20 let EC vlaka Mimara
20 let EC vlaka Mimara
Malce pozno ampak od srca Zanimivo, da se tu ni nihče spomnil, da letos mineva 20 let odkar je zapeljal po naših tirih Eurocity vlak Mimara s takratno številko EC 10 oz. 11. Dejansko je prvič zapeljala 3. junija 1991 še v takratni Jugoslaviji, ko se je po svoje le še ugibalo o dnevu, kdaj bo počilo.
Vagoni vključeni v ta vlak še danes vozijo seveda ne več v istih barvah, žal pa imajo le pri nas še dovoljeno hitrost 200 km/h, hrvaški vagoni pa že lep čas vozijo z omejitvami 120 oz. 160 km/h saj kakor berem ni potrebe po višjih hitrostih in dragih testiranjih. Vagoni so bili narejeni v znani tovarni Goša v Smeđerevski Palanki, ki sicer še sedaj obstaja je pa pod lastništvom Slovaške. Prvi (vzorčni) vagon so sicer pokazali že leto poprej, na tire pa so prišli spomladi leta 1991, zadnji so bili restavracijski vagoni. Ti vagoni so tudi najdaljši (po standardu UIC-Z, torej 26,5m), najudobnejši in s klimo, kar tedaj niso imeli nobeni vagoni, le dizelmotorne garniture (recimo Mercedes). Naj omenim le še eno zanimivost; prvotno so bili namenjeni vlaku Sava na relaciji Ljubljana-Beograd pa so jih potem ponucali raje za mednarodni vlak Mimara, ki je najprej začela voziti na relaciji Zagreb-München, kasneje pa do Leipziga in celo do Berlina. In ravno na obletnico so se pogovarjali, da bi vlak ukinili...
Še dve fotografiji, ki jih je posnel znani hrvaški fotograf Dragutin Staničić pred prvo vožnjo, posneti v Zagrebu.
Mimogrede o tem vlaku sta odprti debati še na Hrvaškem forumu in forumu Male željeznice.
Vagoni vključeni v ta vlak še danes vozijo seveda ne več v istih barvah, žal pa imajo le pri nas še dovoljeno hitrost 200 km/h, hrvaški vagoni pa že lep čas vozijo z omejitvami 120 oz. 160 km/h saj kakor berem ni potrebe po višjih hitrostih in dragih testiranjih. Vagoni so bili narejeni v znani tovarni Goša v Smeđerevski Palanki, ki sicer še sedaj obstaja je pa pod lastništvom Slovaške. Prvi (vzorčni) vagon so sicer pokazali že leto poprej, na tire pa so prišli spomladi leta 1991, zadnji so bili restavracijski vagoni. Ti vagoni so tudi najdaljši (po standardu UIC-Z, torej 26,5m), najudobnejši in s klimo, kar tedaj niso imeli nobeni vagoni, le dizelmotorne garniture (recimo Mercedes). Naj omenim le še eno zanimivost; prvotno so bili namenjeni vlaku Sava na relaciji Ljubljana-Beograd pa so jih potem ponucali raje za mednarodni vlak Mimara, ki je najprej začela voziti na relaciji Zagreb-München, kasneje pa do Leipziga in celo do Berlina. In ravno na obletnico so se pogovarjali, da bi vlak ukinili...
Še dve fotografiji, ki jih je posnel znani hrvaški fotograf Dragutin Staničić pred prvo vožnjo, posneti v Zagrebu.
Mimogrede o tem vlaku sta odprti debati še na Hrvaškem forumu in forumu Male željeznice.
Goran
Re: 20 let EC vlaka Mimara
Da ne ostane tema ravno pozabljena...
V spomin na nekdanjo Mimarino slavo...
V spomin na nekdanjo Mimarino slavo...
Re: 20 let EC vlaka Mimara
Strojevodje nismo preveč marali Mimare, ker je kompozicija z teh vagonov včasih kar precej izgubljala zrak. In Moped, ki je ponavadi vlekel ta vlak je dihal na škrge...kompresorja pa žarela. Skoraj....in uvoz v Dobovo je bil prava loterija. Če ni puščalo je bilo super...če pa si imel za samo "rešeto z mnogimi luknjami" si pa kar kmalu lahko ostal brez zraka.
MMG- največkrat so se "zatikali" vakumski WC-ji in pihali kot pri norcih. Lahko pa je bilo krivo preveliko sranje....
MMG- največkrat so se "zatikali" vakumski WC-ji in pihali kot pri norcih. Lahko pa je bilo krivo preveliko sranje....
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Re: 20 let EC vlaka Mimara
Cokla, a to je bilo na začetku ali tudi kasneje? Namreč vagoni so sedaj v rabi v raznih vlakih, pa tudi ostali bratje in sestre se najdejo na poti skozi Slovenijo (npr. Sava s kasnejšimi Z1 vagoni)...
Goran
Re: 20 let EC vlaka Mimara
Še sedaj se kakšen WC spunta...ampak v začetku se je to dogajalo pogosteje...ampak sedaj je to le eden vagon. Takrat pa je bila Mimara sestavljena iz vsaj petih ( se mi zdi ) takšnih vagonov.Gorchi napisal/-a:Cokla, a to je bilo na začetku ali tudi kasneje? Namreč vagoni so sedaj v rabi v raznih vlakih, pa tudi ostali bratje in sestre se najdejo na poti skozi Slovenijo (npr. Sava s kasnejšimi Z1 vagoni)...
MMG-kot zanimivost. Ko so vagoni prišli v Slovenijo so strojevodje imeli izobraževanje ( mislim, da večdnevno ) iz delovanja teh vagonov in pnevmatskih sistemov na njih.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Re: 20 let EC vlaka Mimara
Včeraj sem se peljal z mimaro iz Kranja v Ljubljano pa je bil zelo prijazen sprevodnik, ko sem (na vlaku, ker blagajna ni bila več odprta) kupil karto za 2.razred rekel, da se lahko v prvi razred vsedem .Ali bi mi lahko kdo povedal, zakaj je bila ena sž živa pa ena obb-jeva lokomotiva (vagoni öbb). Zakaj dve lokomotivi?
Re: 20 let EC vlaka Mimara
Eno so morali prepeljati v Ljubljano ali Dobovo, pa so to naredili kar z EC. Saj pri Taurusu to ni problem, ker se lahko vozi obe lokomotivi iz ene kabine.Tonka napisal/-a:Včeraj sem se peljal z mimaro iz Kranja v Ljubljano pa je bil zelo prijazen sprevodnik, ko sem (na vlaku, ker blagajna ni bila več odprta) kupil karto za 2.razred rekel, da se lahko v prvi razred vsedem .Ali bi mi lahko kdo povedal, zakaj je bila ena sž živa pa ena obb-jeva lokomotiva (vagoni öbb). Zakaj dve lokomotivi?
Sicer pa je Mimara z ÖBB vagoni res , še posebej ko dobiš na njej predelan vagon 1. razreda v 2. razred (Bmz 21-91.5).
Še kot zanimivost na to temo: prejšnji ponedeljek (13.2.) je imel vlak RG 631 kar tri lokomotive. Vlakovni 342 je pomagal kar tandem 541 kot priprega!
Re: 20 let EC vlaka Mimara
Že, že samo da jaz se nisem peljal v predelanem 1. razredu v 2. ampak v pravem prvem razredu.TGV Lyria napisal/-a:Tonka napisal/-a:Včeraj sem se peljal z mimaro iz Kranja v Ljubljano pa je bil zelo prijazen sprevodnik, ko sem (na vlaku, ker blagajna ni bila več odprta) kupil karto za 2.razred rekel, da se lahko v prvi razred vsedem .Ali bi mi lahko kdo povedal, zakaj je bila ena sž živa pa ena obb-jeva lokomotiva (vagoni öbb). Zakaj dve lokomotivi?
Sicer pa je Mimara z ÖBB vagoni res , še posebej ko dobiš na njej predelan vagon 1. razreda v 2. razred (Bmz 21-91.5).
Re: 20 let EC vlaka Mimara
Zanima me na kateri tir na Jesenicah zapelje EC213 mimara (smer Hrvaška).
Re: 20 let EC vlaka Mimara
Ponavad na 1.