Železnica je 20 krat učinkovitejša kot vozila z gumi kolesi

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Železnica je 20 krat učinkovitejša kot vozila z gumi kolesi

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Samo link :lol:

http://www.brooklynrail.net/science_of_ ... otion.html

Bo Ljubitelj povedal, če je vse res :wink:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Železnica je 20 krat učinkovitejša kot vozila z gumi kolesi

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Sem mislil, da bo tema bolj zanimiva za forumaše, ki jih zanima zgodovina...
Podan je namreč izračun, kako so lahko včasih lokomotive z malo KM vozile težke vlake...
Če imajo člani težavo z angleščino, se bi morda lahko našel junak, ki bi prevedel vsaj bistvene dele zapisa...
Jaz tega časa na žalost nimam...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Železnica je 20 krat učinkovitejša kot vozila z gumi kolesi

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

ŽC sem ga preglodal,....uffff :lol:
Ja seveda,za tiste čase je bila iznajba železniških lokomotiv,mogoče tako revolucionarna,kot iznajba prvih raket za polet v vesolje.
Odgovore ali pa mnenja o učinkovitosti vozil,medsebojnih primerjav,.....boš pa zelo težko našel.
Dobiš pa lahko tisoč in eno mnenje,ne o tehnološki učinkovitosti,ampak ekonomski upravičenosti in rentabilnosti. :wink:
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Železnica je 20 krat učinkovitejša kot vozila z gumi kolesi

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Bo Ljubitelj povedal, če je vse res
Primerjave so ustrezne, je pa dejstvo o 20x razliki v uporu že dolgo znano. Ampak hakeljc je drugje. V realnem svetu je potrebno premagovati višinske razlike. V tem primeru pa se nekatere pomanjkljivosti železnice. To je razmerje neto:bruto teži vlaka, pri čemer ne smemo pozabiti na lokomotive ki se seveda tudi premikajo.
Polno naložen vlak SŽ (naprimer prevoz Fe rude)

Bruto: 22 vagonovx80ton+2x115 ton lokomotava 363 = 1990 ton
Neto: 22x55 ton = 1210 ton

Razmerje neto:bruto = 1210/1990=61%. Za uspešnejše železnice, je to razmerje ugodnejše, saj je pri približno enaki tari bruto teža 4-osnega tovornega vagona namesto 80 ton lahko tudi čez 140 ton, o čemer pa je že bilo govora na forumu.

Kamion ima pri bruto teži 40 ton, cca 75% razmerje. Ker gre pri vožnji v klanec večina energije v premagovanje potencialne energije (dvigovanje) je kamion pri vožnji v klanec energetsko skoraj enako učinkovit.

Tudi pri prevozu potnikov železnice ne smejo biti zadovoljne s stanjem:

V povprečnem osebnem avtu je razmerje cca 300 kg/potnika.

Primer SŽ:
3 štiriosni vagoni+1 lokomotiva

3x60=180 ptnikov, teža 80t (lok) +3x40 ton=200 ton, ali 1110 kg/potnika. Ker gre pri potniških vlakih večine energije za posšpeševanja in vožnjo v klanec je to klavern podatek in naj služi v pomislek onim, ki se nekritično zavzemajo za klasične vlake.

Moderne DMU in EMU garniture so boljše, vendar ne briljantne. Pri DM in EM garniturah za lokalni promet v enem nivoju je to okrog (VT642 Desiro) 123 potnikov/68,2 tone ali 550 kg/potnika. Pri TGV Duplex (mnogo racionalnejsši kot navaden) so ta razmerja:

700 kg/potnika in 16,55 kW/potnika, oziroma 23 kW/tono. Kljub sorazmerno visoki teži na potnika je moč sorazmerno skromna, enaka osebnemu avtomobilu v razmerju na potnika.

Vseno pa je strošek energije za železniške prevoznike relativno majhen v primerjavi s cestnimi, da ne govorimo z letalskimi. Toda ladijski nima konkurence, pa še skoraj enako hiter kot železnica je, če ni prevelikih ovinkov okoli Afrike.

LPL
Odgovori