Zmote v zvezi s starim kolodvorom Južne železnice v Trstu
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Zmote v zvezi s starim kolodvorom Južne železnice v Trstu
V Österreichisches Staatsarchiv pa sem našel poddatek, da so po zgraditvi nove železniške postaje Južne železnice leta 1882 zazidali oba vhoda v opuščeni predor Gretta/Greta in predor dali v zakup Heinrichu iz premožne židovske družine Morpurgo-Parente...
Priložena sta dva načrta...
zapis o ohranjenih arhivalijah:
"Absperrung der beiden Tunnelportale in der aufgelassenen Strecke Bivio Gretta-Viadukt Wächterhaus am Bahnhof Triest; Auflassung der Station Gretta; Verpachtung eines Grundstückes und Tunnels an Heinrich Morpurgo-Parente in Triest
Contents:
2 Pläne koloriert"
Priložena sta dva načrta...
zapis o ohranjenih arhivalijah:
"Absperrung der beiden Tunnelportale in der aufgelassenen Strecke Bivio Gretta-Viadukt Wächterhaus am Bahnhof Triest; Auflassung der Station Gretta; Verpachtung eines Grundstückes und Tunnels an Heinrich Morpurgo-Parente in Triest
Contents:
2 Pläne koloriert"
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Zmote v zvezi s starim kolodvorom Južne železnice v Trst
Poglejmo si, kako Simplon Express Pariz-Beograd (E636) zapušča Trst.
Ujet je bil leta 1984 na viaduktu Barkovlje...
vir: http://trains-worldexpresses.com/200/220.htm
Ujet je bil leta 1984 na viaduktu Barkovlje...
vir: http://trains-worldexpresses.com/200/220.htm
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- kolomotiva
- Poznavalec
- Prispevkov: 16
- Pridružen: 14.01.2020, 21:46
- Kraj: Škofljica
Re: Zmote v zvezi s starim kolodvorom Južne železnice v Trstu
Dva ljubitelja železnic sva se na drugi dan letošnjega leta podala na "arheološki" sprehod po okolici tržaške železniške postaje s ciljem ogledati si nekatere zanimivosti – oba vhoda v tunel Gretta, nekdanje (še obstoječe, a v propadu) skladišče (Silos) in lokacijo nekdanje začasne zgradbe potniške postaje. Kaj naju je vleklo tja? No, naj začnem z zgodbo na – začetku!
Naključje je naneslo, da so se najini pohodi po hribih nad Trstom večkrat zaključili s sprehodom proti centru po cesti Via Udine. Cesta nama je delovala kot nek železniški viadukt in vsakič sva si prav živo predstavljala, kako po njej pelje vlak in da je morda od nekdanje stare železniške postaje še kaj ostalo in se skriva nekje tam blizu... Kakšna zmota! Po enem od teh sprehodov sva rekla: "Dovolj domnev, kje točno so bili tiri in postaja?" Po malce iskanja se je "zlata jama" odprla ravno tukaj v objavah iz leta 2010, še posebej objavah železocestnika ! Vznemirjenje ob fotografijah portala tunela Gretta je bilo popolno in komaj sva čakala, da greva zadevo pogledat v živo.
Pa sva šla... Situacija na južni, tržaški strani predora, je enaka – vhod se skriva za modro plastično ponjavo in priložnosti pokukati od zadaj žal ni bilo.
Sva pa imela več sreče na drugi strani! Dostop je prav enostaven – naprej po Viale Miramare proti Barkovljam, po slabih 500 metrih pa desno v Salita alla Madonna di Gretta, ki ji ne sledimo levo v ovinek ampak kar pogumno v rahel klanec naravnost do nekega kvazi bara in od tam se na desni že vidi lepotec... Na žalost zasmeten in ograjen, a pogled nanj je za razliko od drugega portala prost. Noter nekako nisva upala, tako da sva ga občudovala le od zunaj. Tunel je sedaj tudi vrisan v OpenRailwayMap:
Notranjost še malo pobliže:
Raziskovalni pohod sva zaključila z ogledom nekdanjih skladišč – Silosa od blizu. Danes je v sprednjem (južnem) delu zgradbe parkirišče v več etažah ter avtobusna postaja za daljše relacije (mestni avtobusi ustavljajo pred železniško postajo), zadnji del, zgrajen v dveh etažah, pa žal žalostno propada. Na severnem delu so še vidni oboki, ki so podpirali zgornji nivo (v isti višini kot železnica) in možno se je sprehoditi pod njimi.
Je pa še razvidno, da je bil med ladijskim-dovoznim (zahodni, desno na fotografiji) in prihodnim delom skladišča (vzhodnim, levo na fotografiji) plato:
Pogled s severovzhodnega dela Silosa proti tunelu Gretta razkriva, da od stare začasne potniške železniške postaje, ki bi je bila malo desno od linije stojišče-Gretta, ni ostalo prav nič.
Da sva si takratno situacijo lahko bolje predstavljala sva na osnovi karte "Der Eisenbahnhof in Triest" iz leta 1859 pripravila dve karti – eno s podlago OpenStreetMap:
... drugo pa z zračnim posnekom (vir ESRI):
Upam, da bosta karti komu nudili boljšo predstavo, kje je kaj (bilo). Bil je prvi poizkus resnejše uporabe programa GIS. Najina radovednost je bila tako potešena Ampak, kje so sedaj ti presneti kamni, ki so nekoč gradili viadukt in podpirali dvignjene platoje?
Naključje je naneslo, da so se najini pohodi po hribih nad Trstom večkrat zaključili s sprehodom proti centru po cesti Via Udine. Cesta nama je delovala kot nek železniški viadukt in vsakič sva si prav živo predstavljala, kako po njej pelje vlak in da je morda od nekdanje stare železniške postaje še kaj ostalo in se skriva nekje tam blizu... Kakšna zmota! Po enem od teh sprehodov sva rekla: "Dovolj domnev, kje točno so bili tiri in postaja?" Po malce iskanja se je "zlata jama" odprla ravno tukaj v objavah iz leta 2010, še posebej objavah železocestnika ! Vznemirjenje ob fotografijah portala tunela Gretta je bilo popolno in komaj sva čakala, da greva zadevo pogledat v živo.
Pa sva šla... Situacija na južni, tržaški strani predora, je enaka – vhod se skriva za modro plastično ponjavo in priložnosti pokukati od zadaj žal ni bilo.
Sva pa imela več sreče na drugi strani! Dostop je prav enostaven – naprej po Viale Miramare proti Barkovljam, po slabih 500 metrih pa desno v Salita alla Madonna di Gretta, ki ji ne sledimo levo v ovinek ampak kar pogumno v rahel klanec naravnost do nekega kvazi bara in od tam se na desni že vidi lepotec... Na žalost zasmeten in ograjen, a pogled nanj je za razliko od drugega portala prost. Noter nekako nisva upala, tako da sva ga občudovala le od zunaj. Tunel je sedaj tudi vrisan v OpenRailwayMap:
Notranjost še malo pobliže:
Raziskovalni pohod sva zaključila z ogledom nekdanjih skladišč – Silosa od blizu. Danes je v sprednjem (južnem) delu zgradbe parkirišče v več etažah ter avtobusna postaja za daljše relacije (mestni avtobusi ustavljajo pred železniško postajo), zadnji del, zgrajen v dveh etažah, pa žal žalostno propada. Na severnem delu so še vidni oboki, ki so podpirali zgornji nivo (v isti višini kot železnica) in možno se je sprehoditi pod njimi.
Je pa še razvidno, da je bil med ladijskim-dovoznim (zahodni, desno na fotografiji) in prihodnim delom skladišča (vzhodnim, levo na fotografiji) plato:
Pogled s severovzhodnega dela Silosa proti tunelu Gretta razkriva, da od stare začasne potniške železniške postaje, ki bi je bila malo desno od linije stojišče-Gretta, ni ostalo prav nič.
Da sva si takratno situacijo lahko bolje predstavljala sva na osnovi karte "Der Eisenbahnhof in Triest" iz leta 1859 pripravila dve karti – eno s podlago OpenStreetMap:
... drugo pa z zračnim posnekom (vir ESRI):
Upam, da bosta karti komu nudili boljšo predstavo, kje je kaj (bilo). Bil je prvi poizkus resnejše uporabe programa GIS. Najina radovednost je bila tako potešena Ampak, kje so sedaj ti presneti kamni, ki so nekoč gradili viadukt in podpirali dvignjene platoje?
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Zmote v zvezi s starim kolodvorom Južne železnice v Trstu
kolomotiva, pozdravljen ti in tvoj kolega iz mobilne raziskovalne skupine (MRS Primorska),
ja, v teh desetih letih smo izgubili jasen pogled v bodočnost...
Sedaj sta nama zopet odprla nov pogled v boljšo bodočnost
Odlično sta opravila delo!
Ali morda lahko dodata še tri fotke z mesta, kjer je nekoč stala stara (začasna) potniška postaja.
Ena proti predoru Gretta je zgoraj, potrebovali bi še fotke na tri preostale smeri: dve pravokotni na sedanjo smer proti predoru in eno proti centru Trsta.
Sigurno jih imata na zalogi...
Da se ne izgubimo, če bomo še kaj lazili tam okoli
pozdrav
Darko
ja, v teh desetih letih smo izgubili jasen pogled v bodočnost...
železocestnik napisal/-a:Italijanska mobilna raziskovalna skupina pri je prehitela MRS Primorska v ustanavljanju in zmetala na forum fotke litografij, ki jih imamo mi v zelo slabi resoluciji
Pogled v lepšo bodočnost...pogled iz predora sv. Jernej na tržaški zaliv.
Ja, predor je še vedno v funkciji
Sedaj sta nama zopet odprla nov pogled v boljšo bodočnost
Odlično sta opravila delo!
Ali morda lahko dodata še tri fotke z mesta, kjer je nekoč stala stara (začasna) potniška postaja.
Ena proti predoru Gretta je zgoraj, potrebovali bi še fotke na tri preostale smeri: dve pravokotni na sedanjo smer proti predoru in eno proti centru Trsta.
Sigurno jih imata na zalogi...
Da se ne izgubimo, če bomo še kaj lazili tam okoli
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- kolomotiva
- Poznavalec
- Prispevkov: 16
- Pridružen: 14.01.2020, 21:46
- Kraj: Škofljica
Re: Zmote v zvezi s starim kolodvorom Južne železnice v Trstu
Hvala, Darko! Tebi pa hvala za vse prejšnje objave, ki so nama bile v veliko pomočželezocestnik napisal/-a:kolomotiva, pozdravljen ti in tvoj kolega iz mobilne raziskovalne skupine (MRS Primorska),
ja, v teh desetih letih smo izgubili jasen pogled v bodočnost...
...
Sedaj sta nama zopet odprla nov pogled v boljšo bodočnost
Odlično sta opravila delo!
Ali morda lahko dodata še tri fotke z mesta, kjer je nekoč stala stara (začasna) potniška postaja.
...
Ena proti predoru Gretta je zgoraj, potrebovali bi še fotke na tri preostale smeri: dve pravokotni na sedanjo smer proti predoru in eno proti centru Trsta.
Sigurno jih imata na zalogi...
Da se ne izgubimo, če bomo še kaj lazili tam okoli
Fotografij z mesta, kjer je nekoč bila postaja, nimava - okoli postaje so se smukali karabinjeri in raje nisva tvegala, sva preveč zajčka Morda smukneva tja med tire ob kakšni drugi priliki, ko bo bolj varno
Pozdrav,
Miha
Miha
Re: Zmote v zvezi s starim kolodvorom Južne železnice v Trstu
Pozdravljeni pozitivno misleči
Ob objavi teh fotografij me zmerom malce "stisne". Nekaj, kar bi lahko obnovili, pa nič od tega. Saj ne, da bi postorili kaj takega kot mislijo z demontažo Plečnikovega stadiona, temveč na nekaj kar ima svojo človeško vrednost. Lepo se je že sprehoditi mimo, morda opremiti z klopjo .... Tunel služi le kot odpadni prostor skrivajoč se za neugledno plastično cerado. To je krivično bi dejal Kalimero. Hvala @kolomotiva za fotke in ostalo .
LP Igor
Ob objavi teh fotografij me zmerom malce "stisne". Nekaj, kar bi lahko obnovili, pa nič od tega. Saj ne, da bi postorili kaj takega kot mislijo z demontažo Plečnikovega stadiona, temveč na nekaj kar ima svojo človeško vrednost. Lepo se je že sprehoditi mimo, morda opremiti z klopjo .... Tunel služi le kot odpadni prostor skrivajoč se za neugledno plastično cerado. To je krivično bi dejal Kalimero. Hvala @kolomotiva za fotke in ostalo .
LP Igor
- kolomotiva
- Poznavalec
- Prispevkov: 16
- Pridružen: 14.01.2020, 21:46
- Kraj: Škofljica
Re: Zmote v zvezi s starim kolodvorom Južne železnice v Trstu
Res, Igor, škoda, včasih so take lepe stvari gradili, ne samo funkcionalne (za tisti čas) ampak res lepe. Kdo bi danes dal nad portal tunela take okraske? Toliko truda je bilo vloženega, ročnega dela... Danes mnogo od tega žal propada, niti kakšne table ni, ki bi ljudi informirala. Samo iskalci te dediščine imamo zaradi tega kdaj kak visoko-adrenalinski trenutek, ko brskamo za ostanki.trackpan napisal/-a:Pozdravljeni pozitivno misleči
Ob objavi teh fotografij me zmerom malce "stisne". Nekaj, kar bi lahko obnovili, pa nič od tega. Saj ne, da bi postorili kaj takega kot mislijo z demontažo Plečnikovega stadiona, temveč na nekaj kar ima svojo človeško vrednost. Lepo se je že sprehoditi mimo, morda opremiti z klopjo .... Tunel služi le kot odpadni prostor skrivajoč se za neugledno plastično cerado. To je krivično bi dejal Kalimero. Hvala @kolomotiva za fotke in ostalo .
LP Igor
Mimogrede, če smo že v okolici železniške postaje in dediščini - tam, v starem pristanišču (Porto Vecchio), je mnogo starih stavb, ki večinoma propadajo. No, nekaj so obnavljali, da ne bom krivičen, a prostora za izboljšave je še premnogo. Je pa lepo obnovljena stara hidrodinamska centrala (Centrale Idrodinamica), povezana z delovanjem pristaniških naprav v tistem času - priporočam ogled! En del je sicer preurejen v razstavišče za občasne razstave (trenutno je nekaj o svilni poti), drugi del, tehnični, pa je obnovljen in možno si ga je ogledati ter prisluhniti res zanimivi razlagi, kako je zadeva delovala, videti je moč rezervoarje za vodo pod tlakom (v obeh stolpih, en, malo oddaljen pri vhodu v staro pristanišče, še tudi stoji), ... Na daljavo se da vanjo pokukati tukaj: klik!
Lp,
Miha
Zadnjič spremenil kolomotiva, dne 22.03.2020, 18:12, skupaj popravljeno 1 krat.
Miha
Re: Zmote v zvezi s starim kolodvorom Južne železnice v Trstu
Menda se na področju Starega pristanišča sedaj delajo veliki načrti za obnovo.
- kolomotiva
- Poznavalec
- Prispevkov: 16
- Pridružen: 14.01.2020, 21:46
- Kraj: Škofljica
Re: Zmote v zvezi s starim kolodvorom Južne železnice v Trstu
Ja, načrtov je kar nekaj, realnost pa nekaj drugega. Eno skladiščno stavbo so dokaj obnovili (skladišče 26 - magazzino 26), v njej je nek razstavni prostor, namenjena je pa tudi za znanstveno ustanovo (a še ni nič iz tega). Gosti pa Trst letos EuroScience Open Forum in za ta namen v starem pristanišču že postavljajo eno "minimalistično" betonsko stavbo, ki izgleda kot skladišče.trocken napisal/-a:Menda se na področju Starega pristanišča sedaj delajo veliki načrti za obnovo.
Upam, da jim lepe plane uspe uresničiti
Miha
Re: Zmote v zvezi s starim kolodvorom Južne železnice v Trstu
Pozdravljeni pozitivno misleči
Tisto, kar prinaša denarce ni težko realizirati, za vse ostalo pa po kapljicah.
LP Igor
Tisto, kar prinaša denarce ni težko realizirati, za vse ostalo pa po kapljicah.
LP Igor