O:1600
Pozdravljeni,
sam sem zastavil temo o literaturi....in nanjo pozabil
Mislim, da bi morali tukaj vpisati vsako novo knjigo, ki izide s področja zgodovine železnic.
Danes mi je prišla pod roko knjiga o italijanskih vlakih na področju Jugoslavije.
Avtor David Jelerčič mi je podrobno razložil nastanek dela, zbiranja gradiva skozi 10 let.
Naslov knjige: Un secolo di treni italiani in Jugoslavia tra guerra e pace
Strani: 260
Založnik: ETR Editrice Trasporti su Rotaie, 2017, ww.etreditrice.eu
zadnja platnica...
Vsebina:
Ringraziamenti / Legenda 5
Introduzione 6
1. La Ferrovia Antivari-Vir 7
2. Il treno Reale italiano in Jugoslavia 14
3. Le prime automotrici F.S. in Jugoslavia: la Fiera Campionaria del 1937 e 1938 e le corse prova 14
4. La Delegazione Ferroviaria Orientale 20
4.1 L'attacco alla Jugoslavia 20
4.2 La spartizione della Jugoslavia 20
4.3 Il Reggimento Ferrovieri (poi Genio Ferrovieri) in Jugoslavia 25
4.4 La Direzione Ferroviaria di Ljubljana e l'istituzione della Delegazione F.S. 32
4.5 Le linee ferroviarie di competenza della Delegazione 43
4.6 Orari, tariffe e ordini di servizio 48
4.7 L'organizzazione della Delegazione 54
4.8 Il parco rotabili della Delegazione 56
4.8.1 Le locomotive 56
4.8.2 Il materiale rimorchiato 63
4.8.3 Il materiale del Servizio lavori 73
4.9 La fine della Delegazione F.S. 73
5. La fiera campionaria di Lubiana 74
6. Le F.S. in Dalmazia 79
6.1 Le macchine 85
7. La Delegazione Ferroviaria Albanese 89
7.1 La spartizione del Kosovo e Metohija 89
7.2 La conferenza di Belgrado 90
7.3 Le ferrovie nel Montenegro 96
7.4 Il progetto della ferrovia transbalcanica 101
7.5 Gli italiani e le ferrovie in Macedonia 104
8. La protezione delle ferrovie 109
8.1 La protezione delle linee nella Provincia di Lubiana 111
9. Treni e rotabili blindati leggeri italiani in Jugoslavia 128
9.1 Locomotive protette 130
9.2 Treni blindati 134
9.2.1 Carri ferroviari blindati 145
9.2.2 Carri ferroviari blindati (a scartamento ridotto) 167
9.2.3 Carrozze blindate 167
9.3 Autoblindo ferroviaria 169
9.4 Motocarrelli ferroviari (a scartamento ordinario) 180
9.5 Motocarrelli ferroviari (a scartamento ridotto) 182
9.6 Autocarrette ferroviarie 183
9.7 Le Littorine blindate: "Li.bli." 186
9.7.1 Le "Li.bli." italiane 186
9.7.2 Le "Li.bli." tedesche 196
9.7.3 Le Li.bli. in Jugoslavia nel dopoguerra 200
9.7.4 Le Li.bli. conservate a Trieste 204
9.8 Rotabili blindati nel modellismo 204
10. Il primo treno partigiano 206
10.1 Distruzione delle linee dopo l'8 settembre 1943 207
10.2 Una locomotiva a vapore per la centrale elettrica 210
11. La situazione delle ferrovie nel Compartimento di Trieste sotto l'occupazione tedesca 212
11.1 Prima dell'armistizio: dal 25 luglio all'8 settembre 1943 212
11.2 Dopo l'8 settembre nell'Italia Nord Orientale 214
12. Le ferrovie nella zona A e B 216
12.1 La situazione delle linee alla cessazione delle ostilità 222
12.2 La linea Morgan e l'accordo di Belgrado 227
12.3 Le conseguenze per la ferrovia 228
12.4 La partenza dei ferrovieri italiani 234
12.5 Il ripristino dell'esercizio ferroviario 237
13. I rotabili nelle zone A e B e la loro divisione 245
Bibbliografia 260
POSEBNOST: veliko kvalitetnih slik, primerjalne tabele vozil iz arhivov
Še kaj: popravlja napačne podatke, za katere smo doslej bili prepričani, da so točni...
pozdrav
Darko