Muzejske lokomotive v Sloveniji

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Muzejske lokomotive v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Na forumu že imamo temo o muzejskih lokomotivah na železniških postajah.
Za ostale muzejske lokomotive pa zastavljam novo temo, da ne bo imela vsaka muzejska lokomotiva svoje teme, saj se nam število tem vztrajno povečuje, problem pa nastane, ko forumaš dodeli posamezni lokomotivi "umetniški" naslov teme...in tako postane ta del foruma nepregleden...

Za vzorec si poglejmo lokomotivo JŽ 152-006...

Ta lokomotiva je "madžarka". Izdelana je bila leta 1893 v Budimpešti, v "MAGYAR ALLAMVASUTAK GEPGYARA"

S fotko lokomotive JŽ 152-006 nas je iz izleta v muzej leta 2008 preskrbel Gorchi...
Gorchi napisal/-a:
42. JŽ 152-006 je za časa, ko sem bil še gimnazijec (konec 80-tih) stala na posebnem tiru na Ljubljanski žel. postaji. Sedaj pa tukaj počasi propada, rja že vrta luknje...
Slika
Ja, restavracija takšne lokomotive pride ene 50.000 evrotov :roll:
Izgleda pa, da je še večji problem, kam jo po restavraciji spraviti "pod streho"....


Gorchi je podal je tudi nekaj podatkov zanjo...

Serija 152

Serija MAV 377

dulžina: 8,1m

višina: 3,9m

teža 21,7t,

hitrost 45km/h


gapi_1 je našel fotko lokomotive pred železniško postajo Ljubljana...
gapi_1 napisal/-a:Gorchi hvala za namig,
na railfanu sem našel. :wink:
Sam sem imel v mislih JŽ 152 006, ki je stala na postaji v 80-ih:
http://www.railfaneurope.net/pix/si/ste ... budap2.jpg
Slika


V knjigi Verija Švajgarja ne zasledimo lokomotive MAV 377, da bi v času od 1918 do 1978 vozila po območju tedanje Slovenije (glej Dravske banovine :roll: ).


Tin€ pa je citiral podatke iz knjižice Staneta Kumarja: Slovenske muzejske lokomotive , da jo je leta 1979 odkupilo ŽG Ljubljana v tovarni sladkorja Belje pri Belem Manastiru in jo od Osijeka do muzeja v Šiški prepeljali na tovornem vagonu.
V Šiški so jo restavrirali in postavili na Dan železničarjev leta 1981 kot pomnik na ljublanski postaji.

Aja, Tin€ nas je še spomnil (predvsem mlajšo generacijo :wink: ), da je bil dan železničarjev včasih 15. april.


Stane Kumar je v knjižici napisal, da je ta lokomotiva bila načrtovana in grajena po vzoru KkStB 97 (JŽ 150) in da so jo Madžari predvideli za vleko na lokalnih železnicah. V knjižici je navedel, da so po letu 1918 železnice SHS prejele po razdelilniku 85 lokomotiv te vrste. Ta podatek morda ni čisto točen, lahko jih je bilo tudi nekaj več, vendar to ni važno.
Navaja, da so te lokomotive vozile na področju Slovenije mešane vlake med Mursko Soboto in Hodošem, sicer pa po vseh hrvaških in vojvodinskih lokalnih progah z manjšim osnim pritiskom. Ravno zato, ker so vozile med Mursko Soboto in Hodošem (pred prvo svetovno vojno), se je ŽG Ljubljana kupiti to lokomotivo za muzejsko zbirko.

Kumar omenja tudi, da so med prvo svetovno vojno prirejene za oklepne vlake prihajale na soško fronto.

Kako je izgledala tako predelana lokomotiva MAV 377?

Takole...

Slika

Dodatna poljska predelava... The locomotive 377.402 of the train "Piłsudczyk", link: http://www.republika.../armlok.htm#377


Avstrijske so izgledale takole...

Slika



Tudi v železniškem muzeju v Zagrebu (Gredelj) imajo eno lokomotivo MAV 377...

Slika

fotko je objavil Brunoh na www.željeznice.net


Našel pa sem še eno fotko MAV 377...
Kje? Tam, kjer ne bi pričakoval...
V knjigi Karel Rustja: Ozkotirna železnica Poljčane-Konjice-Zreče, 2009...

Objavljam jo v namene "znansvenega raziskovanja"...zakaj? Da izvemo, kje je bila posneta...

Slika

Rustja jo je dodal v knjigo na mestu, kjer je hotel povedati, da so se morali tudi železničarji pogosto seliti.
Pripisal je še, da je fotografija iz obdobja po prvi svetovni vojni, lokomotiva pa ima oznako države Srbov, Hrvatov in Slovencev.


Pa si poglejmo ta detajl...

Slika


Ja, res je...to je lokomotiva SHS 377-478.

Če bi me kdo vprašal, bi rekel, da je to v tovarni sladkorja, mogoče Belje...


Podatki o MAV 377 so dosegljivi na wikipediji....

http://de.wikipedia.org/wiki/M%C3%81V_XII


Na spletu pa najdemo tudi vozne MAV 377...

Češka MAV 377 (ČSD 310.433), izdelana 1896 v MAV je vozna Slika

Slika

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Muzejske lokomotive v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

=D> lepo zastavljeno.Seveda ni nič lepšega kot vozna stara lokomotiva,so pa tudi primeri ko te to prav nič ne moti.
http://www.youtube.com/watch?v=rFgUFkC9FoE :wink:
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Muzejske lokomotive v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Nurmi, te imam na sumu, da si tole organiziral ti na "svojo roko"...zbral hčerke ajznponarjev, pa gasa :lol: :lol:

Ejga, nobenih gledalcev :roll:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Muzejske lokomotive v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a Tono »

Madonca, kakšne mašine! Sem ziher, da bi rabile kakšnega mlajšega mazalca :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
bikec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 151
Pridružen: 30.03.2010, 18:06
Kraj: Lj

Re: Muzejske lokomotive v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a bikec »

železocestnik napisal/-a: po prvi svetovni vojni, lokomotiva pa ima oznako države Srbov, Hrvatov in Slovencev.
Država Slovencev, Hrvatov in Srbov, kasneje pa Kraljevina Srbov Hrvatov in Slovencev.
Preverjaš budnost? ;)
Drotar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 234
Pridružen: 21.02.2011, 17:47

Re: Muzejske lokomotive v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a Drotar »

Tono napisal/-a:Madonca, kakšne mašine! Sem ziher, da bi rabile kakšnega mlajšega mazalca :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Lep pozdrav.
@Tono --bolj priporočam mlajše mazalke. Verjetno bi potem nastal problem po končanem mazanju in uporabi način čiščenja in temeljito drgnjenje mazalk (po hrbtu in še kje)- verjetno bi nastala vrsta čistilcev mazalk. (pa brez pregrešnih misli)

Drotar
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Muzejske lokomotive v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a Tono »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Meni je oko padlo na tiste dvonoge mašine :)
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Muzejske lokomotive v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

železocestnik napisal/-a:

Pa si poglejmo ta detajl...

Slika


Ja, res je...to je lokomotiva SHS 377-478.

Če bi me kdo vprašal, bi rekel, da je to v tovarni sladkorja, mogoče Belje...


Podatki o MAV 377 so dosegljivi na wikipediji....

http://de.wikipedia.org/wiki/M%C3%81V_XII


Stalež lokomotiv direkcije Zagreb ima zapisano to SHS 377-478, da bo dobila novo numeracijo JŽ152-075.

Slika


Vendar Navodilo 240: Nova numeracija parnih lokomotiva, tendera i motornih kola te lokomotive nima več v seznamu, kar lahko pomeni, da so jo verjetno kasirali....

Slika


Zaključek: ne smemo vse verjeti stalež direkcij...

Pa še nekaj lahko sklepamo: fotografija je bila posneta med leti 1926 do 1934.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori