Pionirska proga v Mariboru
Re: Pionirska proga v Mariboru
Klik, klik, klik, klik
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Pionirska proga v Mariboru
Da se počasi adaptiramo na tisti čas in...zvezde
Ta fotka nima nobene zveze z MB pionirsko progo...
Služi samo za adaptacijo...Tako je izgledal leta 1948 slovenski grb.
Fotka je v zvezi z raziskavo zgodovine LJ tramvaja, ki poteka že nekaj časa in je malo
Št. ogledov: 362
Zadovoljivo, lahko nadaljujemo (Tono je s tremi kliki pomagal premakniti (parno) lokomotivo...
Ta fotka nima nobene zveze z MB pionirsko progo...
Služi samo za adaptacijo...Tako je izgledal leta 1948 slovenski grb.
Fotka je v zvezi z raziskavo zgodovine LJ tramvaja, ki poteka že nekaj časa in je malo
Št. ogledov: 362
Zadovoljivo, lahko nadaljujemo (Tono je s tremi kliki pomagal premakniti (parno) lokomotivo...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Pionirska proga v Mariboru
Opravka imamo s prepisi dokumentov. Če bi želeli poiskati originalne dokumente (če so ohranjeni) bi nastali stroški okoli 1000 €.
Nekajkratni prevoz raziskovalca LJ-MB-LJ, pijača, jedača, prenočišča itd.
Zaenkrat se zadovoljimo z OVEROVLJENIMI prepisi dokumentov, katerim pa manjka kakšna malenkost (recimo zaporedna številka spisa in datum).
Vendar to za nas ne predstavlja nobene ovire gleda na forenzične sposobnosti raziskovalcev
Torej: prošnja za "načelno" gradbeno dovoljenje
Datum prepisa: 20.9.1948
Datum prošnje: bo ugotovljen s forenzično raziskavo, ki pravkar poteka
povečava...
Važno je zapisano dejstvo:
"Mladina Maribora bo pričela z gradnjo ob priliki otvoritvene svečanosti v petek, 10.junija 1949 ob 4. uri popoldne."
Sedaj me pa res zanima datum vloge za "načelno" gradbeno dovoljenje...
Koliko časa so jim prepustili za izdajo "načelca"
Nekajkratni prevoz raziskovalca LJ-MB-LJ, pijača, jedača, prenočišča itd.
Zaenkrat se zadovoljimo z OVEROVLJENIMI prepisi dokumentov, katerim pa manjka kakšna malenkost (recimo zaporedna številka spisa in datum).
Vendar to za nas ne predstavlja nobene ovire gleda na forenzične sposobnosti raziskovalcev
Torej: prošnja za "načelno" gradbeno dovoljenje
Datum prepisa: 20.9.1948
Datum prošnje: bo ugotovljen s forenzično raziskavo, ki pravkar poteka
povečava...
Važno je zapisano dejstvo:
"Mladina Maribora bo pričela z gradnjo ob priliki otvoritvene svečanosti v petek, 10.junija 1949 ob 4. uri popoldne."
Sedaj me pa res zanima datum vloge za "načelno" gradbeno dovoljenje...
Koliko časa so jim prepustili za izdajo "načelca"
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Pionirska proga v Mariboru
Ker vidim, da BP1 potrpežljivo čaka, Borsig pa postaja nestrpen
...evo rezultat forenzične raziskave:
Prepis dokumenta z dne 10.6.1949...
povečava...
Iz dopisa izvemo:
1. za "načelno" gradbeno dovoljenje je zaprosil poverjenik za gradnje mestnega ljudskega odbora (MLO) Maribor
2. odgovor so poslali tudi poverjeništvu za lokalni promet MLO Maribor
3. vloga za "načelno" gradbeno dovoljenje je bila vložena 8.6.1949
4. poverjenik za gradnje oblastnega ljudskega odbora (OLO) za mariborsko oblast ing. Lapajne-Oblak Sonja je imela čas za odgovor 2 dni (z besedo: dva dni)!
Dobro se je znašla...
zapisala je:
Glede na to, da izdaja začasnega gradbenega dovoljenja za pionirsko progo ni možna zaradi tega, ker še niso zadostili vsem predpisom, je "radi pomembnosti in važnosti pionirske proge"...
...izdala dovoljenje za pripravljalna dela pionirske železnice
Štev. ogledov: dobro napreduje:405
Še nekaj dokumentov in načrtov, pa bo 1000
...evo rezultat forenzične raziskave:
Prepis dokumenta z dne 10.6.1949...
povečava...
Iz dopisa izvemo:
1. za "načelno" gradbeno dovoljenje je zaprosil poverjenik za gradnje mestnega ljudskega odbora (MLO) Maribor
2. odgovor so poslali tudi poverjeništvu za lokalni promet MLO Maribor
3. vloga za "načelno" gradbeno dovoljenje je bila vložena 8.6.1949
4. poverjenik za gradnje oblastnega ljudskega odbora (OLO) za mariborsko oblast ing. Lapajne-Oblak Sonja je imela čas za odgovor 2 dni (z besedo: dva dni)!
Dobro se je znašla...
zapisala je:
Glede na to, da izdaja začasnega gradbenega dovoljenja za pionirsko progo ni možna zaradi tega, ker še niso zadostili vsem predpisom, je "radi pomembnosti in važnosti pionirske proge"...
...izdala dovoljenje za pripravljalna dela pionirske železnice
Štev. ogledov: dobro napreduje:405
Še nekaj dokumentov in načrtov, pa bo 1000
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Pionirska proga v Mariboru
ŽC, me prav zanima kje se bo tvoja storija končala. Glede na to, da v MB ni nobenih zgodovinskih spominov (beri L namesto MB) je verjetno vse ostalo v fazi predpapirjev.
LPL
LPL
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Pionirska proga v Mariboru
Nisi pozorno prebral članka: Z gradnje mariborske pionirske proge v...
železocestnik napisal/-a:Potem se je našel zapis o gradnji...v Vestniku...
železocestnik napisal/-a:
Ali je to veliko ali malo, bomo videli v opisu del, ki so si jih zadali...železocestnik napisal/-a:
Za primerjavo pionirska proga v Mariboru...
Slovesna otvoritev del: 10.6.1949
Potek del:
glej zgornji članek v Vestniku:
"Do 24.8.1949 je bilo izkopano in prevoženo 3261 m3 zemlje, očiščeno 4290 m2 terena za nadaljna dela ter opravljeno skupno 9997 prostovoljnih delovnih ur (sami pionirji: 3100 ur).
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 29.10.2011, 15:41, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Pionirska proga v Mariboru
Da ne zavlačujemo... preveč....
Poglejmo si TEHNIČNO POROČILO 1. delovne etape od km 1.5 do km 2.5
povečava...
Iz Poročila izvemo:
1. pionirska proga Maribor - Bresternica naj bi bila dolga 5.5 km
2. odločili so se, da se najprej izvede prva polovica proge do Mariborskega otoka
3. ocena časa izvedbe del: pri uspešnem delu je ta dela možno izvesti v 2, gotovo pa v 3 letih
4. visoki nasipi v km 1.95 in obojestranska vkopa predstavljata največje "masovno" delo, zato so se odločili, da se ta izvedejo v letu 1949
5. leta 1950 bi sledila oporna dela v strmem bregu pod državno cestno bazo ter izvedba proge do izhodišča pri Vodnikovem trgu. V kolikor bi bilo mogoče v letu 1950zgraditi še 3 postaje in zgornji ustroj s tiri, bi bilo možno dovršiti progo do pričetka kopalne sezone leta 1951.
6. v letu 1949 se prične z vkopom pri km 1.58
7. pri km 1.65 se v nasip vgradi 3,5 m širok podvoz za preloženo pešpot na otok, ki bo služola tudi za dovoz k Koblerjevi hiši
8. proga mora na razdalji 900 m premagati višino 11.20 m, kar znaša povprečni vzpon 13.5 promila. V ravnem delu proge je predviden vzpon 15 promil.
9. večji tehnični objekt na tem delu trase je še kanalizacija Rošpoškega potoka
10. aproksimativen izračun je pokazal, da bo za veliki nasip potrebno 46.000 kubičnih metrov materijala
11. terenska dela opravijo mariborske mladinske delovne brigade in prostovoljni delavci
12. razlastitveni postopek za potrebna zemljišča za pionisko progo so v teku
13. gradbeni gospodar je MLO Maribor
14. z delom se prične 11. junija 1949
Poglejmo si TEHNIČNO POROČILO 1. delovne etape od km 1.5 do km 2.5
povečava...
Iz Poročila izvemo:
1. pionirska proga Maribor - Bresternica naj bi bila dolga 5.5 km
2. odločili so se, da se najprej izvede prva polovica proge do Mariborskega otoka
3. ocena časa izvedbe del: pri uspešnem delu je ta dela možno izvesti v 2, gotovo pa v 3 letih
4. visoki nasipi v km 1.95 in obojestranska vkopa predstavljata največje "masovno" delo, zato so se odločili, da se ta izvedejo v letu 1949
5. leta 1950 bi sledila oporna dela v strmem bregu pod državno cestno bazo ter izvedba proge do izhodišča pri Vodnikovem trgu. V kolikor bi bilo mogoče v letu 1950zgraditi še 3 postaje in zgornji ustroj s tiri, bi bilo možno dovršiti progo do pričetka kopalne sezone leta 1951.
6. v letu 1949 se prične z vkopom pri km 1.58
7. pri km 1.65 se v nasip vgradi 3,5 m širok podvoz za preloženo pešpot na otok, ki bo služola tudi za dovoz k Koblerjevi hiši
8. proga mora na razdalji 900 m premagati višino 11.20 m, kar znaša povprečni vzpon 13.5 promila. V ravnem delu proge je predviden vzpon 15 promil.
9. večji tehnični objekt na tem delu trase je še kanalizacija Rošpoškega potoka
10. aproksimativen izračun je pokazal, da bo za veliki nasip potrebno 46.000 kubičnih metrov materijala
11. terenska dela opravijo mariborske mladinske delovne brigade in prostovoljni delavci
12. razlastitveni postopek za potrebna zemljišča za pionisko progo so v teku
13. gradbeni gospodar je MLO Maribor
14. z delom se prične 11. junija 1949
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Pionirska proga v Mariboru
Da počasi zaključimo temo...
Pogejmo si še priloge k vlogi za "načelno" gradbeno dovoljenje z dne 8. 6. 1949...
Situacija M 1:1000, datum: 30.maj 1949
1. delovna etapa od km 1,5 do 2.5
prvi del...
povečava...
drugi del situacije...
povečava...
Podolžni profil proge... M dolžine 1:2000, višine 1:200
povečava "per partes"...
prvi del...
drugi del...
in še dva prečna profila M 1:200
izkopa v km 1.80 in nasipa v km 1.95
povečava...
št. ogledov: 532
Pogejmo si še priloge k vlogi za "načelno" gradbeno dovoljenje z dne 8. 6. 1949...
Situacija M 1:1000, datum: 30.maj 1949
1. delovna etapa od km 1,5 do 2.5
prvi del...
povečava...
drugi del situacije...
povečava...
Podolžni profil proge... M dolžine 1:2000, višine 1:200
povečava "per partes"...
prvi del...
drugi del...
in še dva prečna profila M 1:200
izkopa v km 1.80 in nasipa v km 1.95
povečava...
št. ogledov: 532
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Pionirska proga v Mariboru
Malo sem si ogledoval ŽC-jeve karte in jih rotiral ter parcelne številke primerjal s katastrom:
postaja Mariborski otok bi se nahjala točno v sredini karte na tej povezavi:
http://geopedia.si/lite.jsp?params=T105 ... &locale=sl
Mikrolokacija bi naj bila desno od parkiranih avtomobilov, na območju makadamskega cestišča, v sredini katerega je zelen otok.
Zanimivo, zanimivo. ŽC, kje so že začeli zemeljska dela? Da gremo pogledati...
Lp,
T
postaja Mariborski otok bi se nahjala točno v sredini karte na tej povezavi:
http://geopedia.si/lite.jsp?params=T105 ... &locale=sl
Mikrolokacija bi naj bila desno od parkiranih avtomobilov, na območju makadamskega cestišča, v sredini katerega je zelen otok.
Zanimivo, zanimivo. ŽC, kje so že začeli zemeljska dela? Da gremo pogledati...
Lp,
T
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Pionirska proga v Mariboru
Tono je izgubil živce in mi hoče na vsak način donirati svoj star fotkič
Izgleda, da je Tono prebral samo drugi del teksta in začel klikati
Fotke so bile res posnete nekaj minut pred 16.30 uro. Takrat pa se ve, kakšna svetloba je še zunaj. V čitalnici je pa neka druga svetloba, ki moti tipalo na fotoaparatu. Fotke so bile posnete s kanonom SX-30, ki naj bi imel boljše tipalo kot moj S-3, vendar je pri nastavitvi AUTO vse odvisno od svetlobe in barve papirja/načrta. Ker ne nastavljam posebej beline glede na posamezen načrt, pač izpade kot izpade.
V dveh urah sem naredil 380 fotk, zato odpade vsaka druga nastavitev kot AUTO.
Za primerjavo fotka, posneta 1 uro preje...
Dubrovnik/Ragusa...
povečava...
http://www.shrani.si/?p/136/1ksAKGLQ/1/img5227a.jpg
Herceg Novi/Castelnuovo...
povečava...
http://www.shrani.si/?35/jk/4vgWKo9O/1/img5134.jpg
Potrebno bi bilo narediti test fotoaparatov za delo v arhivu.
Se priporočam za teste forumašev, za testne fotkiče z AUTO nastavitvijo...
železocestnik napisal/-a:
Tudi jaz imam trenutno na razpolago le slabo fotko, ki je nastala ob 16.30 uri, takrat pa je v čitalnici že mrak, ki preseže možnosti AUTO nastavitve mojega kanona.
Opomba: če ne bo 1000 ogledov, neham pisat...
Takšne "grožnje" izvajam tudi na drugih forumih...
Če ni zanimanja je brez veze pisat...
Je pa res, da je število ogledov odvisno predvsem od gostov in udarnega naslova teme...
Sedaj pa klikajte tisti, ki ste zainteresirani
Izgleda, da je Tono prebral samo drugi del teksta in začel klikati
Fotke so bile res posnete nekaj minut pred 16.30 uro. Takrat pa se ve, kakšna svetloba je še zunaj. V čitalnici je pa neka druga svetloba, ki moti tipalo na fotoaparatu. Fotke so bile posnete s kanonom SX-30, ki naj bi imel boljše tipalo kot moj S-3, vendar je pri nastavitvi AUTO vse odvisno od svetlobe in barve papirja/načrta. Ker ne nastavljam posebej beline glede na posamezen načrt, pač izpade kot izpade.
V dveh urah sem naredil 380 fotk, zato odpade vsaka druga nastavitev kot AUTO.
Za primerjavo fotka, posneta 1 uro preje...
Dubrovnik/Ragusa...
povečava...
http://www.shrani.si/?p/136/1ksAKGLQ/1/img5227a.jpg
Herceg Novi/Castelnuovo...
povečava...
http://www.shrani.si/?35/jk/4vgWKo9O/1/img5134.jpg
Potrebno bi bilo narediti test fotoaparatov za delo v arhivu.
Se priporočam za teste forumašev, za testne fotkiče z AUTO nastavitvijo...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Pionirska proga v Mariboru
Ostalo je še par dokumentov...
Videli smo že, kako se je izsililo dovoljenje...nazadnje za pripravljalna dela.
Kaj pa ostali "papirji"?
Zadeva "Pionirska proga Maribor" je pristala pri planski komisiji vlade LRS (Ljudske republike Slovenije).
Šele 2. julija 1949 je planska komisija LRS zaprosila oddelek za narodno obrambo predsedstva vlade LRS za odobritev makrolokacije za pionirsko železnico v Mariboru!
Pionirska železnica v Mariboru bo predvsem vzgojna in turistična ustanova, katere gradnjo bo na levem bregu Drave izvršila s prostovoljnim delom LMS (Ljudska mladina Slovenije).
Objekt ne zahteva investicijskega kredita, ker se bodo v letu 1949 izvršila le zemeljska dela.
Videli smo že, kako se je izsililo dovoljenje...nazadnje za pripravljalna dela.
Kaj pa ostali "papirji"?
Zadeva "Pionirska proga Maribor" je pristala pri planski komisiji vlade LRS (Ljudske republike Slovenije).
Šele 2. julija 1949 je planska komisija LRS zaprosila oddelek za narodno obrambo predsedstva vlade LRS za odobritev makrolokacije za pionirsko železnico v Mariboru!
Pionirska železnica v Mariboru bo predvsem vzgojna in turistična ustanova, katere gradnjo bo na levem bregu Drave izvršila s prostovoljnim delom LMS (Ljudska mladina Slovenije).
Objekt ne zahteva investicijskega kredita, ker se bodo v letu 1949 izvršila le zemeljska dela.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Pionirska proga v Mariboru
V Ljubljani pa "poslovanje" ni potekalo po maslu
Planska komisija se je 24.8.1949 pritožila oddelku za narodno obrambo pri predsedstvu vlade LRS, da še po več kot 2 mesecih ni prejela odgovora...
Le kdo zavlačuje izdajo soglasja
Planska komisija se je 24.8.1949 pritožila oddelku za narodno obrambo pri predsedstvu vlade LRS, da še po več kot 2 mesecih ni prejela odgovora...
Le kdo zavlačuje izdajo soglasja
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Pionirska proga v Mariboru
Ker noče nihče riskirati, si moram zopet sam odgovoriti...
Torej
VOJNA POŠTA Br. 7250-3
Od kod
Iz Zagreba
povečava...
Kaj pa pomeni tisti PAZ in P.A.O. bo pa Tono povedal
SMRT FAŠIZMU - SVOBODA NARODU!
Ogledov:700
Torej
VOJNA POŠTA Br. 7250-3
Od kod
Iz Zagreba
povečava...
Kaj pa pomeni tisti PAZ in P.A.O. bo pa Tono povedal
SMRT FAŠIZMU - SVOBODA NARODU!
Ogledov:700
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Pionirska proga v Mariboru
Aha,
borbeni zadatak
Za PAZ ne vem, P.A.O. je pa skoraj zanesljivo Prva Armijska Oblast.
Ne se hecat, soglasje je podpisal pukovnik lično
Zanimivo je še to, da je bila zgornja pritožba klasificirana kot "zaupno" ("pov."). ŽC, mislim, da te ima zaradi objave dokumenta KOS že na piki
borbeni zadatak
Za PAZ ne vem, P.A.O. je pa skoraj zanesljivo Prva Armijska Oblast.
Ne se hecat, soglasje je podpisal pukovnik lično
Zanimivo je še to, da je bila zgornja pritožba klasificirana kot "zaupno" ("pov."). ŽC, mislim, da te ima zaradi objave dokumenta KOS že na piki
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Pionirska proga v Mariboru
PROTIVAVIONSKA ZAŠTITA
saj se še se spomnite tiste: GČM....gumeni čamac mali
Tramvaj v Mariboru, ki ga nikoli ni bilo, sem že "zguro" čez 1000 ogledov
Pionirska proga v Mariboru, ki je tudi nikoli ni bilo, pa se približuje 1000 ogledom z vratolomno hitrostjo
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers