V temi o borovniškem viaduktu je ŽC citiral ing. Karla Koblarja, ki je v Obzorniku leta 1953 zapisal:
"Poleg te bolezni v notranjosti obokov, za katero je pravilno diagnozo potrdil tudi zavod za preiskavo materiala, ki je dognal slabo trdnost, preperelost in razpadanje opeke, je imel naš orjak še bolezen v nogah. Leseni koli (piloti), na katerih so zidali močne stebre in ki so jih zabijali pod gladino talne vode na Ljubljanskem barju, so izgubili svojo trdnost, ko se je pričelo osuševanje barja. Talna voda se je znatno znižala in zgornji del lesenih kolov je bil na suhem, pri poplavi pa spet v vodi. To menjavanje – danes pod vodo, jutri na suhem – je kvarno vplivalo na trajnost lesa. Baje je pričel gniti. Toda to so bile le domneve, ker lesene kole nihče ni mogel odkopati in ugotoviti stvarno stanje. Šele po porušitvi stebrov so dognali strokovnjaki, da je bila ta bojazen prevelika in bi most še dolgo vrsto let vzdržal težko pezo lastnega vedno lastnega ogrodja in vedno večjih bremen. Bila je torej prva bolezen v notranjosti mostu le bolj trdovratna in nevarna."
Žal pa so iz teme o viaduktu izginile skoraj vse slike, in tako je izredno zanimva tema postala nepregledna.
Lp,
Tono
Tirni volk - železniški plug
Re: Tirni volk - železniški plug
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Tirni volk - železniški plug
Res je, sam sem prilepil del poročila g. S.L. iz pomladi 1945 (torej s položaja...)...Ljubitelj napisal/-a:Spoštovani ŽC, sam si prilepil del poročila g. S.L. iz pomladi 1945, stran 89, kjer eksplicitno piše kot prvi razlog:
"Glave pilotov v temeljih so pogledale zaradi izsuševanja barja na suho ter pričele spričo menjajoče se vodne gladine gniti..."
LPL
Res na prvem mestu piše eden od vzrokov propadanja viadukta gnitje glav pilotov...
Vendar si je potrebno za malo boljši uvid prebrati malo več:
citat:
" Že v Jugoslaviji (op.ŽC: kraljevini) so se pokazale prve starostne hibe objekta: glave pilotov v temeljih so pogledale zaradi izsuševanja barja na suho ter pričele spričo menjajoče se vodne gladine barja gniti.
Poskusne vožnje sicer niso pokazale hudih nevarnosti, toda previdnost je mati modrosti: počasna vožnja je bila prva posledica slabih temeljev.
Oboki sami tudi niso bili kaj prida: roman-cementna malta je popustila, komadi opek so pričeli izpadati iz svodov. Stalna vzdrževalna dela so zahtevala mnogo skrbi in stroškov.
Atmosferilije: voda in mraz so tudi priložile svoj delež k rušenju objekta."
Predvsem sem obesil poročili g. S. L. na forum zato, da se vidi, da so iskali rešitev za borovniški viadukt že v kraljevini Jugoslaviji in celo med WWII na položaju, pa še vedeli niso, ali bodo zmagali ali ne
Ali pa je glavni vzrok propadanja viadukta gnitje glav pilotov ali ne, bomo dokončali v temi Borovniški viadukt...
Glede na izkušnje z zasipanjem štajerskih viaduktov menim, da to ni bil prvi vzrok gnitje...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- zbowe
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1189
- Pridružen: 19.09.2007, 16:14
- Kraj: Na sončni strani Krasa
- Kontakt:
Re: Tirni volk - železniški plug
Vojna je vojna (kot je rekla nona vnukinji...)
Saj so tudi A.O. zagnali v luft solkanskega lepotca.
Saj so tudi A.O. zagnali v luft solkanskega lepotca.
Je čut cuh na kaluneh, fanti bu dež!
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.