Pragersko in železnica nekdaj...
Re: Pragersko in železnica nekdaj...
Zdravo!
Morda se motim, a zdi se mi, da v času, ko je bila slika posneta, 06 zaradi previsoke osne obremenitve še ni smela na progo proti Ormožu. To je bilo mogoče šele kratek čas pred ukinitvijo parne vleke. Eventualno zato vlak tudi ni smel zapeljati preko zveznega loka in nato riniti vzvratno v tovorno tirno skupino, ampak je moral to storiti iz celjske strani, (v kolikor je sploh bil namenjen proti Kidričevemu).
Likovni predsignal na tistem mestu me pa sploh ne moti. Če je to res Pragersko, je imel funkcijo predizvoznega signala za skozi vozeče vlake. (V sklopu postaje Kidričevo sta bila pred rekonstrukcijo pred nekaj leti n.pr. celo dva likovna izvozna predsignala - po eden za vsako smer).
V tistih časih je TGA (Tovarna glinice in aluminija) še sama proizvajala glinico iz boksita - za lastne potrebe in za prodajo. Glinico pa je proizvajala poleg TGA tudi nekdanja Kemična tovarna v Ljubljani (Moste) in je ta vožnja lahko bila eventualno tudi dostava praznih vagonov v Zalog. Glinico so namreč včasih predelovali tudi v količinah nekaj nad 10.000 ton letno v Tovarni dušika Ruše (v "beli" in "rožnati" plemeniti korund - brusilna sredstva!), tako da je vsekakor mogoča tudi vožnja iz Tezna.
LP - Peter
Morda se motim, a zdi se mi, da v času, ko je bila slika posneta, 06 zaradi previsoke osne obremenitve še ni smela na progo proti Ormožu. To je bilo mogoče šele kratek čas pred ukinitvijo parne vleke. Eventualno zato vlak tudi ni smel zapeljati preko zveznega loka in nato riniti vzvratno v tovorno tirno skupino, ampak je moral to storiti iz celjske strani, (v kolikor je sploh bil namenjen proti Kidričevemu).
Likovni predsignal na tistem mestu me pa sploh ne moti. Če je to res Pragersko, je imel funkcijo predizvoznega signala za skozi vozeče vlake. (V sklopu postaje Kidričevo sta bila pred rekonstrukcijo pred nekaj leti n.pr. celo dva likovna izvozna predsignala - po eden za vsako smer).
V tistih časih je TGA (Tovarna glinice in aluminija) še sama proizvajala glinico iz boksita - za lastne potrebe in za prodajo. Glinico pa je proizvajala poleg TGA tudi nekdanja Kemična tovarna v Ljubljani (Moste) in je ta vožnja lahko bila eventualno tudi dostava praznih vagonov v Zalog. Glinico so namreč včasih predelovali tudi v količinah nekaj nad 10.000 ton letno v Tovarni dušika Ruše (v "beli" in "rožnati" plemeniti korund - brusilna sredstva!), tako da je vsekakor mogoča tudi vožnja iz Tezna.
LP - Peter
22.09.2014 Premik vagona I
O:40.181
Zgornja slika je torej nastala na dan 17.9.1985, torej sedem(7) let po postavitvi na njeno (do) sedanje mesto!
Med tem je zgledala takole ...
... oz. kakšno leto nazaj
22.09.2014 pa je "dogajalo"!
Tale se je zjutraj okoli 8:00 "prizibal" na Pragersko:
... in se bočno parkiral zraven tega lepega starčka:
200 tonsko dvigalo vs. 17,300 tonam:
Bočno "poravnana":
Na drugi strani proge pa je Katica oz.125.037 že premaknjena nekaj metrov naprej po nanovo podaljšanem tiru (dnevni napredki izgradnje podaljška so zaradi moje "glupe SD kartice" šle "v maloro"!!!)
Še zadnje olepšave tira za 125.037 "zvano" Katica:
Dviguje se
Matrno, je že deset slik!!!
Aktualizirajmo zadeve na Pragerskem (pogovorno imenovano tudi "Štrbunkovo" ali "Aporthof"):železocestnik napisal/-a:Seveda pa je prof. Bogić 17.9.1985 fotografiral "Katico", predno se je odpravil do "cian-komore"...
Na tabli lahko preberemo, da je bila postavljena kot muzejski eksponat na Pragerskem leta 1978.
Zgornja slika je torej nastala na dan 17.9.1985, torej sedem(7) let po postavitvi na njeno (do) sedanje mesto!
Med tem je zgledala takole ...
... oz. kakšno leto nazaj
22.09.2014 pa je "dogajalo"!
Tale se je zjutraj okoli 8:00 "prizibal" na Pragersko:
... in se bočno parkiral zraven tega lepega starčka:
200 tonsko dvigalo vs. 17,300 tonam:
Bočno "poravnana":
Na drugi strani proge pa je Katica oz.125.037 že premaknjena nekaj metrov naprej po nanovo podaljšanem tiru (dnevni napredki izgradnje podaljška so zaradi moje "glupe SD kartice" šle "v maloro"!!!)
Še zadnje olepšave tira za 125.037 "zvano" Katica:
Dviguje se
Matrno, je že deset slik!!!
Zadnjič spremenil _Borsig_, dne 23.09.2014, 23:31, skupaj popravljeno 1 krat.
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
22.09.2014 Premik vagona II
"Matr' je velik"
še bol od daleč:
Prispel je tudi kamion
Oboje od zgoraj:
Nabiralnik na sosednjem tiru:
Lokalni "švajser" je moral izrezati še "lukne" v"nosilce"
Vse pod budnim očesom lokalne televizije
Priprave ne dvig:
""Tri, štiri: DVIGNIIIIIIIII!!!", NE! SAMO CENTRIRANJE NOSILCEV:
"Ketne" napete:
Spet jih je blo deset!!!
še bol od daleč:
Prispel je tudi kamion
Oboje od zgoraj:
Nabiralnik na sosednjem tiru:
Lokalni "švajser" je moral izrezati še "lukne" v"nosilce"
Vse pod budnim očesom lokalne televizije
Priprave ne dvig:
""Tri, štiri: DVIGNIIIIIIIII!!!", NE! SAMO CENTRIRANJE NOSILCEV:
"Ketne" napete:
Spet jih je blo deset!!!
Zadnjič spremenil _Borsig_, dne 23.09.2014, 23:32, skupaj popravljeno 1 krat.
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
22.09.2014 Premik vagona III
Vse je pripravljeno za velik dogodek:
Lift Off, Lift Off!!!
"LETI"!!! Plavi dirkač ga pa opazuje!
... v letu - s strani
... čakajoč na kamion...
Pripravljen na pristanek:
Zadnjič spremenil _Borsig_, dne 23.09.2014, 23:32, skupaj popravljeno 1 krat.
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
22.09.2014 Premik vagona IV
Centriranje pristanka
... še odzgoraj ...
"Mali korak za vagon, velik korak za muzejski eksponat!!!"
Na vagonu:
Priprave na premik na drugo stran postaje:
... najprej dvigalo...
... preko tirov ...
... še malo pa vagon za njim:
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
22.09.2014 Premik vagona V
O: 40200
Na prikolici:
To je bilo treba začasno odstraniti:
Kamion čaka ne potrditev, da je elektrika v voznem vodu odklopljena!
Dvigalo pa se "vkopava" na lokaciji raztovora:
Kamion se je pognal "v dir":
AMPAK! V smeri proti Ptuju!!!
A nam ga mislijo ukrasti!?!
NEEE! Iz logističnih razlogov je preko tirov zapeljal "rikverc":
Je malo "natesno" zgoraj!
Na prikolici:
To je bilo treba začasno odstraniti:
Kamion čaka ne potrditev, da je elektrika v voznem vodu odklopljena!
Dvigalo pa se "vkopava" na lokaciji raztovora:
Kamion se je pognal "v dir":
AMPAK! V smeri proti Ptuju!!!
A nam ga mislijo ukrasti!?!
NEEE! Iz logističnih razlogov je preko tirov zapeljal "rikverc":
Je malo "natesno" zgoraj!
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
22.09.2014 Premik vagona VI
In naprej oz. rikverc čez progo:
okoli ovinka
... do mesta raztovora...
Ponovno na štrikih:
v zraku ...
... na pot do dokončnega mesta...
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
22.09.2014 Premik vagona VII
O: 40204
"Touch Down"!!!
Pristal na svojem mestu
Pospravljanje dvigala
Na svojem mestu za naslednjih nekaj let ...
Malo pozneje je posijalo sonce
... še iz druge strani ...
... in še enkrat
Tako, to je od mene (zaenkrat) vse!!!
"Touch Down"!!!
Pristal na svojem mestu
Pospravljanje dvigala
Na svojem mestu za naslednjih nekaj let ...
Malo pozneje je posijalo sonce
... še iz druge strani ...
... in še enkrat
Tako, to je od mene (zaenkrat) vse!!!
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
22.09.2014 Premik vagona VIII
Še tole:
Uradna otvoritev bo v nedeljo, 28.9.2014 ob 18:00 po osrednji proslavi ob prazniku KS Pragersko, katera se začne ob 17:00!
Možen bo tudi ogled Pragerskega Vodnega stolpa (nasproti Katice in vagona).
Vabljeni !!!
Detalji okoli dogajanja sledijo!
Uradna otvoritev bo v nedeljo, 28.9.2014 ob 18:00 po osrednji proslavi ob prazniku KS Pragersko, katera se začne ob 17:00!
Možen bo tudi ogled Pragerskega Vodnega stolpa (nasproti Katice in vagona).
Vabljeni !!!
Detalji okoli dogajanja sledijo!
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
VABILO
Kot že zgoraj obljubljeno posredujem še uradno vabilo Turističnega društva:
Osrednja prireditev v telovadnici OŠ Pragersko ob 17:00,
dogajanje pri muzejski lokomotivi in vagonu pa ob 18:00.
Odprt bo tudi Vodni stolp nasproti Muzejske kompozicije, kateri med drugim vsebuje kar nekaj železniških eksponatov!
Se vidimo ?!
Torej še enkrat povzetek:Turistično društvo Breza
Pragersko Gaj
Kacova 12
2331 Pragersko Pragersko, 22. 9. 2014
V A B I L O
Spoštovani!
KS Pragersko Gaj praznuje svoj 38. krajevni praznik. Osrednja prireditev s podelitvijo krajevnih priznanj se bo pričela v nedeljo, 28. 9. 2014, ob 17. uri v telovadnici Osnovne šole Pragersko.
V praznovanje se je v sodelovanju s krajevno skupnostjo vključilo tudi Turistično društvo Breza Pragersko Gaj. Prevzelo bo pokroviteljstvo nad muzejsko lokomotivo in muzejskim vagonom na Pragerskem, hkrati pa predstavilo vagon in njegovo postavitev na sedanje mesto.
Prijazno Vas vabimo, da se udeležite tako krajevne proslave kot naše prireditve, ki se bo pričela v nedeljo, 28. 9. 2014, ob 18. uri na prostoru ob lokomotivi in vagonu.
Veselimo se srečanja z Vami in Vas s spoštovanjem pozdravljamo.
Milena Furek, predsednica
TD Breza Pragersko Gaj
Osrednja prireditev v telovadnici OŠ Pragersko ob 17:00,
dogajanje pri muzejski lokomotivi in vagonu pa ob 18:00.
Odprt bo tudi Vodni stolp nasproti Muzejske kompozicije, kateri med drugim vsebuje kar nekaj železniških eksponatov!
Se vidimo ?!
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Re: Pragersko in železnica nekdaj...
Matjaž,
odlična fotoreportaža! Upam, da bo vagon na svoji lokaciji še dolgo na ogled brez "umetniških" dodatkov, ki jih je deležen siceršnji vozni park SŽ namenjen prevozu potnikov.
Posneti dogodek bi bil tudi odlična predloga za priložnostno dioramo!
odlična fotoreportaža! Upam, da bo vagon na svoji lokaciji še dolgo na ogled brez "umetniških" dodatkov, ki jih je deležen siceršnji vozni park SŽ namenjen prevozu potnikov.
Posneti dogodek bi bil tudi odlična predloga za priložnostno dioramo!
LP, Miran
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Pragersko in železnica nekdaj...
Pozdravljeni
Redno se vozim z vlakom iz Maribora v Poljčane in nazaj ("pendlam" na delo ). Ta vagon sem zadnje tedne vedno videl na tirih proti Ptuju in se spraševal, kaj bo z njim. Potem pa so ga postavili v štuc nasproti kolodvorske zgradbe. In sem se po parih dneh le spomnil, da bi bilo mogoče dobro fotografirati ga, predno izgine. In tako sem 22.09.2014 okoli 7:30 škljocnil tole:
Simo (Siemens) je imel "fsrane šajbe", jaz pa tudi niti pod razno še nisem konzumiral kakšnega tekočega stabilizatorja, zato je slika taka, kot je - dokumentarna . Si nisem mislil, da se bo temu starcu čez pol ure začelo "dogajati"
Sem ga še dva dni kasneje poslikal na novem mestu ob istem času, sijočega v mladem soncu:
Kdo je dal tisti kandelaber tja postaviti .@_Borsig_ boš moral nekaj ukreniti glede tega
Pa par sekund kasneje....
Osebno se mi zdi postavitev k Katici zelo posrečena, prav lepo skupaj pašeta. Če bi pa še kakšna nadstrešica, pa nekaj kanglic barve (seveda z ustrezno predpripravo) padla, bi pa že bilo skoraj kičasto (saj vem, saj vem.... Bi bil čudež, a upanje umre zadnje). Skratka, tistim, ki so zadevo zorganizirali in izpeljali ....
LP
Jože
Redno se vozim z vlakom iz Maribora v Poljčane in nazaj ("pendlam" na delo ). Ta vagon sem zadnje tedne vedno videl na tirih proti Ptuju in se spraševal, kaj bo z njim. Potem pa so ga postavili v štuc nasproti kolodvorske zgradbe. In sem se po parih dneh le spomnil, da bi bilo mogoče dobro fotografirati ga, predno izgine. In tako sem 22.09.2014 okoli 7:30 škljocnil tole:
Simo (Siemens) je imel "fsrane šajbe", jaz pa tudi niti pod razno še nisem konzumiral kakšnega tekočega stabilizatorja, zato je slika taka, kot je - dokumentarna . Si nisem mislil, da se bo temu starcu čez pol ure začelo "dogajati"
Sem ga še dva dni kasneje poslikal na novem mestu ob istem času, sijočega v mladem soncu:
Kdo je dal tisti kandelaber tja postaviti .@_Borsig_ boš moral nekaj ukreniti glede tega
Pa par sekund kasneje....
Osebno se mi zdi postavitev k Katici zelo posrečena, prav lepo skupaj pašeta. Če bi pa še kakšna nadstrešica, pa nekaj kanglic barve (seveda z ustrezno predpripravo) padla, bi pa že bilo skoraj kičasto (saj vem, saj vem.... Bi bil čudež, a upanje umre zadnje). Skratka, tistim, ki so zadevo zorganizirali in izpeljali ....
LP
Jože
Re: Pragersko in železnica nekdaj...
@_Borsig_
Odlična fotoreportaža! In vzgledno delo zavzetih krajanov! Žal me ne bo na otvoritev. (Navzkrižje terminov!)
Lep pozdrav - Peter
Odlična fotoreportaža! In vzgledno delo zavzetih krajanov! Žal me ne bo na otvoritev. (Navzkrižje terminov!)
Lep pozdrav - Peter
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Pragersko in železnica nekdaj...
Pozdravljeni,
glede na to, da se je Borsig potrudil v realnem času, vrtim sedaj jaz čas v leto 1978...
Zahvaljujoč se prof. Stanetu Kumarju, akademskemu slikarju, ki je organiziral postavitev "Katice" na Pragersko...
...in prof. Mladenu Bogiću, ravnatelju Železniškega muzeja v Ljubljani, ki je dovolil objavo Kumarjevih fotografij na forumu.
JŽ 125 - 037 ...en face...našminkana
z boka...
pionirji iz Borsigovega razreda...
Tokrat 3D....pozlačena
...in nazadnje še Pragerska "plehmuzika"...
pozdrav
Darko
glede na to, da se je Borsig potrudil v realnem času, vrtim sedaj jaz čas v leto 1978...
Zahvaljujoč se prof. Stanetu Kumarju, akademskemu slikarju, ki je organiziral postavitev "Katice" na Pragersko...
...in prof. Mladenu Bogiću, ravnatelju Železniškega muzeja v Ljubljani, ki je dovolil objavo Kumarjevih fotografij na forumu.
JŽ 125 - 037 ...en face...našminkana
z boka...
pionirji iz Borsigovega razreda...
Tokrat 3D....pozlačena
...in nazadnje še Pragerska "plehmuzika"...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Pragersko in železnica nekdaj...
Fantje, zanimivo!
Le kje je bila posneta prva slika? Imam občutek kot da bi to bil Maribor.
Jutri bom poskusil čimprej zaključiti v Stainzu in še dišeč po premogu prišibati dikretno na Pargersko. Če bo seveda _Borsig_ dal za rundo
Lp,
Tono
Le kje je bila posneta prva slika? Imam občutek kot da bi to bil Maribor.
Jutri bom poskusil čimprej zaključiti v Stainzu in še dišeč po premogu prišibati dikretno na Pargersko. Če bo seveda _Borsig_ dal za rundo
Lp,
Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!