Kolodvorske zgradbe - ARHITEKTURA
- željko halambek
- Strojevodja I
- Prispevkov: 413
- Pridružen: 26.06.2006, 18:16
- Kraj: BREŽICE
Re: Kolodvorske zgradbe - ARHITEKTURA
Odlično! Hvala za tloris in sliko.
Na obeh tlorisih je vidno da je zgradba simetrična kar je tipično za takratni stil.
Na fotografiji se vidi da je eno krilo zgradbe daljše. Torej vrjetno dograjeno.
Na obeh tlorisih je vidno da je zgradba simetrična kar je tipično za takratni stil.
Na fotografiji se vidi da je eno krilo zgradbe daljše. Torej vrjetno dograjeno.
Zadnjič spremenil željko halambek, dne 23.10.2010, 19:07, skupaj popravljeno 1 krat.
- željko halambek
- Strojevodja I
- Prispevkov: 413
- Pridružen: 26.06.2006, 18:16
- Kraj: BREŽICE
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Kolodvorske zgradbe - ARHITEKTURA
Zagorje iz knjige Geschichte der Eisenbahnen der Oesterreichisch-Ungarischen Monarchie
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Kolodvorske zgradbe - ARHITEKTURA
željko halambek napisal/-a:
Na teh stranicah: http://www.alexn.at/pages/wien_eisenbahn.html
se omenja tipologija in klasifikacija avstrijskih kolodvorskih zgradb.
Na žalost nisem našel večje slike
Zanimivo bi bilo izvedeti kakšna je bila klasifikacija železniških postaj na progi Trst - Dunaj.
Evo malo večje klasifikacije...malo mešano
...pa še malo večje
Več o arhitekturi kolodvorov je v knjigi Geschichte der Eisenbahnen der Oesterreichisch-Ungarischen Monarchie
na linku Internet Archiv: http://www.archive.org/details/geschichtedereis02aust
Južna železnica (razen odseka Dunaj-Glognica/Gloggnitz/) je bila zgrajena z državnim denarjem.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- željko halambek
- Strojevodja I
- Prispevkov: 413
- Pridružen: 26.06.2006, 18:16
- Kraj: BREŽICE
- željko halambek
- Strojevodja I
- Prispevkov: 413
- Pridružen: 26.06.2006, 18:16
- Kraj: BREŽICE
Re: Kolodvorske zgradbe - ARHITEKTURA
Naprej hvala za načrte in za link. Knjiga je odlična
Načrt prikazuje tipske objekte katere je gradila privatna družba Južnih Železnic.
Za nas so zanimive naslednje proge:
Pragersko - Čakovec - Velika Kaniža 1860
Zidani Most - Zagreb - Sisak 1862
Celovec - Dravograd - Maribor 1863
Takšni objekti so bili tudi tipični za mađarski del "južne železnice":
nekaj primerov je tule: http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=acsd
- željko halambek
- Strojevodja I
- Prispevkov: 413
- Pridružen: 26.06.2006, 18:16
- Kraj: BREŽICE
Re:železocestnik Kolodvorske zgradbe - ARHITEKTURA
Tipski objekti na progah:
Pragersko - Čakovec - Velika Kaniža 1860
Zidani Most - Zagreb - Sisak 1862
Celovec - Dravograd - Maribor 1863
Sodeč po načrtih ki jih je objavil železocestnik železniška postaja Brežice spada v II. kategorijo
Železniška postaja Sevnica spada v III. kategorijo.
Slika prevzeta iz. viewtopic.php?f=18&t=1714
Vprašanje je: v katero kategorijo spada Ormož. On spada po velikosti. med II in III.
Prevzeto od: http://sl.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelez ... Ormo%C5%BE
Pragersko - Čakovec - Velika Kaniža 1860
Zidani Most - Zagreb - Sisak 1862
Celovec - Dravograd - Maribor 1863
Sodeč po načrtih ki jih je objavil železocestnik železniška postaja Brežice spada v II. kategorijo
Železniška postaja Sevnica spada v III. kategorijo.
Slika prevzeta iz. viewtopic.php?f=18&t=1714
Vprašanje je: v katero kategorijo spada Ormož. On spada po velikosti. med II in III.
Prevzeto od: http://sl.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelez ... Ormo%C5%BE
- željko halambek
- Strojevodja I
- Prispevkov: 413
- Pridružen: 26.06.2006, 18:16
- Kraj: BREŽICE
Re: Kolodvorske zgradbe - ARHITEKTURA
Danes je moj srečen dan
Geschichte der Eisenbahnen der Oesterreichisch-Ungarischen Monarchie
na linku Internet Archiv: http://www.archive.org/details/geschichtedereis02aust
V zgoraj omenjeni knjigi sem našel železniško postajo Brežice (Rann)
Železocestnik, hvala še enkrat za ta link.
BREŽICE
Povečava:
Geschichte der Eisenbahnen der Oesterreichisch-Ungarischen Monarchie
na linku Internet Archiv: http://www.archive.org/details/geschichtedereis02aust
V zgoraj omenjeni knjigi sem našel železniško postajo Brežice (Rann)
Železocestnik, hvala še enkrat za ta link.
BREŽICE
Povečava:
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Kolodvorske zgradbe - ARHITEKTURA
Teh prog: Pragersko - Čakovec - Velika Kaniža 1860
Zidani Most - Zagreb - Sisak 1862
Celovec - Dravograd - Maribor 1863
... nisem obdeloval in imam med nekaj deset tisoč posnetki izjemoma kakšno s teh prog...
Razen tiste, za katere me preganjata Tono in Borsig (Aborte/aporte, tudi rabljene )
Sem pa med tistimi naključnimi našel tirno shemo za Brežice in vodno postajo...3. april 1912
povečava...
Še vodna postaja...
še povečava, če ti kaj prav pride...
Sem pa počakal z nalaganjem fotk, da se ti podaljša srečen dan
Zidani Most - Zagreb - Sisak 1862
Celovec - Dravograd - Maribor 1863
... nisem obdeloval in imam med nekaj deset tisoč posnetki izjemoma kakšno s teh prog...
Razen tiste, za katere me preganjata Tono in Borsig (Aborte/aporte, tudi rabljene )
Sem pa med tistimi naključnimi našel tirno shemo za Brežice in vodno postajo...3. april 1912
povečava...
Še vodna postaja...
še povečava, če ti kaj prav pride...
Sem pa počakal z nalaganjem fotk, da se ti podaljša srečen dan
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Kolodvorske zgradbe - ARHITEKTURA
ŽC, ali mogoče na zadnji risbi spodaj desno vidim aport???
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Kolodvorske zgradbe - ARHITEKTURA
Ja, kaj čmo...
Si se pa res specializiral na aporte...še sanja se ti o njih
Mašinist vodne postaje je stanoval v zgradbi, imel je kuhinjo, v njej nekaj pojedel, čez čas pa je moral nekam skočiti...za ograjo ali pa čez tire na postajo...
No, tukaj je rekonstrukcija, ki mu je skrajšala pot...
Si se pa res specializiral na aporte...še sanja se ti o njih
Mašinist vodne postaje je stanoval v zgradbi, imel je kuhinjo, v njej nekaj pojedel, čez čas pa je moral nekam skočiti...za ograjo ali pa čez tire na postajo...
No, tukaj je rekonstrukcija, ki mu je skrajšala pot...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- željko halambek
- Strojevodja I
- Prispevkov: 413
- Pridružen: 26.06.2006, 18:16
- Kraj: BREŽICE
Re: Kolodvorske zgradbe - ARHITEKTURA
železocestnik napisal/-a:Sem pa med tistimi naključnimi našel tirno shemo za Brežice in vodno postajo...3. april 1912
Še vodna postaja...
Sem pa počakal z nalaganjem fotk, da se ti podaljša srečen dan
Odlično!
Hvala za načrt postaje.
Vidi se da je dodan današnji tretji tir.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Kolodvorske zgradbe - ARHITEKTURA
Željkotu bomo naložili domačo nalogo...
preštudirati bo moral kar nekaj strani velikega Wilhelma Flatticha
link: http://anno.onb.ac.at/cgi-content/anno- ... &x=19&y=12
in kar nekaj načrtov...
link: http://anno.onb.ac.at/cgi-content/anno- ... &x=11&y=10
Seveda bo moral napisati povzetek
preštudirati bo moral kar nekaj strani velikega Wilhelma Flatticha
link: http://anno.onb.ac.at/cgi-content/anno- ... &x=19&y=12
in kar nekaj načrtov...
link: http://anno.onb.ac.at/cgi-content/anno- ... &x=11&y=10
Seveda bo moral napisati povzetek
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Kolodvorske zgradbe - ARHITEKTURA
Bom Željkotu malce olajšal delo v eni točki...
Na strani 247 na prvem ZhC-jevem linku objavljenega dokumenta piše, da
...
"Morebiti lahko nastopijo tudi naslednje potrebe (po prostorih, op. p.):
Aporti
Toaletni prostori za potnike vlakov...
Restavracije
...
Aport je torej bil le "morebitna" oprema postaje
Lp,
T
Na strani 247 na prvem ZhC-jevem linku objavljenega dokumenta piše, da
...
"Morebiti lahko nastopijo tudi naslednje potrebe (po prostorih, op. p.):
Aporti
Toaletni prostori za potnike vlakov...
Restavracije
...
Aport je torej bil le "morebitna" oprema postaje
Lp,
T
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Kolodvorske zgradbe - ARHITEKTURA
Bravo Tono!
To je tvoj prispevek k svetovnemu dnevu aporta.
Vidim, da bi bilo potrebno arhive digitalizirati, pa bi ti delal čuda
Verjetno pa bo Željkota ta tvoja pomoč drago stala
Še enkrat se ti zahvaljujem za telefonično čestitko ob najinem prazniku
To je tvoj prispevek k svetovnemu dnevu aporta.
Vidim, da bi bilo potrebno arhive digitalizirati, pa bi ti delal čuda
Verjetno pa bo Željkota ta tvoja pomoč drago stala
Še enkrat se ti zahvaljujem za telefonično čestitko ob najinem prazniku
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers