Pragersko in železnica nekdaj...
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Pragersko in železnica nekdaj...
Vzeli bomo Dolfetov recept naslova, ki nam ga je ponudil za Maribor
Borsig se razdaja po drugih temah, tako da nima časa "počistiti" svojega dvorišča
Da pa bomo imeli temo urejeno tako, kot so hiše v Trsti, bomo najprej pogledali najstarejše tirne sheme Južne železnice skozi Pragersko, ko le-to ni bilo še nobeno križišče.
Najprej iz leta 1846....
Najbolje, da takoj prilepimo še povečavo za potrebe MRS Štajerska...
Ob izgradnji odseka Gradec/Graz - Celje /Cilli je bila proga le enotirna.
Načrt iz leta 1859...
Povečava...
Spodnji načrt je verjetno iz leta okoli 1859, zato se tudi vidi na desni strani načrta prehod tirov v enega samega. Odsek Gradec/Graz - Celje /Cilli je bil leta 1859 še vedno le enotiren, kot se vidi iz prejšnjega načrta.
Najbolje, da takoj prilepimo še povečavo za potrebe MRS Štajerska...
Borsig se razdaja po drugih temah, tako da nima časa "počistiti" svojega dvorišča
Da pa bomo imeli temo urejeno tako, kot so hiše v Trsti, bomo najprej pogledali najstarejše tirne sheme Južne železnice skozi Pragersko, ko le-to ni bilo še nobeno križišče.
Najprej iz leta 1846....
Najbolje, da takoj prilepimo še povečavo za potrebe MRS Štajerska...
Ob izgradnji odseka Gradec/Graz - Celje /Cilli je bila proga le enotirna.
Načrt iz leta 1859...
Povečava...
Spodnji načrt je verjetno iz leta okoli 1859, zato se tudi vidi na desni strani načrta prehod tirov v enega samega. Odsek Gradec/Graz - Celje /Cilli je bil leta 1859 še vedno le enotiren, kot se vidi iz prejšnjega načrta.
Najbolje, da takoj prilepimo še povečavo za potrebe MRS Štajerska...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Pragersko in železnica nekdaj...
Naš edini aktivni Borsig bo jako vesel teme!
Živel ŽC!!!
Lp,
T
Živel ŽC!!!
Lp,
T
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Pragersko in železnica nekdaj...
Naslednjo celotno tirno shemo za Pragersko imam na voljo iz leta 1902, ko so povlekli industrijski tir do tovarne lončevine oz. izdelkov iz gline (tudi "ceglov" verjetno)...
levi del načrta...
desni del načrta...
Toliko za orientacijo pred naslednjim prispevkom...
levi del načrta...
desni del načrta...
Toliko za orientacijo pred naslednjim prispevkom...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Pragersko in železnica nekdaj...
Dokument o postavitvi Aborta/aporta na Pragerskem leta 1910
napis: Aufstellung des in Marburg H.B. gewonnenen Abortes
pomeni v frajhand prevodu: postavitev stranišča, pridobljenega iz mariborskega glavnega kolodvora
Za Pragersko bo še dober
Kje bo stal
Župan Cirkovcev g. Kušar pa se je podpisal na načrt in zapisal, kljub temu, da so dobili rabljen WC iz Maribora:
"Z zadovoljstvom potrjujem...J.Kušar"
Kako bo izgledal
Župan pa še en podpis na načrt stranišča
napis: Aufstellung des in Marburg H.B. gewonnenen Abortes
pomeni v frajhand prevodu: postavitev stranišča, pridobljenega iz mariborskega glavnega kolodvora
Za Pragersko bo še dober
Kje bo stal
Župan Cirkovcev g. Kušar pa se je podpisal na načrt in zapisal, kljub temu, da so dobili rabljen WC iz Maribora:
"Z zadovoljstvom potrjujem...J.Kušar"
Kako bo izgledal
Župan pa še en podpis na načrt stranišča
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Pragersko in železnica nekdaj...
Sem pa našel še en Abort/aport na Pragerskem že leta 1902!
Dovoljenje za postavitev je morala izdati deželna vlada v Gradcu/Graz
Kje je stal
Na drugem koncu postaje...v smeri Trsta/Triest
Kako je izgledal
Dovoljenje za postavitev je morala izdati deželna vlada v Gradcu/Graz
Kje je stal
Na drugem koncu postaje...v smeri Trsta/Triest
Kako je izgledal
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Pragersko in železnica nekdaj...
@žc: morda še link na večjo sliko L in D dela postaje iz 1902?
Sicer se ne oglašam v teh temah, ker nimam kaj dodat. Ampak so pa zelo zanimive. Za Poljčane sem detaljno preučil načrte, ki si jih objavil. Ker pa sem se 8 let dnevno fural v MB, mi je celotna relacija zanimiva.
Glede WC-jev:
pri prvem si sedel pred drekom, pri drugem pa direkt nad njem
Če dobro vidim je prvi WC stal na tisti strani trikota, ki gre proti Ptuju. A lahk pe shemo za tisti del priložiš?
Sicer se ne oglašam v teh temah, ker nimam kaj dodat. Ampak so pa zelo zanimive. Za Poljčane sem detaljno preučil načrte, ki si jih objavil. Ker pa sem se 8 let dnevno fural v MB, mi je celotna relacija zanimiva.
Glede WC-jev:
pri prvem si sedel pred drekom, pri drugem pa direkt nad njem
Če dobro vidim je prvi WC stal na tisti strani trikota, ki gre proti Ptuju. A lahk pe shemo za tisti del priložiš?
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Pragersko in železnica nekdaj...
Ko sem iskal te Aborte/aporte za zafrkancijo , sem našel tirno shemo kolodvora Pragersko iz leta 1902...
Vendar je to samo izsek okoli postajnega poslopja...
Če se še malo potrudim pobrskati po disku z neurejenimi datotekami, naletim na popolno tirno shemo Pragerskega...
Torej iz časa postavitve varnostnih naprav na Pragerskem leta 1902...
pogled na celoten načrt tirne sheme...
Postajno poslopje in odcep proti Ptuju oz. madžarski meji...
levo: smer MB, navzgor: smer Ptuj...
...in še shema varnostnih naprav za Signala...
Popoldne pa sheme v večjih resolucijah
Vendar je to samo izsek okoli postajnega poslopja...
Če se še malo potrudim pobrskati po disku z neurejenimi datotekami, naletim na popolno tirno shemo Pragerskega...
Torej iz časa postavitve varnostnih naprav na Pragerskem leta 1902...
pogled na celoten načrt tirne sheme...
Postajno poslopje in odcep proti Ptuju oz. madžarski meji...
levo: smer MB, navzgor: smer Ptuj...
...in še shema varnostnih naprav za Signala...
Popoldne pa sheme v večjih resolucijah
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Pragersko in železnica nekdaj...
Zanimivo, zanimivo!
ŽC, daj me enkrat vzami zraven v arhiv, bova lahko vsaki po pet škatel naročila!
Če gledamo mikrolokacije aportov, je zadeva naslednja: tisti vzhodni, ob tiru proti Ptuju, je moral stati na lokaciji sedanjega repetitorja za mobilno telefonijo, zahodni ob tiru proti Celju pa je bil nekje tam, kot je danes silos za opremo lokomotiv s peskom. Menim, da bo štajerska MRS morala na teren in malo povohati situacijo No ja, seveda se ob tem kaže jasno dejstvo, koliko naprednejši je bil Ptuj od Pragerskega. Mi smo svoj, nerabljeni mestni aport dobili že leta 1888, pragerčani pa rabljenega šele 1910
Zanimiva je še vsebina trikotnika, kjer danes stoji "ciankomora" z muzejskimi vagoni. Z Borsigom sva zadnjič kar temeljito preučila teren, postavilo pa se je vprašanje, k čemu spada tisti bunker v vzhodnem delu trikota. Očitno je, da stoji pod nekdanjim skladiščem za premog. Sicer pa komaj čakam na povečavo.
Lp,
T
ŽC, daj me enkrat vzami zraven v arhiv, bova lahko vsaki po pet škatel naročila!
Če gledamo mikrolokacije aportov, je zadeva naslednja: tisti vzhodni, ob tiru proti Ptuju, je moral stati na lokaciji sedanjega repetitorja za mobilno telefonijo, zahodni ob tiru proti Celju pa je bil nekje tam, kot je danes silos za opremo lokomotiv s peskom. Menim, da bo štajerska MRS morala na teren in malo povohati situacijo No ja, seveda se ob tem kaže jasno dejstvo, koliko naprednejši je bil Ptuj od Pragerskega. Mi smo svoj, nerabljeni mestni aport dobili že leta 1888, pragerčani pa rabljenega šele 1910
Zanimiva je še vsebina trikotnika, kjer danes stoji "ciankomora" z muzejskimi vagoni. Z Borsigom sva zadnjič kar temeljito preučila teren, postavilo pa se je vprašanje, k čemu spada tisti bunker v vzhodnem delu trikota. Očitno je, da stoji pod nekdanjim skladiščem za premog. Sicer pa komaj čakam na povečavo.
Lp,
T
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Pragersko in železnica nekdaj...
Napiši, katere povečave hočeš!
Sem dal te Aborte/aporte za Pragersko zato, da te malo pomirim po zadnjem sporu glede železnice MB-Ptuj in da ti vrnem samozavest
Sem dal te Aborte/aporte za Pragersko zato, da te malo pomirim po zadnjem sporu glede železnice MB-Ptuj in da ti vrnem samozavest
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Pragersko in železnica nekdaj...
Men se je vedno porajalo vprašanje, zakaj je t.i. ranžirni del Pragerskega postavljen v smeri Ptuja.
A ker je bil Ptuj pomebnejši in so predvidevali v tisti smeri več vlakov?
A ker je prvo stal goli trikotnik. Potem ob potrebi o ranžirnih tirih pa jih ni bilo drugam dat zaradi naselja samega, ki je ob Hbf? Zelo zanimiva postaja bi bila, če bi stala notraj trikotnika, ki je dejansko zelo velik. Bi lahk imeli 3 perone: MB-CE, CE-Ptuj in Mb-Ptuj.
Tudi me zanima, kaj za en objekt je bil tisti za dvotirno kurilnico? No, morda na večjih slikah razberemo.
A ker je bil Ptuj pomebnejši in so predvidevali v tisti smeri več vlakov?
A ker je prvo stal goli trikotnik. Potem ob potrebi o ranžirnih tirih pa jih ni bilo drugam dat zaradi naselja samega, ki je ob Hbf? Zelo zanimiva postaja bi bila, če bi stala notraj trikotnika, ki je dejansko zelo velik. Bi lahk imeli 3 perone: MB-CE, CE-Ptuj in Mb-Ptuj.
Tudi me zanima, kaj za en objekt je bil tisti za dvotirno kurilnico? No, morda na večjih slikah razberemo.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Pragersko in železnica nekdaj...
Jaz se na Pragersko ne spoznam, sem se samo skozi peljal (z avtom, z vlakom)
Fantje, imam res neurejeno shrambo fotk na disku...napišite zaporedno številko fotke na določeni strani, ki jo želite v boljši resoluciji...
Fantje, imam res neurejeno shrambo fotk na disku...napišite zaporedno številko fotke na določeni strani, ki jo želite v boljši resoluciji...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Pragersko in železnica nekdaj...
.
.
Že zopet isto kot lani pri temi Železnica Pragersko- Medvedci in žičnica do Majšperka:
Bom rabu nakej časa, da se poglobim v načrte! Ampak tako na brzino:
To bi lahko bil razlog, da je Aport moral odobriti župan Cirkovc!?!
Še enkrat: BRAVO @ŽC!
.
Že zopet isto kot lani pri temi Železnica Pragersko- Medvedci in žičnica do Majšperka:
_Borsig_ napisal/-a:Par dni me ni bilo, pa ste mi že prekopali celo dvorišče
Vesel, vesel - zelo vesel!Tono napisal/-a:Naš edini aktivni Borsig bo jako vesel teme!
Bom rabu nakej časa, da se poglobim v načrte! Ampak tako na brzino:
Po mojem je bil aport dalje v smeri Ptuja in sicer na drugi strani potoka v samem kotu med tiri Ptuj - Celje in povezovalnim lokom Ptuj - Maribor. Mislim, da je ta potok tudi meja med sedanjo občino Sl.Bistrica in Ptujsko.Tono napisal/-a:...
Če gledamo mikrolokacije aportov, je zadeva naslednja: tisti vzhodni, ob tiru proti Ptuju, je moral stati na lokaciji sedanjega repetitorja za mobilno telefonijo...
To bi lahko bil razlog, da je Aport moral odobriti župan Cirkovc!?!
Tole pa bo verjetno štimalo!Tono napisal/-a: ... zahodni ob tiru proti Celju pa je bil nekje tam, kot je danes silos za opremo lokomotiv s peskom.
Ne pozabi, da je ciankomra bila postavljena na hrib, ki je bil navožen po drugi svetovni vojni! Tale okretnica na @ŽC-jevih slikah je bliže postaji. Nisem prepričan, če je sploh ta, katere temelji so vidni še danes?Tono napisal/-a:Zanimiva je še vsebina trikotnika, kjer danes stoji "ciankomora" z muzejskimi vagoni. Z Borsigom sva zadnjič kar temeljito preučila teren, postavilo pa se je vprašanje, k čemu spada tisti bunker v vzhodnem delu trikota. Očitno je, da stoji pod nekdanjim skladiščem za premog...
Še enkrat: BRAVO @ŽC!
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Pragersko in železnica nekdaj...
"Služim narodu" bi vzkliknil Tono
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Pragersko in železnica nekdaj...
V knjigi Geschichte der Eisenbahnen der Oesterreichisch-Ungarischen Monarchie
sem našel Pragerhof iz leta 1861
Da malo potolažimo Borsiga, ki ni mogel na Šargan
mu damo še povečavo
mogoče je že kje kakšen Abort/aport omenjen
sem našel Pragerhof iz leta 1861
Da malo potolažimo Borsiga, ki ni mogel na Šargan
mu damo še povečavo
mogoče je že kje kakšen Abort/aport omenjen
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Pragersko in železnica nekdaj...
Pa še eno fotko iz iste knjige za dobro voljo
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers