Za ostale muzejske lokomotive pa zastavljam novo temo, da ne bo imela vsaka muzejska lokomotiva svoje teme, saj se nam število tem vztrajno povečuje, problem pa nastane, ko forumaš dodeli posamezni lokomotivi "umetniški" naslov teme...in tako postane ta del foruma nepregleden...
Za vzorec si poglejmo lokomotivo JŽ 152-006...
Ta lokomotiva je "madžarka". Izdelana je bila leta 1893 v Budimpešti, v "MAGYAR ALLAMVASUTAK GEPGYARA"
S fotko lokomotive JŽ 152-006 nas je iz izleta v muzej leta 2008 preskrbel Gorchi...
Ja, restavracija takšne lokomotive pride ene 50.000 evrotov
Izgleda pa, da je še večji problem, kam jo po restavraciji spraviti "pod streho"....
Gorchi je podal je tudi nekaj podatkov zanjo...
Serija 152
Serija MAV 377
dulžina: 8,1m
višina: 3,9m
teža 21,7t,
hitrost 45km/h
gapi_1 je našel fotko lokomotive pred železniško postajo Ljubljana...
gapi_1 napisal/-a:Gorchi hvala za namig,
na railfanu sem našel.
Sam sem imel v mislih JŽ 152 006, ki je stala na postaji v 80-ih:
http://www.railfaneurope.net/pix/si/ste ... budap2.jpg
V knjigi Verija Švajgarja ne zasledimo lokomotive MAV 377, da bi v času od 1918 do 1978 vozila po območju tedanje Slovenije (glej Dravske banovine ).
Tin€ pa je citiral podatke iz knjižice Staneta Kumarja: Slovenske muzejske lokomotive , da jo je leta 1979 odkupilo ŽG Ljubljana v tovarni sladkorja Belje pri Belem Manastiru in jo od Osijeka do muzeja v Šiški prepeljali na tovornem vagonu.
V Šiški so jo restavrirali in postavili na Dan železničarjev leta 1981 kot pomnik na ljublanski postaji.
Aja, Tin€ nas je še spomnil (predvsem mlajšo generacijo ), da je bil dan železničarjev včasih 15. april.
Stane Kumar je v knjižici napisal, da je ta lokomotiva bila načrtovana in grajena po vzoru KkStB 97 (JŽ 150) in da so jo Madžari predvideli za vleko na lokalnih železnicah. V knjižici je navedel, da so po letu 1918 železnice SHS prejele po razdelilniku 85 lokomotiv te vrste. Ta podatek morda ni čisto točen, lahko jih je bilo tudi nekaj več, vendar to ni važno.
Navaja, da so te lokomotive vozile na področju Slovenije mešane vlake med Mursko Soboto in Hodošem, sicer pa po vseh hrvaških in vojvodinskih lokalnih progah z manjšim osnim pritiskom. Ravno zato, ker so vozile med Mursko Soboto in Hodošem (pred prvo svetovno vojno), se je ŽG Ljubljana kupiti to lokomotivo za muzejsko zbirko.
Kumar omenja tudi, da so med prvo svetovno vojno prirejene za oklepne vlake prihajale na soško fronto.
Kako je izgledala tako predelana lokomotiva MAV 377?
Takole...
Dodatna poljska predelava... The locomotive 377.402 of the train "Piłsudczyk", link: http://www.republika.../armlok.htm#377
Avstrijske so izgledale takole...
Tudi v železniškem muzeju v Zagrebu (Gredelj) imajo eno lokomotivo MAV 377...
fotko je objavil Brunoh na www.željeznice.net
Našel pa sem še eno fotko MAV 377...
Kje? Tam, kjer ne bi pričakoval...
V knjigi Karel Rustja: Ozkotirna železnica Poljčane-Konjice-Zreče, 2009...
Objavljam jo v namene "znansvenega raziskovanja"...zakaj? Da izvemo, kje je bila posneta...
Rustja jo je dodal v knjigo na mestu, kjer je hotel povedati, da so se morali tudi železničarji pogosto seliti.
Pripisal je še, da je fotografija iz obdobja po prvi svetovni vojni, lokomotiva pa ima oznako države Srbov, Hrvatov in Slovencev.
Pa si poglejmo ta detajl...
Ja, res je...to je lokomotiva SHS 377-478.
Če bi me kdo vprašal, bi rekel, da je to v tovarni sladkorja, mogoče Belje...
Podatki o MAV 377 so dosegljivi na wikipediji....
http://de.wikipedia.org/wiki/M%C3%81V_XII
Na spletu pa najdemo tudi vozne MAV 377...
Češka MAV 377 (ČSD 310.433), izdelana 1896 v MAV je vozna