Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozilih

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3978
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

OdgovorNapisal/-a Tono » 24.03.2014, 22:38

@_Borsig_: saj veš, adler, pa še oni plus zraven, to nea gre :)
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 24.03.2014, 23:03

Pozdrav

Priznam, to, da je Hotel Orel nekdanji Schwarze Adler, sem sklepal iz podatkov na wikipediji, ki pravijo, da je tam nekoč bila gostilna "Zum schwarzen Adler" (pri črnem orlu).

http://sl.wikipedia.org/wiki/Hotel_Orel,_Maribor

Pa so ga Nemci leta 41 hitro v Adler primenovali. Dokaz se najde na strani Plinarne Maribor:

Slika

Kot rečeno, slikica je od tu:

http://www.plinarna-maribor.si/140let.cp2?page=3

P.S. Se najde tudi slika porušenega železniškega mostu....

LP

Jože
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9054
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 24.03.2014, 23:53

Od kod pa sem si sposodil jaz fotko podrtega mostu :wink:

Za "črni" je okupatorju zmanjkalo placa na fasadi :lol: :lol:
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 558
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

OdgovorNapisal/-a Peter 5 » 25.03.2014, 8:26

Barbarpapa1 napisal/-a:Pozdrav
.......
Pa so ga Nemci leta 41 hitro v Adler primenovali. ......Slika
........
LP
Jože


Zdravo!
Ja, potem pa je sloviti vogal takratne kavarne Astoria na desnem delu slike nedvomno
Die Eselecke ! :D

LP - Peter
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3453
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

OdgovorNapisal/-a mkx » 25.03.2014, 11:47

Ali se samo meni zdi ali pa so pri preimenovanju iz orla v adlerja šparali pri črkah? A in D sta malo drugačne barve ... kot da bi REL premetali v LER in spredaj dodali (drugačni) AD ...
LP, Metod
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 25.03.2014, 12:18

Pozdrav

Ja, se je, izgleda, zelo mudilo (če se ne motim, se je tukaj mimo peljal tudi "firer" osebno). Dozdeva se mi, da je D malo višje od A, pa mojster je črko L malo "butnil" in je ostala poševna.... Da o sledovih črk JA pri napisu "RESTAURANT" ne govorimo... :mrgreen:

LP

Jože
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3089
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

OdgovorNapisal/-a _Borsig_ » 25.03.2014, 12:35

mkx napisal/-a:Ali se samo meni zdi ali pa so pri preimenovanju iz orla v adlerja šparali pri črkah? A in D sta malo drugačne barve ... kot da bi REL premetali v LER in spredaj dodali (drugačni) AD ...
Tudi jaz imam tak občutek!

Še manj dela pa so imeli ko so ga preimenovali nazaj v "OREL" - potrebovali so samo nov "O", pa "L E R" so prestavili nazaj v "R E L"!
:roll:


.
Peter 5 napisal/-a: ... Ja, potem pa je sloviti vogal takratne kavarne Astoria na desnem delu slike nedvomno
Die Eselecke ! :D

LP - Peter...
Ja, pri "Die Eselecke" so imeli še manj dela. V pogovoru (saj ta naziv ni bil nikjer napisan) so enostavno opustili "Die" , zamolčali "c" (kateri se v Nemščini tako ali tako ne izgovarja) in na koncu odrezali "e"!
:mrgreen:


.
Barbarpapa1 napisal/-a: ... če se ne motim, se je tukaj mimo peljal tudi "firer" osebno...
Se je ja! Ko se je po rokoko stopnišču vspel v grad in izgovoril tiste znane besede v stilu " Te pa mi neredte to tu zopet naše, čuj!"
:mrgreen:
(Namerni nisem dobesedno citiral njegovih besed)


Barbarpapa1 napisal/-a: ... Dozdeva se mi, da je D malo višje od A, pa mojster je črko L malo "butnil" in je ostala poševna.... Da o sledovih črk JA pri napisu "RESTAURANT" ne govorimo...

:thumbupr
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9054
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 25.03.2014, 16:35

Slika



Malo sem mu rep odrezal...
:lol: :lol:



Slika


Slika


sami si povečajte po želji...

http://www.dlib.si/stream/URN:NBN:SI:do ... 431a0d/PDF
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3089
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

OdgovorNapisal/-a _Borsig_ » 27.03.2014, 22:53

Marlo napisal/-a:Našel.
Gre za Sevnico (Šmarje). Stara Sevnica je približno 1,5 km od 'nove Sevnice'.

Slika

Razglednica je v temi "Slovenski kraji z železnico na starih razglednicah" oz. vir: http://www.etno-muzej.si/it/spletne-zbi ... e/f0038808
Razglednica naj bi bila iz časa 1928/47 in zato kakšna hiša manjka.



Kdo ga bo obvestil da je sedel na napačni postaji!?! :
http://www.24ur.com/70-let-kasneje-z-le ... rafij.html
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9054
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 28.03.2014, 0:25

Borsig, za tole si zaslužiš popolno petico! Kolikor vem si še stara šola in takrat še ni bilo desetic :old

Ja, kaj čmo, tudi mi smo tavali v temi...ampak smo vsaj zapuščali okope pri posameznih možnih lokacijah in pustili zadevo "odprto, nerešeno...". Seveda do ni Marlo-tovega odkritja :idea: =D> =D>

Denisa Oštirja vabim, da se včlani na forum. In v kakšno MRS ekipo...mu bo morda pomagalo pri njegovem prihodnjem delu.

Obenem pa ga vabim, da naredi nov prispevek, v katerem bo popravil napačno lokacijo in zapeljal akterje razčiščevanja na en "nalet in raketiranje taprave železniške postaje". In se pogovarjal z MRS o težavah lociranja...


Pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9054
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 28.03.2014, 19:58

Ali lahko kdo poišče Street View za tisti dve hiši, ki jih je Marlo označil s puščicama?
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3978
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

OdgovorNapisal/-a Tono » 29.03.2014, 9:03

Jaz pa sem Oštirju že napisal mail in ga povabil k nam. Če ga seveda kaj zanima o železnici :)
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
Marlo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 177
Pridružen: 24.01.2009, 11:44

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

OdgovorNapisal/-a Marlo » 30.03.2014, 21:31

Slika

Na levi strani ceste (za njo je 'velika' hiša, ki jo še ni na razglednici).
Slika

na desni strani ceste
Slika
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9054
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 30.03.2014, 21:36

Marlo, se zahvaljujem.
Potrebujem za dokaz tistim, ki ne verjamejo kar takoj, kar je tudi prav.

Pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9054
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 07.07.2014, 20:21

Pozdravljeni,

da ne ostanemo na tej edini "partizanski" tirni shemi :wink:

bojan napisal/-a:
Za konec pa še skica območja enega od obveščevalcev Kozjanskega odreda v obdobju 1944/45. Morda so ravno take skice služile zaveznikom za orientacijo pri raketiranjih…
Slika



Iz časa kraljevine si oglejmo stanje na postaji Sevnica...

Slika

Slika


Za prvo silo!


Dokumenti so iz Železniškega muzeja v Ljubljani. Se zahvaljujem ravnatelju muzeja prof. Mladenu Bogiću da je dovolil objavo dokumentov na forumu.


Pozdrav
Darko

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: Google [Bot] in 3 gostov