Štampetov tinge tinge

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
AH14
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 346
Pridružen: 31.03.2009, 13:00

Re: Štampetov tinge tinge

Odgovor Napisal/-a AH14 »

Ajznponar napisal/-a: Če torej še kdo kaj ve, morda celo poseduje kakšno zgodovinsko sliko ali vsaj sliko strojevodjevega pogleda z vrha... [-o< [-o< [-o<
Slika

Slika

Tule pa je še nekaj "z vrha".

Prvič pa je bil viadukt podrt ob umiku starojugoslovanske vojske, nato so ga Italijani obnovili in tudi odstranili ves gramoz ter naredili izolacijo.
Ajznponar napisal/-a: Kot rečeno, pot proti zahodnemu koncu zapira avtocesta z ograjo, na oni strani kaže, da bi se dalo ujeti kakšen lep posnetek, ampak ne poznam tamkajšnjih gozdnih stezic, morda bi varianta bila kar po mostu, ampak že sama misel na bližnje srečanje z vlakom....
Preden se ti je odprl pogled na most, je čez avtocesto nadvoz. Ko prideš čezenj, zaviješ desno, in potem v smeri viadukta po gozdni poti, ni kaj zgrešiti.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Štampetov tinge tinge

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Lahko potrdim, da je @AH 14 prilepil pravo fotko Štampetovega viadukta iz časa gradnje...

Železnico so speljali namreč nad staro poštno cesto iz Ljubljane v Trst...

Zato tudi piše pod fotko:

VIADUKT AN DER ALTEN STRASSE (torej viadukt na stari cesti)
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Štampetov tinge tinge

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

železocestnik napisal/-a:Če bi to temo prestavili zeleni v Železnico skozi čas, bi se potrudil po disku poiskati načrte viadukta :roll:
Bi bilo veliko lažje, če bi kdo želel primerjati načrte z dejanskim stanjem.

Hehehe ŽC, tudi zeleni te imamo na muhi, ter ves čas budno opazujemo, če spremljaš tudi druge, manj pomembne teme.
Svoje k svojim - prestavil, in povsem novo življenje vdahnil (reset števca ogledov) ....

mod. Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
josi
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 11
Pridružen: 23.02.2010, 9:11

Re: Štampetov tinge tinge

Odgovor Napisal/-a josi »

To mesto se nahaja izpod Ravbar komande, med Rakekom in Postojno.

MMG, ne enačiti s parkiriščem AC Ravbar komando. Ta je je še precej dlje. Strojevodje uporabljajo ime tega kraja za najvišjo točko proge med Ljubljano in Postojno, kjer se proga prevesi navzodol, proti Postojni.
A je potem-takem res najvišje ležeča železniška postaja v Sloveniji Postojna?
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Štampetov tinge tinge

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Najviše ležeča žel. postaja je sicer Postojna, ki leži na 582m nm/višine.
Vendar je prelaz Ravbar komanda še višje. Nekaj čez 600 m nm/višine.
Drugi najvišji previs in hkrati postajališče je Rodik, ki je na koperski progi, med Divačo in H.Kozino. Je na nadmorski višini okrog 540m.

MMG, točnega podatka kar iz glave ne vem.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Štampetov tinge tinge

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Absolutno,definitivno.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3626
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Štampetov tinge tinge

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Kaj pa točka v karavanškem predoru, ki je točno na meji in je 636 m nad morjem :roll:
jesenice so pa 559 m nad morejm
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Štampetov tinge tinge

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Regan 664 napisal/-a:Kaj pa točka v karavanškem predoru, ki je točno na meji in je 636 m nad morjem :roll:
jesenice so pa 559 m nad morejm
Ker je točno na meji, se deli pol na pol. Vsakemu 318 m in pika. Tam ni Piranski zaliv. press :lol:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Štampetov tinge tinge

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Pogled skozi varovalno mrežo, iz Štampetovega mostu, na AC.


1.Slika


Je že res. Most se sicer ne vidi, se pa čuti. :lol:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Štampetov tinge tinge

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Dolfe napisal/-a:
Regan 664 napisal/-a:Kaj pa točka v karavanškem predoru, ki je točno na meji in je 636 m nad morjem :roll:
jesenice so pa 559 m nad morejm
Ker je točno na meji, se deli pol na pol. Vsakemu 318 m in pika. Tam ni Piranski zaliv. press :lol:
Referendum prosim 8)
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Štampetov tinge tinge

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Tista ČB fotka (letnice sicer ni, ampak po nemščini sklepam, da je še iz časov KuK) mi je že razjasnila nekaj stvari. Kot rečeno, naštel sem 7 obokov + 2 širša za AC. Na sliki jih je tudi 7 in sedaj sem prepričan, da so tista dva za avtocesto izvrtali v nasip. Zato ju DARS obravnava kot 15 m dolg dvocevni predor. Za potrebe AC so očitno kar pošteno razrili okolico in nekoliko prestavili poštno cesto ("gozdna" cesta, po kateri sem se mu približeval). Opažam tudi, da je takrat bilo bistveno manj zaraščeno, da ne rečem na planjavi (moje fotke so nastale skoraj sredi "džungle"). Je možno, da so fotko posneli kmalu po izgradnji?
Uporabniški avatar
AH14
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 346
Pridružen: 31.03.2009, 13:00

Re: Štampetov tinge tinge

Odgovor Napisal/-a AH14 »

Ajznponar napisal/-a:Tista ČB fotka (letnice sicer ni, ampak po nemščini sklepam, da je še iz časov KuK) mi je že razjasnila nekaj stvari. Kot rečeno, naštel sem 7 obokov + 2 širša za AC. Na sliki jih je tudi 7 in sedaj sem prepričan, da so tista dva za avtocesto izvrtali v nasip. Zato ju DARS obravnava kot 15 m dolg dvocevni predor. Za potrebe AC so očitno kar pošteno razrili okolico in nekoliko prestavili poštno cesto ("gozdna" cesta, po kateri sem se mu približeval). Opažam tudi, da je takrat bilo bistveno manj zaraščeno, da ne rečem na planjavi (moje fotke so nastale skoraj sredi "džungle"). Je možno, da so fotko posneli kmalu po izgradnji?
Fotka je bila posneta ob izgradnji (še nekaj ostalih,če te seveda zanimajo?-klik), kjer gre avtocesta, pa je bil včasih podporni zid in ob "vrtanju" so imeli kar nekaj težav s posipanjem materiala, saj je bila notranjost podpornega zidu nasuta in ne zidana.

Malo povečana
Slika

Tale pa je iz knjige Parna vleka, izdalo ŽG Ljubljana, 1977
Slika
Uporabniški avatar
ivy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3877
Pridružen: 21.01.2008, 20:06
Kraj: Maribor

Re: Štampetov tinge tinge

Odgovor Napisal/-a ivy »

Ko gledam fotografije iz časa gradnje Južne železnice, med Ljubljano in Postojno, ob progi ni bilo tako poraščeno z gozdovi kot danes. :hmm

Je mogoče vzrok masovna uporaba lesa pri gradnji železnice :?: :hmm
Edina dilema, pri tem kadar nič ne delaš, je, da ne veš kdaj si gotov.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Štampetov tinge tinge

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Bi rekel, da je v tistem obdobju bilo neprimerno več travnatih površin in manj gozdov. Tudi, ko gledam kakšne stare opise in fotografije domačega mi okolja.

Človek je pač sam, s pospešeno kmetijsko politiko nehote dosegel, da se gozd nenadzorovano širi in zapira travnata področja.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Štampetov tinge tinge

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Nekaj lesa za pilote in jambore je šlo tudi v "izvoz" :wink:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori