Stari Signalni pravilnik
Stari Signalni pravilnik
V UKM sem našel stari Signalni pravilnik JŽ izpred druge vojne.
Nekaj poglavij objavljam v tej temi.
(Izvod pravilnika je dostopen le kot čitalniško gradivo, zato je bilo potrebno fotokopiranje v knjižnici,
doma pa skeniranje in barvanje svetilk nočnih sig. znakov in svetlobnih signalov.)
Jugoslovanske železnice
Signalni pravilnik
Velja od 25. novembra 1939
Četrta izdaja
Ljubljana 1956
Prevedel in uredil: Ličen Oskar, Ahlin Stanislav
Jezikovno obdelal: Trček Stanko
Risala: Dolinšek Francka
Založba: ŽTP Ljubljana
Tisk: Železniška tiskarna Ljubljana
1. del: str. 45, str. 46/47, str. 48/49, str. 50/51, str. 52/53, str. 54/55, str. 56/57 in str. 58/59
1. del: Tu so opisani likovni in svetlobni signali brez predsignalizirane omejene hitrosti.
1. del: Razvidna je tudi razlika med uvoznimi in izvoznimi signali z več ročicami ali z več
1. del: zelenimi svetilkami. (*)
2. del: str. 112/113, str. 114/115, str. 116/117 in str. 118/119
1. del: V tem delu so opisani signali elektrodinamičnih
1. del: SVN (starejši izraz za elektrorelejne SVN).
3. del: str. 152/153, str. 154/155 in str. 156/157
1. del: Stari likovni signali italijanskega porekla pa so obravnavani tukaj. Spominjam se jih
1. del: z neke istrske postaje v drugi polovici 60-tih let.
(*) Izvozni signali z dvema ročicama / zelenima lučema, ki sta odrejali smer (in ne redne /omejene hitrosti),
so bili do nedavnega še v uporabi: Dravograd, Sežana, Kidričevo, ...
Zanimivo je, da jih ni omenjal noben novejši signalni pravilnik.
Nekaj poglavij objavljam v tej temi.
(Izvod pravilnika je dostopen le kot čitalniško gradivo, zato je bilo potrebno fotokopiranje v knjižnici,
doma pa skeniranje in barvanje svetilk nočnih sig. znakov in svetlobnih signalov.)
Jugoslovanske železnice
Signalni pravilnik
Velja od 25. novembra 1939
Četrta izdaja
Ljubljana 1956
Prevedel in uredil: Ličen Oskar, Ahlin Stanislav
Jezikovno obdelal: Trček Stanko
Risala: Dolinšek Francka
Založba: ŽTP Ljubljana
Tisk: Železniška tiskarna Ljubljana
1. del: str. 45, str. 46/47, str. 48/49, str. 50/51, str. 52/53, str. 54/55, str. 56/57 in str. 58/59
1. del: Tu so opisani likovni in svetlobni signali brez predsignalizirane omejene hitrosti.
1. del: Razvidna je tudi razlika med uvoznimi in izvoznimi signali z več ročicami ali z več
1. del: zelenimi svetilkami. (*)
2. del: str. 112/113, str. 114/115, str. 116/117 in str. 118/119
1. del: V tem delu so opisani signali elektrodinamičnih
1. del: SVN (starejši izraz za elektrorelejne SVN).
3. del: str. 152/153, str. 154/155 in str. 156/157
1. del: Stari likovni signali italijanskega porekla pa so obravnavani tukaj. Spominjam se jih
1. del: z neke istrske postaje v drugi polovici 60-tih let.
(*) Izvozni signali z dvema ročicama / zelenima lučema, ki sta odrejali smer (in ne redne /omejene hitrosti),
so bili do nedavnega še v uporabi: Dravograd, Sežana, Kidričevo, ...
Zanimivo je, da jih ni omenjal noben novejši signalni pravilnik.
Prijeten preostanek dneva
Signal
Signal
Re: Stari Signalni pravilnik
Zdravo signal,
super literatura! Zdi pa se mi, da sem na ta signalni pravilnik pred časom naletel na internetu na neki italijanski strani. Mogoče se bo kdo spomnil, kje bi lahko bil.
Lp,
T
super literatura! Zdi pa se mi, da sem na ta signalni pravilnik pred časom naletel na internetu na neki italijanski strani. Mogoče se bo kdo spomnil, kje bi lahko bil.
Lp,
T
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Stari Signalni pravilnik
Vau,zelo zanimivo.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Stari Signalni pravilnik
V UKM imajo tudi drugo izdajo tega pravilnika iz leta 1945 (JDŽ Ljubljana).
Verjetno takrat niso imeli barvnega tiska in si moral sam barvati signale, tako kot si se znajdel ti
Verjetno takrat niso imeli barvnega tiska in si moral sam barvati signale, tako kot si se znajdel ti
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Stari Signalni pravilnik
Ohoho, tole je pa zanimivo. Iz tega se lepo vidi, kako je bila Slovenija križišče vplivov iz različnih smeri. Če gledam strani od 112-115 bi lahko rekel, da so tam notri opisani zametki signalov, kakor jih uporabljajo v Avstriji in Nemčiji, katere pa so zgleda opustili po 2. sv. vojni. Zanimivo pa je, da so se italijanski signali na našem ozemlju obdržali še do danes, tu imam v mislih progo Opčine-Sežana, morebiti zaradi cone B?
Se mi pa poraja eno vprašanje okoli zgolj svetlobnih signalov. Ali so jih že takrat napajali z elektriko ali je bila v rabi kaka oljna svetlika in mehansko premikanje barvnih zaslonk pred njo?
Se mi pa poraja eno vprašanje okoli zgolj svetlobnih signalov. Ali so jih že takrat napajali z elektriko ali je bila v rabi kaka oljna svetlika in mehansko premikanje barvnih zaslonk pred njo?
Goran
Re: Stari Signalni pravilnik
Vem, nekoč sem jo že prebiral. Obstajala je tudi novejša izdaja iz leta 1967, a je v UKM več nimajo (izgubljena, uničena...).železocestnik napisal/-a:V UKM imajo tudi drugo izdajo tega pravilnika iz leta 1945 (JDŽ Ljubljana)...
Ne, ne, pravilnik je tiskan v barvi. Ker je čitalniško gradivo, sem ga lahko le fotokopiral v UKM in doma poskeniral č/b kopije ter s slikarjem 'pomalal' lučke.železocestnik napisal/-a:...Verjetno takrat niso imeli barvnega tiska in si moral sam barvati signale, tako kot si se znajdel ti
Prijeten preostanek dneva
Signal
Signal
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Stari Signalni pravilnik
Sem mislil tistega iz leta 1945, da ni bil barvno tiskan in da so potem kandidati za izpit malali lučke ...
Ja, s knjigami je pa tako:
So imeli knjigo V. Stehlik: " Gornji stroj železnica ", leto izdaje 1952 v CTK in Srednji gradbeni, geodetski in ekonomski šoli v Ljubljani.
Zgodilo se je tole: v CTK so jo "vrgli ven" verjetno zaradi pomanjkanja prostora oz. zato, ker ni bilo ogledov/izposoje.
V resnici knjige ne vržejo v smeti, ampak jih položijo na polico, kjer jo lahko vzame kdorkoli.
Tukaj nabiram knjige tudi jaz.
Sem pa navdušil za železnice bibliotekarja iz Narodnega muzeja in mi je to knjigo "odnesel" izpred nosa. In jo vključil v fond knjižnice Narodnega muzeja, dokler ne bo kakšnega drugega resnega interesenta s področja zgodovine tehnike za trajno čuvanje te knjige. Takšne bibliotekarje lahko samo pohvalimo. Na žalost pa je sedaj ta knjiga na voljo samo v čitalnici.
Jaz pa imam unikatno izdajo iz leta 1951 (Subotica/Beograd) v privatni lasti.
Ja, s knjigami je pa tako:
So imeli knjigo V. Stehlik: " Gornji stroj železnica ", leto izdaje 1952 v CTK in Srednji gradbeni, geodetski in ekonomski šoli v Ljubljani.
Zgodilo se je tole: v CTK so jo "vrgli ven" verjetno zaradi pomanjkanja prostora oz. zato, ker ni bilo ogledov/izposoje.
V resnici knjige ne vržejo v smeti, ampak jih položijo na polico, kjer jo lahko vzame kdorkoli.
Tukaj nabiram knjige tudi jaz.
Sem pa navdušil za železnice bibliotekarja iz Narodnega muzeja in mi je to knjigo "odnesel" izpred nosa. In jo vključil v fond knjižnice Narodnega muzeja, dokler ne bo kakšnega drugega resnega interesenta s področja zgodovine tehnike za trajno čuvanje te knjige. Takšne bibliotekarje lahko samo pohvalimo. Na žalost pa je sedaj ta knjiga na voljo samo v čitalnici.
Jaz pa imam unikatno izdajo iz leta 1951 (Subotica/Beograd) v privatni lasti.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Stari Signalni pravilnik
Pozdrav vsem skupaj
Sem nov na forumu, zanima pa me, ce mogoce ima kdo stari signalnik pravilnik JŽ, oziroma bolje rečeno zadnji Signalni pravilnik JŽ, ki pa je veljal še po osamosvojitvi?
Ali pa mogoče link na povezavo. Sicer sem brskal po spletu pa nisem našel...
Hvala
Lp, Bojan
Sem nov na forumu, zanima pa me, ce mogoce ima kdo stari signalnik pravilnik JŽ, oziroma bolje rečeno zadnji Signalni pravilnik JŽ, ki pa je veljal še po osamosvojitvi?
Ali pa mogoče link na povezavo. Sicer sem brskal po spletu pa nisem našel...
Hvala
Lp, Bojan
Re: Stari Signalni pravilnik
bobrock napisal/-a:....
Sem nov na forumu, zanima pa me, ce mogoce ima kdo stari signalnik pravilnik JŽ, oziroma bolje rečeno zadnji Signalni pravilnik JŽ, ki pa je veljal še po osamosvojitvi?
Ali pa mogoče link na povezavo. Sicer sem brskal po spletu pa nisem našel...
Lp, Bojan
Brskati je premalo. Treba ga je izbrskati.
Evo, Dolfe ga je izbrskal.
lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Stari Signalni pravilnik
Najlepša hvala, Dolfe!Dolfe napisal/-a:bobrock napisal/-a:....
Sem nov na forumu, zanima pa me, ce mogoce ima kdo stari signalnik pravilnik JŽ, oziroma bolje rečeno zadnji Signalni pravilnik JŽ, ki pa je veljal še po osamosvojitvi?
Ali pa mogoče link na povezavo. Sicer sem brskal po spletu pa nisem našel...
Lp, Bojan
Brskati je premalo. Treba ga je izbrskati.
Evo, Dolfe ga je izbrskal.
lp
Dolfe
Hja, vem, da ga je potrebno tudi izbrskati. Upam, da bom naslednjič uspešnejši.
Re: Stari Signalni pravilnik
...nič jih niso opustili, jih imajo še danes.... ...res pa so jih nadgradili.......Gorchi napisal/-a:Če gledam strani od 112-115 bi lahko rekel, da so tam notri opisani zametki signalov, kakor jih uporabljajo v Avstriji in Nemčiji, katere pa so zgleda opustili po 2. sv. vojni.
...začetki relejne tehnike SVN v Evropi segajo v dvajseta leta prejšnjega stoletja in je konec tridesetih očitno Prva Juga že imela zadevo predpisno (s Pravilnikom) urejeno, potem pa je šlo za dvajset let (II. svet. voj.) vse skup "v maloro".... ...
...na začetku šestdesetih je bil takole zavarovan Podnart, nato pa "smo" pogruntali svoje (dvopomenske) signale.... ...
Re: Stari Signalni pravilnik
....ki jih po ta novem spet ni več....
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!