Pragersko in železnica nekdaj...

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Pragersko in železnica nekdaj...

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Vzeli bomo Dolfetov recept naslova, ki nam ga je ponudil za Maribor :lol:

Borsig se razdaja po drugih temah, tako da nima časa "počistiti" svojega dvorišča :lol: :lol:

Da pa bomo imeli temo urejeno tako, kot so hiše v Trsti, bomo najprej pogledali najstarejše tirne sheme Južne železnice skozi Pragersko, ko le-to ni bilo še nobeno križišče.

Najprej iz leta 1846....

Slika


Najbolje, da takoj prilepimo še povečavo za potrebe MRS Štajerska...

Slika


Ob izgradnji odseka Gradec/Graz - Celje /Cilli je bila proga le enotirna.


Načrt iz leta 1859...

Slika


Povečava...

Slika



Spodnji načrt je verjetno iz leta okoli 1859, zato se tudi vidi na desni strani načrta prehod tirov v enega samega. Odsek Gradec/Graz - Celje /Cilli je bil leta 1859 še vedno le enotiren, kot se vidi iz prejšnjega načrta.


Slika


Najbolje, da takoj prilepimo še povečavo za potrebe MRS Štajerska...

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Pragersko in železnica nekdaj...

Odgovor Napisal/-a Tono »

Naš edini aktivni Borsig bo jako vesel teme!

Živel ŽC!!!

Lp,

T
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Pragersko in železnica nekdaj...

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Naslednjo celotno tirno shemo za Pragersko imam na voljo iz leta 1902, ko so povlekli industrijski tir do tovarne lončevine oz. izdelkov iz gline (tudi "ceglov" verjetno)...

levi del načrta...

Slika


desni del načrta...

Slika


Toliko za orientacijo pred naslednjim prispevkom... :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Pragersko in železnica nekdaj...

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Dokument o postavitvi Aborta/aporta na Pragerskem leta 1910 :lol: :lol:

Slika

napis: Aufstellung des in Marburg H.B. gewonnenen Abortes
pomeni v frajhand prevodu: postavitev stranišča, pridobljenega iz mariborskega glavnega kolodvora :uuuaavv
Za Pragersko bo še dober [-X
:lol: :lol: :lol:


Kje bo stal :?:

Slika

Župan Cirkovcev g. Kušar pa se je podpisal na načrt in zapisal, kljub temu, da so dobili rabljen WC iz Maribora:

"Z zadovoljstvom potrjujem...J.Kušar"

Slika


Kako bo izgledal :?:

Slika

Župan pa še en podpis na načrt stranišča :lol: :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Pragersko in železnica nekdaj...

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Sem pa našel še en Abort/aport na Pragerskem že leta 1902!

Dovoljenje za postavitev je morala izdati deželna vlada v Gradcu/Graz

Slika


Kje je stal :?:

Na drugem koncu postaje...v smeri Trsta/Triest

Slika


Kako je izgledal :?:

Slika

:lol: :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
ShRiQu
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 42
Pridružen: 01.02.2007, 17:38

Re: Pragersko in železnica nekdaj...

Odgovor Napisal/-a ShRiQu »

@žc: morda še link na večjo sliko L in D dela postaje iz 1902?
Sicer se ne oglašam v teh temah, ker nimam kaj dodat. Ampak so pa zelo zanimive. Za Poljčane sem detaljno preučil načrte, ki si jih objavil. Ker pa sem se 8 let dnevno fural v MB, mi je celotna relacija zanimiva.

Glede WC-jev:
pri prvem si sedel pred drekom, pri drugem pa direkt nad njem :)

Če dobro vidim je prvi WC stal na tisti strani trikota, ki gre proti Ptuju. A lahk pe shemo za tisti del priložiš?
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Pragersko in železnica nekdaj...

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ko sem iskal te Aborte/aporte za zafrkancijo :lol: :lol: , sem našel tirno shemo kolodvora Pragersko iz leta 1902...

Slika


Vendar je to samo izsek okoli postajnega poslopja...
Če se še malo potrudim pobrskati po disku z neurejenimi datotekami, naletim na popolno tirno shemo Pragerskega... :uuuaavv

Torej iz časa postavitve varnostnih naprav na Pragerskem leta 1902...

Slika


pogled na celoten načrt tirne sheme...

Slika


Postajno poslopje in odcep proti Ptuju oz. madžarski meji...

Slika


levo: smer MB, navzgor: smer Ptuj...

Slika


...in še shema varnostnih naprav za Signala...

Slika


Popoldne pa sheme v večjih resolucijah :lol: :zzz2
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Pragersko in železnica nekdaj...

Odgovor Napisal/-a Tono »

Zanimivo, zanimivo!

ŽC, daj me enkrat vzami zraven v arhiv, bova lahko vsaki po pet škatel naročila!

Če gledamo mikrolokacije aportov, je zadeva naslednja: tisti vzhodni, ob tiru proti Ptuju, je moral stati na lokaciji sedanjega repetitorja za mobilno telefonijo, zahodni ob tiru proti Celju pa je bil nekje tam, kot je danes silos za opremo lokomotiv s peskom. Menim, da bo štajerska MRS morala na teren in malo povohati situacijo :) No ja, seveda se ob tem kaže jasno dejstvo, koliko naprednejši je bil Ptuj od Pragerskega. Mi smo svoj, nerabljeni mestni aport dobili že leta 1888, pragerčani pa rabljenega šele 1910 :mrgreen:

Zanimiva je še vsebina trikotnika, kjer danes stoji "ciankomora" z muzejskimi vagoni. Z Borsigom sva zadnjič kar temeljito preučila teren, postavilo pa se je vprašanje, k čemu spada tisti bunker v vzhodnem delu trikota. Očitno je, da stoji pod nekdanjim skladiščem za premog. Sicer pa komaj čakam na povečavo.

Lp,

T
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Pragersko in železnica nekdaj...

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Napiši, katere povečave hočeš!
Sem dal te Aborte/aporte za Pragersko zato, da te malo pomirim po zadnjem sporu glede železnice MB-Ptuj in da ti vrnem samozavest :lol: :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
ShRiQu
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 42
Pridružen: 01.02.2007, 17:38

Re: Pragersko in železnica nekdaj...

Odgovor Napisal/-a ShRiQu »

Men se je vedno porajalo vprašanje, zakaj je t.i. ranžirni del Pragerskega postavljen v smeri Ptuja.
A ker je bil Ptuj pomebnejši in so predvidevali v tisti smeri več vlakov?
A ker je prvo stal goli trikotnik. Potem ob potrebi o ranžirnih tirih pa jih ni bilo drugam dat zaradi naselja samega, ki je ob Hbf? Zelo zanimiva postaja bi bila, če bi stala notraj trikotnika, ki je dejansko zelo velik. Bi lahk imeli 3 perone: MB-CE, CE-Ptuj in Mb-Ptuj.
Tudi me zanima, kaj za en objekt je bil tisti za dvotirno kurilnico? No, morda na večjih slikah razberemo.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Pragersko in železnica nekdaj...

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Jaz se na Pragersko ne spoznam, sem se samo skozi peljal (z avtom, z vlakom) :oops:

Fantje, imam res neurejeno shrambo fotk na disku...napišite zaporedno številko fotke na določeni strani, ki jo želite v boljši resoluciji...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Pragersko in železnica nekdaj...

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

.
.

Že zopet isto kot lani pri temi Železnica Pragersko- Medvedci in žičnica do Majšperka:
_Borsig_ napisal/-a:Par dni me ni bilo, pa ste mi že prekopali celo dvorišče :D
:mrgreen:
Tono napisal/-a:Naš edini aktivni Borsig bo jako vesel teme!
Vesel, vesel - zelo vesel!

=D> =D> \:D/ =D> =D>

Bom rabu nakej časa, da se poglobim v načrte! Ampak tako na brzino:
Tono napisal/-a:...
Če gledamo mikrolokacije aportov, je zadeva naslednja: tisti vzhodni, ob tiru proti Ptuju, je moral stati na lokaciji sedanjega repetitorja za mobilno telefonijo...
Po mojem je bil aport dalje v smeri Ptuja in sicer na drugi strani potoka v samem kotu med tiri Ptuj - Celje in povezovalnim lokom Ptuj - Maribor. Mislim, da je ta potok tudi meja med sedanjo občino Sl.Bistrica in Ptujsko.
To bi lahko bil razlog, da je Aport moral odobriti župan Cirkovc!?!
Tono napisal/-a: ... zahodni ob tiru proti Celju pa je bil nekje tam, kot je danes silos za opremo lokomotiv s peskom.
Tole pa bo verjetno štimalo!

Tono napisal/-a:Zanimiva je še vsebina trikotnika, kjer danes stoji "ciankomora" z muzejskimi vagoni. Z Borsigom sva zadnjič kar temeljito preučila teren, postavilo pa se je vprašanje, k čemu spada tisti bunker v vzhodnem delu trikota. Očitno je, da stoji pod nekdanjim skladiščem za premog...
Ne pozabi, da je ciankomra bila postavljena na hrib, ki je bil navožen po drugi svetovni vojni! Tale okretnica na @ŽC-jevih slikah je bliže postaji. Nisem prepričan, če je sploh ta, katere temelji so vidni še danes?


Še enkrat: BRAVO @ŽC!
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Pragersko in železnica nekdaj...

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

"Služim narodu" bi vzkliknil Tono :lol: :lol: :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Pragersko in železnica nekdaj...

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

V knjigi Geschichte der Eisenbahnen der Oesterreichisch-Ungarischen Monarchie

sem našel Pragerhof iz leta 1861 :lol:

Slika

Da malo potolažimo Borsiga, ki ni mogel na Šargan :cry:

mu damo še povečavo :lol:
mogoče je že kje kakšen Abort/aport omenjen :lol: :lol:

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Pragersko in železnica nekdaj...

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pa še eno fotko iz iste knjige za dobro voljo :lol:

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori