bobrock
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 2
Pridružen: 18.05.2010, 13:43
Kraj: Maribor

Re: Stari Signalni pravilnik

Odgovor Napisal/-a bobrock »

Dolfe napisal/-a:
bobrock napisal/-a:....
Sem nov na forumu, zanima pa me, ce mogoce ima kdo stari signalnik pravilnik JŽ, oziroma bolje rečeno zadnji Signalni pravilnik JŽ, ki pa je veljal še po osamosvojitvi?
Ali pa mogoče link na povezavo. Sicer sem brskal po spletu pa nisem našel...

Lp, Bojan

Brskati je premalo. Treba ga je izbrskati. :wink:

Evo, Dolfe ga je izbrskal.

lp
Dolfe
Najlepša hvala, Dolfe!
Hja, vem, da ga je potrebno tudi izbrskati. Upam, da bom naslednjič uspešnejši.
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Stari Signalni pravilnik

Odgovor Napisal/-a holding »

Gorchi napisal/-a:Če gledam strani od 112-115 bi lahko rekel, da so tam notri opisani zametki signalov, kakor jih uporabljajo v Avstriji in Nemčiji, katere pa so zgleda opustili po 2. sv. vojni.
...nič jih niso opustili, jih imajo še danes.... :lol: ...res pa so jih nadgradili.......

...začetki relejne tehnike SVN v Evropi segajo v dvajseta leta prejšnjega stoletja in je konec tridesetih očitno Prva Juga že imela zadevo predpisno (s Pravilnikom) urejeno, potem pa je šlo za dvajset let (II. svet. voj.) vse skup "v maloro".... #-o ...

...na začetku šestdesetih je bil takole zavarovan Podnart, nato pa "smo" pogruntali svoje (dvopomenske) signale.... :D ...
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Stari Signalni pravilnik

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

....ki jih po ta novem spet ni več.... :lol:
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Odgovori