Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozilih

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Pele
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 169
Pridružen: 21.09.2011, 11:09
Kraj: Ptuj

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

Odgovor Napisal/-a Pele »

Po sliki mostu čez Pesnico(kjer se vidi,da reka teče od fotografa proč,se pravi smer vzhod - zahod)predvidevam,da je
most čez r.Pesnico in cesto proti Pernici.Cesta je speljana pod levim obokom,prične se pa pri desnem odcepu za cestnim
mostom čez r.Pesnico(cesta Počehova-Šentilj),levi odcep s ceste,pa vas pripelje do naselja graditeljev (SCT,Igmat). :wink:Upam da sem bil v pomoč terenskim raziskovalcem!?

Lep dan,Pele!
Uporabniški avatar
ivy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3877
Pridružen: 21.01.2008, 20:06
Kraj: Maribor

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

Odgovor Napisal/-a ivy »

Tono napisal/-a:Moja laična pripomba: zdi se mi, da je stara slika posneta iz kontra strani, t. j. v smeri proti Pohorju.
Tudi jaz se vedno bolj nagibam k tvojim ugotovitvam, ker se mi zdi, da se daleč v odzadju vidi hrib Sv. Urban. :hmm
Edina dilema, pri tem kadar nič ne delaš, je, da ne veš kdaj si gotov.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pogledal sem v komisarjeve zapiske...

Slika

Glede na to, da je razpon 30 m, selimo diskusijo v temo: Pesniška dolina...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Tegale mostu še nismo vnesli v seznam...

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Marlo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 177
Pridružen: 24.01.2009, 11:44

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

Odgovor Napisal/-a Marlo »

To bi bil most čez Savo pri Globokem (km 610), odsek Otoče - Globoko oz. Podnart - Lesce Bled.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Amerikanci so imeli samo seznam občin :lol: :lol:

So pa most zapisali v seznam nepremične kulturne dediščine zelo delovni predstavniki ZVKD Kranj (vsak drug objekt je kulturna dediščina).
Seveda z napakami...
link do zapisa: http://giskd2s.situla.org/rkd/Opis.asp?Esd=17626

Bo potrebno enega njihovega delavca poslati na "šnelkurs" industrijske arheologije v Anglijo :wink:
Ali pa če bi katera knjižnica v Sloveniji kupila knjigo Rauter, Rainer: Ein Verkehrsweg erschliesst die Alpen Band 2, 1998 (se še dobijo "zadnji izvodi") :roll:

Torej...v tej knjigi piše, da je bil most, dolg 77,9 m zgrajen na novo leta 1911 (verjetno novi predpisi in povečanje teže vlakov).
ZVKD Kranj je zapisal leto gradnje 1868-1870 (razpon 2 x 36,7 m). To naj bi bil prvi most.
Sedaj se vprašam: če bi na ZVKD Kranj vedeli, da je bil zgrajen ta most (in saniran po WW 2) leta 1911, ali bi tudi spadal v register nepremične kulturne dediščine :-k

Zapisali pa so, da je bil bombardiran 5.4.1945 s strani zaveznikov.

Prometno tehnični oddelek Glavnega štaba JA za Slovenijo je 14.5.1945 določil za popravilo mostov preko Sore v Medvodah, Otočah in Mostah tvrdko (podjetje) inž. Dedek.
Dne 21.5.1945 že javljajo, da je proga Ljubljana - Jesenice že vozna z izjemo železnega mostu preko Sore. Tudi 22.5.1945 (glej zgornji post: komisarjevi zapiski :wink: kopija originalnega dokumenta)
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Marlo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 177
Pridružen: 24.01.2009, 11:44

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

Odgovor Napisal/-a Marlo »

Današnji most čez Savo pri Otočah (ali Globokem) nima veliko skupnega z mostom izpred II. svetovne vojne.

Po skici iz l. 1940 sta most sestavljali dve mostni konstrukciji. Konstrukciji sta bili dolgi po 40 m (svetla razpetino 38,1 m). V prerezu sta bili konstrukciji v obliki korita, vsaka iz 10 polj (segmentov).
Slika

Ob začetku II. s.v. je jugoslovanska vojska most minirala in pošteno porušila. Most so usposobili za promet do konca avgusta 1941 (Baubericht oz. prosti prevod Gradbeno poročilo). Obstoječi mostni konstrukciji so skrajšali na 6 polj (24 m) in dodali dva provizorija po 17 m.
Slika
Slika

V načrtu iz l. 1943 sta narisani mostni konstrukciji in trije provizoriji po 17 m.
Slika

Proti koncu vojne so zavezniki most zadeli in načrt po vojni kaže eno mostno konstrukcijo (24 m), en provizorij 24 m in tri provizorije po 17 m.
Slika

Današnji most je bil zgrajen l. 1949/50. Svetla razpetina je 2x 36,7 m, v prečnem prerezu pa je zaprti okvir.
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 783
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

Odgovor Napisal/-a trocken »

Nekaj o bojih na Bohinjski progi (na območju Baške grape), tokrat z druge strani. Gre za italijanski propagandni film z nekaj zanimivimi detajli z železniške proge. Poglejte si ga na tem naslovu. Prepoznan je most Bukovo, ki je zrušen v ofenzivi malo prej. gre za posnetke iz julija 1944, pa vidukt pri Mostu na Soči...
http://www.youtube.com/watch?v=VwPoo_Q3Yuo
BRUS
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 77
Pridružen: 23.11.2006, 16:55

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

Odgovor Napisal/-a BRUS »

trocken napisal/-a:Nekaj o bojih na Bohinjski progi (na območju Baške grape), tokrat z druge strani. Gre za italijanski propagandni film z nekaj zanimivimi detajli z železniške proge. Poglejte si ga na tem naslovu. Prepoznan je most Bukovo, ki je zrušen v ofenzivi malo prej. gre za posnetke iz julija 1944, pa vidukt pri Mostu na Soči...
http://www.youtube.com/watch?v=VwPoo_Q3Yuo
Se navežem na tebe: :twisted:
Nenormalno se mi zdi, da je bilo toliko zrušenih mostov, viaduktov na Bohinjki (Soški progi):
Danes pišem samo spominjanja ljudi...

!!!!!
Avče
: viadukt v smeri: TRSTA!! "kot za koga soška - bohinjska proga ima začetek in konec!!!

AVČE: viadukt gre iz ž. postaje Avče v desno smer v galerijo, proti Trstu. Zbowe :D ma lepo fotko (Mrtvaški klanc)
-zrušili Partzani. Baje se je Churcill zahvalil Titu v eni brzojavki/depeši.
(g.Dolničar.???.. v knjigi), poiščem.?
Datum: ?

Most čez Sočo v AJBI : Bombardirali zavezniki, večkrat..
- zrušen od avio bombardiranja
-po pripovedovanju domačinov, so imeli velike? težave? zaradi jeza (pregrade)
HE Plave gor vodno, ki je niso hoteli porušiti.
-oče kot desetletni otrok se spomnja letal nad glavo. (Zavrh,Levpa), ki so šla v dolino...

PLAVE: viadukt za vasjo Plave, iz smeri ž. postaje PLAVE v smeri Trsta.
-zrušen od okupatorja.
-okupator je imel art. orožje s katerim je dosegel Trst.??? domet cca 40km???
-orožje bilo zaščiteno v ž. predoru pod vasjo Prelesje v smeri Trsta, streljalo pa z ž. postaje Plave.
-ob streljanju so vsi vaščani bili obveščeni da odprejo okna.
-ob odhodu okupator zruši viadukt, v globel potisne vse nepotrebno (delavnice na vagonih '?)....Baje se še danes najde pri domačinih orodje iz tistega časa..

SOLKANSKI MOST
: Verjetno ni potreben opis? :D
- večkrat bombardiran od zaveznkov.
- poškodovan, lokacija zahtevna za bombardiranje...
- baje en zadetek skozi glavni lok (brez explozije).

ZANIMIVO! Obe lokaciji zavezniškega bombardiranja Ajba in("Solkan"(Canale dIsonzo)) Sta bila bombardirana od MATAF (tactikalAF) in ne od MASAF (strategicalAF) torej sekundarna cilja.
(obratno)? :shock:
---če najdem dokument, nekoč prebran, da so bombardirali solkanski most pri povratku z Dunaja (misija odpovedana, slaba vidljivost)?? je napisan nek (observer)???? (izvidnik). (Wien je bil verjetno stratwški cilj?) torej MASAF (strategicalAF)
Ne verjamem da so to počeli veliki bombniki..... (Dolina Soče ni lih široka)
Verjetno lovci bombniki za spremljavo cele operacije?

No če ma kdo voljo...
Sukenci (Solkanci) na plan.!!!
"vale čoko", so rekli ko je grmelo od eksplozij in avionov.
Izpoved pokojne stare mame :twisted: :twisted: :twisted:
Prevod: Valijo (prevračajo) navzdol po hribu hlode.
Lp T
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

.....za Avče ti lahko pomagam.Most je zrušil 9.korpus v noči 13/14.junij 1944.Sicer pa skorajda ne obstaja objekt na Bohinjki,ki ne bi bil med vojno vsaj enkrat porušen.Literature pa mali kubik (Klanjšček,Rustja,Kofol,.....)
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
BRUS
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 77
Pridružen: 23.11.2006, 16:55

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

Odgovor Napisal/-a BRUS »

Nurmi napisal/-a:.....za Avče ti lahko pomagam.Most je zrušil 9.korpus v noči 13/14.junij 1944.Sicer pa skorajda ne obstaja objekt na Bohinjki,ki ne bi bil med vojno vsaj enkrat porušen.Literature pa mali kubik (Klanjšček,Rustja,Kofol,.....)
Hvala, Nurmi.
Hvala za info.
Jaz poznam zadevo iz pripovedi in tistega kar sem prej napisal..
Ob čisti in nizki Soči se še vidijo oboki v vodi. Na pomlad se bom potrudil poslikat.
Bom enkrat poizkusil opisat še iz "ušes in oči" takrat živečih Avčanov. :roll
Če ima kdo pri roki te knjige, prosim naj kaj napiše. Vsaj datume dogodkov ali druge značilnosti.
Hvala T
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

....Bom probal malo iz glave,pa iz mojih zapiskov napisati kaj se je dogajalo v najinih koncih predvsem v tvojih Avčah.Čeprav se za prvo pravo minersko akcijo na primorskem šteje akcija Karla Maslo in Edvina Dolgana ki sta 28.10.41 minirala progo med Narinom in Kilovčami,ter ubila 70 nemških letalcev,ki so šli na dopust na Jadran.So se na Bohinjki prave akcije začele šele v drugi polovici leta 43,po kapitulaciji Italije in formiranju 9.korpusa.V naših koncih je Italijane zamenjala druga skupina 71.Nemške divizije,ki ji je poveljeval polkovnik Sharenberg......
.....26.oktobra.1943 sta 2. in 4. bataljon Goriške brigade napadla postojanki v Avčah in Ajbi (ki je čuvala most),zažgali postajo Avče in minirali del proge,točno nad vašo novo elektrarno.
.....v noči na 12.januar.1944 sta v skupni akciji 17. in 18. brigada zaminirali dva železniška mosta med Sveto Lucijo in Avčami (tista dva ,ki sta danes železna na akumulacijskem jezeru Most na Soci pod Drobočnikom) in zavzeli Log pri Avčah.
...no 13/14.junij.1944 je padel most v Avčah kot sem že zapisal
.....ponoči na 19.julij.1944 so napadli postojanko med Mostom na Soči in Podmelcem (pri Lušinu),sesuli 4 bunkerje in minirali prvi železni most iz smeri Mosta.
.....17.brigada Simona Gregorčiča je v noči na 11.september.1944 s pomočjo italijanskega bataljona Mazzini uničila elektrarno v Ložicah in zažgala postajo Plave.
To so bile bolj odmevne akcije v tem koncu,sicer je pa 9.korpus izvedel v tem letu samo na odseku Podbrdo-Gorica več kot 150 diverzantskih akcij.
.....kar se zaveznikov tiče in njihovega zračnega bombardiranja nimam podatkov,vem samo za protestno pismo,ki ga je Lado Ambrožič-Novljan poslal Narodnoosvobodilnemu svetu (SNOS).Da zavezniki ne bombardirajo zavzeto.Oziroma,da so tarče na Bohinjki sekundarnega pomena.Šlo je predvsem za praznjenje letalskih magazinov,pri vračanju z misij po Balkanu in vzhodni Evropi.Piloti so bili izčrpani in zveličani,temu primerno tudi natančni.
Nič niti približno takega,kot pri napadih na Štampetov most,kjer je bil prisoten tudi šef Angleške vojne misije pri GŠ NOV in POS podpolkovnik Moore.
....na kratko iz glave in moje beležke.Lahko bi na dolgo,ampak knjige so za čitanje in ne za prepisovanje na forum.
Če te pa zadeva zanima podrobneje imata,Goriški in Tolminski muzej polno materijala tudi slikovnega in ti bodo rade volje odprli vrata.Jaz nisem imel nobenih problemov.

Lp
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Nurmi ima doma...komisarjeve zapiske :wink: :lol: :saluti

BRUS, najbolje, da gresta na en :berr

Ima podatke, ki jih v knjigah ni...recimo: Janez Kramar: Primorski in istrski železničarji 1857-1947, Ljubljana 2001.

To, da pa noče nič prepisati iz knjig, je pa vzrok v crknjenem skenerju :lol:

Iz zgornje knjige ena fotka...

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

...mam informacije iz prve roke.Naš nono je bil eden od ustanovljiteljev 9.korpusa v Trebuši in Novljan reden gost v naši bajti.
Da je pa Nurmi potomec pravih herojev 9.korpusa,smo dokazali pa na prijateljski tekmi Italija-Slovenija v Trstu.Ko je Cimerotič zabil legendarni gol.Mi smo dodali pa piko na "i"! 9.Korpus is back!!!,zagužvali še s specialci iz Padove in kmalu sesekali desničarskega poslanca Manio.Nereo Rocco in Trst sta bila tisti večer spet naša.Pa pustmo te naše revolucionarne in militantne podvige. :wink:

Slika
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Nurmi, se mi je zdelo, da nisi en navaden človek. Že v zibko so ti bili položeni eni uporni geni, ohranjaj držo še vnaprej.

LPL
Odgovori