Štampetov tinge tinge

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
AH14
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 346
Pridružen: 31.03.2009, 13:00

Re: Štampetov tinge tinge

Odgovor Napisal/-a AH14 »

bubaiva363 napisal/-a:Malo "sveže" krvi...


Slika
Je mogoče videti še ostale slike od del na Štampetovem mostu? Hvala že vnaprej.
Drugače pa super slike! =D>
Uporabniški avatar
bubaiva363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 272
Pridružen: 01.11.2005, 5:58
Kraj: pored pruge...

Re: Štampetov tinge tinge

Odgovor Napisal/-a bubaiva363 »

Pozdrav,uradiću scan pa ću izbaciti van posebnu temu,sa svim crtežima i slikama u brošuri.
Uporabniški avatar
bart
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1289
Pridružen: 07.03.2007, 19:50

Re: Štampetov tinge tinge

Odgovor Napisal/-a bart »

bubaiva363 napisal/-a:Pozdrav,uradiću scan pa ću izbaciti van posebnu temu,sa svim crtežima i slikama u brošuri.
Na "talarju".

Prevod: Donešeno na tanjuru.

=D> =D> =D> =D> =D>
Hvala
Jernej :mrgreen:
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Štampetov tinge tinge

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Štampetov tinge tinge...leti v zrak :saluti

14.10.1943

Slika
Slika
Slika

večje fotke so na razpolago na forumu zbiralci.com
fotke je dodal WIDMANN
link:http://www.zbiralci.com/forum/viewtopic.php?t=1201
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Štampetov tinge tinge

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Kako se je začela ta tema...
Ajznponar napisal/-a:
Z googlom je mogoče najti nebroj podatkov, kako so ga rušili med vojno. Bolj malo pa "predzgodovinskih" podatkov. Glede izgradnje lahko tako sklepam, da so ga naredili enkrat do 1856. Nikjer pa pa nič, kdo hudiča sploh je ta Štampe. Na Aufletovem blogu lahko zasledimo novico o izrednem dogodku iz 1901 in navedbo dolžine kar 201 m (Ali so v KuK morda imeli kakšen svoj meter #-o #-o????).

Če torej še kdo kaj ve, morda celo poseduje kakšno zgodovinsko sliko ali vsaj sliko strojevodjevega pogleda z vrha... [-o< [-o< [-o<
Aufle je na blogu tudi prepisal poročilo o nesreči iz Novic, dne 22.6.1901, kjer novinar piše o "takoimenovanemu Štampetovemu mostu".
Poleg tega Aufle tudi zapiše:
" Na zahodni strani borovniške postaje je viadukt (203 m), imenovan po njegovem graditelju."


Vsi vemo, kako je Dolfe "firbčen" :lol:
Dolfe napisal/-a:
železocestnik napisal/-a: Načrti so iz leta 1877 (prva rekonstrukcija?).

Pri naslednji rekonstrukciji leta 1892 pa so viadukt že poimenovali Štampetov viadukt.
ŽC, bi se lahko dokopal, zakaj (po komu) so mu dali ime "Štampetov"?
Seveda se je ŽC delal Francoza, saj ni vedel :oops: :lol: :lol:
železocestnik napisal/-a:
Vse se da, če je volja :wink: :lol: :lol:

Zaenkrat pa nimam podatka, ki bi ga lahko podprl z argumentom :roll:

Leta 1892 pa res piše: Stampeter viadukt (Štampetov viadukt)

Slika

In današnji "ulov" v arhivu :?:
(Tono me je sicer dobil v Arhiv baru, ki je v bližini, ko je poročal o izvršitvi "zadatka" na Obali (glej temo: Off topic - ladje, barke, čolni ... viewtopic.php?f=16&t=6098).

V času izgradnje proge Ljubljana - Trst je res obstajala gradbena firma "Stampetta" :!:

Dokaz:

Torej leta 1858 se je dopisovalo v zvezi z zaključkom del na dovozni cesti k železniški postaji Borovnica (Franzdorf).
Omenjen je podjetnik Stampetta.

Slika

Slika

Slika


Misterij rešen in podprt z dokazom :tree

Sicer pa je bila firma Stampetta še vedno aktivna v Vidmu/Udine konec 19. stoletja.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Štampetov tinge tinge

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

ŽC, vedno lahko računamo nate, pa magari na dolgi - odloženi rok. Slika
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Štampetov tinge tinge

Odgovor Napisal/-a Tono »

Eto, vidiš!

ŽC si zasluži najmanj to, da vlaki.info d.o.o. dá trajno naročilnico v Arhiv bar :mrgreen:
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Štampetov tinge tinge

Odgovor Napisal/-a mkx »

Tono napisal/-a:ŽC si zasluži najmanj to, da vlaki.info d.o.o. dá trajno naročilnico v Arhiv bar :mrgreen:
Se strinjam. In glasujem da temu namenimo ves denar, ki se nabere od članov in uporabnikov foruma. :mrgreen:
LP, Metod
mitja09
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 13
Pridružen: 27.05.2009, 14:31

Re: Štampetov tinge tinge

Odgovor Napisal/-a mitja09 »

Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Štampetov tinge tinge

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

V Sobotni prilogi je intervju z Ladom Prahom, ki je bil nadzorni inženir pri gradnji AC med Vrhniko in Postojno. Stvar je žal plačljiva (Piano), ampak upam, da ne bo nič narobe, če pretipkam delček, ki se nanaša na pripetljaj ob prebijanju nasipa Štampetovega mostu. Mogoče se še kdo kaj spomni.

V: Se spomnite kakega posebej težkega odseka?
O: Preboj Štampetovega mostu in tega preboja je bilo le za 15 metrov. Prevrtati je bilo treba železniški nasip poleg lokov obstoječega mostu. V začetku se je zdelo, da bo šlo hitro in povsem enostavno. Vrtalo se je po švicarskem sistemu bernold, s potiskanjem jeklenih opažnih plošč po obodu izkopa in sprotnim izkopavanjem čela. Prehodno je bil nasip zainjektiran s posebno s posebno injekcijsko maso, ki bi morala zagotoviti dobro vezavo gruščnatega materiala v nasipu. Pa na žalost ni. Ko je bil izkop nekako na polovici, je nenadoma zagrmelo, čelo izkopa se je sesulo. Pragovi dvotirne proge so zabingljali v zraku. K sreči so bili delavci ravno na malici, drugače bi jih zasulo. Nastala je panika. Delavci s začeli teči po progi v obe smeri, več kot kilometer proti Ljubljani in proti Postojni. Drugi so tekli do prvega telefona. Prvi vlak je pripeljal iz postojnske smeri čez 10 ali 15 minut in so ga k sreči ustavili. Bila je velika sreča v nesreči, da ni bilo katastrofe.
Kot začasno konstrukcijo so nato pod progo položili jeklene nosilce, da so lahko vlaki zelo počasi vozili čez. Ob otvoritvi avtoceste Štampetov most ni bil dokončan in je bil urejen začasni obvoz, nekje do pomladi leta 1973.
Odgovori