Demontiran odsek Lendava - Rédics

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 830
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Demontiran odsek Lendava - Rédics

OdgovorNapisal/-a Ajznponar » 14.03.2010, 21:30

Tole se mi valja po kišti že enkrat od jeseni in bo skrajni čas, da pred "pomladanskim čiščenjem" pospravim na "varno". Takrat so nastali tudi zametki sledečega proznega teksta.

Torej, če pogledamo na zemljevid, lahko vidimo, da železna cesta steče tudi iz hrvaškega Čakovca proti severu do Lendave. Malo manj sreče pa je, ko poskušamo izvedeti kaj več o zgodovini tega odseka. Celo Mladen Bogić v svojem povzetku železniške zgodovine pri nas (http://www.vlaki.net/dodatno/zanimiv13.html) ga kratkomalo "spregleda".

Najprej si situacijo oglejmo na terenu. Občutek imam, da so po našem vstopu v Schengen naši obmejni organi postali res že preveč picajzlasti, Hrvati pa bi jim radi dokazali, da ne zmorejo nič manj. Zato sem se posvetil le naši strani. Če koga zanima celoten odsek (po celotnem vozijo HŽ in je menda močno dotrajan), ga je soforumaš že fotodokumentiral kar iz strojevodjeve kabine (http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=17&t=4570). Morda dodajmo še, da je menda Tuđman v zadnjih letih svoje vladavine dokaj resno jemal tuje svetovalce, ki so mu mdr. svetovali racionalizacijo hrvaškega železniškega omrežja z ukinitvijo odseka Čakovec - Mursko Središće vred. Če bi jih poslušal, vprašanje, kaj bi naši naredili s s tistimi preostalimi nekaj km med mejo in Lendavo. Ali bi jih tudi razdrli ali pa bi lendavski šolarji dobili "igračo" po vzoru socialističnih pionirskih železnic?

Vrag vedi, kako točno schengenska meja vijuga po bregovih Mure (torej čigav je sploh železniški most), ali mosta ne stražijo, da ne bi kdo ilegalno vstopil v EU, poleg tega ni videti dostopen pešcem, vsaj v jesenskem blatu ne, zato se peljemo skoraj do cestnega mejnega prehoda in malo pred njim zavijemo proti Petišovcem, kmalu pridemo do z Andrejevim križem "zavarovanega" prehoda čez progo. Da vidimo, kako daleč smo od Čakovca:
Slika

Smer proti Čakovcu:
Slika

In proti Lendavi:
Slika

Glede na to, da ni zaraščena, lahko sklepamo, da proga se uporablja in da jo vsaj na naši strani tudi vzdržujejo. Proga steče mimo rafinerije do postaje v Lendavi. Kljub izključno tovornemu prometu očitno ima status mejnega prehoda, zato sem se delal, da ne vidim table o omejenem gibanju. Sicer fotografiranja ni prepovedoval noben napis in nikomur se ni dalo iti ven na mraz težit nekemu čudaku, ki se s fotkičem smuka po tirih. Upam, da z naslednjimi fotkami ne ogrožam nacionalne (in vse-EU) varnosti (sicer naj moderatorji umaknejo sporni material), če se v naslednjih dneh ne javim, me je najbrž ujela Sova in me kje muči :kij. Kakorkoli, s tirov se postaja vidi tako:
Slika

Morda se sprašujete,kaj je tista železna konstrukcija ob vogalu. Po sliki s cestne strani sodeč
Slika

bo najbrž stražarski stolp z reflektorji. Najbrž kakšni schengenski reglci velevajo, da mora ob prihodu vlaka kakšen ostrostrelec zlesti gor in budno paziti, če se kdo ni švercal v tovornih vagonih (drugače rečeno, če ni preveč gledal filmov a la Emperor of the North Pole ali Midnight Run :mrgreen: ). Če gremo nazaj na tire in pogledamo v smeri proti Dolgi vasi (žal ni najbolj jasna slika, najbrž s sevanjem motijo vohunsko tehologijo :mrgreen: )
Slika

Tista tabla ob cepišču, katere hrbtno stran vidimo, spet omejuje gibanje. Če se zarotiramo za π (po domače 180˚), torej proti Čakovcu, vidimo tirno shemo (več podatkov pa tule)
Slika

Prvi (najbolj levi) tir je očitno slep in služi skladišču z vidno nakladalno rampo, drugi tir je glavni, ostala dva (ali so celo trije?) pa se nanj priključijo pod nadvozom, ki središče Lendave povezuje z avtocesto, "staro" cesto proti Murski Soboti in cesto proti Čakovcu. Na skrajni desni vidimo tudi počivajoči bager. Še eden neslikan je bil na moji levi, kar namiguje, da se teh naših nekaj km vendarle vzdržuje =D>.

Prej smo videli,da se od postaje nadaljuje še ne ravno kratek odsek proti severu, najbrž služi manevrom lokomotiv, da se postavijo na čelo vračajoče kompozicije in za prerazvrščanje vagonov na slepi tir ob skladišču. Tale štuc ne spada več v območje za tajne agente, idealno izhodišče za raziskovanje pa bo parkiriišče Petrolove črpalke, treba pa bo stopiti čez travo. Od postaje do parkirišča štuc premosti potok Črnec
Slika

Most od strani:
Slika

V bližini je kilometrnik:
Slika

In še z druge strani:
Slika

Tukaj pa lahko rečemo konec. Oz. ker smo na dvojezičnem območju, tudi vége (najbrž še pomnite Gusztava in druge madžarske risanke :D )
Slika

Današnje stanje smo si ogledali, v naslednjem postu pa gremo na zgodovino.
Uporabniški avatar
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 830
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Demontiran odsek Lendava - Rédics

OdgovorNapisal/-a Ajznponar » 14.03.2010, 21:30

Gleda na to, da Lendava premore rafinerijo (in najbrž še kaj industrije), bi po kmečki pameti nekako bilo logično, da so do nje potegnili progo. Ampak poglejmo si podrobneje zemljevid lendavske okolice. Gre za scan iz Atlasa Slovenije 1986, ne gre pozabiti na takratne "prijateljske" odnose s sosednjo Madžarsko in bojazni pred sovjetsko ponovitvijo vaje ČSSR '68, zato je mogoče, da je JNA tu in tam kaj popravila na zemljevidu.
Slika

Opazimo lahko, da se podobno kot v Lendavi tudi madžarska proga konča v Rédicsu (madžarski wikipedisti so mnenja, da se po slovensko napiše kar Redič, torej "piši kao što govoriš") takoj za mejo, nedaleč od nakupovalcem dobro znanega Lentija (bojda mu slovensko pravimo Lentiba). Glede na to, kako majhen kraj brez industrije je to, seveda ne bi bilo logično, da bi progo načrtno potegnili samo do tam in verjetno sta oba konca nekoč bila staknjena. Tej tezi pritrdi tudi nekaj zgodovinskih dejstev. Prekmurje je pred 1918 pripadalo ogrskemu delu Avstro-Ogrske. Za to temo manj zanimiv severni del (murskosoboški okraj z Goričkim) je bil del Železne županije (madž. Vas), južni del (lendavski okraj) pa del županije Zala. K Zali je namreč pripadalo tudi celotno Međimurje, ki je takrat bilo "povsem" madžarsko in ni bilo del avtonomne Kraljevine Hrvaška - Slavonija. In res, če je Bogić že pozabil napisati kakšno besedo o tej progi, jo je vsaj narisal na karto žel. omrežja do 1900 (http://www.vlaki.net/dodatno/karta4.html), kjer vidimo, da je bila zgrajena leta 1890 in da se ne konča v Lendavi, temveč po Bogićevem mnenju v Sombotelu (madž. Szombathely). Poglejmo še na ljubiteljsko stran o međimurskih progah (http://www.railfaneurope.net/ric/Medjimurje_Hrvatski.htm, žal so šumniki kodirani po nekem predpotopnem standardu in se najbrž ne prikažejo prav). Stran je sicer posvečena prvi hrvaški progi med Kotoribo in Središčem, nekaj besed pa je le namenjenih tudi ostalim progam v regiji. Tako tudi piše, da so leta 1890 zgradili progo iz Čakovca mimo Lendave in Zalaegerszega do Celldömölka, da je bila odprta 19. oktobra 1890, pobudnik pa naj bi bil grof Lajos Batthyány. Iskalniki sicer na vrh postavijo bolj znanega istoimenskega ministrskega predsednika, ki je umrl že leta 1849, pravi pa bo verjetno tale (če kdo razume madžarsko :D ): http://hu.wikipedia.org/wiki/Batthy%C3%A1ny_Lajos_(politikus).

Sedaj vemo, da je proga Čakovec - Lendava nekoč bila del pomembnejše madžarske povezave. Izkaže se, da brez linkov na madžarsko wikipedijo ne bo šlo. Za prvo silo si bomo pomagali kar z Googlovim prevajalcem in se pri člankih o progah osredotočili predvsem na poglavja "története", kar pomeni zgodovina.

Za začetek nam bo morda prav prišel kakšen zemljevid današnjega madžarskega železniškega omrežja na http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hungarian_railway_system.svg (najbolj očem prijazno bo pri širini 2000px in nima smisla, da tukaj lepim trikrat manj ločljivo verzijo). Vidimo, da je naša proga očitno bila zgrajena z namenom povezati takratne zahodnozalske okraje (Čakovec, Lendava, Nova) z županijskim središčem Zalaegerszeg, le tega pa nadalje s pomembnimi zahodnomadžarskimi vozlišči. Predvsem današnje številke prog nam bodo v pomoč pri iskanju zgodovine posameznih odsekov. Tako tule trdijo, da so 12. oktobra 1880 (glede letnice gre skoraj gotovo za zatipk in bi moralo biti 1890) odprli 119km dolg odsek Čakovec - Ukk. Odsek Ukk - Boba je del proge med Bobo, Sümegom in Tapolco, odprt 13. januarja 1889 (vir), odsek Boba - Celldömölk pa je del Zahodne madžarske železnice med Székesfehérvárjem in Sombotelom, po delih odprte v 70. letih 19. stoletja (vir). In če gre verjeti stranem MÁV, lokalni vlaki med Zalaegerszegom in Rédicsem vozijo še danes.

Sedaj ko vemo, da Lendava in Rédics sta bila povezana, poskušajmo ugotoviti, kdaj so odsek med njima demontirali. Kmalu po padcu železne zavese in osamosvojitvi Slovenije se je na obeh straneh meje večkrat pojavila ideja o vnovični vzpostavitvi te povezave, hkrati pa se je pojavila železniška strategija, kjer so si zamislili tudi novozgrajeno progo med Lendavo in Beltinci (kdo ve, morda pa bodo naši vnuki že lahko prevozili "prekmurski krog"). Pred nekaj leti je RRA Mura že pripravila projekt, verjetno lahko upravičeno domnevamo, da so pri roki imeli tudi dokumentacijo o nekdanji progi, vsaj na naši strani. Projektni dokument najdemo na http://www.rra-mura.si/dokumenti/8/2/2007/PrimerjalnaStudija_900.zip. Tu ne morem, da se ne obregnem ob njihove standarde informatike. PDF je že sam po sebi stisnjen in ga prav zares nima nobenega smisla še zipati, ker ne profitiramo prav nič. Če PDF odpremo, se izkaže, da so vse strani zasukaneza 90˚, če bi kdo rad prebral vse, mu bo najbrž še najlažje kar zasukati monitor :D. Nekaj mi pravi, da so besedilo spisali v Wordu, ga natisnili, zvezali v spiralo in nato vse skupaj vrgli v skener. Če bi doma vprašali mulca, bi jim najbrž povedal za OpenOffice ali za kakšen dodatek (npr. zastonjski CutePDF) za izdelavo PDFjev. Kakorkoli že, tak dokument je še vedno boljše kot nič. Na 10. strani po PDF štetju, v poglavju "Gradbeno - tehnične rešitve variantnih rešitev" tako piše.

Pri načrtovanju železniške proge Lendava - Rédics gre za v večji meri ponovno vzpostavitev železniške proge Čakovec - Lendava - Rédics - Lenti, ki je bila na odseku med Lendavo in Rédicsem ukinjena v letih 1945/46. Ob ukinitvi je bil odstranjen zgornji ustroj proge. Ob regulacijah vodotokov so bile odstranjene tudi mostne konstrukcije v km 22+835, 23+230 in 26+790. Na srečo železniška zemljišča niso bila prodana in so ohranila status JŽI.


Torej so odsek demontirali takoj po koncu 2. svetovne vojne. Sam sem sicer bolj stavil na konec prve vojne (nova državna meja) ali 1948 (ko se je Tito skoraj na smrt skregal s Stalinom, vključno z njegovim satelitom Madžarsko). Morda so kje drugje v razrušeni Jugoslaviji nujno potrebovali material. #-o

Za konec se vprašajmo še, kje točno je ta odsek potekal. Kot trdijo v prejšnjem citatu, so zemljišča na trasi še vedno v lasti JŽI. Če bi imeli na voljo kataster s parcelami, bi se trasa morala kaj hitro pokazati. To sem poskušal storiti na ARSOvem atlasu okolja, vendar kaj dlje kot iskanje po posamezni parcelni številki žal nisem uspel priti :(. Zato bo potreben drug pristop.

Prav bi nam prišel zemljevid tistih krajev še iz časov, ko proge še niso razdrli. Eden prosto dostopnih (pretečen ©) je na http://commons.wikimedia.org/wiki/Image:Zala_county_map.jpg. Ker že tako ni najbolj očem prijazen, res nima smisla, da ga še dodatno krčim na tistih 800px in lepim sem, zato samo link. Zemljevid prikazuje Zalsko županijo okoli leta 1910. Poleg trianonskega reza (Prekmurje in Međimurje) so ji kasneje vzeli še severno obalo Blatnega jezera in jo priključili Veszprémski županiji. Za razumevanje ne bo škodilo nekaj osnov madžarskega imenoslovja. Csáktornya je Čakovec in morda lahko prepoznamo tamkajšnje železniško vozlišče. Lendava je takrat bila Alsó-Lendva (kar pomeni Spodnja Lendava, Zgornja Lendava - Felső Lendva - je bil današnji Grad na Goričkem). Leta 1913 zgrajene povezave Zalaegerszeg - Zalalövő razumljivo še ni, bolj nenavadno pa je, da ni vrisane leta 1907 (tu so jo "zgradili" že leta 1906 in bo najbrž šlo za napačo) zgrajene proge ki pride s severa (iz Körmenda) v Zalalövő, se obrne proti zahodu in čez Őriszentpéter pride v Mursko Soboto (madž. Muraszombat - do Ljutomera in Ormoža so jo podaljšali šele leta 1924). S te karte odrežimo in nekoliko povečajmo lendavski okraj (vidimo, da s čakovskim že takrat ni mejil točno na Muri, kar je najbrž mati vseh tamkajšnjih današnjih obmejnih sporov, dokler se končno ne bo nekaj zarbitriralo):
Slika

Vidimo, da se proga do Dolge vasi (madž. Hosszúfalu) drži "stare" ceste proti mejnemu prehodu, ko v Dolgi vasi prečka regionalno cesto proti Mostju, Genterovcem, Dobrovniku, se od glavne ceste proti prehodu nekoliko oddalji v smeri zahoda, tako prečka mejo, pri prvem križišču (danes krožišču) čez mejo, kjer zavijemo desno proti Lentiju ali Blatnemu jezeru, se obrne proti vzhodu in ob tej cesti pride do postaje v Rédicsu. Sedaj še predpostavimo, da so tamkajšnji kmetje pošteni in da ne orjejo oz. kosijo po tuji (železničarski) zemlji. Če je to res in če tudi železnica nič ne kosi po svojem, potem mora biti potek trase kako zaraščen, kar bi se moralo videti tudi iz zraka. Če pogledam na Google Maps, opazim, da na zračnih posnetkih še ni vseh sveže zgrajenih avto in hitrih cest, se mi pa res nakaže možen potek proge, ki gre ob zahodnem robu Lendave in Dolge vasi (na meji med pozidanim in nepozidanim), v Dolgi vasi preseka krak naselja, ki se razteza proti SZ (oz. proti odcepu hitre ceste od avtoceste), prečka že omenjeno cesto proti Dobrovniku, takoj zatem gre diagonalno čez "kvadrant" polj, kjer se lepo vidi diagonalna meja, kjer je danes traktorska pot, nato preseka hitro cesto (zanjo so najbrž vendarle morali prodati nekaj kvadratov zemljišča) proti mejnemu prehodu. Nato vse do meje razmejuje velika zelena polja na levi od manjših različno obdelanih na desni. Tudi na madžarski strani najprej razmejuje gozdove od obdelanih površin, ob MOLovi črpalki in tovornjakarskem parkirišču ob prej omenjenem krožišču pa zavije proti vzhodu in sepriključi na obstoječo traso,ki se jo med Rédicsem in Lentijem lepo vidi s ceste.

Najbrž vam to naštevanje ni preveč jasno, zato sem traso narisal v Google Maps. Z "bucikama" sem označil obe končni postaji, ukinjena proga med obema postajama (vključno s tistih nekaj metrov slepih tirov) je modre barve, obstoječa odseka v smeri Čakovca oz. Zalaegerszega sta rdeča. Svoje risarije sem tudi izvozil v datoteko KML,ki jo lahko podtaknete ali Google Earth ali Google Maps, najbrž pa se tudi drugo GIS programje ne zmrduje nad njo. Če se vam tega ne da počenjati, pa še nekaj screenshotov z Google Maps.

Celotna trasa, pogledana z višine:
Slika

Pobliže si poglejmo lendavski konec:
Slika

Premaknimo se bližje meji v Dolgo vas:
Slika

In si poglejmo še onkraj meje:
Slika

Če v Dolgi vasi s ceste proti Dobrovniku pogledam proti meji, bi po mojih risarijah proga morala iti tu nekje po tem kolovozu:
Slika

Samo vozniška, pa Schengen gor ali dol, na Madžarskem najbrž ne velja kot identifikacijski dokument, menda tudi hočejo "vinjeto" za fotografiranje železniške infrastrukture, zato čez mejo nisem šel. Lahko si pa ogledamo posnetke drugega soforumaša, ki se je sicer bolj osredotočil na gozdno železnico v Lentiju:
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=17&t=1723

Tako, upam, da sem imel pravilen pristop, da nisem natresel kakšnih nepravilnosti in da sem traso zadel. Če ima kdo kaj za dopolniti o tej kar nekako "zapostavljeni" progi, pa kar pogumno :)
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3088
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Demontiran odsek Lendava - Rédics

OdgovorNapisal/-a _Borsig_ » 14.03.2010, 22:00

Bravo @Ajznponar!

Se spet začenja nova telenovela :D

Spomnim se, da je na koncu Lendave (v smeri Dolga vas) trasa še zelo dobro vidna. Med cesto in traso proge je samo ena vrsta hiš.
V eni od teh hiš je gostilna s prenočišči. Ko sem bil pred časom en teden službeno v tistem koncu, sem imel iz sobe direkten pogled na lepo vidno traso.

Seveda takrat nisem prišel na idejo, da bi naredil kakšno fotografijo #-o
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1751
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Demontiran odsek Lendava - Rédics

OdgovorNapisal/-a Signal » 14.03.2010, 22:23

Ajznponar napisal/-a:...Tista tabla ob cepišču, katere hrbtno stran vidimo, spet omejuje gibanje. Če se zarotiramo za π (po domače 180˚), torej proti Čakovcu, vidimo tirno shemo (več podatkov pa tule).
http://www.shrani.si/f/3r/o2/3H61973m/pc130778.jpg...

MMG, preseneča število tirov. Ti štirje uvozni so pravo razkošje za postajo s tako velikim (malim) prometom.
Kaj pa se pretovarja :?:

Tu pa je tirna skica Lendave, nekoč imenovane Dolnja Lendava.
Prijeten preostanek dneva
Signal
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8885
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Demontiran odsek Lendava - Rédics

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 14.03.2010, 22:32

Borsig, te bomo poslali še za en teden službeno... :lol:
Hočemo fotke!

Ajznponar, odlično si se znašel...pa še jezikovne težave :-k =D> =D> =D> =D>

A si raziskoval na svoje, ali ustanavljaš MRS Prekmurje :?: :wink:
mejni
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 29
Pridružen: 17.01.2010, 12:06

Re: Demontiran odsek Lendava - Rédics

OdgovorNapisal/-a mejni » 15.03.2010, 9:56

Signal napisal/-a:
Ajznponar napisal/-a:...Tista tabla ob cepišču, katere hrbtno stran vidimo, spet omejuje gibanje. Če se zarotiramo za π (po domače 180˚), torej proti Čakovcu, vidimo tirno shemo (več podatkov pa tule).
http://www.shrani.si/f/3r/o2/3H61973m/pc130778.jpg...

MMG, preseneča število tirov. Ti štirje uvozni so pravo razkošje za postajo s tako velikim (malim) prometom.
Kaj pa se pretovarja :?:

Tu pa je tirna skica Lendave, nekoč imenovane Dolnja Lendava.



Hmm.
Zanimivo razmišljanje, vendar za vaš info, promet ( tovorni, ker potniškega ni ) na p. Lendava sploh ni tako slab. Dnevo ( razen ob vikendih ) se naklada za Avstijo lepilo in metanol, v zadnjem času tudi nafta za p. Rače ( državne rezerve ), včasih se naklada tudi kakšen vagon za Madžarsko, razklada pa se tudi urea, ki se uporablja za proizvodnjo lepila. Potem je tu še nekaj vagonov mesečno, ki se nakladajo za postaje na območju SŽ ( les, lepilo, metanol, *1202 RID itd ).

Lp.
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3373
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Demontiran odsek Lendava - Rédics

OdgovorNapisal/-a Regan 664 » 15.03.2010, 10:24

V letu 2009 je bilo razloženih manj kot 150.000 ton :wink:
Uporabniški avatar
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 830
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Demontiran odsek Lendava - Rédics

OdgovorNapisal/-a Ajznponar » 15.03.2010, 20:39

Je bilo kar na lastno pest...

Malo sem poškilil še na hrvaški sestrski forum. Tam trdijo, da je od osamosvojitve do 1996 do Lendave vozilo kar 5 parov potniških vlakov, nadaljnji 2 leti po eden, nato pa so potniški promet ukinili. Pa menda so "parnjače" vlekle nekatere tovorne vlake kar do 1985. Sicer takrat še ni bilo tistega nadvoza na eni mojih slik (prišel je šele v paketu z avtocesto), tako da Lendavčani niso mogli na njem "snifati" pare :mrgreen:
klemenčič
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 258
Pridružen: 25.03.2009, 18:12

Re: Demontiran odsek Lendava - Rédics

OdgovorNapisal/-a klemenčič » 17.03.2010, 9:30

No pa ima naša država Oziroma SŽ interes, da poveže Lendavo z ostalim omrežjem po slovenskem ozemlju ?
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3373
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Demontiran odsek Lendava - Rédics

OdgovorNapisal/-a Regan 664 » 17.03.2010, 11:07

klemenčič napisal/-a:No pa ima naša država Oziroma SŽ interes, da poveže Lendavo z ostalim omrežjem po slovenskem ozemlju ?

Vprašanje, kakšna je definicija interesa v primeru naše države. Lep primer je proga Divača-Koper. V bistvu že 20 let sploh ne vemo, kaj točno bi radi.
Da bi pa v tem času še kaj naredili, bi bilo pa že preveč za pričakovat.... :roll:
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 404
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Demontiran odsek Lendava - Rédics

OdgovorNapisal/-a gorican » 24.11.2018, 19:45

Korak bližje k železniški povezavi Lendava- Redič

Madžarski zunanji minister Peter Szijjártó je na včerajšnjem obisku zunanjega ministra Zdravka Počivalška seznanil o izgradnji in skorajšnjem odprtju dveh cestnih povezav med državama, ki bosta v začetku naslednjega leta tudi uradno predani namenu. Gre za cestni povezavi Andovci- Dolenci na Goričkem in Lendvadedes- Lendavske Gorice. Madžarski zunanji minister je ob tej priložnosti našemu ministrstvu predal dokončano študijo o izgradnji in financiranju železniške proge Redič-Lendava, ki so jo pripravili njihovi pristojni organi. Videti je, da je izgradnja te proge končno bližje realizaciji, toda le če bo tudi naša država pripravljena na sodelovanje.

http://lendava-on.net/korak-blizje-k-ze ... ava-redic/

Menite, da je interes na naši strani?
Je sploh potreba po tej ponovni povezavi?

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: andrazon in 5 gostov