Samo link
http://www.brooklynrail.net/science_of_ ... otion.html
Bo Ljubitelj povedal, če je vse res
Železnica je 20 krat učinkovitejša kot vozila z gumi kolesi
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Železnica je 20 krat učinkovitejša kot vozila z gumi kolesi
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Železnica je 20 krat učinkovitejša kot vozila z gumi kolesi
Sem mislil, da bo tema bolj zanimiva za forumaše, ki jih zanima zgodovina...
Podan je namreč izračun, kako so lahko včasih lokomotive z malo KM vozile težke vlake...
Če imajo člani težavo z angleščino, se bi morda lahko našel junak, ki bi prevedel vsaj bistvene dele zapisa...
Jaz tega časa na žalost nimam...
Podan je namreč izračun, kako so lahko včasih lokomotive z malo KM vozile težke vlake...
Če imajo člani težavo z angleščino, se bi morda lahko našel junak, ki bi prevedel vsaj bistvene dele zapisa...
Jaz tega časa na žalost nimam...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Železnica je 20 krat učinkovitejša kot vozila z gumi kolesi
ŽC sem ga preglodal,....uffff
Ja seveda,za tiste čase je bila iznajba železniških lokomotiv,mogoče tako revolucionarna,kot iznajba prvih raket za polet v vesolje.
Odgovore ali pa mnenja o učinkovitosti vozil,medsebojnih primerjav,.....boš pa zelo težko našel.
Dobiš pa lahko tisoč in eno mnenje,ne o tehnološki učinkovitosti,ampak ekonomski upravičenosti in rentabilnosti.
Ja seveda,za tiste čase je bila iznajba železniških lokomotiv,mogoče tako revolucionarna,kot iznajba prvih raket za polet v vesolje.
Odgovore ali pa mnenja o učinkovitosti vozil,medsebojnih primerjav,.....boš pa zelo težko našel.
Dobiš pa lahko tisoč in eno mnenje,ne o tehnološki učinkovitosti,ampak ekonomski upravičenosti in rentabilnosti.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Re: Železnica je 20 krat učinkovitejša kot vozila z gumi kolesi
Primerjave so ustrezne, je pa dejstvo o 20x razliki v uporu že dolgo znano. Ampak hakeljc je drugje. V realnem svetu je potrebno premagovati višinske razlike. V tem primeru pa se nekatere pomanjkljivosti železnice. To je razmerje neto:bruto teži vlaka, pri čemer ne smemo pozabiti na lokomotive ki se seveda tudi premikajo.Bo Ljubitelj povedal, če je vse res
Polno naložen vlak SŽ (naprimer prevoz Fe rude)
Bruto: 22 vagonovx80ton+2x115 ton lokomotava 363 = 1990 ton
Neto: 22x55 ton = 1210 ton
Razmerje neto:bruto = 1210/1990=61%. Za uspešnejše železnice, je to razmerje ugodnejše, saj je pri približno enaki tari bruto teža 4-osnega tovornega vagona namesto 80 ton lahko tudi čez 140 ton, o čemer pa je že bilo govora na forumu.
Kamion ima pri bruto teži 40 ton, cca 75% razmerje. Ker gre pri vožnji v klanec večina energije v premagovanje potencialne energije (dvigovanje) je kamion pri vožnji v klanec energetsko skoraj enako učinkovit.
Tudi pri prevozu potnikov železnice ne smejo biti zadovoljne s stanjem:
V povprečnem osebnem avtu je razmerje cca 300 kg/potnika.
Primer SŽ:
3 štiriosni vagoni+1 lokomotiva
3x60=180 ptnikov, teža 80t (lok) +3x40 ton=200 ton, ali 1110 kg/potnika. Ker gre pri potniških vlakih večine energije za posšpeševanja in vožnjo v klanec je to klavern podatek in naj služi v pomislek onim, ki se nekritično zavzemajo za klasične vlake.
Moderne DMU in EMU garniture so boljše, vendar ne briljantne. Pri DM in EM garniturah za lokalni promet v enem nivoju je to okrog (VT642 Desiro) 123 potnikov/68,2 tone ali 550 kg/potnika. Pri TGV Duplex (mnogo racionalnejsši kot navaden) so ta razmerja:
700 kg/potnika in 16,55 kW/potnika, oziroma 23 kW/tono. Kljub sorazmerno visoki teži na potnika je moč sorazmerno skromna, enaka osebnemu avtomobilu v razmerju na potnika.
Vseno pa je strošek energije za železniške prevoznike relativno majhen v primerjavi s cestnimi, da ne govorimo z letalskimi. Toda ladijski nima konkurence, pa še skoraj enako hiter kot železnica je, če ni prevelikih ovinkov okoli Afrike.
LPL