Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozilih

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
bojan
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 731
Pridružen: 15.01.2006, 19:54

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

OdgovorNapisal/-a bojan » 22.02.2014, 22:31

Hvala obema :oops: :D
ŽC, posebej hvala za linke. Mislim, da sem vsaj dve fotki , ki so na bolhi že videl. Se pa že na teh majhnih lepo vidi kakšna je bila postaja. Je moralo biti kar lepo, Sevnica je pred 2. Vojno veljala za precej turistično, s posebej milo klimo...

LPB
LPB
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 23.02.2014, 1:36

Če pogledamo v knjižico Karol Rustja: Dolenjske proge, Tiri in čas št.6, vidimo, da so ob izgradnji proge Trebnje-Sevnica preurejali tudi postajo Sevnica.
Postaja Sevnica je imela do takrat le 4 postajne tire, dogradili so še 3. Povečali so vodno postajo, zgradili kurilniško remizo z dvema tiroma, čistilne jarke, deponijo za premog, okretnico in prostore za kurilniško osebje. Postaja je imela le čakalnico III. razreda, zato so dogradili še čakalnici I. in II. razreda. Bločna varnostna naprava ni omogočala razširitve, so predvideli novo, staro pa naj bi premestili na Breg.
Poskusni vlak je peljal 2.12.1938, otvoritveni vlak je peljal 8.12.1938. Na otvoritev je prišel ministrski predsednik dr. Stojadinović.

V knjižici Karol Rustja: 90 let Trebnje-Tržišče, 60 let Tržišče-Sevnica, LJ 1998 pa izvemo, da so montirali okretnico leta 1941.
Okretnica s premerom 23 metrov in nosilnostjo 150 ton je ostala v uporabi do leta 1988, ko so jo izgradili in montirali v ......Novi Gorici. Sedaj pa itak vemo, kaj se z njo dogaja...zasul jo je pesek (pa ne tisti, saharski)...

Bomo morali poiskati fotografije izpred leta 1938 da bomo lahko primerjali, če so postajno zgradbo kaj povečali.


Pozdrav
Darko
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 550
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

OdgovorNapisal/-a Peter 5 » 23.02.2014, 11:03

Zdravo!
Ko smo že pri postaji Sevnica, bi omenil, da je to bila ena prvih postaj pri nas, ki je bila po WW2 opremljena s svetlobnimi izvoznimi signali.

LP - Peter
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 06.03.2014, 0:29

Mislim, da smo tole že imeli. Je pa nekaj novosti...

Zapis najdete na Stare slike Cerknica

link: http://stareslike.cerknica.org/2011/03/ ... a-nesreca/

Slika
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 22.03.2014, 11:45

Mariborski železniški most še nismo ovekovečili s posebno temo. Bomo že...

Fotografijo podrtega smo že imeli, samo ne vem kje.

Sposojamo si fotografijo, ki jo ima Plinarna Maribor na spletu...

Slika


pa še eno...samo toliko, da vidimo, ali govorimo o "tapravem".

Slika


Podrla ga je kraljeva starojugoslovanska vojska pred prihodom nemške vojske leta 1941.


Podrt pa ni bil tako, da ne bi bil onemogočen prehod preko njega.

Seveda je začela nemška vojska takoj s sanacijo mostu.





Dne 6. junija 1941 so okupatoji že vabili ob 11. uri na svečano otvoritev saniranega mostu...

Slika



Pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
Marlo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 177
Pridružen: 24.01.2009, 11:44

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

OdgovorNapisal/-a Marlo » 24.03.2014, 7:05

Zanimivo izrazoslovje:
»Železniški most čez Dravo v Mariboru, vezni člen in vrata Nemškega Reicha s Spodnjo Štajersko in Egejskim morjem, bo v kratkem končan…"
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 24.03.2014, 10:52

Bravo Marlo,

sem dal tole kopijo "gor" ravno zaradi tega zapisa.

To je napisal komandir iz štaba ajzenponarskega gradbenega regimenta, ki je popravljal most...


Nadaljevanje sledi...

Pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 24.03.2014, 11:05

Zadeva se je zakomplicirala. Izgleda, da so hoteli, da bi se otvoritve udeležila kakšna visoka "živina"....

in so otvoritev prestavili za en dan...

Slika





Zanima koga program?


Pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
STIB
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 402
Pridružen: 18.04.2006, 11:57
Kraj: Zagreb, HR

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

OdgovorNapisal/-a STIB » 24.03.2014, 13:04

Jasno.
Pa še kakšna slikca? :P
lp iz Zagreba
ZDRU
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 24.03.2014, 16:04

Evo program...

Slika

Slika

...se vidimo "Pri črnem orlu" :berr


za STIB-a, ki si je zaželel še slikco, pa ena načrt, ki je dopolnilo k programu...

Slika


povečava...

Slika


BP1 se sploh ne oglasi več, da ne bi dobil slučajno programa za prevajat :lol: :lol:



Pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
ivy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3875
Pridružen: 21.01.2008, 20:06
Kraj: Maribor

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

OdgovorNapisal/-a ivy » 24.03.2014, 16:48

Mariborski železniški most

Slika

Vir: Zgodovina slovenskih železnic na razglednicah, Tadej Brate
Edina dilema, pri tem kadar nič ne delaš, je, da ne veš kdaj si gotov.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3404
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

OdgovorNapisal/-a mkx » 24.03.2014, 17:05

Da ne bi kdo prišel preveč našemljen: tako častni gostje kot vojaštvo morajo biti oblečeni v "radne" uniforme ... :saluti
LP, Metod
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3978
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

OdgovorNapisal/-a Tono » 24.03.2014, 18:47

mkx napisal/-a:Da ne bi kdo prišel preveč našemljen: tako častni gostje kot vojaštvo morajo biti oblečeni v "radne" uniforme ... :saluti


pa štalhelmo, flinto pa fišeklije morajo imeti tudi s sabo :)

Meni se najbolj dopade program od 14:45 dalje :)
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 24.03.2014, 21:28

Pozdrav

Za tiste, ki ne vedo, kje je bil hotel "Schwarze Adler", ena slikica slednjega kar nekaj let po WWII:

Slika

Slika je od tukaj:

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Grajski_trg_in_hotel_Orel_1961.jpg

@ŽC =D> =D> =D> (mogoče pa je to zametek teme o mariborskem železniškem mostu, ki je bila napovedovana nekaj let nazaj...)

LP

Jože
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3088
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

OdgovorNapisal/-a _Borsig_ » 24.03.2014, 22:33

Iz "Hotel Schwarze Adler" je torej nastal "Hotel Orel"!!!

A oni "Schwarze" se je pa pri prevodu zgubil?!?
:mrgreen:
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov