Vzemimo malo kmečke logike in seštejmo na prste ene roke.Čišo napisal/-a:Na način, kot delajo naše SŽ, gotovo ne. Sicer je pa v razvitih državah ogromno prog (tudi čisto "provicialno lokalnih"), ki živijo samo na račun potniškega prometa; ob ustreznem trženju, seveda. Pa ne da želim s tem reči, da tovornega prometa ne rabimo - ta iz ekonomskih, še bolj pa ekoloških razlogov spada na tire, in to vsepovsod, kjer so ti na voljo!Dolfe napisal/-a:Nobena proga v Slo, ki bi koristila le za prevoz potnikov, ne bi mogla biti rentabilna.
Vzemimo, da nekje že imamo 20 km lokalne, elektrificirane, enotirne proge in rečmo, s 5. zasedenimi postajami. Torej, infrastruktura že stoji, le vzdrževati in koristiti jo je treba.
En kilometer vlakovne trase se menda trži po tarifi SŽ 2,23€. Torej, za en par vlakov znaša zakupnina 89,2 €. Recimo da imamo taktni promet na eno uro, 16 ur dnevno. To znese 1427 € dnevno, samo za pokrivanje infrastrukturnih stroškov proge. Za obratovanje te proge bi bilo potrebno okrog 50 ljudi. (prometniki, vzdrževalci UVP, SVTK, drotarji, nekaj šefov in adminstracija in čistilka.)
Handgetrib računica:
1427 x 30 dni = 42.810 €
Ker sem socialen tip, najprej poskrbim za plače garačev.
Direktor : 10.000€
Pomočnik direktorja: 5.000€
42.810 € - 15.000 € = 27.810 €
27.810 € : 48 delavci = 579 € bratske bruto plače mesečno, na enega zaposlenega.
Stanje v blagajni je 0,00 €
Problem!
Kje je tu denar za vsemogoče dajatve, ki jih pokasira država, obratovalne stroške, materijalne stroške, amortizacijo, investicijske sklade, ............................ in dnar za božičnico???
Kolikšna bi bila cena posamezne vozovnice in zaslužek prevoznika, pa je že druga zgodbica .... za nina, .... nana, ....
Da se ne bi kdo preveč spotikal v tole ekonomijo. Gre le za karikiran prikaz problema in prav nič drugega.
Blagor optimistom, katero polno jih nebeško je življenje. press