Stran 13 od 14

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

Objavljeno: 07.03.2015, 13:45
Napisal/-a železocestnik
Igor, hvala za pozitivni prispevek k temi...

S tvojo pomočjo se nam je odprlo obzorje. Imamo na razpolago fotografijo istega dogodka, vendar širši vpogled na območje, kar pomeni, da se povečuje možnost ugotovitve lokacije.

Slika


Še povečava, če bi malce pomagala...

Slika

Fotografija je objavljena za raziskovalne namene.

Sposojeno iz linka, ki ga je podal Igor.


pozdrav
Darko

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

Objavljeno: 07.03.2015, 15:07
Napisal/-a trackpan
Pozdravljeni pozitivno misleči .

@železocestnik sem našel zanimive dokumente oz. slike na spletni strani pilotov SAAF :

http://saafww2pilots.yolasite.com/arthu ... graphs.php

Je podstran pilota Arthura Geaterja. Njegova vnukinja Julia Geater je darovala slike in kopije dnevnika. Na št. 18 ( 14/2/1945, Trains at Slovenj Gradec, ops no 29) lahko najdemo sliko in zapis iz dnevnika. Objava je relativno nova (januar 2015). Predvidevam, da točna lokacija za poznavalce ne bo problem. Verjetno nekje med Mislinjo in Šmartnem pri Slovenj Gradcu.

Na kratko. Cel kup zelo zanimivih fotografij. :D :thumbupl

LP Igor

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

Objavljeno: 07.03.2015, 17:32
Napisal/-a železocestnik
Igor, to pa je Slika

Slika

Se zahvaljujem vnukinj pilota Juliji Geater za darovane fotografije in dokumentacijo.



Imamo datum: 14.2.1945 ob 13.15

Kraj: nekje pri Slovenj Gradcu


Potrebna je samo še mikrolokacija.

Kje je tako oster ovinek?


Pozdrav
Darko

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

Objavljeno: 07.03.2015, 17:52
Napisal/-a 363
železocestnik napisal/-a: Potrebna je samo še mikrolokacija.

Kje je tako oster ovinek?


Pozdrav
Darko
46°30'33.7"N 15°04'45.0"E

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

Objavljeno: 08.03.2015, 0:29
Napisal/-a trackpan
Pozdravljeni pozitvno misleči.

V enem od prejšnih "prispevkov" sem omenil dvorec na fotografiji. In oglejte si :

http://commons.wikimedia.org/wiki/Categ ... enj_Gradcu

še par besed o dvorcu Galenhofen (Gallenhofen) in zakaj ga danes ni več :

http://www.slovenjgradec.si/vs-legen.html

LP Igor

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

Objavljeno: 08.03.2015, 2:04
Napisal/-a železocestnik
Odlična sta bila oba: in trackpan in 363 =D> =D>


pozdrav
Darko

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

Objavljeno: 09.03.2015, 10:39
Napisal/-a trackpan
Pozdravljeni pozitivno misleči.

Na spletni strani posvečeni pilotu Arthurju Geaterju lahko najdete malce večjo fotografijo z originalnim besedilom.

Vprašanje. Ali je zgradba med enim in drugim vlakom železniška postaja Turiška vas ?

V primeru, da bi imeli še Italijo v naših krajih bi na tabli pisalo Zolla. [-X

Fotografija številka 39 je brez opisa. V daljavi vidimo Stol in Storžič. Predvidevam, da kraj pod nami Škofja Loka ?

LP Igor

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

Objavljeno: 09.03.2015, 14:09
Napisal/-a železocestnik
Fotografija Beaufighterja, ki sem jo "prilepil"...

Slika

je iz revije...

Slika


se zahvaljujem Igorju von Lenart iz knjižnice za poslani fotki in za zaupanje, da bomo znali locirati fotografijo "u nulo" in popraviti navedbe v reviji.


pozdrav
Darko

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

Objavljeno: 10.03.2015, 21:46
Napisal/-a slovan
Fotografija številka 39 je brez opisa. V daljavi vidimo Stol in Storžič. Predvidevam, da kraj pod nami Škofja Loka ?
Domžale!?

Lp

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

Objavljeno: 11.03.2015, 9:11
Napisal/-a trackpan
Pozdravljeni pozitivno misleči .

@slovan, tvoja trditev bo kar "držala" :thumbupr . Poglejmo dejstva:

1. Zapis v dnevniku letenja z 27.2.1945 (...barracks at DOMZALE ).
2. Druga slika z originalnim pripisom " ... DOMZALE ...".
3. Linija Domžale - konec grebena oz. gozda - Storžič.
4. Smer "Kamniške Bistrice" in dotikanje hribčka Šumberka.
5. Železnica v smeri Kamnika.
6. Bel kvadratasti stolpič, ki se pojavi na obeh slikah.


Z kakšno fotografijo (razglednico) bi lahko še dodatno potrdili.

LP Igor

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

Objavljeno: 11.03.2015, 16:39
Napisal/-a železocestnik
Odlično za oba =D> =D>

slovanu za idejo, trackpan-u pa za argumentacijo.... :wink:


pozdrav
Darko

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil

Objavljeno: 11.03.2015, 22:39
Napisal/-a trackpan
Pozdravljeni pozitivno misleči .

V svoji knjigi "Beaufighter Over the Balkans" Steve Stevens pravi, da so na svojih uniformah nosili "the distinctive Yugoslav Red Star". Zakaj, a :?:

Asociacija na zadnje dogajanje okoli hmelnega napitka. Samo miže za negrešne duše :berr .

LP Igor

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozilih

Objavljeno: 10.06.2015, 12:45
Napisal/-a železocestnik
Dne 1.3.1945 so napadli bombniki Jesenice v dveh navalih od 13.30 do 14.00 in sicer 16, v drugem napadu pa 11 bombnikov.
Odvrgli so okoli 150 bomb (po 250 kg).
Poškodovanih je bilo poplnoma 27 hiš, precej sta bila poškodovana kolodvor in poštno poslopje.
Bilo je 50 mrtvih, 60 težko poškodovanih, 30 pa lažje.

Kako vem?

Prepisal sem iz tedenskega poročila 517. bataljona deželnih strelcev :idea:

Slika

Še poškodovana železniška postaja Jesenice...

Slika
Fotografija iz Gorenjskega muzeja Kranj

Ali imamo še kakšne fotografije na razpolago?


pozdrav
Darko

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozilih

Objavljeno: 10.06.2015, 14:43
Napisal/-a železocestnik
Verjetno je bila polovica mrtvih civilistov in Slovencev. Danes je možno narediti seznam slovenskih državljanov, ki so umrli pri tem bombardiranju, glede na to, da je dokončana študija smrtnih žrtev v času WW2. Trenutno je na spletni strani:

http://www.sistory.si/zrtve

seznam, dolg 99.717 žrtev:
Trenutno število objavljenih žrtev: 99717
Zadnja posodobitev zbirke žrtev: 23.03.2015

Mrtvi v tem zračnem napadu 1.3.1945, ki pa so bili v službi okupatorskih sil in uprave, pa so bili pokopani 5. marca 1945 na vojaškem pokopališču v Kranju. Le teh je bilo vsaj 21. Med njimi niso bili samo vojaki ali policisti, bili so tudi kondukter, kurjač, vzdrževalec kretnic. Ti železničarji so prišli na Jesenice po sistemu menjave, ker so slovenske železničarje premeščali v Avstrijo, tako da so bili večinoma Avstrijci.

Kolikor vem, je na ta pogreb v Kranj prišel tudi gaulajter Rainer.

Trenutno še nisem našel fotografij s tega pokopa, ki se je odvijal v Polju 8 kranjskega pokopališča.
Do 1.3.1945 je bilo na kranjskem pokopališču pokopano okoli 1050 pripadnikov okupacijskih sil in uprave.

Slika
To je Polje 1 (leti 1941 in 1942) na kranjskem pokopališču, v ozadju spomenik padlim v WW1, seveda onečaščen z nekimi čudnimi simboli...

Fotografije s pokopališča v Kranju iz časa WW2 se prodajajo na Ebay-u od 5 pa do 50 €.


pozdrav
Darko

Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozilih

Objavljeno: 29.04.2018, 15:16
Napisal/-a trackpan
Pozdravljeni pozitivno misleči :D


Verjetno ste si 26. aprila 2014 na TV SLO1 ogledali dokumentarni film "Jeklene ptice na Idrijo". Omenjen je bil tudi Tinus le Roux, katerega zasluga je, da se pričevanja pilotov SAAF (dokumentacija) ohrani za poznejše rodove. Junija in julija 2017 je obiskal kraje v Sloveniji in Hrvaški, kjer so bili raketirani vojaško pomembni objekti.

http://fritzjohl.yolasite.com/visit-to- ... a-2017.php

Še to.

http://biltongbru.wixsite.com/ww2-saaf-heritage/about

Lepo je povedano, da so v matični domovini "utonili" v pozabo [-X .

LP Igor