Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozilih
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozilih
Tako kot je prva svetovna vojna potekala na območju Slovenije in povzročila ogromno materialne škode, je tudi zaradi druge svetovne vojne nastalo ogromno gospodarske škode.
Tukaj ne bomo govorili o izgubah človeških življenj, tukaj govorimo izključno samo o škodi, ki je bila povzročena zaradi napada na kraljevino Jugoslavijo.
Upoštevali pa bomo samo škodo, povzročeno na železniški infrastrukturi in železniških vozilih.
Tukaj bomo objavili samo razbitine: podrte mostove, viadukte, železniške postaje in lokomotive ter vagone.
Posebno temo pa bomo potem zastavili za obnovo vseh teh razbitin.
Čisto iz praktičnih razlogov, ker so članki o obnovi takšni, da zajemajo več različnih sanacij, pa se mi jih ne da ločevati, jih bomo samo poskenirali...
Začel bom z umikom kraljeve jugoslovanske vojske s položajev na meji. Ne bomo govorili o cestnih mostovih, ki jih je rušila kraljeva vojska, ki se je umikala, ampak samo o uničeni železniški infrastrukturi. Želeli so pač upočasniti napredovanje sovražnika: ali nemške ali italijanske vojske
Najprej bom zapisal porušen borovniški viadukt. Veliko ljudi, ki jih ni zanimala vojaška zgodovina, je prepričanih, da so borovniški viadukt podrli partizani. Vendar ni tako...
Ivan Mohorič: Zgodovina železnic na Slovenskem
"Na notranjski progi je jugoslovanska vojska porušila dvonadstropni železniški viadukt pri Borovnici, most pri Rakeku in Štampetov viadukt."
Takole je izgledal podrt borovniški viadukt...
O sanaciji vojne škode bomo govorili v posebni temi. Rezultat pa je sedanja 11 km daljša obvozna proga.
Tukaj ne bomo govorili o izgubah človeških življenj, tukaj govorimo izključno samo o škodi, ki je bila povzročena zaradi napada na kraljevino Jugoslavijo.
Upoštevali pa bomo samo škodo, povzročeno na železniški infrastrukturi in železniških vozilih.
Tukaj bomo objavili samo razbitine: podrte mostove, viadukte, železniške postaje in lokomotive ter vagone.
Posebno temo pa bomo potem zastavili za obnovo vseh teh razbitin.
Čisto iz praktičnih razlogov, ker so članki o obnovi takšni, da zajemajo več različnih sanacij, pa se mi jih ne da ločevati, jih bomo samo poskenirali...
Začel bom z umikom kraljeve jugoslovanske vojske s položajev na meji. Ne bomo govorili o cestnih mostovih, ki jih je rušila kraljeva vojska, ki se je umikala, ampak samo o uničeni železniški infrastrukturi. Želeli so pač upočasniti napredovanje sovražnika: ali nemške ali italijanske vojske
Najprej bom zapisal porušen borovniški viadukt. Veliko ljudi, ki jih ni zanimala vojaška zgodovina, je prepričanih, da so borovniški viadukt podrli partizani. Vendar ni tako...
Ivan Mohorič: Zgodovina železnic na Slovenskem
"Na notranjski progi je jugoslovanska vojska porušila dvonadstropni železniški viadukt pri Borovnici, most pri Rakeku in Štampetov viadukt."
Takole je izgledal podrt borovniški viadukt...
O sanaciji vojne škode bomo govorili v posebni temi. Rezultat pa je sedanja 11 km daljša obvozna proga.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
Če misliš obvoz okoli Borovnice, ne bo držalo.železocestnik napisal/-a:Rezultat pa je sedanja 11 km daljša obvozna proga.
Razlika v dožini proge po viaduktu in okoli Borovnice je manj kot 4 km.
Če ne verjameš - izmeri na geopedii.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
Preverjam budnost
...in če sploh bere kdo to...če je sploh zanimivo in če se sploh splača nadaljevati...
Trenutno imam nedokončan ljubljanski tramvaj, kjer sem imel zveste obiskovalce, čeprav smo nazadnje obdelovali neke zapisnike, torej suhoparna zadeva...in kjer imamo preko 17.000 ogledov
Vmes sem "prešaltal" na tramvajski forum foruma zeljeznice.net in začel obdelovati začetke tramvaja v Dubrovniku. To delo je en velik preboj v raziskavi začetkov tramvaja v Dubrovniku, saj do sedaj niso imeli dovolj dokumentov za celovit pogled...vendar nimam več kot 1000 ogledov (ker obupujem, mi sicer zagotavljajo, da imajo drug način merjenja obiskov ).
Vsekakor bom potreboval, če bom nadaljeval tole temo sedaj, tudi pomoč forumašev, ki poznajo zadeve in še lahko prispevajo kakšno fotko...ki jih jaz trenutno nimam časa iskati...
Recimo: most pri Rakeku in Štampetov viadukt že nimam fotk (porušitev s strani jugoslovanske kraljeve vojske).
Da se vrnemo na obnovo borovniške proge...
V Mohoriču piše:
"Po načrtu je bila nova proga dolga 11.083 m ter za 3.209,85 m daljša od prvotne proge čez voiadukt."
Za točno razliko, ki pa je nastala po izvedbi proge pa bi bilo potrebno pogledati in staro in novo kilometražo...
...in če sploh bere kdo to...če je sploh zanimivo in če se sploh splača nadaljevati...
Trenutno imam nedokončan ljubljanski tramvaj, kjer sem imel zveste obiskovalce, čeprav smo nazadnje obdelovali neke zapisnike, torej suhoparna zadeva...in kjer imamo preko 17.000 ogledov
Vmes sem "prešaltal" na tramvajski forum foruma zeljeznice.net in začel obdelovati začetke tramvaja v Dubrovniku. To delo je en velik preboj v raziskavi začetkov tramvaja v Dubrovniku, saj do sedaj niso imeli dovolj dokumentov za celovit pogled...vendar nimam več kot 1000 ogledov (ker obupujem, mi sicer zagotavljajo, da imajo drug način merjenja obiskov ).
Vsekakor bom potreboval, če bom nadaljeval tole temo sedaj, tudi pomoč forumašev, ki poznajo zadeve in še lahko prispevajo kakšno fotko...ki jih jaz trenutno nimam časa iskati...
Recimo: most pri Rakeku in Štampetov viadukt že nimam fotk (porušitev s strani jugoslovanske kraljeve vojske).
Da se vrnemo na obnovo borovniške proge...
V Mohoriču piše:
"Po načrtu je bila nova proga dolga 11.083 m ter za 3.209,85 m daljša od prvotne proge čez voiadukt."
Za točno razliko, ki pa je nastala po izvedbi proge pa bi bilo potrebno pogledati in staro in novo kilometražo...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
Me zanima, kateri most med Rakekom in Postojno bi to lahko bil? Verjetno se je nahajal pred mejo z Italijo. Mogoče je tisti med PsB in UsB?železocestnik napisal/-a:...
Recimo: most pri Rakeku in Štampetov viadukt že nimam fotk (porušitev s strani jugoslovanske kraljeve vojske).
Mogoče veš stacionažo mosta??
So pa to čisto navadni mostovi - podvozi, pod katerimi je speljana cesta - nič impozantnega.
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
Regan 664 napisal/-a:Me zanima, kateri most med Rakekom in Postojno bi to lahko bil? Verjetno se je nahajal pred mejo z Italijo. Mogoče je tisti med PsB in UsB?železocestnik napisal/-a:...
Recimo: most pri Rakeku in Štampetov viadukt že nimam fotk (porušitev s strani jugoslovanske kraljeve vojske).
Mogoče veš stacionažo mosta??
So pa to čisto navadni mostovi - podvozi, pod katerimi je speljana cesta - nič impozantnega.
V časopisu Jutro z dne 4.5.1941 ja na strani 4 novica s sliko o porušenem mostu Borovnica-Verd-
link
http://www.dlib.si/?urn=URN:NBN:SI:DOC-21XZAHG0
Časopis slovenec z dne 10.5.1941 na strani 3 piše o popravljenih mostovih pri Rakeku.
Link: http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-MPFBJRRF
Časopis Slovenec z dne 25. 4 1941 objavlja na strani 3 novico o popravilu Borovniškega mostu katerega je razstrelila Jugoslovanska vojska.
link: http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-71KSYPZL
Slovenec dne 22.6.1941 pa na strani 3 objavlja novico, da je Borovniški viadukt že zvezan , priložene so tudi slike.
link: http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-2NJG02CP
Morda nisem s povezavami preveč nadležen.
Drotar
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
Ja, tako se pa da delati...
Tono bi takoj rekel, da sem delegiral delo
Drotar, se zahvaljujem za linke...
...tako da se bomo proti večeru lahko prestavili na severno mejo...
V knjigi Anke Vidovič Miklavčič: Slovenski železničarji pod italijansko okupacijo v ljubljanski pokrajini piše:
"Nadalje so porušili železniški nadvoz pri Preserjah, dne 10. aprila borovniški viadukt, dalje železniški nadvoz pri Verdu, Kraljev (dolski) most pri Borovnici, Štampetov most in železniški most pri Rakeku."
fotka iz knjige:
Tono bi takoj rekel, da sem delegiral delo
Drotar, se zahvaljujem za linke...
...tako da se bomo proti večeru lahko prestavili na severno mejo...
V knjigi Anke Vidovič Miklavčič: Slovenski železničarji pod italijansko okupacijo v ljubljanski pokrajini piše:
"Nadalje so porušili železniški nadvoz pri Preserjah, dne 10. aprila borovniški viadukt, dalje železniški nadvoz pri Verdu, Kraljev (dolski) most pri Borovnici, Štampetov most in železniški most pri Rakeku."
fotka iz knjige:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
O:300
Selimo se na sever...
Marjan Žnidarič piše v knjigi: Železničarji in železnice v času okupacije in narodnoosvobodilnega boja na slovenskem Štajerskem takole:
"Na območju slovenske Štajerske so bili porušeni oziroma minirani naslednji železniški objekti:
Južna železnica:
-predor v Šentilju
-pesniški viadukt
-predor v Košakih pri Mariboru
-železniški most prek Drave v Mariboru, ki je bil miniran 7. aprila popoldne
-črešnjevski predor (med Pragerskim in Celjem), ki je bil miniran 9. aprila
Koroška proga:
-železniški most prek Drave v Dravogradu
-most prek Meže pri Dobrijah blizu Raven
-most pri Prevaljah
-delno porušen predor Holmec
Proga Dravograd-Celje:
-železniški predor blizu Čebularja v Mislinji
Proga Pragersko-Ormož:
-most prek Drave na Ptuju
-most prek Mure v Veržeju
-most prek rokava Mure pri Veržeju
Med bombardiranjem postaje Zidani Most 6. aprila 1941 so Nemci poškodovali tretji tir in vodno postajo.
Porušen železniški most preko Drave v Mariboru...
Porušen železniški most čez Dravo pri Dravogradu...
V kolikor še ima kdo kakšne fotke miniranih objektov s strani starojugoslovanske vojske, navedenih zgoraj, jih naj prileoi tukaj...
Selimo se na sever...
Marjan Žnidarič piše v knjigi: Železničarji in železnice v času okupacije in narodnoosvobodilnega boja na slovenskem Štajerskem takole:
"Na območju slovenske Štajerske so bili porušeni oziroma minirani naslednji železniški objekti:
Južna železnica:
-predor v Šentilju
-pesniški viadukt
-predor v Košakih pri Mariboru
-železniški most prek Drave v Mariboru, ki je bil miniran 7. aprila popoldne
-črešnjevski predor (med Pragerskim in Celjem), ki je bil miniran 9. aprila
Koroška proga:
-železniški most prek Drave v Dravogradu
-most prek Meže pri Dobrijah blizu Raven
-most pri Prevaljah
-delno porušen predor Holmec
Proga Dravograd-Celje:
-železniški predor blizu Čebularja v Mislinji
Proga Pragersko-Ormož:
-most prek Drave na Ptuju
-most prek Mure v Veržeju
-most prek rokava Mure pri Veržeju
Med bombardiranjem postaje Zidani Most 6. aprila 1941 so Nemci poškodovali tretji tir in vodno postajo.
Porušen železniški most preko Drave v Mariboru...
Porušen železniški most čez Dravo pri Dravogradu...
V kolikor še ima kdo kakšne fotke miniranih objektov s strani starojugoslovanske vojske, navedenih zgoraj, jih naj prileoi tukaj...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
Pesniški viadukt??? Ali ni buil zasut že dosti prej?
Menda je bil v planu za rušenje tudi most med Radgonama, ampak so petokolonaši to preprečili. Dokončno pa ga je 4 leta kasneje porušila umikajoča se nemška vojska.
Menda je bil v planu za rušenje tudi most med Radgonama, ampak so petokolonaši to preprečili. Dokončno pa ga je 4 leta kasneje porušila umikajoča se nemška vojska.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
Pozdrav
Razen, če pri pesniškem viaduktu ni bil mišljen most čez Pesnico.... (bil njega dni sestavni del pesniškega viadukta)
Nasploh je kraljevska jugoslovanska vojska bila zelo temeljita, so praktično vse pomembne premostitvene objekte v takratni Dravski banovini "v luft spustili". Pri Dravogradu so nudili celo zelo žilav odpor, ki je Nemce zadržal za par dni....
LP
Jože
Razen, če pri pesniškem viaduktu ni bil mišljen most čez Pesnico.... (bil njega dni sestavni del pesniškega viadukta)
Nasploh je kraljevska jugoslovanska vojska bila zelo temeljita, so praktično vse pomembne premostitvene objekte v takratni Dravski banovini "v luft spustili". Pri Dravogradu so nudili celo zelo žilav odpor, ki je Nemce zadržal za par dni....
LP
Jože
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
To je res!Ajznponar napisal/-a:Pesniški viadukt??? Ali ni buil zasut že dosti prej?
Je pa ostal most čez reko Pesnico
In nadvoz čez cesto Maribor-Lenart
Katerega od teh dveh objektov pa obnavljajo na tej fotki, pa nisem prepričan
Edina dilema, pri tem kadar nič ne delaš, je, da ne veš kdaj si gotov.
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
Ali ni tisto desno vozilo podobno Šeki?
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
Pozdrav
Iste misli sem imel tudi jaz, @Dirigent, ko sem videl sliko. Če pa malo pogledaš vagon, potem prideš do zaključka, da je vozilo precej manjše od Šeke.
Sem pa mnenja, da gre pri tem za popravilo mostu čez Pesnico. Par indicev kaže na to....
LP
Jože
Iste misli sem imel tudi jaz, @Dirigent, ko sem videl sliko. Če pa malo pogledaš vagon, potem prideš do zaključka, da je vozilo precej manjše od Šeke.
Sem pa mnenja, da gre pri tem za popravilo mostu čez Pesnico. Par indicev kaže na to....
LP
Jože
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
Peter, mogoče veš, kdaj je bila posneta zadnja slika?
Mi je pa žal, da sta oba mostova tako lepo obdana z betonom, na tej sliki deluje kamniti most mnogo lepše...
Mi je pa žal, da sta oba mostova tako lepo obdana z betonom, na tej sliki deluje kamniti most mnogo lepše...
Goran
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
Barbarpapa1 napisal/-a:
Sem pa mnenja, da gre pri tem za popravilo mostu čez Pesnico. Par indicev kaže na to....
LP
Jože
Tokrat pa so indici zavedli Jožeta
Pravilni odgovor je:
ivy napisal/-a:@železocestnik, spet bomo nabili nekaj ogledov
Obnova viadukta nad cesto Maribor-Lenart, ki je bil porušen tik pred prihodom nemških čet, aprila 1941.
Fotografija je v lasti gospoda Borisa Horvata
Smo pa zpet "sfalili" razlog za praznovanje: 20.000 ogled Pesniške doline
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
Pa še malo uničenega mosta v Zidanem Mostu po bombandiranju 17. in 18. 11 1944.
Da ne boste mislili, da ste imeli samo drugod uničenje v vojni.
Na prvi sliki je že položen nosilec za začasno ureditev vožnje vsaj po enem tiru.
Lp Drotar
Da ne boste mislili, da ste imeli samo drugod uničenje v vojni.
Na prvi sliki je že položen nosilec za začasno ureditev vožnje vsaj po enem tiru.
Lp Drotar